Automaatti hypäyttää vaihteen pois..
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Automaatti hypäyttää vaihteen pois..
Terve!
Eli ongelma on seuraavanlainen automaatti hypäyttää välillä vaihteen pois päältä, yleensä kun rullaa ja sen lähtee kovaan kiihdytykseen esim ohittaessa ja nyt on myös ilmennyt seuraavanlainen vika, että auto ns. vaihtaa vaihteet liian aikaisin eli auto ei kiihdy kunnolla, moottori kiertää kyllä. Auto on W203 270 cdi vm. 02 automaatti? Ja sen jälkeen kun vaihde hyppää pois ei auta muu kuin pysäyttää ja laittaa vaihteisto P-asentoon ja sen jälkeen uudestaan.
Missä vika? Ja mitä mahtaa maksaa?
Eli ongelma on seuraavanlainen automaatti hypäyttää välillä vaihteen pois päältä, yleensä kun rullaa ja sen lähtee kovaan kiihdytykseen esim ohittaessa ja nyt on myös ilmennyt seuraavanlainen vika, että auto ns. vaihtaa vaihteet liian aikaisin eli auto ei kiihdy kunnolla, moottori kiertää kyllä. Auto on W203 270 cdi vm. 02 automaatti? Ja sen jälkeen kun vaihde hyppää pois ei auta muu kuin pysäyttää ja laittaa vaihteisto P-asentoon ja sen jälkeen uudestaan.
Missä vika? Ja mitä mahtaa maksaa?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti hypäyttää vaihteen pois..
Aihesta löyty paljon juttua,MarkusW203 kirjoitti:Terve!
Eli ongelma on seuraavanlainen automaatti hypäyttää välillä vaihteen pois päältä, yleensä kun rullaa ja sen lähtee kovaan kiihdytykseen esim ohittaessa ja nyt on myös ilmennyt seuraavanlainen vika, että auto ns. vaihtaa vaihteet liian aikaisin eli auto ei kiihdy kunnolla, moottori kiertää kyllä. Auto on W203 270 cdi vm. 02 automaatti? Ja sen jälkeen kun vaihde hyppää pois ei auta muu kuin pysäyttää ja laittaa vaihteisto P-asentoon ja sen jälkeen uudestaan.
Missä vika? Ja mitä mahtaa maksaa?
laatikon öljyjä 8L vaihdettu koska(kan)
viewtopic.php?t=24386&highlight=
viewtopic.php?t=3196&highlight=
viewtopic.php?t=27906&highlight=
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
En vaan lähtö tilaneteen tarkenukseksi,MarkusW203 kirjoitti:Öljyt on ainakin joskus vaihdettu, mutta ajankohtaa en tarkkaan osaa sanoa kun auto ei kovin kauaa ole itsellä ollut. Mutta luulet, että öljyn vaihdolla selviää?
Se olis aika helpottava tieto, koska itse pelkäsin jotain paljon pahempaa ja kalliimpaa...
mutta joo ihan hirmu tuurilla voi vielä riittää kun öljyt vaihtaa huuhtelemalla
(asia mikä pitäis tehdä aina jos ei ole 100% varmuutaa että viimekerrasta on alle 60tkm eikä mitään onkelmia ole)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
.
Varmaankin vaihteisto luistaa väärästä paikasta, sisältä kytkinpakoista.
Eikä siis turbiinista, mistä sen pitäisi luistaa.
Kykinpakkojen luistoa valvotaan, eikä sitä sallita ohjelmassa.
Jos luistoa havaitaan -> vaihde vapaalle, jottei mitään säry.
Staari kyllä kertoo tilanteesta jotain ...
Anturit voi olla vialliset, venttiili(t).
Tiivisteet huonona, silloin laatikon sisäinen paine ei nouse tarpeeksi.
Kytkinlevyt huonona, kuluneet, jolloin luistoa tulee siis "oikeastikkin".
Pelaisikko vähän paremmin siellä "sporttiasennossa" ?
Jonkinlainen remontti kuitenkin on varmaan tiedossa, ei mahda nyt korjaantua itsekseen.
