Ihan normaalisti se on jo 1963 vuodesta lähtien ollut saanteissa Vehon maahantuonnin toimesta. Mistä tuo juttu ettei kaikkia tehtaan metallivärejä olisi toimitettu Suomeen on lähtöisin? Vähän väliä törmää vastaaviin väitteisiin. Eräs Champagnerin värisen Mersun myyjä mainitsi auton olevan tuontipeli ja väriä ei ole koskaan tuotu uutena Suomeen. Vastasin itselläni olevan mm. kaksi uutena Vehon myymää saman väristä.Kaapo kirjoitti: Kun tulin puodista, niin heppu loihe lausumaan, notta tätä väriä ei ole ollut saanteissa Vehon maahantuonnin toimesta.
SEL tuli taloon
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, ei tämä ollut ensimmäinen kerta kun näin väitetään. Ja tämä äijä oli sitä paitsi täysin varma asiastaan, jopa niin että kehotti kysymään Veholta; ei ole saanut virallisen maahantuojan kautta tummaa metalliharmaata, tätä vaaleata hopeanuolen sävyä vain .Leka kirjoitti: Mistä tuo juttu ettei kaikkia tehtaan metallivärejä olisi toimitettu Suomeen on lähtöisin? Vähän väliä törmää vastaaviin väitteisiin.
Toinen 126:n väri mitä ei kuulemma ole ollut Vehon ohjelmassa on Signalrot, numeroa en muista. No onhan se harvinainen, mutta tuskin ei ole ollut boikotissa sekään
Samaten joku sinimusta ei olisi muka ollut 124:n ns. tuontiväri. Tarpeeksi jos näitä kuuntelee, niin kaikki Vehon tuomat Mersut ovat olleet valkoisia
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
420SEL 8-12L/99km. Saa sen haukkaamaan enemmänkin jos ei malta ajella ihmisiksi. Urheiluautojahan näistä ei saa vaikka polkisi pedaalin tulipellistä läpi, eli se polkeminen on joutavaa.jyrki kirjoitti:Paljonko tollanen 300 sel kuluttaapi pensiiniä.
entäpä isompikoneiset?
Suom: Nää ei kule jokatapauksessa mihinkään, älä rääkkää turhaan kulutus kestää suht' järkevissä rajoissa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No 110.000 km kokemuksella voipi sanoa, notta 300SEL haukkaa normaalissa ajossa 8 - 9,5 litraa kesärenkailla. Alin saavutettu matka-ajon maitti on muistaakseni toissa kesältä 7,8.jyrki kirjoitti:Paljonko tollanen 300 sel kuluttaapi pensiiniä.
entäpä isompikoneiset?
Keskikulutus on aika tappavan tasainen 9,3 litraa koostuen 70% maantieajosta 90-100 km/h mittarinopeudella ja loput taajamaa ja kaupunkiajoa. Muuten ajo ei ole mitään varpaalla hipomista vaan reipasta, muuta liikennettä hieman ripeämpää etenemistä
Talvella laitetaan keskikulutukseen litran verran lisää ja pudotetaan ajonopeutta aavistuksen verran.
Muistin mukaan suurin saavutettu talvimoskassa kaupungissa pyöritty pätkäajoa sisältänyt sessio söi 12 litran pintaan, ehkä jonkun desin päällekin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Näppylähanska tonttiin! Jos kesän suunnitelmat sujuvat yv-ennakkokeskustelujen mukaisesti, molemmat autot tankataan piripintaan Tajunkankaan teepeellä ja seuraavan kerran esim. Ähtärin essolla, ellei kasista ole bensa loppunut sitä ennenHVM kirjoitti: Asia selvitettäneen kesän mittaan kaksintaistelulla, ässä vastaan ässä.
Jos duelli voidaan suorittaa kahden auton karavaaniajona, niin tuolloin olosuhteet ja käytetyt nopeudet ovat identtiset. Mielenkiintoinen ottelu on luvassa - toivottavasti kaavailut saadaan todennettua...
Jos onni on kisajärjestelyjen kanssa myötä, ko. tapahtuma tulee olemaan myös kiistaton tieteellinen vastaus Mersupiirejä jo pitkään vaivanneeseen kysymykseen isomman kutosen ja pienimmän kasin keskinäisestä todellisesta kulutuserosta.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Jep. "Juoppokutos-Kaapon" kanssa on tosiaankin jo punottu pienokaisia jounosia asian tiimoilta, toivomma yhteisesti että tähän ihmiskuntaa vuosituhansia vaivanneeseen elämää suurempaan kysymykseen saadaan viimeinkin lopullinen vastaus.Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä.
Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...."
