2006 c200cdi sammuu kesken ajon VIKA SELVISI
2006 c200cdi sammuu kesken ajon VIKA SELVISI
Ongelma olisi tälläinen:
Auto toimi helmikuun alussa moottorin osalta täysin paitsi laitoin talliin odottamaan vaihteistoon hydrauliyksikköä ja turbiini remonttia.Nyt olisi kunnostettu turbiini ja uusi hydrauliyksikkö.
Lähtee nätisti käyntiin niinkuin ennenkin,vaihdot selkeästi paremmat kun ennen,mutta jos painaa kaasua noin 75% tai enemmän niin auto sammuu kesken ajon ja käynnistyy heti kun höllää kaasun. Vauhtia saa pienellä kaasulla kerättyä kyllä,eikä sammuminen ole kiinni onko kierroksia 1200 vai 2500 kun painaa kaasua reilusti.Vaihteistossa on öljyä tikun mukaan tarpeeksi,ehkä 2-3mm yli maksimin.
Autocomilla vikakoodeja ei ollut,suuttimien korjausarvoja ei pysty lukemaan mersusta enkä omista staria,mutta noin 6kk sitten starilla katsottiin suuttimien korjaus arvot ja yksi oli reilusti miinuksella ja yksi reilusti plussalla. Myös railpaine oli juuri raja-arvojen sisällä.
Nyt tein ohivuoto mittauksen,ensin 10sek starttaamalla ilman että suuttimien johdot olivat kiinni,jolloin suutin numero 2 oli ainut jossa sain pintaa nousemaan noin 3mm,muissa ei polttoainetta tullut näkyviin.
Seuraavaksi tein uuden mittauksen suuttimien johdot kiinni,auto kävi sekunttikellon mukaan tasan 60sek ja moottori oli kylmä. 1,3 ja 4 suutin nosti pintaa bilteman ohivuotomittaus sarjan letkussa noin 38-42cm, suutin numero 2 nosti noin 50-52cm.
Sitten kaadoin letkua pitkin nuo dieselit sarjassa mukana olleisiin kuppeihin,muihin tuli noin 11-13 (ml?) ja tuohon kakkos suuttimen kohtaan noin 15-16 (ml?).
Onkohan järkevää vaihtaa suoraan nyt tuo suutin numero 2 ja kokeilla pystyykö sen jälkeen kiihdyttämään kaasu pohjassa?
Tarviiko se ohjelmoida koneelle jos sen vaihtaa?
Kokeilin myös suuttimien puhdistusainetta,mutta apuja ei ollut.
Railpaine on autocomin mukaan tyhjäkäynnillä lämpimänä 320-340bar.
Autolla on ajettu 452000tkm,suomiauto,suuttimien vaihdosta ei ole merkintää huoltokirjassa,80tkm sitten tehty ohivuoto testi mutta tuloksia ei lue huoltokirjassa.
Auto toimi helmikuun alussa moottorin osalta täysin paitsi laitoin talliin odottamaan vaihteistoon hydrauliyksikköä ja turbiini remonttia.Nyt olisi kunnostettu turbiini ja uusi hydrauliyksikkö.
Lähtee nätisti käyntiin niinkuin ennenkin,vaihdot selkeästi paremmat kun ennen,mutta jos painaa kaasua noin 75% tai enemmän niin auto sammuu kesken ajon ja käynnistyy heti kun höllää kaasun. Vauhtia saa pienellä kaasulla kerättyä kyllä,eikä sammuminen ole kiinni onko kierroksia 1200 vai 2500 kun painaa kaasua reilusti.Vaihteistossa on öljyä tikun mukaan tarpeeksi,ehkä 2-3mm yli maksimin.
Autocomilla vikakoodeja ei ollut,suuttimien korjausarvoja ei pysty lukemaan mersusta enkä omista staria,mutta noin 6kk sitten starilla katsottiin suuttimien korjaus arvot ja yksi oli reilusti miinuksella ja yksi reilusti plussalla. Myös railpaine oli juuri raja-arvojen sisällä.
Nyt tein ohivuoto mittauksen,ensin 10sek starttaamalla ilman että suuttimien johdot olivat kiinni,jolloin suutin numero 2 oli ainut jossa sain pintaa nousemaan noin 3mm,muissa ei polttoainetta tullut näkyviin.
Seuraavaksi tein uuden mittauksen suuttimien johdot kiinni,auto kävi sekunttikellon mukaan tasan 60sek ja moottori oli kylmä. 1,3 ja 4 suutin nosti pintaa bilteman ohivuotomittaus sarjan letkussa noin 38-42cm, suutin numero 2 nosti noin 50-52cm.