Varmaankin vaihteisto luistaa väärästä paikasta, sisältä kytkinpakoista.
Eikä siis turbiinista, mistä sen pitäisi luistaa.
Kykinpakkojen luistoa valvotaan, eikä sitä sallita ohjelmassa.
Jos luistoa havaitaan -> vaihde vapaalle, jottei mitään säry.
Staari kyllä kertoo tilanteesta jotain ...
Anturit voi olla vialliset, venttiili(t).
Tiivisteet huonona, silloin laatikon sisäinen paine ei nouse tarpeeksi.
Kytkinlevyt huonona, kuluneet, jolloin luistoa tulee siis "oikeastikkin".
Pelaisikko vähän paremmin siellä "sporttiasennossa" ?
Jonkinlainen remontti kuitenkin on varmaan tiedossa, ei mahda nyt korjaantua itsekseen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Ja autolla muuten ajettu nyt 230 000. Laatikon öljyt on tarkoitus ollut vaihdattaa muutenkin, mutta toivottavasti siellä nyt ei olisi 170 000 ajettua öljyjä.
Kiihdytyksessä kierrokset pysyy tasan 2000 ja vaihteet vaan vaihtuu. Eikä se nyt kovin usein hyppäyttele vaihdetta pois silmästä, mutta silloin tällöin.
Kiihdytyksessä kierrokset pysyy tasan 2000 ja vaihteet vaan vaihtuu. Eikä se nyt kovin usein hyppäyttele vaihdetta pois silmästä, mutta silloin tällöin.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Riippuu ihan missä hallissa siellä satuu heput olemaanMarkusW203 kirjoitti:Missäs oli Somerolla kohtuu hintainen ja hyvä mersu paja?
"harrastamassa"
Mutta ihan siinä keskustassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Löytyikin koneesta vika eli laatikko pelaa oli joku venttiili mennyt koneesta ja kone löi vikatilaan.
Nyt tuli uusi oire eli jättää joskus vaihteen silmään(yleensä 3) normisti auttaa kun samuttaa ja käynnistää uudelleen. Mutta nyt iski niin ettei auttanut kun käydä vikakoodit nollauttamassa ja sitten vasta matka jatkui normaalisti..
Aikaisemman ongelman yhteydessä oli seuraavanalinen vikakoodi "Vaihteiston pyörintänopeusanturi - vertailu ei kunnossa" oli myös "vaihteiston välityssuhde epälooginen" sekä vaihde päällä - epälooginen".
Johtuuko tämä ongelma juuri tuosta vaihteiston pyörintänopeus anturista? Tuleeko sillä kuntoon? Millainen työvaihtaa ja millainen kustannusarvio, onko heittää arvioita vinkkejä?
Nyt tuli uusi oire eli jättää joskus vaihteen silmään(yleensä 3) normisti auttaa kun samuttaa ja käynnistää uudelleen. Mutta nyt iski niin ettei auttanut kun käydä vikakoodit nollauttamassa ja sitten vasta matka jatkui normaalisti..
Aikaisemman ongelman yhteydessä oli seuraavanalinen vikakoodi "Vaihteiston pyörintänopeusanturi - vertailu ei kunnossa" oli myös "vaihteiston välityssuhde epälooginen" sekä vaihde päällä - epälooginen".
Johtuuko tämä ongelma juuri tuosta vaihteiston pyörintänopeus anturista? Tuleeko sillä kuntoon? Millainen työvaihtaa ja millainen kustannusarvio, onko heittää arvioita vinkkejä?
Vikatilassa jättää itseasiassa 2:n silmään.MarkusW203 kirjoitti:Löytyikin koneesta vika eli laatikko pelaa oli joku venttiili mennyt koneesta ja kone löi vikatilaan.
Nyt tuli uusi oire eli jättää joskus vaihteen silmään(yleensä 3) normisti auttaa kun samuttaa ja käynnistää uudelleen. Mutta nyt iski niin ettei auttanut kun käydä vikakoodit nollauttamassa ja sitten vasta matka jatkui normaalisti..
