Idea laatikon öljynvaihtoon?
Idea laatikon öljynvaihtoon?
Auto on S203 vm2007 viisivaihteinen automaatti.
Tehdään laatikon öljyntyhjennys näin:
1. Lasketaan pohjapropusta öljyt pois.
2. Otetaan öljypohja auki ja suodatin pois.
Tässä tulee nyt ideani:
Jos nyt painan paineilmaa öljysuodattimen liitäntäkanavaan niin eikö tällöin paineistu myös turbiinin sisätila ja turbiini tyhjentyy öljystä paineilman pakottamana.
Kysyn nyt asiaa tuntevilta miksei tämä ideani voisi toimia?
Terveisin Seppo
Tehdään laatikon öljyntyhjennys näin:
1. Lasketaan pohjapropusta öljyt pois.
2. Otetaan öljypohja auki ja suodatin pois.
Tässä tulee nyt ideani:
Jos nyt painan paineilmaa öljysuodattimen liitäntäkanavaan niin eikö tällöin paineistu myös turbiinin sisätila ja turbiini tyhjentyy öljystä paineilman pakottamana.
Kysyn nyt asiaa tuntevilta miksei tämä ideani voisi toimia?
Terveisin Seppo
Ex menopelit: VW 1200, VW 1300, VW 1500, FIAT COUPE, CORTINA GT, R8 GORDINI, MB 200, TOYOTA GROWN, SAAB 99, VW GOLF, TOYOTA COROLLA, CITROEN GT, VOLVO 240, VOLVO S60,
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Idea laatikon öljynvaihtoon?
Ilma ei pääse perille ventiilit on semoisessa asenossasjk kirjoitti:Auto on S203 vm2007 viisivaihteinen automaatti.
Tehdään laatikon öljyntyhjennys näin:
1. Lasketaan pohjapropusta öljyt pois.
2. Otetaan öljypohja auki ja suodatin pois.
Tässä tulee nyt ideani:
Jos nyt painan paineilmaa öljysuodattimen liitäntäkanavaan niin eikö tällöin paineistu myös turbiinin sisätila ja turbiini tyhjentyy öljystä paineilman pakottamana.
Kysyn nyt asiaa tuntevilta miksei tämä ideani voisi toimia?
Terveisin Seppo
miksi se pitäis tehdä noin
kun siihen on se helppo ja toimiva konsiti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyllä ne reteimmät Härski Hartikaiset on vetänyt letkuvirityksillä öljyt kannusta pumpulle ja täräyttänyt auton käyntiin ilman öljypohjaakin
Näissä automaagi hommissa kannattaa kuunnella CDI203:sta, mies tietää mistää puhuu. Eli kannattaa suosiolla tehdä homma perinteisesti juoksuttamalla niin ei tarvi kohta tehdä uutta topiccia 722.6:n epämääräisestä käytöksestä
Näissä automaagi hommissa kannattaa kuunnella CDI203:sta, mies tietää mistää puhuu. Eli kannattaa suosiolla tehdä homma perinteisesti juoksuttamalla niin ei tarvi kohta tehdä uutta topiccia 722.6:n epämääräisestä käytöksestä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Re: Idea laatikon öljynvaihtoon?
Ja vaikka pääsisikin niin ei se turbiini noin tyhjene.CDI203 kirjoitti:Ilma ei pääse perille ventiilit on semoisessa asenossasjk kirjoitti:Auto on S203 vm2007 viisivaihteinen automaatti.
Tehdään laatikon öljyntyhjennys näin:
1. Lasketaan pohjapropusta öljyt pois.
2. Otetaan öljypohja auki ja suodatin pois.
Tässä tulee nyt ideani:
Jos nyt painan paineilmaa öljysuodattimen liitäntäkanavaan niin eikö tällöin paineistu myös turbiinin sisätila ja turbiini tyhjentyy öljystä paineilman pakottamana.
Kysyn nyt asiaa tuntevilta miksei tämä ideani voisi toimia?
Terveisin Seppo
miksi se pitäis tehdä noin
kun siihen on se helppo ja toimiva konsiti
Turbiinin sisälle menevä akseli on keskellä turbiinia niin ei se ilma puhalla öljyjä pois sieltä keskikohdan alapuolelta.
Eli sinne jää ainakin puolet öljyistä.
Laatikon öljynvaihto
Esittämälläni paineilmapuhalluksella tuli öljyä normaalivalutuksen jälkeen vielä 1.5 litraa, eli auttaa tuon verran.
