W203 vaihteiston vikatila.
W203 vaihteiston vikatila.
Uusi jäsen, nimim. "epätietoinen savosta" kyselee hölmöjä.... w203 C270 -02=5-pykäläinen automaatti. vaihteisto vikatilassa, akuutti vika-ei anna kuitata, apukuskin jalkotilan boxille noussut öljyä johtosarjaa pitkin - puhdistettu johdot ja liittimet-silminnähden liittimien pohjat ei olleet märkänä , vikakoodi P1856.... ajovalitsimen asentotunnistin-komponentti pois toiminnasta. Missä vika- kepillä vai boxilla? Ei sinällään mitään, mutta vituttaa ajella tuota 60 kmh....
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkista myös laatikon töpseli öljy vuoto ja tiivistä
mikä testeri antoi vikakoodin
viitailee keppi yksikön vikaan
E:siellä vika on todennäköisesti(jos testerin tulokseen voi luotaa)
kulkee se 80km/h painaa vaan kaasun pohjaan pitää siellä
mikä testeri antoi vikakoodin
viitailee keppi yksikön vikaan
E:siellä vika on todennäköisesti(jos testerin tulokseen voi luotaa)
kulkee se 80km/h painaa vaan kaasun pohjaan pitää siellä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vikakoodin antoi Bosch KTS 540. En ole ainakaan kuullut että olisi ollut virheitä, mutta kaikkihan on mahdollista. Johdinlevyä pelkäsin aluksi itsekkin, mutta jotenkin häirihtee nyt tuo suht normaali öljyvuoto pistokkeelta. Pitääkin ottaa boxi vielä kokonaan auki vaikka johtosarja on jo putsattu. Uusi pistoke on tulossa, kunhan pääsisi jonnekkin nosturille..... En tiedä tarkalleen, paljon auto kulkee tällähetkellä, enkä tiedä miten asiaa voisi kuvailla: Mittariston vaihdenäyttö on pimeänä ja kun startin jälkeen kytkee D asennon niin se sitten kestääkin siinä, ja 2-vaihteella. Kierrokset reilussa 60Kmh 3000rpm. Pakin saa päälle jos sammuttaa ensin auton ja virrat päällä kääntää ensin P asentoon ja startin jälkeen R:lle... Rohkeita liikkeitä, että ostaa vanhan mersun ainoaksi autoksi. Taitaa mennä bussimatkailuksi ensiviikon työmaallemenot.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis ei ota enepää kierroksia kuin 3000 ?sarpo kirjoitti:vikakoodin antoi Bosch KTS 540. En ole ainakaan kuullut että olisi ollut virheitä, mutta kaikkihan on mahdollista. Johdinlevyä pelkäsin aluksi itsekkin, mutta jotenkin häirihtee nyt tuo suht normaali öljyvuoto pistokkeelta. Pitääkin ottaa boxi vielä kokonaan auki vaikka johtosarja on jo putsattu. Uusi pistoke on tulossa, kunhan pääsisi jonnekkin nosturille..... En tiedä tarkalleen, paljon auto kulkee tällähetkellä, enkä tiedä miten asiaa voisi kuvailla: Mittariston vaihdenäyttö on pimeänä ja kun startin jälkeen kytkee D asennon niin se sitten kestääkin siinä, ja 2-vaihteella. Kierrokset reilussa 60Kmh 3000rpm. Pakin saa päälle jos sammuttaa ensin auton ja virrat päällä kääntää ensin P asentoon ja startin jälkeen R:lle... Rohkeita liikkeitä, että ostaa vanhan mersun ainoaksi autoksi. Taitaa mennä bussimatkailuksi ensiviikon työmaallemenot.
jos niin autossa on kakasi vikaa toinen moottorissa ja toinen vaihtamissen liittyvä
tarkentelava kuvaus suuntaa vaihtamis vikaa(jaarujen puoli myös tarkistaa) lisää kepin suuntaan(kunhan kaikki on öljyt on oikeissa paikkoissa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ottaa siis kierroksia minkä sillä silmässä olevalla pykälällä uskaltaa antaa, mutta varmaan suhtessa huiput jää sinne 80 kmh kieppeille. ei vain pykällä ylös eikä alaspäin. eikä anna enää D:n valittua siirtää esim R-asentoon kun vasta sammuttamalla auton. Sitten menee pakki päälle ja toimii ihan ok. Mutta pitää varmaan ensin lähteä purkamaan boxi irti ja avaamaan se, ja jatkaa siitä keskikonsoliin. Varmaan Ilmamassamittarin puhdistusaine on noille tarpeeksi hellävaraista?
