Karvanaama ja sec
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Karvanaama ja sec
Pitkin kesää olin kuolannut Ässämersujen perään nettiautossa, kriteerinä 126 ja mahdollisimman iso bensamoottori. Tilanne meni niin pitkälle että aloin katselemaan Blocketista, viron puolelta ja vaikkamistä. Tauti paheni niin paljon että w123 oli pantava myyntiin, eikä se vieläkään ole kellekkään kelvannut. Jatkoin tästä huolimatta.
14.9.2017 oli se päivämäärä, jolloin minusta tuli W126 coupen omistaja.
Kyseessä siis 500 SEC -88.
Vehje on taxfree, eli kaikenlaista huoltotoimenpidettä on vielä tiedossa ennen verotusta ja rekisteröintiä. Ei vielä kunnon kuvaa ole laittaa, mutta menköön toistaiseksi sanallinen kuvaus:
Hopea väri, jonkunlainen Lorinser etu - ja takaspoileri, vanteina Lorinser 8*16 ET11 ja 9*16 ET10.
Paremmin varmaan kertoisi vin: WDB1260441A447681
Venäjän sivulta sain auki vain muutaman, jos joku osaa sen paremmin, saa koittaa purkaa.
14.9.2017 oli se päivämäärä, jolloin minusta tuli W126 coupen omistaja.
Kyseessä siis 500 SEC -88.
Vehje on taxfree, eli kaikenlaista huoltotoimenpidettä on vielä tiedossa ennen verotusta ja rekisteröintiä. Ei vielä kunnon kuvaa ole laittaa, mutta menköön toistaiseksi sanallinen kuvaus:
Hopea väri, jonkunlainen Lorinser etu - ja takaspoileri, vanteina Lorinser 8*16 ET11 ja 9*16 ET10.
Paremmin varmaan kertoisi vin: WDB1260441A447681
Venäjän sivulta sain auki vain muutaman, jos joku osaa sen paremmin, saa koittaa purkaa.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Täytyy myöntää etten ole aikaisemmin ollut kovin suuri lorttojen ystävä, mutta tähän nuo sopivat kyllä kovinkin hyvin.
Onkos se dealerin ruori se nelipuolainen jota kauppailitkin taannoin?
Tässä on ratissa ja hanskalokeron paikallakin airbagit, jotka kaiketi saisi muutoskatsastaa poiskin. Emmätiedä.
No joku kuva kutenkin hakureissulta:

Tuommonen rario on, johon ympätty puhelinkin. Rario yrittää käynnistyä, mutta ilmoittaa sitten "radio off" ja menee pimiäksi. Manuaalia ei ole, mutta eiköhän tuo netistä löydy.

Yritin eilen hankkia siirtokilpiä, vaan kun konttorilta oli tytöt jo lähteneet eikä suikkalakit osanneet niitä antaa.
Tarkoitus olisi verottaa tämä vasta keväämmällä, mutta siirtoja varten tarvisi kilvet.
Onkos silloin otettava semmoset keltaiset "koe kilvet" vai saako semmosia enää?
Tarrakilvet vissiin saa vasta kun verotusprosessi on aloitettu?
Onkos se dealerin ruori se nelipuolainen jota kauppailitkin taannoin?
Tässä on ratissa ja hanskalokeron paikallakin airbagit, jotka kaiketi saisi muutoskatsastaa poiskin. Emmätiedä.
No joku kuva kutenkin hakureissulta:

Tuommonen rario on, johon ympätty puhelinkin. Rario yrittää käynnistyä, mutta ilmoittaa sitten "radio off" ja menee pimiäksi. Manuaalia ei ole, mutta eiköhän tuo netistä löydy.

Yritin eilen hankkia siirtokilpiä, vaan kun konttorilta oli tytöt jo lähteneet eikä suikkalakit osanneet niitä antaa.
Tarkoitus olisi verottaa tämä vasta keväämmällä, mutta siirtoja varten tarvisi kilvet.
Onkos silloin otettava semmoset keltaiset "koe kilvet" vai saako semmosia enää?
Tarrakilvet vissiin saa vasta kun verotusprosessi on aloitettu?
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan

Tuollainen.
Joskus oli lähes samanlainen AMG ratti jonka myin Viroon 350€.
Tässä on yläosassa kunnostuksen tarvetta eli käytännössä lakkavikaa joten arvo on vähäisempi.
Löytyisi myös Lorinser RS90 17" ET22 vannesarja, edelleen jos sattuu niin että nuo 16" lakkaa miellyttämästä silmää