Aikaisemman ongelman yhteydessä oli seuraavanalinen vikakoodi "Vaihteiston pyörintänopeusanturi - vertailu ei kunnossa" oli myös "vaihteiston välityssuhde epälooginen" sekä vaihde päällä - epälooginen".
Johtuuko tämä ongelma juuri tuosta vaihteiston pyörintänopeus anturista? Tuleeko sillä kuntoon? Millainen työvaihtaa ja millainen kustannusarvio, onko heittää arvioita vinkkejä?
Jos tasaisesti rauhallisesti nopeutta nostettaessa kierrokset hyppää vaihtohetkillä niin silloin kyseessä on pakkojen luisto. Voi olla että että ettei tiivisteden vaihto riitä vaan saattaa vaatia myöskin venttiililevystön vaihdon.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Kyllä se ihan normaalisti mielestäni vaihtaa, silloin kuin vaihtaa
No täytyy katsella jos sais ajan tuonne Ram-autolle, niin siellä pitäisi osata laittaa kuntoon ja toivottavasti se olisi se pyörintänopeus anturi, uudet öljyt on nyt laatikossa sisällä ollut nyt jo hetken....
Raportoidaan sitten miten tässä hommassa kävi..
No täytyy katsella jos sais ajan tuonne Ram-autolle, niin siellä pitäisi osata laittaa kuntoon ja toivottavasti se olisi se pyörintänopeus anturi, uudet öljyt on nyt laatikossa sisällä ollut nyt jo hetken....
Raportoidaan sitten miten tässä hommassa kävi..
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Nykyään mittarissa 284. Laatikon öljyt tosiaan vaihdettiin 220:ssa ja nyt taas huollossa. Laatikko on enää hyvin harvoin tehnyt kiusaa, ehkä sitä tulee myöskin jotenkin säälittyä, kun tietää taustan. Saattaa olla, että hypäyttää vaihteen pois, ehkä tyylin kerran 2-3 kuukaudessa. Hätätilaan on varmaan mennyt ehkä 2 kertaa viimeisen vuoden aikana. En vieläkään osaa sanoa, mikä siellä vikana on, mutta olen ajellut kun ei sen suuremmin kiusaa tehnyt. Vähän pelottaa vaan aina, että tuleeko joku isompi murhe tulevaisuudessa??
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuvaus sopii hyvinMarkusW203 kirjoitti:Nykyään mittarissa 284. Laatikon öljyt tosiaan vaihdettiin 220:ssa ja nyt taas huollossa. Laatikko on enää hyvin harvoin tehnyt kiusaa, ehkä sitä tulee myöskin jotenkin säälittyä, kun tietää taustan. Saattaa olla, että hypäyttää vaihteen pois, ehkä tyylin kerran 2-3 kuukaudessa. Hätätilaan on varmaan mennyt ehkä 2 kertaa viimeisen vuoden aikana. En vieläkään osaa sanoa, mikä siellä vikana on, mutta olen ajellut kun ei sen suuremmin kiusaa tehnyt. Vähän pelottaa vaan aina, että tuleeko joku isompi murhe tulevaisuudessa??
Ventiili koneiston vikaan(onneksi sen saa kunnostettua)
pikku hiljaa kerrat lisääntyy ja lisääntyy ja lopulta ei auta vaikka kuinka nätisti ajelee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Kuvaus sopii hyvin
Ventiili koneiston vikaan(onneksi sen saa kunnostettua)
pikku hiljaa kerrat lisääntyy ja lisääntyy ja lopulta ei auta vaikka kuinka nätisti ajelee[/quote]
Mitähän tuollainen homma mahtaa maksaa jos sen haluaa korjata? Jos sen laatikon saisi varmasti kuntoon, voisi ajella pitkänkin aikaa vielä tuon kanssa.