Tilanne etenee, boxi tyhjennetty ja putsattu. Autocomilla nollaus ja mittaristoon sentään ilmestyi vaihteenilmaisimen kirjaimet. Hetken antaa ajaa mutta polkaisee taas vikatilan päälle joten seuraavana varmaan purkamaan tuota keppiä irti.... vikakoodi Autocomilla P240C- CAN signaali valitsinvivun asennosta ESM ohjaysyksiköstä, epäuskottava - Katkonainen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4291
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkistamyös johdot kepiltäsarpo kirjoitti:Tilanne etenee, boxi tyhjennetty ja putsattu. Autocomilla nollaus ja mittaristoon sentään ilmestyi vaihteenilmaisimen kirjaimet. Hetken antaa ajaa mutta polkaisee taas vikatilan päälle joten seuraavana varmaan purkamaan tuota keppiä irti.... vikakoodi Autocomilla P240C- CAN signaali valitsinvivun asennosta ESM ohjaysyksiköstä, epäuskottava - Katkonainen.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Näin teen, kiitoksia. Eilen päältäpäin kurkatessa kepin suojalevyn alle, näytti alla sivussa kulkeva johtonippu silminnähden kostealta, joten varmaan sama öljy on noussut sitäkin pitkin.
Noin äkkiseltään ainakin uskaltaisin toivoa että purkamisella ja putsaamisella olisi vielä väliä, koska antaa vikakoodit nollata ja sen jälkeen kaikki toimi vielä hiljaisessa vauhdissa ok.
Noin äkkiseltään ainakin uskaltaisin toivoa että purkamisella ja putsaamisella olisi vielä väliä, koska antaa vikakoodit nollata ja sen jälkeen kaikki toimi vielä hiljaisessa vauhdissa ok.
Palataas vielä aiheeseen. Kepin purkasin eilen ja hermohan sen linkkusysteemin prikan kanssa meinasi rauhalliseltakin mieheltä palaa, ainakin takasin laittaessa. Mutta kosteutta oli sielläkin. Pikkusen muutakin yleiskatsausta sieltä suunnalta. Hölmönä piti sitten rikkoa pari muoviklipsiä konsolia irrottaessa, kun pakkasesta auton vasta halliin toin..... Tänään nollailtiin ja parin epäonnistumisen jälkeen vaihteisto pelittänyt nyt ainakin 100km "testilenkin" ja muutaman sammutuksen jälkeen. Huominen kertoo taas enemmän, mitä sanoo kylmiltään.
Moi vaan kaikille, eka viesti tänne foorumille.
Itse ostin eilen 03 200cdi c-mersun laatikkovikaisena. Tosin eilen toimi ongelmitta (ainoastaan lopuksi sammuttaessa ei mennyt N:stä eteenpäin keppi ennen kuin käänti virrat pois) mutta tänä aamuna kun laitoin ennen lähtöä vähäksi aikaa pyörimään niin pakkivalot syttyilivät omia aikojaan. Sitten kun lähdin ajamaan niin vaihteet ei vaihtuneet. Ja kun sammutin niin ei lähtenyt enää käyntiin. Aikani rumppasin keskuslukkoa ja hakkasin vaihdekeppiä ja mitä nyt siinä keskellä tietä tuli mieleen, niin ehkä 10. yrityksellä käyntiin. Naapurin pihassa sitten ei menny taas pakille ja sama show. Kotipihassa vielä huvikseen kertaalleen sama show, jonka jälkeen laatikko sitten päättikin alkaa toimia.
No kuitenkin vanhalla kunnon Mondeolla töihin ja viikonloppuna alkaa sit vianetsintä. Lähinnä sillä vaan kirjoitin jo nyt, että tuota pakkivalojen kummittelua ei usein itse huomaa, mutta saattaisi kai liittyä asiaan. Edellisen omistajan vikakoodin luku tuotti tuon epäjohdonmukaisen singnaalin vikakoodin.
Lisää tekstiä kunhan tutkin.