Sitten kaadoin letkua pitkin nuo dieselit sarjassa mukana olleisiin kuppeihin,muihin tuli noin 11-13 (ml?) ja tuohon kakkos suuttimen kohtaan noin 15-16 (ml?).
Onkohan järkevää vaihtaa suoraan nyt tuo suutin numero 2 ja kokeilla pystyykö sen jälkeen kiihdyttämään kaasu pohjassa?
Tarviiko se ohjelmoida koneelle jos sen vaihtaa?
Kokeilin myös suuttimien puhdistusainetta,mutta apuja ei ollut.
Railpaine on autocomin mukaan tyhjäkäynnillä lämpimänä 320-340bar.
Autolla on ajettu 452000tkm,suomiauto,suuttimien vaihdosta ei ole merkintää huoltokirjassa,80tkm sitten tehty ohivuoto testi mutta tuloksia ei lue huoltokirjassa.
Viimeksi muokannut ano, 16.5.2017 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Mietiskelin tuossa asiaa.
En usko että tuo suutin tekisi tuota sammumista,mutta en tiedä asiasta paremmin enkä ole rail painettakaan nyt ajossa nähnyt joten en sano varmaksi,mutta ainakin yli 20 asteen pakkasessakin lähti samantien käyntiin aiemmin ilman lohkolämmitintä.
En myöskään usko että suuttimia tarvisi ohjelmoida,ainakaan mitä kahdelta kaverilta kysyin ja olen saman ikäisiin vag tuotteisiin vaihdellut suuttimia ohjelmoimatta niitä.
Mikäköhän muu voisi tuon sammumisen tehdä suurella kaasun määrällä,onko antaa ehdotuksia mitä on voinut unohtua kiristää kun vaihteisto on ollut irti? Tai mitä ollaan saatu rikottua?
Jos en keksi lähipäivinä mitään niin ajan tuon starin luo sitten varmaankin ja uusin sen yhden suuttimen varmuuden vuoksi.
Enkä usko että tämä johtuisi adaption nollaamattomuudestakaan koska vaihteisto ei mene vikatilaan,vaan toimii täysin normaalisti kun nostaa kaasua. Polttoainesuodatin on reilun vuoden vanha,eikä tämä tunnu sellaiselta puutumiselta minkä tukkoinen suodatin tekisi, vaan nanosekunnissa kaikki mittariston valot syttyvät (srs,moottorin vikavalo,hehkun valo,abs,luistonesto ja mitä siellä nyt onkaan) kun painan kaasua reilusti ja kaasua keventäessä kaikki valot sammuvat mittaristosta ja auto toimii taas normaalisti kun ajaa vajaa kaasulla.
En usko että tuo suutin tekisi tuota sammumista,mutta en tiedä asiasta paremmin enkä ole rail painettakaan nyt ajossa nähnyt joten en sano varmaksi,mutta ainakin yli 20 asteen pakkasessakin lähti samantien käyntiin aiemmin ilman lohkolämmitintä.
En myöskään usko että suuttimia tarvisi ohjelmoida,ainakaan mitä kahdelta kaverilta kysyin ja olen saman ikäisiin vag tuotteisiin vaihdellut suuttimia ohjelmoimatta niitä.
Mikäköhän muu voisi tuon sammumisen tehdä suurella kaasun määrällä,onko antaa ehdotuksia mitä on voinut unohtua kiristää kun vaihteisto on ollut irti? Tai mitä ollaan saatu rikottua?
Jos en keksi lähipäivinä mitään niin ajan tuon starin luo sitten varmaankin ja uusin sen yhden suuttimen varmuuden vuoksi.
Enkä usko että tämä johtuisi adaption nollaamattomuudestakaan koska vaihteisto ei mene vikatilaan,vaan toimii täysin normaalisti kun nostaa kaasua. Polttoainesuodatin on reilun vuoden vanha,eikä tämä tunnu sellaiselta puutumiselta minkä tukkoinen suodatin tekisi, vaan nanosekunnissa kaikki mittariston valot syttyvät (srs,moottorin vikavalo,hehkun valo,abs,luistonesto ja mitä siellä nyt onkaan) kun painan kaasua reilusti ja kaasua keventäessä kaikki valot sammuvat mittaristosta ja auto toimii taas normaalisti kun ajaa vajaa kaasulla.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Siis sammuu ja käynnistyy itsestään?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Pääsen parin päivän päästä auton kimppuun tutkimaan lisää,maadoitus vikaa kuulin muualtakin jo ja josko latauksessa tulisi joku piikki. Myös on ehdotettu että tuo yksi suutin alkaisi vuotamaan liikaa kun painaa kaasua reilummin jolloin rail paine laskisi.