Ventiili koneiston vikaan(onneksi sen saa kunnostettua)
pikku hiljaa kerrat lisääntyy ja lisääntyy ja lopulta ei auta vaikka kuinka nätisti ajelee[/quote]
Mitähän tuollainen homma mahtaa maksaa jos sen haluaa korjata? Jos sen laatikon saisi varmasti kuntoon, voisi ajella pitkänkin aikaa vielä tuon kanssa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
CDI203 kirjoitti:Kuvaus sopii hyvin
Ventiili koneiston vikaan(onneksi sen saa kunnostettua)
pikku hiljaa kerrat lisääntyy ja lisääntyy ja lopulta ei auta vaikka kuinka nätisti ajelee
Hintaan vaikuttaa jonkin verran miten paljon on kuluneita osia,markus203 kirjoitti: Mitähän tuollainen homma mahtaa maksaa jos sen haluaa korjata? Jos sen laatikon saisi varmasti kuntoon, voisi ajella pitkänkin aikaa vielä tuon kanssa.
Ja tuleeko putsatuna irtoosana työn alle vai niin että irrotus/asenus myös
E:lainailuja korjailtu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Täällä yhdessä 270cdi -01 ja samaa ongelmaa. täyskiihdytyksessä jumittaa kakkosen päälle tai joskus lyönyt vapaalle.
Vikakoodit olivat "Vaihteiston pyörintänopeusanturi - vertailu ei kunnossa" tai "vaihteiston välityssuhde epälooginen".
Korttivikaa oli epäilty ensin, kortti vaihdettu.
Vaihtaa nätisti, ei mielestäni luista, öljyt vaihdettu juuri (tuon kortin vaihdon yhteydessä) ja huuhtelemalla.
Ideoita, kuinka todennäköisesti voi johtua pyörimisnopeusanturista?
Entäpä käytetyn laatikon vaihtaminen, onko laatikon vaihto kuinka paha rasti, ja oliko tuossa joku ongelma ajoneston kanssa. Eli mun pitäisi nähtävästi alkaa itse painimaan tuon kanssa seuraavaksi.
Vikakoodit olivat "Vaihteiston pyörintänopeusanturi - vertailu ei kunnossa" tai "vaihteiston välityssuhde epälooginen".
Korttivikaa oli epäilty ensin, kortti vaihdettu.
Vaihtaa nätisti, ei mielestäni luista, öljyt vaihdettu juuri (tuon kortin vaihdon yhteydessä) ja huuhtelemalla.
Ideoita, kuinka todennäköisesti voi johtua pyörimisnopeusanturista?
Entäpä käytetyn laatikon vaihtaminen, onko laatikon vaihto kuinka paha rasti, ja oliko tuossa joku ongelma ajoneston kanssa. Eli mun pitäisi nähtävästi alkaa itse painimaan tuon kanssa seuraavaksi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep sähköllä sitä ohjataanw203 kirjoitti:Itellä oli vähän samaa ongelmaa.. lukittu 2:lle ja hyppää vapaalle.. mutta kysymys viisaammilta.. voiko viallinen akku tehdä tämän? vaihdoin about 1kk sitten uuden akun (pakkaset teki tehtävänstä), eikä sen jälkeen auto ole oireillut...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sain omaa autoasiaa vihdoin eteenpäin.. menee ens tiistaina pajalle, näillä näkymin vaihtuu venttilikoneisto uuteen, siihen huollon mukaan oireet viittaavat ja testaavat/lukevat tietty koodit ennen korjausta, mutta tuttu vika oli kerroin juurtajaksaen ongelmasta ja missä tilanteessa käy mitäkin.. no.. 1500euron reissu tuo venttiilikoneisto töineen ja öljyineen..
No nyt on auto korjattu, venttiilkoneisto uusittu + lauhdutinputki joka vuotanut.. Öljyt.. Suodatin + pistoke töineen 1740euroa... Jos nyt toimis mersu vähän paremminw203 kirjoitti:sain omaa autoasiaa vihdoin eteenpäin.. menee ens tiistaina pajalle, näillä näkymin vaihtuu venttilikoneisto uuteen, siihen huollon mukaan oireet viittaavat ja testaavat/lukevat tietty koodit ennen korjausta, mutta tuttu vika oli kerroin juurtajaksaen ongelmasta ja missä tilanteessa käy mitäkin.. no.. 1500euron reissu tuo venttiilikoneisto töineen ja öljyineen..