SEL tuli taloon

Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kaapo kirjoitti: Kun tulin puodista, niin heppu loihe lausumaan, notta tätä väriä ei ole ollut saanteissa Vehon maahantuonnin toimesta.
:lol: Ihan normaalisti se on jo 1963 vuodesta lähtien ollut saanteissa Vehon maahantuonnin toimesta. Mistä tuo juttu ettei kaikkia tehtaan metallivärejä olisi toimitettu Suomeen on lähtöisin? Vähän väliä törmää vastaaviin väitteisiin. Eräs Champagnerin värisen Mersun myyjä mainitsi auton olevan tuontipeli ja väriä ei ole koskaan tuotu uutena Suomeen. Vastasin itselläni olevan mm. kaksi uutena Vehon myymää saman väristä.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Leka kirjoitti: Mistä tuo juttu ettei kaikkia tehtaan metallivärejä olisi toimitettu Suomeen on lähtöisin? Vähän väliä törmää vastaaviin väitteisiin.
Juu, ei tämä ollut ensimmäinen kerta kun näin väitetään. Ja tämä äijä oli sitä paitsi täysin varma asiastaan, jopa niin että kehotti kysymään Veholta; ei ole saanut virallisen maahantuojan kautta tummaa metalliharmaata, tätä vaaleata hopeanuolen sävyä vain :shock: .

Toinen 126:n väri mitä ei kuulemma ole ollut Vehon ohjelmassa on Signalrot, numeroa en muista. No onhan se harvinainen, mutta tuskin ei ole ollut boikotissa sekään :lol:

Samaten joku sinimusta ei olisi muka ollut 124:n ns. tuontiväri. Tarpeeksi jos näitä kuuntelee, niin kaikki Vehon tuomat Mersut ovat olleet valkoisia :lol: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Paljonko tollanen 300 sel kuluttaapi pensiiniä.
entäpä isompikoneiset?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jyrki kirjoitti:Paljonko tollanen 300 sel kuluttaapi pensiiniä.
entäpä isompikoneiset?
420SEL 8-12L/99km. Saa sen haukkaamaan enemmänkin jos ei malta ajella ihmisiksi. Urheiluautojahan näistä ei saa vaikka polkisi pedaalin tulipellistä läpi, eli se polkeminen on joutavaa.

Suom: Nää ei kule jokatapauksessa mihinkään, älä rääkkää turhaan :arrow: kulutus kestää suht' järkevissä rajoissa. :D
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

jyrki kirjoitti:Paljonko tollanen 300 sel kuluttaapi pensiiniä.
entäpä isompikoneiset?
No 110.000 km kokemuksella voipi sanoa, notta 300SEL haukkaa normaalissa ajossa 8 - 9,5 litraa kesärenkailla. Alin saavutettu matka-ajon maitti on muistaakseni toissa kesältä 7,8.

Keskikulutus on aika tappavan tasainen 9,3 litraa koostuen 70% maantieajosta 90-100 km/h mittarinopeudella ja loput taajamaa ja kaupunkiajoa. Muuten ajo ei ole mitään varpaalla hipomista vaan reipasta, muuta liikennettä hieman ripeämpää etenemistä :roll:

Talvella laitetaan keskikulutukseen litran verran lisää ja pudotetaan ajonopeutta aavistuksen verran.

Muistin mukaan suurin saavutettu talvimoskassa kaupungissa pyöritty pätkäajoa sisältänyt sessio söi 12 litran pintaan, ehkä jonkun desin päällekin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: 420SEL 8-12L/49km :D
:shock: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
HVM kirjoitti: 420SEL 8-12L/49km :D
:shock: :lol:
Kaapo se on yllätysten mies, tämä keskustelulohko avautui kyllä nyt ihan puun takaa. :lol: Asia selvitettäneen kesän mittaan kaksintaistelulla, ässä vastaan ässä. 8)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Asia selvitettäneen kesän mittaan kaksintaistelulla, ässä vastaan ässä. 8)
Näppylähanska tonttiin! Jos kesän suunnitelmat sujuvat yv-ennakkokeskustelujen mukaisesti, molemmat autot tankataan piripintaan Tajunkankaan teepeellä ja seuraavan kerran esim. Ähtärin essolla, ellei kasista ole bensa loppunut sitä ennen :twisted:

Jos duelli voidaan suorittaa kahden auton karavaaniajona, niin tuolloin olosuhteet ja käytetyt nopeudet ovat identtiset. Mielenkiintoinen ottelu on luvassa - toivottavasti kaavailut saadaan todennettua... 8)

