w203 05 tasonsäätö hukassa
w203 05 tasonsäätö hukassa
05 mallinen w203 c270 cdi Avantgarde Sport varustelistaan on merkitty
480 Self-Levelling suspension
Missä konehuoneessa pitäisi olla pumppu ja säiliö? Myöskään takaiskareille ei tule mitään putkia. Oikein mitään osia säädöstä ei löydy. Missä nuo vermeet pitäisi olla ja miten systeemi toimisi? Takaiskareis keltanen tarra jossa mb tähti ja Sachs.
En saanut tähän kuvaa iskarista, mutta tarrassa on numero:
A203 320 0266
894104000044
Sachs
Onkohan nuo ihan tavan kaasuiskarit.Haitarikumi kyllä on puolivälistä ihan alas saakka ja metalliklemmareilla kiinni.
Eli mahdollisesti tasonsäätö on purettu joskus pois, mutta kait siitä jotakin romuja olisi jätetty paikoilleen. Mistä niitä kannattaisi etsiä. Kaasupalloja, Tasonsäätöventtiili yms?
480 Self-Levelling suspension
Missä konehuoneessa pitäisi olla pumppu ja säiliö? Myöskään takaiskareille ei tule mitään putkia. Oikein mitään osia säädöstä ei löydy. Missä nuo vermeet pitäisi olla ja miten systeemi toimisi? Takaiskareis keltanen tarra jossa mb tähti ja Sachs.
En saanut tähän kuvaa iskarista, mutta tarrassa on numero:
A203 320 0266
894104000044
Sachs
Onkohan nuo ihan tavan kaasuiskarit.Haitarikumi kyllä on puolivälistä ihan alas saakka ja metalliklemmareilla kiinni.
Eli mahdollisesti tasonsäätö on purettu joskus pois, mutta kait siitä jotakin romuja olisi jätetty paikoilleen. Mistä niitä kannattaisi etsiä. Kaasupalloja, Tasonsäätöventtiili yms?
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: w203 05 tasonsäätö hukassa
Mistä ko koodi on katsottu, auton mukan kulkevasta kantakortista,Woodland kirjoitti:05 mallinen w203 c270 cdi Avantgarde Sport varustelistaan on merkitty
480 Self-Levelling suspension
Missä konehuoneessa pitäisi olla pumppu ja säiliö? Myöskään takaiskareille ei tule mitään putkia. Oikein mitään osia säädöstä ei löydy. Missä nuo vermeet pitäisi olla ja miten systeemi toimisi? Takaiskareis keltanen tarra jossa mb tähti ja Sachs.
En saanut tähän kuvaa iskarista, mutta tarrassa on numero:
A203 320 0266
894104000044
Sachs
Onkohan nuo ihan tavan kaasuiskarit.Haitarikumi kyllä on puolivälistä ihan alas saakka ja metalliklemmareilla kiinni.
Eli mahdollisesti tasonsäätö on purettu joskus pois, mutta kait siitä jotakin romuja olisi jätetty paikoilleen. Mistä niitä kannattaisi etsiä. Kaasupalloja, Tasonsäätöventtiili yms?
Tarrasta ovi pielessä/takakontin verhoilun takaa, jostain netti systeemistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nivomat se vissiin on
Vaikuttaisi että ei tuossa olekaan hydrauöinen tasonsäätö vaan Nivomat iskarit.onko estettä vaihtaa tilalle ns vaki avantgarde sport iskareita.kiinnitys, ominaisuudet yms.
Väitän kyllä että w203 on saanut Nivomatilla. Iskari on alkuperäinen mb varaosanumerolla eikä autossa ole mitään hydraulisen järjestelmän osia alustassa. Varustelistassa on self levell suspension. Ebayssa on kaupan näitä nivo iskareitakin.
Nyt toinen puoli on siis alempana ja kolahtelee. Uus nivo maksaa yli 900 ja ajatus olisi laittaa alle esim tavalliset sport avantgarde iskarit mutta pitäisikö jousetkin päivittää kun tässä on tasonsäädön jouset, miten kantaa kuorman yms? Jotain eroa vietereissä on kun on eri värikooditkin.