Terveisin Seppo
Terveisin Seppo
Ex menopelit: VW 1200, VW 1300, VW 1500, FIAT COUPE, CORTINA GT, R8 GORDINI, MB 200, TOYOTA GROWN, SAAB 99, VW GOLF, TOYOTA COROLLA, CITROEN GT, VOLVO 240, VOLVO S60,
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Laatikon öljynvaihto
Eli vielä jäi ~2.5Lsjk kirjoitti:Esittämälläni paineilmapuhalluksella tuli öljyä normaalivalutuksen jälkeen vielä 1.5 litraa, eli auttaa tuon verran.
Terveisin Seppo
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
On kyllä kummaa salatiedettä ja asioita pitää korkkiruuvilla kiskoa. Ihan samaa väsynyttä huulenheittoa oli siinä yhdessä topikissa jossa kyseltiin vaihteistoöljyn termostaatin perään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Keneltä kaipaat perusteluja ja mihin asiaan, olisiko linkkiä väsyneeseen termostaattikeskusteluun ?Mou kirjoitti:On kyllä kummaa salatiedettä ja asioita pitää korkkiruuvilla kiskoa. Ihan samaa väsynyttä huulenheittoa oli siinä yhdessä topikissa jossa kyseltiin vaihteistoöljyn termostaatin perään.
Omalta osaltani voin yrittää selventää kunhan hoksaisin mitä tässä on "korkkiruuvilla kiskottu"
Työnnetään oma lusikka tähänkin soppaan.
Joskus ajattelin että alipaineella sais lootasta öljyt pois... No, sain muistaakseni 2.5 litraa tikun reijästä.... Eipä se hetkessä niin vaihdu jos vain kolmasosalla laimentaa.
Toisaalta nyt jäi enää kolmasosa vanhaa.
Sit se että ihan varma ei voi olla kukaan etteikö paine tai alipainen johonkin tökättynä teksi haittaa, joku tiiviste pettää, paskaa tunkeutuu väärään väliin, joku muoviosa posahtaa halki... yms.
Mutta jos nyt sellaista laitetta ideoitaisiin joka vaihtais nätisti huuhtelemalla. Siihenhän menee empiiristen havaintojen pohjalta jotain 11-14 litraa.
Ehdotuksia laitteesta?
Joskus ajattelin että alipaineella sais lootasta öljyt pois... No, sain muistaakseni 2.5 litraa tikun reijästä.... Eipä se hetkessä niin vaihdu jos vain kolmasosalla laimentaa.
Toisaalta nyt jäi enää kolmasosa vanhaa.
Sit se että ihan varma ei voi olla kukaan etteikö paine tai alipainen johonkin tökättynä teksi haittaa, joku tiiviste pettää, paskaa tunkeutuu väärään väliin, joku muoviosa posahtaa halki... yms.
Mutta jos nyt sellaista laitetta ideoitaisiin joka vaihtais nätisti huuhtelemalla. Siihenhän menee empiiristen havaintojen pohjalta jotain 11-14 litraa.
Ehdotuksia laitteesta?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Onhan niitä ihan kaupallisia, niistä kopioimaan?AK47 kirjoitti: Mutta jos nyt sellaista laitetta ideoitaisiin joka vaihtais nätisti huuhtelemalla. Siihenhän menee empiiristen havaintojen pohjalta jotain 11-14 litraa.
Ehdotuksia laitteesta?
http://sell.lulusoso.com/selling-leads/ ... th-CE.html
http://saabworld.net/attachments/f29/10 ... hine_3.jpg
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Niinhän niitä on ja aiemmin oli täälläkin linkki johonkin videoon jossa huuhdeltiin lootaa varsin huolella pitkät valkoiset takit päällä ja puuvillahanskat kädessä tyylillä.MHe kirjoitti:Onhan niitä ihan kaupallisia, niistä kopioimaan?AK47 kirjoitti: Mutta jos nyt sellaista laitetta ideoitaisiin joka vaihtais nätisti huuhtelemalla. Siihenhän menee empiiristen havaintojen pohjalta jotain 11-14 litraa.
