Pitääkö olla huolissaan?
Pitääkö olla huolissaan?
Tähän ketjuun voi laittaa mieltä askarruttavia asioita Mersun alustasta.
W203:n vm. 2003 alustasta takaa on kuulunut kadunkulmissa ja töyssyissä metallinen sointuva kolahdus, jota säesti pienemmät naputukset. Äänet alkoivat kuulua viime kesänä. Noin kaksi viikkoa sitten äänet yhtenä päivänä hävisivät kokonaan, eikä niitä sen koommin ole kuulunut. Syistä kuittaan takapyörän irtoamisen pois, se on tarkistettu.
W203:n vm. 2003 alustasta takaa on kuulunut kadunkulmissa ja töyssyissä metallinen sointuva kolahdus, jota säesti pienemmät naputukset. Äänet alkoivat kuulua viime kesänä. Noin kaksi viikkoa sitten äänet yhtenä päivänä hävisivät kokonaan, eikä niitä sen koommin ole kuulunut. Syistä kuittaan takapyörän irtoamisen pois, se on tarkistettu.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
ML piti juuri ja juuri kuuluvaa naputusta, muutaman kymmenen kilometrin aikana paheni pikku hiljaa, kunneS loppui harhaanajon ja sitä seuranneen kolmipistekäännöksen jälkeen.
Ääni kuulosti siltä, kuin joku pyörivä kumilätkä olisi naputtanut runkoon.
Ääni tuntui tulevan suunnilleen apukuljettajan perseen alta.siis kuskin paikalta kuunneltuna.
Hotellille päästyämme koitin katsoa olisiko kardaanin suojakuori tms. Porsinut, mutta parkkipaikka kuikuilu ei sellaista paljastanut.
Niinettä pitääkö olla huolissaan?
Ääni kuulosti siltä, kuin joku pyörivä kumilätkä olisi naputtanut runkoon.
Ääni tuntui tulevan suunnilleen apukuljettajan perseen alta.siis kuskin paikalta kuunneltuna.
Hotellille päästyämme koitin katsoa olisiko kardaanin suojakuori tms. Porsinut, mutta parkkipaikka kuikuilu ei sellaista paljastanut.
Niinettä pitääkö olla huolissaan?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Tuo sointuva kolahdus vaimon 203:ssa johtui juuri katkenneesta jousesta. Vänkärinpuoli takana. Vaihdoin jouset, iskarit ja kallistuksenvakaajan kumit. Sinne jäi kolinat.
No pari viikkoa sen jälkeen huomasin, että etujousikin kuskin puolella on poikki. Jumppa jatkui. Vein suosiolla tolpat liikkeeseen jousen vaihtoon, kun itsellä on vaan ne kynsipuristimet. Purin kyllä toisen ja kokeilin kasata, mutta huolestuin mahdollisesta hammasremontista ja//tai metalliosista otsalohkossa.
No pari viikkoa sen jälkeen huomasin, että etujousikin kuskin puolella on poikki. Jumppa jatkui. Vein suosiolla tolpat liikkeeseen jousen vaihtoon, kun itsellä on vaan ne kynsipuristimet. Purin kyllä toisen ja kokeilin kasata, mutta huolestuin mahdollisesta hammasremontista ja//tai metalliosista otsalohkossa.
Viimeksi muokannut TimoV, 21.7.2017 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takajousen katkeamista minäkin epäilin, mutta ei se ainakaan alapäästä ole poikki, koska asian on tarkastanut kaksikin korjaamoa. Toinen epäili syyksi tunkkia Tunkkki oli hetken kotona, ääni jäi. Jousi voisi olla poikki yläpäästä, sinnehän ei oikein näe kunnolla. Toinen selitys oli kivenmurikka muovisuojan päällä, joka sitten poistui sieltä samasta aukosta mistä mökkitiellä tulikin. Mutta nyt jää vain epäilys, kun ääni on hävinnyt
Se napina ja po-poing-poing-poing ääni palasi oltuaan jonkin aikaa poissa, mutta kun kolme korjaamoa, joista kaksi mersu-spesiifistä ei löytänyt vikaa, niin annoin asian olla. Kunnes eilen sitten selvisi. Se tavallinen "katsastusinssi" näkee yhdellä puolihuolimattomalla vilkaisulla enemmän kuin kaksi mersukorjaamoa. Jousihan siellä oli kaikkien ennusteiden mukaisesti poikki poikki. Se yksi ei-mersukorjaamo otti tunkin vararenkaan keskiöstä ja sanoi että "nyt on korjattu, ei kolise enää" Vienpä tästä lähtien auton vikalistattavaksi katsastusasemalle kesken kaudenkin.
Mersu huomenaamulla korjaamolla. Tavaraa menee katsastusmiehen mukaan: molemmat takajouset ja iskarit. Oikea taka haikkotehoinen, vaikka ei vuoda. Eteen menee oikea takimmainen alatukivarsi. Ja sitten etuvilkkujen polttimot värin vuoksi. Lystin hinta 750 euroa, päälle 2 x 5 km taksissa asemalle ja takaisin korjaamolle haussa, kun en viitsi venaa maaseudun busseja. Pyörien suuntauksesta en huomannut mainita. Jos menee eri maksuun, niin sitten hintaero Vehoon hupenee minimaaliseksi. Vehon hinta, työ + omat osat, noin 1000 euroa.
Ekä katsastushuolto vanhukselle (w203 Classic vm.2003). Takajouset, -iskarit, molemmat alatukivarret eteen vasemmalle, etuvilkkujen lamput, kaikkien pyörien suuntaus ja säätö mahdollisuuksien ja tarpeen mukaan ja katsastus. Yhteensä 1100 €. En mainosta, mutta siisti ja asiallinen paikka, ei stadin korjaamoilla tavallista helppoheikki mentaliteettia.
sipi kirjoitti:Ekä katsastushuolto vanhukselle (w203 Classic vm.2003). Takajouset, -iskarit, molemmat alatukivarret eteen vasemmalle, myös etummainen, josta ei ollut katsastusmainintaa, etuvilkkujen lamput, kaikkien pyörien suuntaus ja säätö mahdollisuuksien ja tarpeen mukaan ja katsastus. Yhteensä 1100 €. En mainosta, mutta siisti ja asiallinen paikka, ei stadin korjaamoilla tavallista helppoheikki-mentaliteettia.