Onko tuo nykyinen rail paine ok arvossaan ja mitä mieltä olette noista ohivuodoista?
Siis alle puolella kaasulla voi ajaa täysin normaalisti eikä kierrosluvulla ole väliä,mutta kun painaa kaasua reilusti niin meno hyytyy ja mittaristossa syttyy kaikki valot,heti kun keventää kaasua niin kaikki mittariston valot sammuvat ja auto taas vetää sen mitä se puoli kaasulla voi vetää.
Autocomilla ei vikakoodeja,niitä luulisi olevan jos suutin tai rail paine katkaisisi menon ja luulisi menevän vikatilaan. Samoin jos vaihteistossa olisi jotain hämärää niin luulisi menevän vikatilaan,se tässä outoa onkin että auto toimii aivan normaalisti kun ei vaan aja reilulla kaasulla.
Koeajolla noin 10-15 kertaa polkaisin sen sammuksiin tarkoituksella että saisin vikakoodin tai vikatilan päälle että olisi helpompi tutkia,mutta en siinä onnistunut.
Ja eri kierrosalueilla, 1000-2500rpm ja vauhdeissa 20-80kmh ja eri vaihteilla.
Edit: Mistä kohti kannattaa etsiä/katsoa maakaapelia onko se irti, auton alta varmaankin joo mutta missä se pitäisi olla kiinni vaihteistossa tai autossa? Jotain tälläistä epäilen että on käynyt koska auto on ajosta jäänyt ja pääasiassa ollut lämpimässä hallissa,hetken oli aluksi pihalla helmikuussa.
Onko tuo nykyinen rail paine ok arvossaan ja mitä mieltä olette noista ohivuodoista?
Siis alle puolella kaasulla voi ajaa täysin normaalisti eikä kierrosluvulla ole väliä,mutta kun painaa kaasua reilusti niin meno hyytyy ja mittaristossa syttyy kaikki valot,heti kun keventää kaasua niin kaikki mittariston valot sammuvat ja auto taas vetää sen mitä se puoli kaasulla voi vetää.
Autocomilla ei vikakoodeja,niitä luulisi olevan jos suutin tai rail paine katkaisisi menon ja luulisi menevän vikatilaan. Samoin jos vaihteistossa olisi jotain hämärää niin luulisi menevän vikatilaan,se tässä outoa onkin että auto toimii aivan normaalisti kun ei vaan aja reilulla kaasulla.
Koeajolla noin 10-15 kertaa polkaisin sen sammuksiin tarkoituksella että saisin vikakoodin tai vikatilan päälle että olisi helpompi tutkia,mutta en siinä onnistunut.
Ja eri kierrosalueilla, 1000-2500rpm ja vauhdeissa 20-80kmh ja eri vaihteilla.
Edit: Mistä kohti kannattaa etsiä/katsoa maakaapelia onko se irti, auton alta varmaankin joo mutta missä se pitäisi olla kiinni vaihteistossa tai autossa? Jotain tälläistä epäilen että on käynyt koska auto on ajosta jäänyt ja pääasiassa ollut lämpimässä hallissa,hetken oli aluksi pihalla helmikuussa.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
https://youtu.be/IuNYZVK1cus
Tuossa paikallaan p päällä videon pätkä mitä tämä tekee,ajossa ihan sama homma.
Autocomilla sen verran sain rail paineista että yli 800bar kerkesi vilahtaa näytössä kunnes teki tuon sammumisen,mutta se ohjelma ei ole ehkä täysin reaaliaikainen vaan noin 0,5 sekunnin välein päivittää.
Lataus tyhjäkäynnillä 14,2 volttia
Vaihteiston perässä oleva maajohto oli kiinni samoin kun akun kengät on hyvin kiinni,kaikki putsattu elektroniikan puhdistusaineella kuten myös konehuoneessa olevat liittimet mitä on näkyvissä. Akun johtoihin ja maakaapeliin laitoin tipat öljyä kiinnityspultteihin hapettumisen estämiseksi.
Vikakoodeja ei edelleenkään ole.
Muoks: Piti jo aiemmin sanoa että autossa on tuikun ohjelma jos joku sitä epäilee,itse en usko siihen oikein,mutta eihän tämä uskon asia ole.
Tuossa paikallaan p päällä videon pätkä mitä tämä tekee,ajossa ihan sama homma.
Autocomilla sen verran sain rail paineista että yli 800bar kerkesi vilahtaa näytössä kunnes teki tuon sammumisen,mutta se ohjelma ei ole ehkä täysin reaaliaikainen vaan noin 0,5 sekunnin välein päivittää.
Lataus tyhjäkäynnillä 14,2 volttia
Vaihteiston perässä oleva maajohto oli kiinni samoin kun akun kengät on hyvin kiinni,kaikki putsattu elektroniikan puhdistusaineella kuten myös konehuoneessa olevat liittimet mitä on näkyvissä. Akun johtoihin ja maakaapeliin laitoin tipat öljyä kiinnityspultteihin hapettumisen estämiseksi.
Vikakoodeja ei edelleenkään ole.
Muoks: Piti jo aiemmin sanoa että autossa on tuikun ohjelma jos joku sitä epäilee,itse en usko siihen oikein,mutta eihän tämä uskon asia ole.
Viimeksi muokannut ano, 16.5.2017 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
tulisko sieltä nyt liikaa pyyntiä paineeseen, mitä väljät vehkeet ei pysty tuottamaan (pumppu)? Sammuu kun toteuma eroaa liiaksi pyydetystä, pystyykö autopomi näyttämään pyyntiä?. Koodihan kyllä sammutuksesta pitäisi tuolloin tulla joko yli- tai alipaineesta, ei kait tuikku ole sitä disbaloinut?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Uusi ohivuoto mittaus tehty eri mittakupeilla, näillä pienemmillä pystyi käyttämään vain 30 sek ettei tullut yli.
1 sylinteri 8ml
2 sylinteri 7,5ml
3 sylinteri 8ml
4 sylinteri 7ml
Eli tässä mittauksessa tuo sylinteri numero 2 oli toiseksi paras kun 60 sek käynnillä eri kupeilla se oli huonoin. Joka tapauksessa eikös se raja ollut 20ml/60 sekunttia,eli nämähän jää kaikki alle sen kuitenkin molemmilla mittauksilla.
Uutta polttoainetta laitettu tankkiin 16 litraa,nyt tankki lähes täynnä.
Noin vuoden vanha ilmansuodatin putsattu paineilmalla ja suodatinkotelo puhdistettu.
Auto paikallaan onnistuu pienellä kaasulla nostamaan kierroksia yli 2500rpm asti,mutta jos painaa kaasun kerralla pohjaan niin käy kuten tuossa videossa.
Starilla olisi tänään tarkoitus lukea vielä,mitä muuta sillä kannattaa katsoa nyt kun suuttimien korjausarvot ja railpainetta?
1 sylinteri 8ml
2 sylinteri 7,5ml
3 sylinteri 8ml
4 sylinteri 7ml
Eli tässä mittauksessa tuo sylinteri numero 2 oli toiseksi paras kun 60 sek käynnillä eri kupeilla se oli huonoin. Joka tapauksessa eikös se raja ollut 20ml/60 sekunttia,eli nämähän jää kaikki alle sen kuitenkin molemmilla mittauksilla.
Uutta polttoainetta laitettu tankkiin 16 litraa,nyt tankki lähes täynnä.
Noin vuoden vanha ilmansuodatin putsattu paineilmalla ja suodatinkotelo puhdistettu.
Auto paikallaan onnistuu pienellä kaasulla nostamaan kierroksia yli 2500rpm asti,mutta jos painaa kaasun kerralla pohjaan niin käy kuten tuossa videossa.
Starilla olisi tänään tarkoitus lukea vielä,mitä muuta sillä kannattaa katsoa nyt kun suuttimien korjausarvot ja railpainetta?
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Joo pystyy muistaakseni,en tajunnut katsoa aiemmin mutta jos illalla katsoisi kun starin omistava henkilö saapuu paikalle. Periaatteessa ihan mahdollinen,mutta eniten vaivaa se kun auto jäi täysin toimivana moottorin osalta seisontaan,että ei osat ole voineet kauheasti kulua kun ei ole käytelty kun pari kertaa,mutta jotainhan on voinut mennä jumiin,vielä kun keksisi että mitä. Tai onko asennuksessa nyt käyny joku moka.MHe kirjoitti:tulisko sieltä nyt liikaa pyyntiä paineeseen, mitä väljät vehkeet ei pysty tuottamaan (pumppu)? Sammuu kun toteuma eroaa liiaksi pyydetystä, pystyykö autopomi näyttämään pyyntiä?. Koodihan kyllä sammutuksesta pitäisi tuolloin tulla joko yli- tai alipaineesta, ei kait tuikku ole sitä disbaloinut?
