Eli potilas W203, C200A kompressor, vm -00. Aj. 160 tkm.
Nyt ei kysellä neuvoja, vaan annetaan vinkkejä mahd. (todennäk.) kohtatovereille...
Starilla koodit N47-5, johtovikaa,maadoitusvikaa vasemmalla edessä.
Kaikkien johtojen ja releitten läpikäynnin jälkeen syyksi paljastui ABS-pumpun hiilet.
Hiilten vaihdon jälkeen jäi vielä BAS-valo palamaan.
Uudestaan koodinluku ja tuloksena A7/7s1 (irroituskatkaisin BAS) on rikki ja A7/7y1 (BAS magneettiventtili) on rikki.
Starin mukaan jarruvalokatkaisija oli ehjä...
Mutta eipä ollu. Uusi katkaisija,niin sammui BAS valokin.
Hiilet kotikonnuilta 10 ja katkaisin ( FEBI) saksan ebaystä 14,90 eke posteineen.
Nyt kun saa vielä kolinat pois edestä,niin lähtee johtotähti leimalle ja kiertoon .
ABS ESP BAS vikavalot korjattu
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Onkos näissä samaa ilmiötä havaittavissa kuin vaikkapa W163 ML faceliftissä lukemani perusteella on... Elikkä jarruvalokatkaisin on jätetty tarpeettomana pois (!) Käsittääkseni jarrutehostimen ja pääsylinterin suunnilla on niin paljon elektroniikkaa, että auto tietää kyllä milloin jarruvalot sytytetään ilman poljinanturiakin...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA