Takaiskarit
Takaiskarit
Onkos kukaan vaihtanu 203 sedanin takaiskareita? Äkki vilkasulla yläpään kiinnitys mahtaa olla hattu hyllyn alla, liekkö minkälainen homma purkaa penkki ja hattu hylly pois?
Kiinnike on siellä kontin sivuverhouksen alla. Sivuverhoukset pois ja sielt mitteri irti Nii yläpää on irti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Terve,
Jatketaanpa tästä...
Siinä on vissiin joku ihme pää:
Saapiko mutterit irrotettua iliman?
t.
Risto
Jatketaanpa tästä...
WIS:ssä käytetään jotain ihmeellistä työkalua iskarin yläpään irrotukseen:Multiviri kirjoitti:Kiinnike on siellä kontin sivuverhouksen alla. Sivuverhoukset pois ja sielt mitteri irti Nii yläpää on irti.
Siinä on vissiin joku ihme pää:
Saapiko mutterit irrotettua iliman?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kyllä – näin minäkin päättelin. Kyse olikin, saako iskarin irti ilman tuota työkalua?sonikki kirjoitti:Tuo on iskarin yläpäänkiinnitysmutterin aukaisuun. Tuo sisempi holkki pitää iskarin vartta paikallaan ja toisella aukaistaan sen ympärillä oleva mutteri.
Ilmeisesti yläpää on tämän näköinen:
Eli esim. jakoavaimella yms. yleistyökalulla tuo iskarin varsi voisi pysyä paikoillaan.
Entä sitten muuten irrotus? Edelleen ohjeet neuvovat irrottamaan nuo yläpään mutterit pyörät maassa. Sitten auto ylös ja alapää irti. Ilmeisesti jouset eivät ole niin jämäkät, että ne potkaisisivat naamalle tai mitään?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ainaki w211:ssä etupäässä (mäkkiperssonit) iskarin yläpäänkiinnitys on jousilautasessa sellasessa syvennyksessä ettei äkkiseltään tule mieleen miten lähtisi tavanomaisilla työkaluilla
Toki tuo takapää voi olla samalla tavalla esillä kun sun kuvassa ja silloinhan tuon varren saa pidettyä paikallaan vaikka mutterisorvilla.
Toki tuo takapää voi olla samalla tavalla esillä kun sun kuvassa ja silloinhan tuon varren saa pidettyä paikallaan vaikka mutterisorvilla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tollanen kiinnitys niinku roiston kuvassa on ainaki mun farkun takapäässä, mut eteen tosiaan tarvii tollasen ihme erikoistyökalun, makso KL:ssä mun muistin mukann alle 20€...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Moro,
Takapään iskari oli tosiaan aika näppärä vaihtaa. Eniten aikaa tuhraantui, kun ensin koetti tällätä uuden iskarin alapäätä väärälle reiälle ja sitten pois.
Proseduuri:
-takapaksin verhoilut irti
-yläpään mutteri irti (pidin mutterisorvilla vartta paikoillaan, kun räikkälenkillä naruuttelin mutteria irti)
-rengas ilmaan ja irti
-alatukivarren suojamuovi irti
-alapään mutteri irti (pultti ja mutteri taisivat olla 16 millin kannalla )
-yläpää pois reiästään ja sitten alapään saa nypätä tukivarren kolosta.
Kasaus aikalailla päinvastaisessa järjestyksessä.
t.
Risto
Takapään iskari oli tosiaan aika näppärä vaihtaa. Eniten aikaa tuhraantui, kun ensin koetti tällätä uuden iskarin alapäätä väärälle reiälle ja sitten pois.
Proseduuri:
-takapaksin verhoilut irti
-yläpään mutteri irti (pidin mutterisorvilla vartta paikoillaan, kun räikkälenkillä naruuttelin mutteria irti)
-rengas ilmaan ja irti
-alatukivarren suojamuovi irti
-alapään mutteri irti (pultti ja mutteri taisivat olla 16 millin kannalla )
-yläpää pois reiästään ja sitten alapään saa nypätä tukivarren kolosta.
Kasaus aikalailla päinvastaisessa järjestyksessä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)