Edit; nuo SECin alla olevat vanteet on muuten melkoisen arvokkaat siistikuntoisina.
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Äh.. yritän sitä vin-purkua..
Muutamia tuntemattomia koitin vielä bekkoame - sivulta kaivella.
Ident. number (FIN) WDB1260441A447681
VIN WDB1260441A447681
Baumuster 126044
Sales name 500 SEC
Order number 0 8 219 06394 (Destination: Branch Hamburg)
Delivery date 1988-11
PAINT1 735 No code designation available
Interior color 921 No code designation available
Engine 117965 12 022811
Gearbox 722356 03 164889
General data for model code 126044
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS (NIIN VARMASTI??)
240 *1 117____ 20110202 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
240 *2 _______ 19951002 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
430 *1_______ 19951002 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
430 *2 117____ 20090724 OFFROAD PACKAGE
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
471 *1 _______ 19951002 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
471 *2 117____ 20140603 MECHANICAL LOCKING DIFFERENTIAL
471 *3 117____ 20140618 MECHANICAL LOCKING DIFFERENTIAL
506 No code designation available (OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, LEFT AND RIGHT, HEATED (ELECTRICALLY ADJUSTABLE ON THE RIGHT) (L.H.D.))
532 COMAND APS WITHOUT NAVIGATION NTG5/NTG5.5
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
543 *1 117____ 20070910 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
543 *2 117____ 20110218 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
543 *3 _______ 19951002 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
580 AIR CONDITIONER
580 *1 117____ 20070201 AIR CONDITIONER
580 *2 117____ 20110221 AIR CONDITIONER
580 *3_______ 19951002 AIR CONDITIONING
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
644 No code designation available (LIGHT ALLOY RIMS AND M+S TIRES)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
735 No code designation available
812 BLU-RAY PLAYER (JUST JOO HAHHAH)
812 *1 117____ 20120601 BLU-RAY PLAYER
812 *2 _______ 19951002 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
921A No code designation available (VELOURS ANTHRACITE GREY)
Muutamia tuntemattomia koitin vielä bekkoame - sivulta kaivella.
Ident. number (FIN) WDB1260441A447681
VIN WDB1260441A447681
Baumuster 126044
Sales name 500 SEC
Order number 0 8 219 06394 (Destination: Branch Hamburg)
Delivery date 1988-11
PAINT1 735 No code designation available
Interior color 921 No code designation available
Engine 117965 12 022811
Gearbox 722356 03 164889
General data for model code 126044
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS (NIIN VARMASTI??)
240 *1 117____ 20110202 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
240 *2 _______ 19951002 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
430 *1_______ 19951002 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
430 *2 117____ 20090724 OFFROAD PACKAGE
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
471 *1 _______ 19951002 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
471 *2 117____ 20140603 MECHANICAL LOCKING DIFFERENTIAL
471 *3 117____ 20140618 MECHANICAL LOCKING DIFFERENTIAL
506 No code designation available (OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, LEFT AND RIGHT, HEATED (ELECTRICALLY ADJUSTABLE ON THE RIGHT) (L.H.D.))
532 COMAND APS WITHOUT NAVIGATION NTG5/NTG5.5
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
543 *1 117____ 20070910 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
543 *2 117____ 20110218 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
543 *3 _______ 19951002 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
580 AIR CONDITIONER
580 *1 117____ 20070201 AIR CONDITIONER
580 *2 117____ 20110221 AIR CONDITIONER
580 *3_______ 19951002 AIR CONDITIONING
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
644 No code designation available (LIGHT ALLOY RIMS AND M+S TIRES)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
735 No code designation available
812 BLU-RAY PLAYER (JUST JOO HAHHAH)
812 *1 117____ 20120601 BLU-RAY PLAYER
812 *2 _______ 19951002 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
921A No code designation available (VELOURS ANTHRACITE GREY)
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html löytyy listaa koodien merkityksistä, voi vielä tuolta tutkia...
wiimax.fi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitoskiitos!
Olo on melko onnellinen toistaiseksi.
Takapuskurin kromit on hieman kupruilleet, mutta kelpaavat toistaiseksi.
Vanteita on pesty huolimattomasti, joten jarrupöly on pinttynyt koloihin ikävästi.
Jostain syystä en sisustan kuvaa saa nyt liitettyä, semmonen tumma velouri se kai on, keskellä vaaleampi. Yritän myöhemmin niitä kuvia lisää.
