Poppivehkeet slk:hon?

Vastaa Viestiin
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Poppivehkeet slk:hon?

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Suunnitteilla on siis laittaa eteen uusi erillissarja ja niille vahvistin, subbari ja sille vahvistin -97 slk:hon. Subin ja sen oman vahvistimen ajattelin laittaa jo poistamani vararenkaan tilalle, no problem.

Mutta ne ongelmat: Mistä kautta on paras vetää esim virtajohto akusta takaluukkuun, kun katon mekanismit ym ovat tiellä ja muutenkin näyttää melko ahtaalta..? Niin ja muut tarvittavat johdot radiosta takaluukkuun.

Ja mistä ohjeet ovien sivupaneelien irroittamiseen?

Jos jollakulla on omakohtaisia kokemuksia vastaavista toimenpiteistä, tai tietoa esim. nettilinkistä, joka tarjoaa vastauksia edellämainittuihin ongelmiin, niin vastaile tähän viestiin.

Kiitos!
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Eikös SLK:n akku ole takakontissa? Vai onko sen paikka vaihtunut faceliftin myötä?

Eikö subbarille paremmat paikat olisi istuinten takana olevassa seinässä? Bosen subbarit, joita on 2 kpl, sijaitsevat siinä.
-T

Kuva
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Penkin taakse minäkin ekaksi suunnittelin, mutta mahtuuko sinne? Mitä siellä seinän sisällä on? onko siellä turvakaarien alaosat + katon koneistoa? Näyttää takalaatikosta käsin siltä että seinä on niin paksu että jotain siellä on pakko olla. Ja miten sinne saa tehtyä tiiviin kotelon?

Akku on muistaakseni ihan konepellin alla. Täytyy oikein tarkistaa kun pääsen töistä, mutta melko varma olen.

Jos olet asentanut ni voitko pistää kuvia jotta voi ottaa mallia. Ja mitä kautta vedit johdot soittimesta takalaatikkoon?

Tulipas siinä kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastata. :)
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

*SLK230* kirjoitti: Ja miten sinne saa tehtyä tiiviin kotelon?
Minusta tuntuisi, että "freeair" asennus saattaisi olla hyväkin vaihto-ehto tässä tapauksessa. Ainakin 203:ssa tehtaan alkuperäinen free-air subi, hattuhyllyssä soi kohtuullisen hyvin. Elementti ei edes näytä mitenkään järisyttävän "laadukkalta", magnettikin on suht pieni. Paremmalla elementillä sointi paranisi varmaankin jonkin verran.
Slk:ta en tunne, mutta hyvällä tuurilla penkkien takaa saattaisi löytyä valmiit paikatkin elementeille, jos ne sinne ovat tehtaallakin suunniteltu.
BMW 318d -09
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

*SLK230* kirjoitti:Penkin taakse minäkin ekaksi suunnittelin, mutta mahtuuko sinne? Mitä siellä seinän sisällä on? onko siellä turvakaarien alaosat + katon koneistoa? Näyttää takalaatikosta käsin siltä että seinä on niin paksu että jotain siellä on pakko olla. Ja miten sinne saa tehtyä tiiviin kotelon?

Akku on muistaakseni ihan konepellin alla. Täytyy oikein tarkistaa kun pääsen töistä, mutta melko varma olen.

Jos olet asentanut ni voitko pistää kuvia jotta voi ottaa mallia. Ja mitä kautta vedit johdot soittimesta takalaatikkoon?

Tulipas siinä kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastata. :)
Penkinin takana on valmiit kotelot subeille. Irroita penkin takana olevan seinän verhoilu ja löydät ne. Täällä on valokuvailemani tarinaa turvakaarien vaihamisesta. Siitä käy ilmi myös, miten verhoilun saa irti.

Katon koneisto on lähinnä reunoilla tuon seinän takana. Turvakaarien koko ja sijainti näkyy tuosta edelle linkkaamastani kuvasarjasta.

Tavaratilan reunoilla on ne "verhoilukotelot", joiden takana on mm. iskunvaimentimien yläkiinnitykset. Niiden sisällä kulkevat myös D2B:n piuhat, joten luulisinpa, että hyvä läpivientikohta saattaisi löytyä seinästä siltä kohdalta, missä nuo kotelot ovat tavaratilan puolella.

Toinen paikka, josta läpivienti voisi löytyä on auton keskilinjalla. Tämä mahdollisuus on helppo tarkistaa nostamalla keskikonsooli pois ja katsomalla, mitä sen takaa löytyy.
-T

Kuva
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Olipas esimerkillisen selkeästi tehdyt ohjeet. Oli helppo purkaa seinä, lukuunottamatta karttataskua joka ei sivuilta lähtenyt järkevän voimankäytön jälkeenkään.

Seinäverhoilun alta paljastui tosiaan kaksi kaiutinpaikkaa melko alhaalta reunoista, molemmin puolin. Kaiutinkotelot olivat kuitenkin melko pieniä, eivätkä todellakaan subbarin kokoisia (edes pienien) max 15cm/halkaisija. Ja laajennuskin on melko mahdotonta koska muodosta päätellen niiden välissä on bensatankki..? Muodoltaan nämä rei'ät ovat epätasaisen pyöreähköjä. (hyvin ilmaistu). (Harmi kun en osaa liittää kuvia tähän.)