Komsii-komsaa...Rässille vinkkinä sellainen asia että osta kerran eläissäsi auto jossa on oikea polttoainesäiliö, eikä mikään sata-aa-tatsunin varakanisteri. Ainakin täällä korvessa jakeluasemien välillä saattaa olla kaksikinkymmentä kilometriä, silloin on tankin koon hyvä olla kohdillaan.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Älä sitten leiritä Käpyä ylikuntoon ja pakota pannua liian laihalle maratonruokavaliolle - siinä kun tulee reikä kaikkiin kahdeksaan mäntään, niin on äkkiä reikä myös persiissä jollei ihan avanne .HVM kirjoitti: Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...." (
Daamin tyhjäkäynti on pysynyt kuuliaisena jo yli 70 tkm ajan, eli joutokäyntiventtiilin putsaamisesta alkaen - mitä nyt kaasupoljin vieläkin välillä jumittaa tuonne 1000 rpm tuntumaan jäykistelyn takia; kuinkahan kauan tommosen lusikan sisäänajo oikein kestää Pelkällä karalla kun kaasutteli, jo vain oli notkea ja joutuisa lykkiä menemään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kun tuota kaasuvivustoa rasvailin, niin rintapellin alla näyttäsi olevan aikas tymäkkä palautusjousi koko systeemille, sellainen reilu 10 cm pitkä ja halkaisijaakin ehkä 20 mm. Mahtaisikohan tuossa läppävipu lisätä vielä tehoa, jos (?) se on enemmän sellaista mustekynänjousen luokkaa... tutkitaanSivonen kirjoitti:Pistäpä Kaapo jäykempi jousi sinne kaasuläpän vipuun. Jo alakaa jekkasemaan mukavammin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vanhasta ässän etulevystä saa senttisen spacerin, ihan noin vinkkinä. Sama juttu vissiin 123:n ja pystärin kohdalla. Takalevyistä ja 124:n levyistä taitaa tulla ohuemmat?rehtijii kirjoitti:Et tais olla 33. Vanhoista jarrulevyistä sai n.5mm speiserit joka nurkkaan ja pikkusen pitemmät pultit laitoin varulta.
Taakse ehkä vois tehä paksummatkin palikat joskus , mutta eiköhän tuo noinki kelepaa.
Täällä saattaa tulla joutilaaksi 2cm tehdastekoiset spacerit ja noita edellä mainittujakin, mutta saa nyt nähdä miten käy. Pitkät pultitkin löytyy.
Tutkitaan tilannetta.
Pääseekö mukaan tuomariksi? Voisin laulella takapenkillä vaikkapa "nyt mua viedään SELlistä SELliin"HVM kirjoitti:Jep. "Juoppokutos-Kaapon" kanssa on tosiaankin jo punottu pienokaisia jounosia asian tiimoilta, toivomma yhteisesti että tähän ihmiskuntaa vuosituhansia vaivanneeseen elämää suurempaan kysymykseen saadaan viimeinkin lopullinen vastaus.Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä.
Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...."
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kahellaan nyt, tässä on kaikki vielä pahasti auki.jusamb kirjoitti:Pääseekö mukaan tuomariksi? Voisin laulella takapenkillä vaikkapa "nyt mua viedään SELlistä SELliin"HVM kirjoitti:Jep. "Juoppokutos-Kaapon" kanssa on tosiaankin jo punottu pienokaisia jounosia asian tiimoilta, toivomma yhteisesti että tähän ihmiskuntaa vuosituhansia vaivanneeseen elämää suurempaan kysymykseen saadaan viimeinkin lopullinen vastaus.Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä.
Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...."
Yllätys oli valtava kun otettiin tuollaiset numeroiden mukaan ei mitenkään passelit vanteet ja ässä nosturille. ET on tosiaan 33 ja spacerin tarve on lähinnä rasvakupin takia (pikkumersun navan kokonen kuppi )
8X16 et 34 kasireikäkin muuten pyörii ässän alla
tiileri: vanteita oli saatavilla mutta ne ei olleet oikean malliset
8X16 et 34 kasireikäkin muuten pyörii ässän alla
tiileri: vanteita oli saatavilla mutta ne ei olleet oikean malliset
Ja tehkää vaihtokaupat vaikka näistä, kunnon välirahan tietenkin maksatte, onhan nämä "parempia" kuin ässät, senhän näkee jo hinnastakinAM kirjoitti:Jos kerran ähtärin kautta olette ajelemassa niin käykää ihmeessä korsumäellä tekemässä vaihtokauppoja Siitä nesteeltä puolen kilometrin matka...
Jotenkin kyllä kuulostaa omituiselle tuo reittivalinta...ettei vaan näyttäisi ässän orkkis 80-luvun gps vähän omia reittejään
Mercedes-Benz 200 2.0 dsl
TAKUU-vaihdokki
Hinta: 11900,00 EUR
Mittarilukema: 430000 km
Vuosimalli: 1990
Väri valkoinen
Lisätietoja:
pieniruokainen,ehjäkorinen ja-
koneinen auto vuosiksi,2-renk,
radio/soitin,lohkol,vetok,ym
Mercedes-Benz 200 D
TAKUU-vaihdokki
Hinta: 10900,00 EUR
Mittarilukema: 0 km
Vuosimalli: 1987
Väri valkoinen
Lisätietoja:
diesel,läpikäyty varmakunt.
pieniruokainen käyttödsl