Tänään vaihdoin öljyt, motonetistä suodatin ja öljyksi Valvoline 10-40.
Työ tapahtui imuvaihtajalla, joten samalla imaisin tehostajan säiliön tyhjäksi ja ATF:ää tilalle.
Punaista siellä oli ennestäänkin, joskin jo tummunutta.
Ainahan ihmisiä kiinnosta mitä mersulla on ajettu. Sitähän minä en tiedä, mutta mittarilukema on 176224 km. Uskoo kuka haluaa.
Auto on tuotu Suomeen jo 2005, mutta seissyt tallissa tähän asti ja täten myös verottamatta. Puuhakilvillä ed. omistaja oli joka kesä kumminkin tätä ulkoiluttanut.
Vesipumpun / tehostajan remmit on hieman halkeilleet, joten otin uudet remmit tuolta samasta mainitusta varaosaputkasta. Tosin nyt jäi vaihtamatta.
Pohjassa on tikkuaskin kokoiselta alueelta joskus massa irronnut ja täten (ainakin) se kohta on muuttunut näkkileiväksi. Eli hitsattava on.
Siellä takaikkunan alla sisäpuolella on tyypilliseen tapaan ruostetta.
Ilmastoinnin kompura lie narahtanut kiinni, käsin ei pyöri kuin 2-3 senttiä.
Tyhjäkäynti laskee koneen lämmettyä toisinaan, joskus taas ei. Tosin tiellä en ole päässyt käymäänkään, kun ne koekilvet pitäisi koittaa saada.
Olo on melko onnellinen toistaiseksi.
Takapuskurin kromit on hieman kupruilleet, mutta kelpaavat toistaiseksi.
Vanteita on pesty huolimattomasti, joten jarrupöly on pinttynyt koloihin ikävästi.
Jostain syystä en sisustan kuvaa saa nyt liitettyä, semmonen tumma velouri se kai on, keskellä vaaleampi. Yritän myöhemmin niitä kuvia lisää.
Tänään vaihdoin öljyt, motonetistä suodatin ja öljyksi Valvoline 10-40.
Työ tapahtui imuvaihtajalla, joten samalla imaisin tehostajan säiliön tyhjäksi ja ATF:ää tilalle.
Punaista siellä oli ennestäänkin, joskin jo tummunutta.
Ainahan ihmisiä kiinnosta mitä mersulla on ajettu. Sitähän minä en tiedä, mutta mittarilukema on 176224 km. Uskoo kuka haluaa.
Auto on tuotu Suomeen jo 2005, mutta seissyt tallissa tähän asti ja täten myös verottamatta. Puuhakilvillä ed. omistaja oli joka kesä kumminkin tätä ulkoiluttanut.
Vesipumpun / tehostajan remmit on hieman halkeilleet, joten otin uudet remmit tuolta samasta mainitusta varaosaputkasta. Tosin nyt jäi vaihtamatta.
Pohjassa on tikkuaskin kokoiselta alueelta joskus massa irronnut ja täten (ainakin) se kohta on muuttunut näkkileiväksi. Eli hitsattava on.
Siellä takaikkunan alla sisäpuolella on tyypilliseen tapaan ruostetta.
Ilmastoinnin kompura lie narahtanut kiinni, käsin ei pyöri kuin 2-3 senttiä.
Tyhjäkäynti laskee koneen lämmettyä toisinaan, joskus taas ei. Tosin tiellä en ole päässyt käymäänkään, kun ne koekilvet pitäisi koittaa saada.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kävin niitä koekilpiä tiukkaamassa.. No..
Taxfree ajoneuvoon, joka on verottamatta, voi saada viiden päivä tilapäisen verovapaan siirtoluvan. Tämä tehdään verotoimiston lomakkeella 1225, joka lähetetään osoitteeseen: [email protected]. He vastaavat asian käsiteltyään sähköpostiin ja tämän luvan kanssa konttorille, josta myyvät minulle viideksi päiväksi tarrakilvet ja vakuutuksen.
Tämän toimenpiteen ansiosta saa laitetta ajaa siirtotarkoituksissa korjaamolle jajajaja..
Kats.konttorin ystävällinen täti kertoi minulle myös että he voivat kyllä tarrasiirtokilvet myydä minulle ilmankin veroilmoitusta, koska heiltä ei edellytetä tämän tarkistamista. MUTTA eivät tietenkään suosittele sellaista. Melkein täti vinkkasi silmää tuon kertoessaan.
Tästä byrokratian hyökyaallosta riemastuneena säntäsin kotiin tietokoneelle ja tekaisin käyttöönottoilmoituksen ja veroilmoituksen samoilla lämpimillä. Kunhan noista saan vahvistuksen ja teen vakuutuksen, saan ehkä tarrakilvet kolmeksi kuukaudeksi, ellei veropäätös tule ennen sitä.
En tiedä olisiko kannattanut tehdä jotenkin toisin, mutta mennään nyt näin.
Taxfree ajoneuvoon, joka on verottamatta, voi saada viiden päivä tilapäisen verovapaan siirtoluvan. Tämä tehdään verotoimiston lomakkeella 1225, joka lähetetään osoitteeseen: [email protected]. He vastaavat asian käsiteltyään sähköpostiin ja tämän luvan kanssa konttorille, josta myyvät minulle viideksi päiväksi tarrakilvet ja vakuutuksen.
Tämän toimenpiteen ansiosta saa laitetta ajaa siirtotarkoituksissa korjaamolle jajajaja..
Kats.konttorin ystävällinen täti kertoi minulle myös että he voivat kyllä tarrasiirtokilvet myydä minulle ilmankin veroilmoitusta, koska heiltä ei edellytetä tämän tarkistamista. MUTTA eivät tietenkään suosittele sellaista. Melkein täti vinkkasi silmää tuon kertoessaan.
Tästä byrokratian hyökyaallosta riemastuneena säntäsin kotiin tietokoneelle ja tekaisin käyttöönottoilmoituksen ja veroilmoituksen samoilla lämpimillä. Kunhan noista saan vahvistuksen ja teen vakuutuksen, saan ehkä tarrakilvet kolmeksi kuukaudeksi, ellei veropäätös tule ennen sitä.