-Mikko-
Itse ostin eilen 03 200cdi c-mersun laatikkovikaisena. Tosin eilen toimi ongelmitta (ainoastaan lopuksi sammuttaessa ei mennyt N:stä eteenpäin keppi ennen kuin käänti virrat pois) mutta tänä aamuna kun laitoin ennen lähtöä vähäksi aikaa pyörimään niin pakkivalot syttyilivät omia aikojaan. Sitten kun lähdin ajamaan niin vaihteet ei vaihtuneet. Ja kun sammutin niin ei lähtenyt enää käyntiin. Aikani rumppasin keskuslukkoa ja hakkasin vaihdekeppiä ja mitä nyt siinä keskellä tietä tuli mieleen, niin ehkä 10. yrityksellä käyntiin. Naapurin pihassa sitten ei menny taas pakille ja sama show. Kotipihassa vielä huvikseen kertaalleen sama show, jonka jälkeen laatikko sitten päättikin alkaa toimia.
No kuitenkin vanhalla kunnon Mondeolla töihin ja viikonloppuna alkaa sit vianetsintä. Lähinnä sillä vaan kirjoitin jo nyt, että tuota pakkivalojen kummittelua ei usein itse huomaa, mutta saattaisi kai liittyä asiaan. Edellisen omistajan vikakoodin luku tuotti tuon epäjohdonmukaisen singnaalin vikakoodin.
Lisää tekstiä kunhan tutkin.
-Mikko-
Terve taasen. Noh, sama show jatkuu eilisen onnistumisen jäljiltä ja koodien luvun jälkeen ajattelin ruveta vaihtamaan ja etsimään tuota kepin boxia. Sehän ei sitten vaikutakkaan kovin helpolta koska ei ilmeisesti erillään moista myydä, mutta: mahtaako olla eroa juurikin tuolla piirikortilla, ja sisuskaluilla mihinkään muun mallin 5-loviseen sähköautomaattiin jos vaihteistokoodi täsmää? Tuli vain mieleen että kuvien perusteella noissa kokonaisissa keppiyksiköissä muuttuu vain kuori. Ainakin Enkkufoorumilla eräs tyyppi muistaakseni kehui jostain E-sarjalaisesta siirtäneen vain kortin omaansa ja toiminut....mahtaako pitää paikkaansa?
Kepin asentotunnistinhan se oli. Vika meni pois kun liitintä painoi oikealle ja tuli takas kun ei painanut. Kokeilin sen verta monesti että sattuman vaihtoehto jäi pois.
Purin sen tunnistimen ja kuumensin molemmilta puolilta kuumailmapuhaltimella niin kuumaksi että tinat alkoi sulaa. Jäähdyttelyn jälkeenhän se alkoi toimimaan. Eli varmaan joku huono juotos vaan oli. Ajellaan nyt ja katsellaan kuin kauan pelaa. Pitää sitten tilata uusi anturi jos alkaa uudelleen temppuilla. Varaosanumerot on lapulla.
Purin sen tunnistimen ja kuumensin molemmilta puolilta kuumailmapuhaltimella niin kuumaksi että tinat alkoi sulaa. Jäähdyttelyn jälkeenhän se alkoi toimimaan. Eli varmaan joku huono juotos vaan oli. Ajellaan nyt ja katsellaan kuin kauan pelaa. Pitää sitten tilata uusi anturi jos alkaa uudelleen temppuilla. Varaosanumerot on lapulla.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 06.6.2016 19:11
minulla myös...
Samaa murhetta myös täällä... Vaihteistoon johdinlevy vaihdettu, testattu toisella käytetyllä vaihdekepillä, kokeiltu toisella johtosarjalla. Jalkatilassa oleva boksi kokeiltu vaihtaa... Mutta aina sama, joskus vika heti startatessa ja joskus saattaa toimia 2-50 km ja sitten yhtäkkiä vika päällä. Kun ajaa cruise päällä huomaa milloin vika tulee koska heittää sen pois päältä. Vikakoodina aina vaihdekepin asentotunnistin. Mitähän sitä seuraavaksi pitäisi koikeilla?
Ja vaihteen saa N:ltä R:lle kun nostaa jalan jarrulta.
Ja vaihteen saa N:ltä R:lle kun nostaa jalan jarrulta.