Jos onni on kisajärjestelyjen kanssa myötä, ko. tapahtuma tulee olemaan myös kiistaton tieteellinen vastaus Mersupiirejä jo pitkään vaivanneeseen kysymykseen isomman kutosen ja pienimmän kasin keskinäisestä todellisesta kulutuserosta.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä. :roll:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä. :roll:
Jep. 8) "Juoppokutos-Kaapon" kanssa on tosiaankin jo punottu pienokaisia jounosia asian tiimoilta, toivomma yhteisesti että tähän ihmiskuntaa vuosituhansia vaivanneeseen elämää suurempaan kysymykseen saadaan viimeinkin lopullinen vastaus. :twisted:

Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...." :twisted: :lol:

Komsii-komsaa...Rässille vinkkinä sellainen asia että osta kerran eläissäsi auto jossa on oikea polttoainesäiliö, eikä mikään sata-aa-tatsunin varakanisteri. 8) Ainakin täällä korvessa jakeluasemien välillä saattaa olla kaksikinkymmentä kilometriä, silloin on tankin koon hyvä olla kohdillaan. :(
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...." :twisted: :lol: (
Älä sitten leiritä Käpyä ylikuntoon ja pakota pannua liian laihalle maratonruokavaliolle - siinä kun tulee reikä kaikkiin kahdeksaan mäntään, niin on äkkiä reikä myös persiissä :shock: jollei ihan avanne :x .

Daamin tyhjäkäynti on pysynyt kuuliaisena jo yli 70 tkm ajan, eli joutokäyntiventtiilin putsaamisesta alkaen - mitä nyt kaasupoljin vieläkin välillä jumittaa tuonne 1000 rpm tuntumaan jäykistelyn takia; kuinkahan kauan tommosen lusikan sisäänajo oikein kestää :evil: Pelkällä karalla kun kaasutteli, jo vain oli notkea ja joutuisa lykkiä menemään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Pistäpä Kaapo jäykempi jousi sinne kaasuläpän vipuun. Jo alakaa jekkasemaan mukavammin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sivonen kirjoitti:Pistäpä Kaapo jäykempi jousi sinne kaasuläpän vipuun. Jo alakaa jekkasemaan mukavammin.
Kun tuota kaasuvivustoa rasvailin, niin rintapellin alla näyttäsi olevan aikas tymäkkä palautusjousi koko systeemille, sellainen reilu 10 cm pitkä ja halkaisijaakin ehkä 20 mm. Mahtaisikohan tuossa läppävipu lisätä vielä tehoa, jos (?) se on enemmän sellaista mustekynänjousen luokkaa... tutkitaan :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

No eihän noi palokaan kuluta :wink:
Ostan ässän ,kunhan saan taloudessa asuvan naisen töihin takas synnytyslomalta joskus ens kesänä. Se haluu mun farkun, joten mulle ässä :lol:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuli tässä pari päivää tiirailtua rehdin autoa isonnuslasin kanssa (naama vihreänä)... on kerta kaikkiaan hienossa kunnossa oleva auto. Ei listan aluset kuki ja käy niinku kello. Vanteetkin on nyt sovitettu 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29280
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minkäslaisia Ässään sopivia vanteita olisi tarjolla nyt ? :roll:
wiimax.fi
rehtijii
ST-offari
Viestit: 158
Liittynyt: 04.10.2005 21:39
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Nyt olis kuvia uusien renkaitten kans , ite ainaki tykkään :D
Vanteet on ne 211 koppasen 16x7 vakiovanteet ja kumeiksi tuli 215/60-16.
Kumit täyttävät mielestäni nyt sopivasti pyöränaukkoa.

Kuva

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mikä on vanteitten ET ja leveys? Kumman hyvin istuu "sivusuuntaisen ulostautumisen" :roll: puolesta uuden mersun vanteet ässään. Sopii ne toki hyvin ulkonäkönsäkin puolesta.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Sopivan näköset vanteet, pitikö spacerittaa?
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
rehtijii
ST-offari
Viestit: 158
Liittynyt: 04.10.2005 21:39
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Et tais olla 33. Vanhoista jarrulevyistä sai n.5mm speiserit joka nurkkaan ja pikkusen pitemmät pultit laitoin varulta.
Taakse ehkä vois tehä paksummatkin palikat joskus , mutta eiköhän tuo noinki kelepaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

rehtijii kirjoitti:Et tais olla 33. Vanhoista jarrulevyistä sai n.5mm speiserit joka nurkkaan ja pikkusen pitemmät pultit laitoin varulta.
Taakse ehkä vois tehä paksummatkin palikat joskus , mutta eiköhän tuo noinki kelepaa.
Vanhasta ässän etulevystä saa senttisen spacerin, ihan noin vinkkinä. Sama juttu vissiin 123:n ja pystärin kohdalla. Takalevyistä ja 124:n levyistä taitaa tulla ohuemmat? :roll:

Täällä saattaa tulla joutilaaksi 2cm tehdastekoiset spacerit ja noita edellä mainittujakin, mutta saa nyt nähdä miten käy. Pitkät pultitkin löytyy. :wink:

Tutkitaan tilannetta.
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Aikas hyvällä hollilla näyttäs olevan nuilla säädöillä.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29280
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosi hienot. :idea:
Olisipa tuollaisia ollut saatavana tässä taannoin kun erääseen ässään etsittiin vanteita. :evil:
wiimax.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

HVM kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä. :roll:
Jep. 8) "Juoppokutos-Kaapon" kanssa on tosiaankin jo punottu pienokaisia jounosia asian tiimoilta, toivomma yhteisesti että tähän ihmiskuntaa vuosituhansia vaivanneeseen elämää suurempaan kysymykseen saadaan viimeinkin lopullinen vastaus. :twisted:

Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...."
Pääseekö mukaan tuomariksi? Voisin laulella takapenkillä vaikkapa "nyt mua viedään SELlistä SELliin" :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jusamb kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä. :roll:
Jep. 8) "Juoppokutos-Kaapon" kanssa on tosiaankin jo punottu pienokaisia jounosia asian tiimoilta, toivomma yhteisesti että tähän ihmiskuntaa vuosituhansia vaivanneeseen elämää suurempaan kysymykseen saadaan viimeinkin lopullinen vastaus. :twisted:

Voi olla että allekirjoittaneen uho tästä vielä pienenee kun kisan startti lähestyy, toisaalta Kaapon M103:n tyhjäkäynti saattaa olla h-hetkellä "Hurrr-550rpm-rynnnnn-4716rpm-boooooo...."
Pääseekö mukaan tuomariksi? Voisin laulella takapenkillä vaikkapa "nyt mua viedään SELlistä SELliin" :D
Kahellaan nyt, tässä on kaikki vielä pahasti auki. 8)
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Yllätys oli valtava kun otettiin tuollaiset numeroiden mukaan ei mitenkään passelit vanteet ja ässä nosturille. ET on tosiaan 33 ja spacerin tarve on lähinnä rasvakupin takia (pikkumersun navan kokonen kuppi :shock: :? )

8X16 et 34 kasireikäkin muuten pyörii ässän alla :wink:

tiileri: vanteita oli saatavilla mutta ne ei olleet oikean malliset :)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Rässi66 kirjoitti:Mie voisin tulla tuomaroimaan, mutta pittää ottaa varakallonaan diiseliä...
Muuten ei tommosia lenkkejä heitellä. :roll:
Männään väykyllä, se ei kuluta muuta kuin ilmansuodattimia ja ilmamassamittareita.

Sillä aikaa kun työ testailette, mie voin olla leirissä Siikalahdella :idea:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hyvältä näyttää. 8)

Tuumalla tosin tipauttaisin vaunua alemmas?

Ari, mennään vaan väykyllä tuomaroimaan, mutta sitten mie tartten varamäyriksen. :D :D
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos kerran ähtärin kautta olette ajelemassa niin käykää ihmeessä korsumäellä tekemässä vaihtokauppoja 8) Siitä nesteeltä puolen kilometrin matka...

Jotenkin kyllä kuulostaa omituiselle tuo reittivalinta...ettei vaan näyttäisi ässän orkkis 80-luvun gps vähän omia reittejään :roll:
kuitsi
Viestit: 190
Liittynyt: 30.9.2005 18:20
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

AM kirjoitti:Jos kerran ähtärin kautta olette ajelemassa niin käykää ihmeessä korsumäellä tekemässä vaihtokauppoja 8) Siitä nesteeltä puolen kilometrin matka...

Jotenkin kyllä kuulostaa omituiselle tuo reittivalinta...ettei vaan näyttäisi ässän orkkis 80-luvun gps vähän omia reittejään :roll:
Ja tehkää vaihtokaupat vaikka näistä, kunnon välirahan tietenkin maksatte, onhan nämä "parempia" :shock: kuin ässät, senhän näkee jo hinnastakin :shock: :shock:

Mercedes-Benz 200 2.0 dsl
TAKUU-vaihdokki
Hinta: 11900,00 EUR
Mittarilukema: 430000 km
Vuosimalli: 1990
Väri valkoinen
Lisätietoja:
pieniruokainen,ehjäkorinen ja-
koneinen auto vuosiksi,2-renk,
radio/soitin,lohkol,vetok,ym


Mercedes-Benz 200 D
TAKUU-vaihdokki
Hinta: 10900,00 EUR
Mittarilukema: 0 km
Vuosimalli: 1987
Väri valkoinen
Lisätietoja:
diesel,läpikäyty varmakunt.
pieniruokainen käyttödsl
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”