En tiedä olisiko kannattanut tehdä jotenkin toisin, mutta mennään nyt näin.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Konttorilla kävin taas.
Tälläkertaa mukaan sähköpostiin tullut vahvistus ajoneuvon käyttöönotosta.
Täytin hakemuksen siirtoluvan saamisesta ja tiskin yli livahti 3 kk.tarrakilvet.
Vakuutus tehtiin samalla, jonka jälkeen täpinöissäni kotiin.
Laput ikkunoihin, uudet lasinpyyhkijät paikalleen, rouva kyytiin ja ensimmäinen ajoretki oli alkanut.
ASR - valo ei sammunut liikkeellelähdön jälkeen, vaikka myyjä näin väitti tulevan tapahtumaan. niimpäniin.
Alustasta kaikui kilinä, joka osoittautui ilmeisesti traileriin tarttuneeseen putken lämpösuojaksi. Asvalttia vastenhan se kilakatti, repäisin riekaleen irti kotiin palattuani.
Ensimmäisen n.10 km etapin jälkeen pysähdyttyäni huomasin auton liepeillä leijuvan katkun, epäilin tuota mainittua lämpösuojaa syylliseksi. Vaan etujarru se laahasi hieman.
Kaikenkaikkiaan taisi 16km tulla ensitestillä. Kaupunkinopeuksilla ei muita ylimääräisiä kilinöitä tai räminöitä kuulunut. Laatikko oli E - asennolla tutkimusretken ajan, lootan toiminnassa en havainnut ihmeellisyyksiä.
Polttoainemittari ei noussut mielestäni yhtään, tankkiin laitoin hakumatkalla 25l.
Tässä lie samantyyppinen putkianturi tankissa kuin 123 ja 124:ssä.
Kompura oli lainassa kaverilla, joten rengaspaineita en ole tarkistanut. Ei ainakaan puoltanut mihinkään, ehkä pientä uraherkkyyttä oli havaittavissa?
Pissapoika surisi kyllä, vaan ei tullut vettä lasille. Turvavyön ojentajat toimivat molemmin puolin. Jakkarat on jämäkämmät kuin 124:ssä.
Tutustuminen jatkuu.
Tälläkertaa mukaan sähköpostiin tullut vahvistus ajoneuvon käyttöönotosta.
Täytin hakemuksen siirtoluvan saamisesta ja tiskin yli livahti 3 kk.tarrakilvet.
Vakuutus tehtiin samalla, jonka jälkeen täpinöissäni kotiin.
Laput ikkunoihin, uudet lasinpyyhkijät paikalleen, rouva kyytiin ja ensimmäinen ajoretki oli alkanut.
ASR - valo ei sammunut liikkeellelähdön jälkeen, vaikka myyjä näin väitti tulevan tapahtumaan. niimpäniin.
Alustasta kaikui kilinä, joka osoittautui ilmeisesti traileriin tarttuneeseen putken lämpösuojaksi. Asvalttia vastenhan se kilakatti, repäisin riekaleen irti kotiin palattuani.
Ensimmäisen n.10 km etapin jälkeen pysähdyttyäni huomasin auton liepeillä leijuvan katkun, epäilin tuota mainittua lämpösuojaa syylliseksi. Vaan etujarru se laahasi hieman.
Kaikenkaikkiaan taisi 16km tulla ensitestillä. Kaupunkinopeuksilla ei muita ylimääräisiä kilinöitä tai räminöitä kuulunut. Laatikko oli E - asennolla tutkimusretken ajan, lootan toiminnassa en havainnut ihmeellisyyksiä.
Polttoainemittari ei noussut mielestäni yhtään, tankkiin laitoin hakumatkalla 25l.
Tässä lie samantyyppinen putkianturi tankissa kuin 123 ja 124:ssä.
Kompura oli lainassa kaverilla, joten rengaspaineita en ole tarkistanut. Ei ainakaan puoltanut mihinkään, ehkä pientä uraherkkyyttä oli havaittavissa?
Pissapoika surisi kyllä, vaan ei tullut vettä lasille. Turvavyön ojentajat toimivat molemmin puolin. Jakkarat on jämäkämmät kuin 124:ssä.
Tutustuminen jatkuu.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Taitaa olla se ASR vikavalo, se on samassa rivissä ABS ja SRS valojen kanssa.
Valo syttyy vasta kun auto liikkuu, tosin eilen yhden kerran ei syttynyt ihan heti, vaan 300m. ajon jälkeen.
Sain vinkin latausjännitteen tarkistamisesta, tässä tapauksessa valot päällä 13,8V.
Se kuuluisi olla yli 14,3V jotta tämäkin toimisi oikein. Siinäpä yksi mahdollnen syy.
Valo syttyy vasta kun auto liikkuu, tosin eilen yhden kerran ei syttynyt ihan heti, vaan 300m. ajon jälkeen.
Sain vinkin latausjännitteen tarkistamisesta, tässä tapauksessa valot päällä 13,8V.
Se kuuluisi olla yli 14,3V jotta tämäkin toimisi oikein. Siinäpä yksi mahdollnen syy.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
YJ-rele vaihtoon\uudelleen kolvaukseen?Karvanaama kirjoitti:Taitaa olla se ASR vikavalo, se on samassa rivissä ABS ja SRS valojen kanssa.
Valo syttyy vasta kun auto liikkuu, tosin eilen yhden kerran ei syttynyt ihan heti, vaan 300m. ajon jälkeen.
Sain vinkin latausjännitteen tarkistamisesta, tässä tapauksessa valot päällä 13,8V.
Se kuuluisi olla yli 14,3V jotta tämäkin toimisi oikein. Siinäpä yksi mahdollnen syy.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Oiskohan ASD rele rikki? Omassa ASD valo palaa kokoajan jos rele kiinni, oon antanu olla ilman niin pysyy merkkivalo pimeenä.Karvanaama kirjoitti:Taitaa olla se ASR vikavalo, se on samassa rivissä ABS ja SRS valojen kanssa.
Valo syttyy vasta kun auto liikkuu, tosin eilen yhden kerran ei syttynyt ihan heti, vaan 300m. ajon jälkeen.
Sain vinkin latausjännitteen tarkistamisesta, tässä tapauksessa valot päällä 13,8V.
Se kuuluisi olla yli 14,3V jotta tämäkin toimisi oikein. Siinäpä yksi mahdollnen syy.
Hieno secci ja älä hukkaa noita vanteita