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
muistan foorumilla (tai naapurifoorumilla) olleen yhden tapauksen missä auto sammui mutta lähti lennosta käyntiin (mikä on täysin kummallinen toiminta), en vain mitenkään muista löytyikö siihen syy. Sitten oli yksi tapaus missä W203 pa-lauhduttimelletuleva letku oli lutussa ja sammutti auton liian korkea paine koodilla. Jos starilla ei koodeja löydy, luulee auto olevan kyseessä normaalin toiminnan. Pitäiskö kattella mitä auto lataa, jos tuleekin ylijännite kun kierroksia on tarpeeksi, ja vetää suojatilan päälle? Noissa perusnäyttöjen livemittauksissa starikin on vähän hidas, pitää saada määriteltyä se mittausarvoryhmä, mihin pudottelee halutut mittaukset ja sitten tallentaa datan kun sammuminen tapahtuu. Siellä mittaustaajuus on edes siedettävälllä tasolla eikä sekunnin luokkaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Nyt luettu starilla:
Rail-paine on arvossaan 321 kun asteikko on 302-342 ja pysy arvoissaan kaasutellessa mitä sitä kerkesi katsoa ja asteikkohan myös muuttuu kierrosten mukaan.
Paineen säätö venttiili 25,9 kun asteikko on 24-30 eli alarajan tuntumassa
Korjausarvot:
1 sylinteri 0,02
3 sylinteri 0,78
4 sylinteri-0,45
2 sylinteri -0,36
ja nämä ei juurikaan liikkunut kaasutellessa paikoillaan
Y94 (määränsäädön venttiili) 36,5 kun asteikko on 37-42,lämmetessään nousi juuri tuon alarajan yläpuolelle (37,7) mutta kaasutellessa jäi jopa alle 30.
Johdot purin johtosarjasta ja ei vaikuta olevan poikki kun mittasin niitä ja kääntelin samalla.
Eli menenkö ostamaan nyt tuon määränsäätö venttiilin (Y94) vai paineensäätö venttiilin (Y74) kun se käsittääkseni myös vaikuttaa tuohon? Ja onko se vaihdettavissa ihan pyörittämällä irti kun kierteellä näyttäisi olevan? Tai muita vinkkejä mitä vaihdossa tulisi tietää?
Saatiin lopulta vikavalokin palamaan ja vikakoodiksi antoi autocomilla paineensäätöventtiili, signaalilinjan katkos, vika jatkuva. Vikakoodi 2500
Siksi tuo vikakoodi luettiin lopuksi autocomilla kun star oli jo purettuna ja se oli täysi yllätys että saatiin valo lopultakin palamaan ja starilla kestää aikansa käynnistyä.
Olen kuulemma ensimmäinen ihminen joka oli iloinen siinä vaiheessa kun vikavalo syttyi mittaristoon
Rail-paine on arvossaan 321 kun asteikko on 302-342 ja pysy arvoissaan kaasutellessa mitä sitä kerkesi katsoa ja asteikkohan myös muuttuu kierrosten mukaan.
Paineen säätö venttiili 25,9 kun asteikko on 24-30 eli alarajan tuntumassa
Korjausarvot:
1 sylinteri 0,02
3 sylinteri 0,78
4 sylinteri-0,45
2 sylinteri -0,36
ja nämä ei juurikaan liikkunut kaasutellessa paikoillaan
Y94 (määränsäädön venttiili) 36,5 kun asteikko on 37-42,lämmetessään nousi juuri tuon alarajan yläpuolelle (37,7) mutta kaasutellessa jäi jopa alle 30.
Johdot purin johtosarjasta ja ei vaikuta olevan poikki kun mittasin niitä ja kääntelin samalla.
Eli menenkö ostamaan nyt tuon määränsäätö venttiilin (Y94) vai paineensäätö venttiilin (Y74) kun se käsittääkseni myös vaikuttaa tuohon? Ja onko se vaihdettavissa ihan pyörittämällä irti kun kierteellä näyttäisi olevan? Tai muita vinkkejä mitä vaihdossa tulisi tietää?