Ehdotuksia laitteesta?
http://sell.lulusoso.com/selling-leads/ ... th-CE.html
http://saabworld.net/attachments/f29/10 ... hine_3.jpg
Sellainen varmasti ajaa asiansa. Itselle on vain hieman epäselvää mikä olisi paras kohta 5 vaihteisessa ottaa öljyä pois ja laittaa tilalle, onko se sama liitos vai eri paikka? Se nyt lienee selvää että pohjasta pois se 2.5-3 litraa minkä saa ja jos turbiinissa roppu niin sekin tyhjiin.
Tuo systeemi kun ei mielestäni ole pelkkä "putki" jossa huuhtelu olisi helppo homma. Se kun nyt taitaa olla putkisto jossa pari isompaa "säiliötä".
Siinä aiemmassa linkitetyssä videossa peräti huuhtelivat jollain aineella vai oliko erillinen huuhteluöljy/"pesuaine" (mahdollisesti kierrätettävä, jota en pidä hyvänä ideana) ja sitten vasta uutta öljyä tilalle.
Tota lootaöljyä kun nyt saa kympillä litra niin samapa se meneekö sitä 7, 10 vai 15 litraa. Se on 60tkm matkalle jyvitettynä sama kulu kun muutama reippaampi ohitus per ajokerta ja sitten se lootan hajoaminen on aina kalliimpaa kun vaihtaa 15l öljyä 60 välein 5L sijasta.
Mutta kivahan se ois olla laite joka homman hoitaisi ja mukava olisi katsella öljyn mahdollinen väri että nyt on täysin punaista kierrossa ( menevä ja palaava letku vierekkäin) yms. Viimeksi kun katseltiin palaava öljy harmaata saavin reunaa vasten, niin ei siitä oikein kunnolla nähnyt...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tää hölmöläinen haluaisi tietää että mitä reittiä se öljy kiertää ja paljonko on missäkin kohtaa painetta ja tilavuusvirtaa moottorin käydessä?et kirjoitti:Ihme kun ei ole tullut ehdotusta että vesiletkulla kovat paineet laatikkoon?
Hölmöläisten saduis kans hyviä ideoita?
Oletan että suotimen läpi pumppu imee öljypohjasta ja pumppaa venttiilipöytään ja turbiinille. Turbiinilta oletan menevän jäähdyttäjälle josta palaa öljypohjaan. Tuon lisäksi sitten menee pumpulta planeettavaihteille, laakereille ja kitkapinnoille kanavia pitkin ja loput roiskumalla, valuen takas öljypohjaan.
Eli kaikki öljy menee pumpun läpi?
Olisiko ihan älytöntä jos vaihtajassa olisi "öljypohja" jossa syöttö uudelle öljylle suotimen reikään ja vanhan keräys öljypohjan tilasta?
Paljonkohan sitä öljyä menee minnekkin suuntaan määrällisesti?
Edit: Siis oman öljypohjan tilalle vaihdon ajaksi vaihtajan "öljypohja" jossa uusi öljy syötettäisiin suotimen reijästä ja vanha valuisi "pohjan" kautta pois. Sit kun väri vaihtunut niin oma öljypohja takas suotimen kanssa ja 2.5l uutta öljyä lootaan....
Viimeksi muokannut AK47, 06.9.2015 21:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näkeehän toki sen menevän ja tulevan värin. Paremmin näkee niiden erot jos ne on vierekkäin. Tietty jos tarkastelee vakiovalossa ilman valaisuolosuhteiden vaihtelua niin jonkinlaisen vertailuarvon näkee mollukka-mittarillakin.laineracing kirjoitti:Näkeehän sen letkusta palaavan öljynvärin ihan silmällä katsoen, tai ainakin minä erotan sen värin
Toisinaan vanha öljy on lähes samanväristä kuin uusikin.... Silloin väriasialla ei voi määritellä onko kaikki varmasti vaihtunut. Esim kun vaihdoin 20tkm ajetut öljyt uusiin "varmuuden vuoksi" niin väri oli aikalailla saman punaista. Joku näkee värieroja, pieniäkin ja joku ei edes suuria... Tosin ei toi laatikko kestänyt kun noin 80tkm eli sen 20+60 kun sen käytettynä tuntemattomalla kilometriluvulla ostin.
Jos tekee vaihdon aina koneellisesti samalla menetelmällä voi litramäärän perusteella saada varmuutta siihen että kaikki on vaihtunut.
Jokainenhan saa vaihtaa öljynsä niinkuin haluaa. Vaikka joka kerta eritavalla.
Viimeksi muokannut AK47, 06.9.2015 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.