W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Illan puuhastelu käsitteli laahaavaa jarrua, milijuunapiheillä puristelua, WD40:ä runsaasti.
Jopa antoi mäntä periksi ja sain palat irti. Palat vaikutti uusilta, ainakin pintaa oli paljon.
Ei laahaa enää.
ASR:ään en juuri ehtinyt keskittyä, pistin jarruhommaa aloittaessani akun lataukseen.
Testiajolla oli ilahduttavaa huomata että ASR vikavalo ei syttynyt (ihan heti).
Jossain 40km nopeudessa sitten loihe loimottamaan. Testilenkillä auto oli hetken parkissa sammutettuna, liikkeellelähdön jälkeen tilanne sama, n.40km/h niin valo syttyi.
Aikaisemmin se syttyi jo pihassa heti kun auto liikkui. Eli parempaan päin ainakin vähän.
Ylijänniterelettä hypistelin jo mutta en viittinyt enää irrottaa, ko pimiäkin alkoi tulemaan.
Missäköhän se ASD rele on? No kait se googlailemalla löytyy.
Ei ole vielä minkäänlaista ohjekirjaa tälle. Saa tarjota jos sellaisen tarpeettoman sattuu omistamaan.
Jopa antoi mäntä periksi ja sain palat irti. Palat vaikutti uusilta, ainakin pintaa oli paljon.
Ei laahaa enää.
ASR:ään en juuri ehtinyt keskittyä, pistin jarruhommaa aloittaessani akun lataukseen.
Testiajolla oli ilahduttavaa huomata että ASR vikavalo ei syttynyt (ihan heti).
Jossain 40km nopeudessa sitten loihe loimottamaan. Testilenkillä auto oli hetken parkissa sammutettuna, liikkeellelähdön jälkeen tilanne sama, n.40km/h niin valo syttyi.
Aikaisemmin se syttyi jo pihassa heti kun auto liikkui. Eli parempaan päin ainakin vähän.
Ylijänniterelettä hypistelin jo mutta en viittinyt enää irrottaa, ko pimiäkin alkoi tulemaan.
Missäköhän se ASD rele on? No kait se googlailemalla löytyy.
Ei ole vielä minkäänlaista ohjekirjaa tälle. Saa tarjota jos sellaisen tarpeettoman sattuu omistamaan.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jaapajaa! Se releen etsiminen taitaa tosiaan olla turhaa.
Tämän illan aiheena oli hihnojen vaihto. Tehostimen / vesipumpun tuplahihnat olikin jo lopun edellä, murtumia jokaisen hampaan pohjassa. Laturin hihna olikin uusi, ilmapumpun hihna olisi ehkä vielä mennyt, mutta hain uuden kuitenkin.
Pensamittari makasi R:n kohdalla vaikka tankissa oli 25l. Käväsin tuuppaamassa tankin täyteen, 60 litraa meni. Mittari ei siitä asentoansa muuttanut. Vaan ajellessani huomasin kuinka mittari valui vielä alemmas, kunnes yhtäkkiä pomppasi näyttämään puolta tankkia.
On sekin parempi, lisää kilsoja vaan, saa nähdä mitä kaikkea korjaantuu vielä ajamalla.
Reippaalla kiihdytyksellä taitaa kartaani jytyyttää hieman. Ehkäpä rätit tai tukilaakeri.
Huomenna taas jotain muuta kivaa väsäilyä.
Tämän illan aiheena oli hihnojen vaihto. Tehostimen / vesipumpun tuplahihnat olikin jo lopun edellä, murtumia jokaisen hampaan pohjassa. Laturin hihna olikin uusi, ilmapumpun hihna olisi ehkä vielä mennyt, mutta hain uuden kuitenkin.
Pensamittari makasi R:n kohdalla vaikka tankissa oli 25l. Käväsin tuuppaamassa tankin täyteen, 60 litraa meni. Mittari ei siitä asentoansa muuttanut. Vaan ajellessani huomasin kuinka mittari valui vielä alemmas, kunnes yhtäkkiä pomppasi näyttämään puolta tankkia.
On sekin parempi, lisää kilsoja vaan, saa nähdä mitä kaikkea korjaantuu vielä ajamalla.
Reippaalla kiihdytyksellä taitaa kartaani jytyyttää hieman. Ehkäpä rätit tai tukilaakeri.
Huomenna taas jotain muuta kivaa väsäilyä.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Taas lisää (dis)informaatiotulvaa.
Lauantaina vaihdoin varuilta lataussäätimen, jännite nousi 14,1 volttiin. Mutta asr - varoitusvalon toiminta ei muuttunut. Nyt on sellainen kutina että tuo valon syttyminen ei olekkaan nopeudesta kiinni vaan ajasta. Se syttyy vaikka ei ajaisi metriäkään, syttymiseen menee parikolme minuuttia. Pitää vielä kokeilla ottaa akunkenkä irti joiksikin aikaa.
Lueskelin asr - juttuja netistä eilenillalla ja ymmärtääkseni käsin konehuoneen puolelta kaasuttelemalla voi saada tuon vikavalon syttymään..? Olenhan minä niin tehnytkin jo.
Keskikonsolissa oleva lumiketjun kuvalla varustettu kytkin vissiin kuuluu tähän asr-systeemiin. Asr päällä (valopäällä), asr pois (valo pois)? Tuo lumiketjukytkin reagoikyllä kun kytkintä painaa. Tällöin pitää vikavalo olla sammuksissa.
Keskuslukkoa myöskin käpistelin, peräluukusta löytyi pumppuyksikkö. Se naksahteli avaimien kääntelyn mukaan, vaan ei surissut. Avasin kuoren ja siellä haisi vahvasti pilaantuneelle sähkölle. Kaksi letkulähtöä, pyöreä kolmenapainen liitin, sekä litteä kolmenapainen liitin.
Lauantaina vaihdoin varuilta lataussäätimen, jännite nousi 14,1 volttiin. Mutta asr - varoitusvalon toiminta ei muuttunut. Nyt on sellainen kutina että tuo valon syttyminen ei olekkaan nopeudesta kiinni vaan ajasta. Se syttyy vaikka ei ajaisi metriäkään, syttymiseen menee parikolme minuuttia. Pitää vielä kokeilla ottaa akunkenkä irti joiksikin aikaa.
Lueskelin asr - juttuja netistä eilenillalla ja ymmärtääkseni käsin konehuoneen puolelta kaasuttelemalla voi saada tuon vikavalon syttymään..? Olenhan minä niin tehnytkin jo.
Keskikonsolissa oleva lumiketjun kuvalla varustettu kytkin vissiin kuuluu tähän asr-systeemiin. Asr päällä (valopäällä), asr pois (valo pois)? Tuo lumiketjukytkin reagoikyllä kun kytkintä painaa. Tällöin pitää vikavalo olla sammuksissa.
Keskuslukkoa myöskin käpistelin, peräluukusta löytyi pumppuyksikkö. Se naksahteli avaimien kääntelyn mukaan, vaan ei surissut. Avasin kuoren ja siellä haisi vahvasti pilaantuneelle sähkölle. Kaksi letkulähtöä, pyöreä kolmenapainen liitin, sekä litteä kolmenapainen liitin.

WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tälle päivälle oli ohjelmassa tyhjäkäyntiventtiilin putsaus, tietysti korkean tyhjäkäynnin takia.
Irrotus inttervepistä löytämilläni ohjeilla sujui helposti.
Ruuttailin WD-40:ää venttiiliin putelin tyhjäksi, lisäksi aseöljyllä. Mustaa likaista öljyä valui ulos melko kauan. Meisselillä kokeilin varovasti että mäntä liikkui kevyesti, lätkäisin paikalleen ja auto käyntiin.
Ehkä vajaan minuutin kävi korotettua, kunnes kierrokset putosi nätisti alas.
3-4 minuutin kuluttua syttyi ASR - valo, autoa ei liikuteltu tuona aikana lainkaan.
Suunnilleen noihin aikoihin myös tyhjäkäynti kohosi n.1000 rpm:ään.
Toki kaasuttelin myös samoihin aikoihin.
Kokeilin noin puolen tunnin kuluttua uudestaan, jolloin kierrokset sitten jäivät alas.
En kuitenkaan koeajolla käynyt.
Työn suorituksen aikana oli akun miinuskenkä irti, toiveena jonkinlainen vaikutus ASR - pulmaan. Vaan eipä siis muuttunut miksikään.
Seuraavaksi on varmaan se alijänniterele tinattava.
Irrotus inttervepistä löytämilläni ohjeilla sujui helposti.
Ruuttailin WD-40:ää venttiiliin putelin tyhjäksi, lisäksi aseöljyllä. Mustaa likaista öljyä valui ulos melko kauan. Meisselillä kokeilin varovasti että mäntä liikkui kevyesti, lätkäisin paikalleen ja auto käyntiin.
Ehkä vajaan minuutin kävi korotettua, kunnes kierrokset putosi nätisti alas.
3-4 minuutin kuluttua syttyi ASR - valo, autoa ei liikuteltu tuona aikana lainkaan.
Suunnilleen noihin aikoihin myös tyhjäkäynti kohosi n.1000 rpm:ään.
Toki kaasuttelin myös samoihin aikoihin.
Kokeilin noin puolen tunnin kuluttua uudestaan, jolloin kierrokset sitten jäivät alas.
En kuitenkaan koeajolla käynyt.
Työn suorituksen aikana oli akun miinuskenkä irti, toiveena jonkinlainen vaikutus ASR - pulmaan. Vaan eipä siis muuttunut miksikään.
Seuraavaksi on varmaan se alijänniterele tinattava.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Joo tosiaan, ulkolämpömittari tässä onkin. Toinen hauska kohta vin - koodissa on blu-ray- soitin..
No niitä kuvia vihdoinkin, piti opiskella kuvien pienentämistä. Katsotaan miten kävi.
Tämä on edellisen omistajan kuvia, ei täällä lunta ole sentään.