Nyt toinen puoli on siis alempana ja kolahtelee. Uus nivo maksaa yli 900 ja ajatus olisi laittaa alle esim tavalliset sport avantgarde iskarit mutta pitäisikö jousetkin päivittää kun tässä on tasonsäädön jouset, miten kantaa kuorman yms? Jotain eroa vietereissä on kun on eri värikooditkin.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 7-223-7404
Tuossa on visuaalisesti täysin samanlainen iskari. Numero ei siinäkään ole sama. KL osan tietokanta antaa alustanumeron perusteella tuon em numeron tasonsäädölle. Missään ei eritellä onko tasonsäätö hydraulinen vai Nivomat. Ko autoon kävisi siis heittämällä ilman tasonsäätöä olevat iskarit, tietokanta antaa vaihtoehdoksi siis molemmat variaatiot.
Eli jos vielä perään alkuperäistä kysymystä, onko kokemusta Avantgarde Sport farkusta ilman tasonsäätöä, miten perä kantaa kuorman jne.
en pitäisi pahana jos perä nousisi pari senttiä kuormaamattomana ylemmäs, onnistuisikohan esim uusilla Avant/sport iskareilla ja esim classicin jousilla?
Tuossa on visuaalisesti täysin samanlainen iskari. Numero ei siinäkään ole sama. KL osan tietokanta antaa alustanumeron perusteella tuon em numeron tasonsäädölle. Missään ei eritellä onko tasonsäätö hydraulinen vai Nivomat. Ko autoon kävisi siis heittämällä ilman tasonsäätöä olevat iskarit, tietokanta antaa vaihtoehdoksi siis molemmat variaatiot.
Eli jos vielä perään alkuperäistä kysymystä, onko kokemusta Avantgarde Sport farkusta ilman tasonsäätöä, miten perä kantaa kuorman jne.
en pitäisi pahana jos perä nousisi pari senttiä kuormaamattomana ylemmäs, onnistuisikohan esim uusilla Avant/sport iskareilla ja esim classicin jousilla?
Tämä on tasonsäätöiskari, eli autossa koodi 480 self-levelling suspension.A203 320 0266
Löytyy kahdeksan eri varaosanumeroa vuosimallista riippuen, ja mm. siitä onko myös varuste 486 sport suspension.
Auton johon on uutena asennettu tällä varaosanumerolla oleva hydraulisen tasonsäädön takaiskari valmistenumeron loppuosa on EPC mukaan väliltä F498895 - F593966 ja valmistuspäivä 14.10.2003 - 31.5.2004, ja varustelistassa myös em. 486.
Kyseiselle hydrauliselle tasonsäädölle on vaihtoehtona normaali jousitus, jolloin iskarin varaosanumero on todennäköisimmin joko A2033261800 tai A2033264100
Ohjaustehostimen pumppu on tasonsäädöllisessä A0024669501 ja se tuottaa paineen tasonsäätöönkin jne jne....
Ei, koska ei ole kahta vaihtoehtoa tasonsäädölle kuten aiemmin olikin puhetta. Nivomat on volvoissa.Missään ei eritellä onko tasonsäätö hydraulinen vai Nivomat. Ko autoon kävisi siis heittämällä ilman tasonsäätöä olevat iskarit, tietokanta antaa vaihtoehdoksi siis molemmat variaatiot.
Sanoisin että kannattaa asentaa keskenään sopimaan tarkoitettuja osia. Iskari ei välttämättä toimi oikein kun "lähtötaso" on väärä.en pitäisi pahana jos perä nousisi pari senttiä kuormaamattomana ylemmäs, onnistuisikohan esim uusilla Avant/sport iskareilla ja esim classicin jousilla?
Ei ole sama, koska linkistä löytyvä iskari ei ole sport-alustalle eli ei koodia 486.http://kleinanzeigen.ebay.de/a.....7-223-7404
Tuossa on visuaalisesti täysin samanlainen iskari. Numero ei siinäkään ole sama. KL osan tietokanta antaa alustanumeron perusteella tuon em numeron tasonsäädölle.
wiimax.fi
Jos jollain on mahdollisuus etsiä varusteet (oma varustelista ei ole nyt tässä saatavilla) niin alustan on WDB2032161F619779. Ihmetyttää kovasti tämä homma, auton alla ei ole mitään putkia tasonsäädölle, ei ole tasonsäätöventtiiliä eikä kallistuksenvakaajassa edes sitä säätötankoa, eikä löydy paineakkujakaan mistään. Ainoastaan ohjaustehostimen pumpussa on pieni säiliö joka voisi olla tasonsäädölle. Miksi joku olisi purkanut kaikki osat pois mutta jättänyt iskarit ja jouset? Luulisi tuon olevan varsin erikoinen ajettavakin siinä vaiheessa. Mistä ihan tarkalleen kaikkien osien pitäisi löytyä?
Linkissä oleva iskari on siis VISUAALISESTI samanlainen eli täysin saman näköinen.
Vai onko tämä yksilö joku kootut seoksen ja varustelista tehty näyttämään hyvältä.
Linkissä oleva iskari on siis VISUAALISESTI samanlainen eli täysin saman näköinen.
Vai onko tämä yksilö joku kootut seoksen ja varustelista tehty näyttämään hyvältä.
Tuossa varusteet vin-dekooderin mukaan WDB2032161F619779:
Code Value
110A IMITATION LEATHER
111A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
207B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
228 AUXILIARY HEATER
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
261B AIRBAGLABEL - FRENCH/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
486 SPORTS SUSPENSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
732 BIRDS EYE MAPLE WOOD FINISH
768U DIAMOND-BLACK, METALLIC PAINT
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
782 AMG-SPOKEN WEELS 18" MIXED TIRES
805 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
NE4 CONTROL CODE BREMEN PLANT
Code Value
110A IMITATION LEATHER
111A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
207B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
228 AUXILIARY HEATER
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
261B AIRBAGLABEL - FRENCH/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
486 SPORTS SUSPENSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
732 BIRDS EYE MAPLE WOOD FINISH
768U DIAMOND-BLACK, METALLIC PAINT
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
782 AMG-SPOKEN WEELS 18" MIXED TIRES
805 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
NE4 CONTROL CODE BREMEN PLANT
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei pidä dealerin ottaa liian vakavasti minun sekoilua. Ei kyse ole siitä etten usko tms, mutta tuntuu vaan hyvin oudolta kun nyt tarkistin niin konehuoneessa ei ole jälkeäkään järjestelmästä (se aiemmin mainitsemani säiliö on tehostajan säiliö, tehostajan pumpusta lähtee yksi paineletku ja toinen tulee siis säiliöstä ja on paineeton), auton alla ei ole jälkeäkään järjestelmästä (ei suojamuovin alla eikä muuallakaan, ei venttiiliä tai säätötankoja ei edes takaluukun verhoilujen alla ole järjestelmän osia), mutta iskunvaimentajat ja jouset (kaksi keltaista ja valkoinen) on yllättäen tasonsäätöön kuuluvia. Tarkistin korista valmistenumeron, ja kysyin ex omistajalta joka vakuutti ettei autosta ole koskaan purettu pois mitään tai kolaroi tms. Jos nyt haluan ostaa tuohon kuuluvat vaimentimet niin saanko kuitenkin 1600 maksavat pumput jotka ei edes käy siihen. Mielenkiintoinen tilanne. Onko ennenkuulumatonta että virhe olisi tullut tehtaalla, unohtui laittaa puuttuvat osat tms. Vai voiko tuo 950 AMG SPORT PACKADE vaikuttaa asiaan?
Vielä tuli mieleen, että Veholta haetussa listassa on valmistenumero sama mutta sitten on pari välilyöntiä ja 2. Voiko olla 2 autoa samalla numerolla. Sekään ei selittäisi miksi valmentamassa on se numero mikä on.
Vielä tuli mieleen, että Veholta haetussa listassa on valmistenumero sama mutta sitten on pari välilyöntiä ja 2. Voiko olla 2 autoa samalla numerolla. Sekään ei selittäisi miksi valmentamassa on se numero mikä on.
Taitaa olla vain alkuperäistä tarjolla. Baldshop.de, KL-varaosat, Veho . Näistä alkaisin. Arvokkaan tuntuista
Tai jos sinne ei hydrauliikkaa tule niin vaihtaisin halvemmalla koko alustan jouset ja iskarit kaikki uusiin.
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Bilstein- ... 2a4e6414e1
Tai jos sinne ei hydrauliikkaa tule niin vaihtaisin halvemmalla koko alustan jouset ja iskarit kaikki uusiin.
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Bilstein- ... 2a4e6414e1
Moro,Woodland kirjoitti:
Tässä iskari lopulta irrallaan. Ei mitään kiinnityspaikkoja putkille tai letkuille.Fyysisesti täysin mitoiltaan ja kiinnityksiltään vastaava kuin perinteinen tasonsäädötön iskari. Kolinan syy oli alapuslan väljyys. Vulkanoitu eli ei voi vaihtaa. Mistähän tälläistä voisi kysellä uutta.
Itsellä juuri sama homma tehtynä (tai siis laitoin vakio-iskarit) eli ylimääräisenä yksi ehjä ja yksi väljällä puslalla jos kiinnostaa?
-Teemu