Saatiin lopulta vikavalokin palamaan ja vikakoodiksi antoi autocomilla paineensäätöventtiili, signaalilinjan katkos, vika jatkuva. Vikakoodi 2500
Siksi tuo vikakoodi luettiin lopuksi autocomilla kun star oli jo purettuna ja se oli täysi yllätys että saatiin valo lopultakin palamaan ja starilla kestää aikansa käynnistyä.
Olen kuulemma ensimmäinen ihminen joka oli iloinen siinä vaiheessa kun vikavalo syttyi mittaristoon
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Vaihdettu paineensäätöventtiili ja määränsäätöventtiili, ei vaikutusta.
Alkaa jo usko loppua tämän kanssa.
Mitä seuraavaksi?????
Kaasu näyttäisi auto sammutettavan autocomilla oikeita prosentteja kun sitä painelee ja käynnissäkin se nousee samalla kun lisää kaasua.
Kertokaa joku miten jatkan tästä,alkaa käydä kalliiksi osia kokeilla. Jos on staria päijät-hämeessä/kanta-hämeessä ja pääsisi lukemaan uudestaan niin olisi hyvä juttu.
Alkaa jo usko loppua tämän kanssa.
Mitä seuraavaksi?????
Kaasu näyttäisi auto sammutettavan autocomilla oikeita prosentteja kun sitä painelee ja käynnissäkin se nousee samalla kun lisää kaasua.
Kertokaa joku miten jatkan tästä,alkaa käydä kalliiksi osia kokeilla. Jos on staria päijät-hämeessä/kanta-hämeessä ja pääsisi lukemaan uudestaan niin olisi hyvä juttu.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Koitettiin lukea silloin kun ei palanut,mutta ei tullut mitään vikoja. Nuo pari anturi painetta oli tuossa rajojen tuntumassa.
MUTTA VIKA ON SELVINNYT!!!!! AUTO TOIMI AINAKIN PAIKALLAAN!!!!
Kaverin kaveri on veholla töissä ja kaverini kysyi puolestani häneltä tätä ongelmaa ja vehon asentaja lukaisi tämän ja sanoi että kannattaa tarkistaa vielä vetolevyn hampaat että ovat tarkalleen suorassa. No pyörittelin 5 kierrosta ja tulin siihen tulokseen että yksi hammas on alle millin kääntyneenä sisäänpäin,oikaisin sen tongeilla ja nyt tosiaan kestää antaa kaasu pohjassa kaasua ainakin 3500rpm asti.
MUTTA VIKA ON SELVINNYT!!!!! AUTO TOIMI AINAKIN PAIKALLAAN!!!!
Kaverin kaveri on veholla töissä ja kaverini kysyi puolestani häneltä tätä ongelmaa ja vehon asentaja lukaisi tämän ja sanoi että kannattaa tarkistaa vielä vetolevyn hampaat että ovat tarkalleen suorassa. No pyörittelin 5 kierrosta ja tulin siihen tulokseen että yksi hammas on alle millin kääntyneenä sisäänpäin,oikaisin sen tongeilla ja nyt tosiaan kestää antaa kaasu pohjassa kaasua ainakin 3500rpm asti.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
Onneksi ei ollut rahaa, kävi jo mielessä että uusin kaikki niin ei niitäkään tarvitse enää murehtia sitten aikoihin
Vajaa 6km koeajo suoritettu,0-120km/h kiihdytys kaasu pohjassa ja muutenkin armotonta kenkimistä ja aina vaan toimii. Voi se joulu olla keskellä kesääkin.
Vajaa 6km koeajo suoritettu,0-120km/h kiihdytys kaasu pohjassa ja muutenkin armotonta kenkimistä ja aina vaan toimii. Voi se joulu olla keskellä kesääkin.
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
160km ajettu,nuo oireet hävisi,mutta kaksi kertaa sain sutimiseneston vilkuttamaan (keltainen kolmio) 80-100km/h vauhdissa polkaisemalla. Voisikohan tuohon auttaa adaption nollaus vaihteistosta kun sitä ei olla nollattu hydrauliyksikön ja turbiini remontin jälkeen?
Ei tämä kuitenkaan aiemmin muistaakseni kesällä kuivalla asfaltilla paljon sutimisen estoa vilkutellut
Ei tämä kuitenkaan aiemmin muistaakseni kesällä kuivalla asfaltilla paljon sutimisen estoa vilkutellut
Dodge Dart -66
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03
MB s203 c200cdi -06
Peugeot 205 GTI -88
Citroen xsara picasso HDI -03