Keskikonsoliakin yritin ohimennen hieman irroitella, mutta tuhkakupin viereinen säilytystila oli ainoa minkä sain revittyä irti. Vinkkejä? (manuaali laatikko)

Onko kokemusta etukaiuttimien vaihtamisesta oviin? Mitä täytyy tehdä ja missä järjestyksessä että saa paneelit irti?

Lopuksi vielä hieman off topic: Mistä edulliset kromiturvakaaret ja mitä ne edullisimmillaan maksavat? Olen netistä katsonut ja hintahaitari on ollut 300€ ja 1650€ väliltä. Miksi noin iso ero???
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

*SLK230* kirjoitti:Olipas esimerkillisen selkeästi tehdyt ohjeet. Oli helppo purkaa seinä, lukuunottamatta karttataskua joka ei sivuilta lähtenyt järkevän voimankäytön jälkeenkään...
Ei sen kyllä siinä pitäisi olla muuta kuin jousien avulla kiinni...
*SLK230* kirjoitti:Seinäverhoilun alta paljastui tosiaan kaksi kaiutinpaikkaa melko alhaalta reunoista, molemmin puolin. Kaiutinkotelot olivat kuitenkin melko pieniä, eivätkä todellakaan subbarin kokoisia (edes pienien) max 15cm/halkaisija...
Jaa... Bosen subbarit ovat kyllä noillamain. Eivät ne mitkään kauhean suuret ole, mutta kyllä ne yli 15 cm ovat. Ja varsin hyvin potkivat. Tietenkin riippuu, miten lähelle maanjäristystä yltävää bassotoistoa ollaan pyrkimässä. Mutta kyllä niiden tärinällä peilit puuroutumaan saa. :)
*SLK230* kirjoitti:...Keskikonsoliakin yritin ohimennen hieman irroitella, mutta tuhkakupin viereinen säilytystila oli ainoa minkä sain revittyä irti....
Se alkaa takaosasta. Eli ensin sinun pitää irroittaa keskikyynärnojan takaosa. Kirjoittelin taannoin tänne ohjeet, miten se aukeaa.
*SLK230* kirjoitti:...vielä hieman off topic: Mistä edulliset kromiturvakaaret ja mitä ne edullisimmillaan maksavat? Olen netistä katsonut ja hintahaitari on ollut 300€ ja 1650€ väliltä. Miksi noin iso ero???
Halvimmat eivät ole kuin kiinalaisia koristeita. (Anteeksi yleistävä suhtautumiseni itätuotteita kohtaan.) Jos autosi menee kattokerhoon, ne eivät suojaa sinua vaan taittuvat vain pois tieltä. Viestiketjun alkupäässä olevassa linkissäni näkyy kaaret, jotka itse asensin. Ne olivat oikeat turvakaaret ja sen vuoksi varsin massiiviset.

Kalleimmat taas ovat brändilisällä varustettuja tuning-tuotteita. Varmasti hyviä. Mutta markkinoivan brändin nimestä toimituslaatikossa on mielestäni kohtuullisen turha maksaa lisää.

Kuten linkin taakse kirjoittelemastani tarinasta käy ilmi, ne olivat lähtöisin ForMyMercedes-nimisestä Internet-kaupasta. Uskallan suositella ForMyMercedes:in tavaraa. Joten heidän hinnoistaan saanee kohtuullisen mittapuun, mitä oikeasti toimivat kaaret maksavat.
-T

Kuva
*SLK230*
Viestit: 11
Liittynyt: 27.7.2007 0:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Vaihe 1 suoritettu.

Eli johdotukset on vedetty. Yllättävän kivuton operaatio. Helppoa kuin lapsen tekeminen.

Virtajohto: Hanttarin jalkatilan "katto" pois ja oikealla ylhäällä heti näkyvissä kuminen läpivienti missä runsaasti tyhjiä kohtia. Konehuoneesta akku pois ja samainen läpivienti paljastuu akun alta. Kiitos Mercedes. Johto on helppo kuljettaa hytin sivuja pitkin oven ja penkin välistä verhoilun sisällä vain hieman reunoista raottamalla. Takalaatikkoon vein johdon raottamalla istuimen takana olevaa verhoilua ja änkesin sen samasta rei'ästä kuin mistä meni muitakin johtoja. Takalaatikkoon johto tuli aivan yläreunasta. Tämän jälkeen irroitin takalaatikon muoviverhoilua ja vedin johdon sen sisällä suoraan vararengastilaan.

Kuskin puolelta vedin lähes samaa reittiä rca-piuhat ja kaiutinjohdot. (eivät saa kulkea lähekkäin virtajohdon kanssa) Nyt kuitenkin ongelmaksi muodostui se, että samaista johtonippua ei mennyt tältä puolelta ja edellistä vastaava reitti oli tukittu. Ottamalla kattoa varten vedettävän kankaan pois (helppoa, vain kahdella pultilla kiinni), paljastui suora kanava kuskin penkin takana olevaan kaiutinkoteloon. Johdot läpi siitä ja muuten samat toimenpiteet kuin toisella puolella.

Sitten odottelemaan seuraavaa vapaapäivää ja rakentamaan subbarin koteloa vararengastilaan. Jos jollakin on myytävänä sellainen niin sopii tarjota. Muuten kokeilen miten lasikuituhommat sujuvat näin amatööripohjalta. Tulee varmasti hyvä hieno; kohta on myytävää -palstalla myynnissä vähän käytetty subikotelo vol1 :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”