Kuva sisustasta.




No niitä kuvia vihdoinkin, piti opiskella kuvien pienentämistä. Katsotaan miten kävi.
Tämä on edellisen omistajan kuvia, ei täällä lunta ole sentään.

Kuva sisustasta.



WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Asr + tyhjäkäyntiasiaan ajattelin seuraavia toimenpiteitä, kunhan auto palautuu hitsarilta:
1. Ylijännitereleen tinaus. Jossei se auta, meinasin kokeilla 124 TDT:n releellä. Ainakin KL:n sivujen mukaan numero on sama.
Tämä ylij. relehän saattaa vaikuttaa myöskin tuohon tyhjäkäyntiinkin.
2. Tyhjäkäyntiventtiilin uusi huolellinen puhdistus. Tarvittaessa ehkä letkuun 5,5 mm. kuristus, sitä ei kuitenkaan ihan heti.
3. Bräkleeni suhuttelua alipainevuotojen etsimiseen.
4. Jossain juttuketjussa luin painekytkimen jumittamisesta asr - pumpulla, joka aiheutti paineen nousun liiaksi. Ja ilmeisesti ylipaineen takia vehje vikatilaan. Tämä painekytkin pitäisi paikallistaa. Vikavalohan syttyy vaikka auto ei liiku yhtään.
5. Niin ja se jarruvalokytkin tarkistaa.
1. Ylijännitereleen tinaus. Jossei se auta, meinasin kokeilla 124 TDT:n releellä. Ainakin KL:n sivujen mukaan numero on sama.
Tämä ylij. relehän saattaa vaikuttaa myöskin tuohon tyhjäkäyntiinkin.
2. Tyhjäkäyntiventtiilin uusi huolellinen puhdistus. Tarvittaessa ehkä letkuun 5,5 mm. kuristus, sitä ei kuitenkaan ihan heti.
3. Bräkleeni suhuttelua alipainevuotojen etsimiseen.
4. Jossain juttuketjussa luin painekytkimen jumittamisesta asr - pumpulla, joka aiheutti paineen nousun liiaksi. Ja ilmeisesti ylipaineen takia vehje vikatilaan. Tämä painekytkin pitäisi paikallistaa. Vikavalohan syttyy vaikka auto ei liiku yhtään.
5. Niin ja se jarruvalokytkin tarkistaa.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Hitsuuttelut on suoritettu ja katiska on kotona.
Pienessä tihkusateessa kiskaisin TDT:stä ylijännitereleen irti ja tökkäsin SEC:iin.
Molemmissa releissä 2 sulaketta ja 9 napaa.
Vaan eipä muuttunut miksikään, ei tullut kellolla tarkistettua, mutta suurin piirtein sama aika menee aina käynnistyksen jälkeen kun ASR - valo syttyy.
Joten taitaa releen tinaaminen olla turha homma.
Sen verran tuli torstaina testattua että ASR toimii kyllä kunhan vikavalo ei pala. Ainakin mittariston kolmiovalo syttyi kun takaratas menetti pitonsa.
Sade harmitti sen verran etten pihahommana viittinyt tyhjäkäyntimoottori/luistiventtiiliä irrottaa. Koputtelu kyllä mielestäni vaikutti hieman tyhjäkäyntiin.
Pienessä tihkusateessa kiskaisin TDT:stä ylijännitereleen irti ja tökkäsin SEC:iin.
Molemmissa releissä 2 sulaketta ja 9 napaa.
Vaan eipä muuttunut miksikään, ei tullut kellolla tarkistettua, mutta suurin piirtein sama aika menee aina käynnistyksen jälkeen kun ASR - valo syttyy.
Joten taitaa releen tinaaminen olla turha homma.
Sen verran tuli torstaina testattua että ASR toimii kyllä kunhan vikavalo ei pala. Ainakin mittariston kolmiovalo syttyi kun takaratas menetti pitonsa.
Sade harmitti sen verran etten pihahommana viittinyt tyhjäkäyntimoottori/luistiventtiiliä irrottaa. Koputtelu kyllä mielestäni vaikutti hieman tyhjäkäyntiin.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Eikö tuo ASR systeemi ollut sellainen että sutaistessa vähentää moottorin tehoa, eli toimii sutimisenestona? Ei pitäisi siis antaa pyörän sutia ollenkaan.
edit: Ilmeisesti myös jarruttaa sutivaa pyörää
Yhdessä purku 124:ssa oli tuo systeemi ja siinä oli kaasuvivustossa kaikenlaista ekstraa ja joku aktuaattorikin mikä ilmeisesti vähentää moottorin tehoa.
edit: Ilmeisesti myös jarruttaa sutivaa pyörää
Yhdessä purku 124:ssa oli tuo systeemi ja siinä oli kaasuvivustossa kaikenlaista ekstraa ja joku aktuaattorikin mikä ilmeisesti vähentää moottorin tehoa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 856
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jotain yritetty krapailla.
Tyhjäkäyntiluisti putsattu bräkleenillä, sekä akkulaturilla naksuttelin venttiiliä. Sisältä tuli vieläkin mustia hiukkasia jonkin verran. Nyt tyhjäkäynti putoaa varsin pian oikealle tasolle, mutta tuon ASR - vikavalon syttyessä alkaa kierroksetkin kipuamaan ylöspäin.
Ajelun jälkeen kierrokset on n.1000rpm, vaihde P:llä.
Tämä punainen rele naksahtaa samalla kun vikavalo syttyy. Olisiko tämä sitten ABS/ASR pumpun rele?

