Maalaushommat kannattaa teettää missä?
-
- aktiivimeseläinen
- Viesti:
Maalaushommat kannattaa teettää missä?
Missäs päin kannattaisi auto maalautella yli?
Vahasin tuossa farkun ensimmäistä kertaa sitten omistuksen aikana ja huomastin että onpas maalintapinta todella huono. Se niistä pikapesu vahoista. Siihen kyllä yllätyin että kaikki ovenpielet ja lokarin kaaret olivat aivan ehjät kuitenkin sisäpuolelta. Aikaisempi prefacelift mätäni kyllä joka puolelta.
Nyt se on todettu. Facelift ruostomattomuus on vain legendaa. Kaikki ne ruostuu kun tarpeeksi vanhoiksi käyvät.
.Kivenhakkaamaa koko auto täys, katto ja kyljet. kas kas, takaluukku ei.. täytyy ajella peräeellä seruraavat 20tkm..
Pahinta: maalipinta kupruaa ihan ovien helmoista. Pohjatyöt olisi tässä vaiheessa kuitenkin minimaaliset. Vuoden päästä voi olla toista luokkaa ja joutua jo kohta enemmänkin kittailemaan ja lisäämään peltiä. Eli kiiresti tarvisi ylimaalauksen.. Noh konepeli ja etupuskuri on juuri maalailtu, mutta eipä se kädenjälki ollut hääppöstä. Automaalamo parviaisella. Siellä en tule kyl jatkossa asioimaan. Konepellin maalissa turhan paljon roskia ja kovalakkaa nähykkään tuo maalaus vaikka eriksiin mainitsin asiasta.
Tiedän itse hyvän paikan, mutta hinnat alkaa 3000-4000€, niin ajattelin lähinnä budjettia käyttiksen kohdalla 1500-2000€, mutta silti odotan hyvää jälkeä.
tunteeko kukaan ketään esim viron puolella?
Vahasin tuossa farkun ensimmäistä kertaa sitten omistuksen aikana ja huomastin että onpas maalintapinta todella huono. Se niistä pikapesu vahoista. Siihen kyllä yllätyin että kaikki ovenpielet ja lokarin kaaret olivat aivan ehjät kuitenkin sisäpuolelta. Aikaisempi prefacelift mätäni kyllä joka puolelta.
Nyt se on todettu. Facelift ruostomattomuus on vain legendaa. Kaikki ne ruostuu kun tarpeeksi vanhoiksi käyvät.
.Kivenhakkaamaa koko auto täys, katto ja kyljet. kas kas, takaluukku ei.. täytyy ajella peräeellä seruraavat 20tkm..
Pahinta: maalipinta kupruaa ihan ovien helmoista. Pohjatyöt olisi tässä vaiheessa kuitenkin minimaaliset. Vuoden päästä voi olla toista luokkaa ja joutua jo kohta enemmänkin kittailemaan ja lisäämään peltiä. Eli kiiresti tarvisi ylimaalauksen.. Noh konepeli ja etupuskuri on juuri maalailtu, mutta eipä se kädenjälki ollut hääppöstä. Automaalamo parviaisella. Siellä en tule kyl jatkossa asioimaan. Konepellin maalissa turhan paljon roskia ja kovalakkaa nähykkään tuo maalaus vaikka eriksiin mainitsin asiasta.
Tiedän itse hyvän paikan, mutta hinnat alkaa 3000-4000€, niin ajattelin lähinnä budjettia käyttiksen kohdalla 1500-2000€, mutta silti odotan hyvää jälkeä.
220.128 Black devil
Re: Maalaushommat kannattaa teettää missä?
Virosta en tiedä mutta tuon budjetin saat suomessa unohtaa jos maalaamo hoitaa purun ja kasauksen ja odotat jonkinlaista lopputulosta.....kryptonite kirjoitti:, niin ajattelin lähinnä budjettia käyttiksen kohdalla 1500-2000€, mutta silti odotan hyvää jälkeä.
-
- aktiivimeseläinen
- Viesti:
Niin se on suomessa sen 4000€ tai oli 2-vuotta sitten kun maalautin autoja kaksin kappalein.
Tätä loppuunajettua lentokenttätaksia ei huvita maalauttaa 4000€
Virossa pitäisi muutenkin olla havlvemmat hinnat. siksi kyselin jos jollain olisi jotain käryä hyvästä paikasta viron puolella.
Tarkemmin kun olen nyt miettinyt, niin olisi pitänyt tämäkin antaa 7000€ pois vuosi sitten kun tuossa laskeskelin kuluja. tällä rahalla olisi saanut jo ihan mukavan farmarin. noin 19000€
Oli muuten ihan varmasti ensimmäinen ja viiminen enemmän ajettu mersu jonka ostan.
Seuraava saa olla karvan yli 100tkm mielellään alle. Sillon ne on halvimmillaan. Näin olen laskenut. Mun työkuviot ei anna myötä ajan kanssa ropata auton alla.
Tätä loppuunajettua lentokenttätaksia ei huvita maalauttaa 4000€
Virossa pitäisi muutenkin olla havlvemmat hinnat. siksi kyselin jos jollain olisi jotain käryä hyvästä paikasta viron puolella.
Tarkemmin kun olen nyt miettinyt, niin olisi pitänyt tämäkin antaa 7000€ pois vuosi sitten kun tuossa laskeskelin kuluja. tällä rahalla olisi saanut jo ihan mukavan farmarin. noin 19000€
Oli muuten ihan varmasti ensimmäinen ja viiminen enemmän ajettu mersu jonka ostan.
Seuraava saa olla karvan yli 100tkm mielellään alle. Sillon ne on halvimmillaan. Näin olen laskenut. Mun työkuviot ei anna myötä ajan kanssa ropata auton alla.
220.128 Black devil
Jos pohjat ei kerta ole pahat niin mitä jos hommaat pariksi viikoksi jonkun ritsan (jos ei ole muuta kulkupelia siksi aikaa) ja teet ITSE ne pohjat? Jos kiikutat valmiiksi prepatun ja puretun auton maaleineen maalarin pihaan nii puhutaa muutamasta satasesta kustannuksissa ja lisäksi saa vahat listojen/tiivisteiden alle ja muut tarvittavat suojakset tehtyä ku auto on atomeina 

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- aktiivimeseläinen
- Viesti:
Niin kuten sanoin, mun alan hommissa varsinkin kesäaikaan mun kannattaa enemmin tehdä oman alan hommia ja maksaa maalarille se mitä se pyytää kun lähteä itse tekemään pohjia.sonikki kirjoitti:Jos pohjat ei kerta ole pahat niin mitä jos hommaat pariksi viikoksi jonkun ritsan (jos ei ole muuta kulkupelia siksi aikaa) ja teet ITSE ne pohjat? Jos kiikutat valmiiksi prepatun ja puretun auton maaleineen maalarin pihaan nii puhutaa muutamasta satasesta kustannuksissa ja lisäksi saa vahat listojen/tiivisteiden alle ja muut tarvittavat suojakset tehtyä ku auto on atomeina
Kyse nyt vaan on tässä tapauksessa periaatteesta ja eikä niinkään rahasta. Että en halua vanhaa taksia maalauttaa 4000€ koska se on tällä hetkellä puolet auton jälleenmyyntiarvosta! Toivottavasti ymmärrät ja todellakaan minulla ei ole aikaa lähteä tekemään oikeastaan mitään itse. Viikonloputkin pitäisi painaa hommia oman jaksamisen rajoissa.
Joo itse olen kanssa maalauttanut ammattilaisella 2kpl prefaceliftin w203:sta tosin sedaneita oli molemmat. Ja maksoi yhteensä yhden vanhan taksin verta!Aki P kirjoitti:Se purku ja kasaus siinä maalauksessa maksaa melkeinpä eniten. Pohjat sama jättää sille joka värinkin ruutaa, niin ei tuu sanomista puolin eikä toisin.
Yhen 203 värinvaihdon tehneenä voin sanoa että jonkinlainen homma oli vaikka pinnan ja pohjat tekikin ammattilainen
220.128 Black devil
kysyin vuosi sitten tarjousta auton yli maalauksesta.
en kuitenkaa maalauttanut, mutta tänä kesänä ehkä....
Firma maalaa mm silberauton autoja.
koko auton ulkopuolelta maalaus hinta on sellainen 2312e
Lugupidamisega
Arne Vesi
Meister
Tel. +372 6040491, GSM +372 56486444
Fax +372 6040493
E-mail: [email protected] , [email protected]
STL Auto OÜ
Veldi tee4, Rae Vald, Harjumaa
WWW.STLAUTO.EE
Lugupidamisega
Arne Vesi
Meister
Fax +372 6040493
STL Auto OÜ
WWW.STLAUTO.EE
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
-
- aktiivimeseläinen
- Viesti:
Ei kuulosta pahalta. Tuon olen kyllä valmis maksamaan. ymmäretäänkö firmassa suomea, jos otan yhteyttä suomeksi?Håkke kirjoitti:kysyin vuosi sitten tarjousta auton yli maalauksesta.
Lugupidamisega
Arne Vesi
Meister
Fax +372 6040493
STL Auto OÜ
WWW.STLAUTO.EE
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viesti:
Siskon miehen R 350:stä vaihedettiin ja maalattiin 2 ovea ja takakontti.
Työ meni tehtaan takuuseen ja tehtiin tuolla.
ajasta en osaa sanoa, kannataa kysyä.
ja jos haluat vielä huollattaa atomn niin sitten
http://www.mbhooldus.ee
Meister puhuu hyvää suomea.
Tuolla olen huoltanut autoni viimeiset 3 vuotta.
Ja vein taas elokuun alussa.
Työ meni tehtaan takuuseen ja tehtiin tuolla.
ajasta en osaa sanoa, kannataa kysyä.
ja jos haluat vielä huollattaa atomn niin sitten
http://www.mbhooldus.ee
Meister puhuu hyvää suomea.
Tuolla olen huoltanut autoni viimeiset 3 vuotta.
Ja vein taas elokuun alussa.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
-
- aktiivimeseläinen
- Viesti:
täytyy varmaan ruveta kyseleen toisesta paikkaa, kun minulle ei suostu hinta-arviota tekemään. ilmoitti vain että seuraava vapaa-aika viikolla 30, tule silloin. ja kestää 2 viikkoa.
Pistin uutta viestiä että niin sitä hinta-arviota. että missä hintaluokassa liikutaan. Ei ole kuulunut mitään.
pistin tarjouspyynnön myös tuonne
http://www.automaaler.ee/
Pistin uutta viestiä että niin sitä hinta-arviota. että missä hintaluokassa liikutaan. Ei ole kuulunut mitään.
pistin tarjouspyynnön myös tuonne
http://www.automaaler.ee/
220.128 Black devil