ABS:n toiminnan kävin soratiellä testaamassa, poljin tykyttää ja ilmeisesti abs - pumppu surisee kuuluvasti. ABS vaikuttaisi toimivan.
Netistä kaivelin kuvia ja juttuja joissa puhuttiin ASR- pumpusta, joka pitäisi sijaita jarrupääsylinterin alla, mutta en minä sellaista nähnyt. Voisiko tuo pumppu olla abs:n yhteydessä?
Sitten tämä mokkula kiinnostaisi tietää mikä se on? Kaasuvivustosta ainakin siihen on yhteys.

Kylläpä olisi kiva saada tähän jonkunlainen korjauskäsikirja.
Tällaista ummikkoa se auttaisi kovasti.
Tyhjäkäyntiluisti putsattu bräkleenillä, sekä akkulaturilla naksuttelin venttiiliä. Sisältä tuli vieläkin mustia hiukkasia jonkin verran. Nyt tyhjäkäynti putoaa varsin pian oikealle tasolle, mutta tuon ASR - vikavalon syttyessä alkaa kierroksetkin kipuamaan ylöspäin.
Ajelun jälkeen kierrokset on n.1000rpm, vaihde P:llä.
Tämä punainen rele naksahtaa samalla kun vikavalo syttyy. Olisiko tämä sitten ABS/ASR pumpun rele?

ABS:n toiminnan kävin soratiellä testaamassa, poljin tykyttää ja ilmeisesti abs - pumppu surisee kuuluvasti. ABS vaikuttaisi toimivan.
Netistä kaivelin kuvia ja juttuja joissa puhuttiin ASR- pumpusta, joka pitäisi sijaita jarrupääsylinterin alla, mutta en minä sellaista nähnyt. Voisiko tuo pumppu olla abs:n yhteydessä?
Sitten tämä mokkula kiinnostaisi tietää mikä se on? Kaasuvivustosta ainakin siihen on yhteys.

Kylläpä olisi kiva saada tähän jonkunlainen korjauskäsikirja.
Tällaista ummikkoa se auttaisi kovasti.
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
se ASR pumppu on ABS pumpun vieressä ja tuo kuvassa oleva laite on vakkarin moottori, en nyt muista sen oikeeta nimitystä
tässä ASR
tällänen
[img][img]http://i4.aijaa.com/t/00102/13516010.t.jpg[/img][/img]

tällänen

[img][img]http://i4.aijaa.com/t/00102/13516010.t.jpg[/img][/img]