M271 Jakoketjusta havaintoni
M271 Jakoketjusta havaintoni
Asiasta tuntuu olevan paljon kirjoituksia joten kerron lyhyesti tekemästäni havainnosta.
Ajokilometrit autossani on tasan 100000. Otin auki venttilikopan, kiersin kampiakselin tarkalleen 0-merkkiin ja katsoin nokka-akselin ketjupyörien ajoitusmerkit ja totesin että merkit oli täsmälleen kohdalla, myöskään ketjupyörissä en havainnut olevan havaittavaa kulumista tai hampaiden muodonmuutoksia.
Eli ketju ei ole vielä näillä kilometreillä havaittavasti venynyt eikä kulunut.
Päätelmäni asiasta on että en ole lainkaan huolestunut tästä ketjuasiasta ainakaan seuraavan 100000 ajokm aikana.
Lieneekö edellä olevaan tukevia ja/tai eriäviä havaintoja?[/b]
Ajokilometrit autossani on tasan 100000. Otin auki venttilikopan, kiersin kampiakselin tarkalleen 0-merkkiin ja katsoin nokka-akselin ketjupyörien ajoitusmerkit ja totesin että merkit oli täsmälleen kohdalla, myöskään ketjupyörissä en havainnut olevan havaittavaa kulumista tai hampaiden muodonmuutoksia.
Eli ketju ei ole vielä näillä kilometreillä havaittavasti venynyt eikä kulunut.
Päätelmäni asiasta on että en ole lainkaan huolestunut tästä ketjuasiasta ainakaan seuraavan 100000 ajokm aikana.
Lieneekö edellä olevaan tukevia ja/tai eriäviä havaintoja?[/b]
Ex menopelit: VW 1200, VW 1300, VW 1500, FIAT COUPE, CORTINA GT, R8 GORDINI, MB 200, TOYOTA GROWN, SAAB 99, VW GOLF, TOYOTA COROLLA, CITROEN GT, VOLVO 240, VOLVO S60,
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
Viime viikolla kävi yksi jossa jako hampaan verran pielessä, hampaiden nokkia poikki / nokka-akselien ketjupyörät pilalla. Jotain yli 100tkm sillä oli ajettu.Lieneekö edellä olevaan tukevia ja/tai eriäviä havaintoja?
Noin 130tkm ajettuun olen vaihtanut koneen ketjun hyppäämisestä johtuneen täystuhon vuoksi ja erinäisiin muihin on ketjuja vaihdettu venymisen takia.
Melkoista vaihtelua siis, kun edellä kerroit ettei 100tkm ajetussa ole lainkaan venymää ja on ilmeisesti varmaa ettei ketjua ole vaihdettu aiemmin. Joka tapauksessa, ei syytä huoleen kun kaikki on kunnossa.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
pitäskö munki huolestuu ku auton mittariin tuli viime viikolla 210 tkm mittariin ja ketjunvaihosta ei tietoo..? Enkä kyl oo pahemmin katellu... Sen verran ku huolestuin kerran, kuuntelin stetoskoopilla rahinan lähdettä ja rahinan lähteeksi paljastu ahdin...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
ei sen ketjun tarvi paljoa venyä niin voi huonolla tuurilla tulla turmio
kopan kun ottaa pois ja pyöräyttää moottoria hiukan väärään suuntaan että löysä tulee ahtimen puolelle sitten käsin koittaa saako ketjua hyppyytettyä imunokan hampaiden yli (uudella ketjulla ei hyppää)
jos ketjua saa hyppyytettyä niin voi joskus sammutettaessa moottori pyörähtää vähän taakse päin niin se on siinä sitten
voi seuraavalla käynnistys kerralla on venttiilit kierossa
yhden hampaan kun on pielessä valittaa lamda vikaa
kaksi hammasta kun on hypännyt niin käynti on aika metallista kaasua ei kannata tyhjäkäynniltä nostaa eikä varmaan tee mielikään
niin voi selvitä vielä ilman kieroja venttiileitä
kolmella hampaalla sitten uus kone
kopan kun ottaa pois ja pyöräyttää moottoria hiukan väärään suuntaan että löysä tulee ahtimen puolelle sitten käsin koittaa saako ketjua hyppyytettyä imunokan hampaiden yli (uudella ketjulla ei hyppää)
jos ketjua saa hyppyytettyä niin voi joskus sammutettaessa moottori pyörähtää vähän taakse päin niin se on siinä sitten
voi seuraavalla käynnistys kerralla on venttiilit kierossa
yhden hampaan kun on pielessä valittaa lamda vikaa
kaksi hammasta kun on hypännyt niin käynti on aika metallista kaasua ei kannata tyhjäkäynniltä nostaa eikä varmaan tee mielikään
niin voi selvitä vielä ilman kieroja venttiileitä
kolmella hampaalla sitten uus kone
Varasin tuossa ajan jakopääremppaan, ketju ja kiristin vaihtuu. -04 C 180K ajettu 177700. Tuossa kun käynnistin auton kylmänä niin vähän aikaa kuului sellainen dieselimäinen ääni moottorista, en tiedä tapahtuuko tuota täysin kunnossa olevallakin koneella joskus mutta olin suunnitellut teetättäväni tuon työn joka tapauksessa. 630 euroa hinta-arvio.
Tänään vaihettiin 76tkm pyörinyt vitja ennakkoa oli tullut noin 5 astetta uuden vitan vedon jälkeen oli ennen käynnintystä puolittunut ennakko uusi vitja oli iwis merkkinen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Viimeviikolla yks bout 120 tkm ajettu, imunokalta hampaan mettäs, rattaat ok.
Pari aikasempaa vaativat rattaatkin, kilsoista en noista muista
Pari aikasempaa vaativat rattaatkin, kilsoista en noista muista
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
ei taiinnut olla kun sivusta nopeesti kattelin kun olin kontillaan ja makuullaan tän päivääsipi kirjoitti:Tais olla tuo minun vitjakone Oliko syöny hammasta?hotari kirjoitti:Tänään vaihettiin 76tkm pyörinyt vitja ennakkoa oli tullut noin 5 astetta uuden vitan vedon jälkeen oli ennen käynnintystä puolittunut ennakko uusi vitja oli iwis merkkinen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
M271 se on ihan se ja sama minkä ikäine tai missä korissa on niindealer kirjoitti:Sikäli tuurista että mainitsemani moottorivaurioinen oli W204. En tiedä onko tullut muutoksia jossain / missä vaiheessa.
samaa pask... se on
semmoisten moottori joilla on rahaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Omaan autoon nyt suoritettu tuo jakopääremppa. Ei ollut kuulemma pahasti venynyt ketju, vähän kuitenkin. Rattaissa ei ollut mitään kulumisen jälkeä. Vaihtelua tuntuu olevan kun toissapäivänä siellä oli ollut samanlainen auto mutta 130 tuhatta ajettuna, missä oli ketju hyppinyt rattailla jo. Ajotyyli, öljyjen vaihdot... Mikähän tuossa tekee niin suuria eroja? Joka tapauksessa itsellä tehty niin saa siitä osittaisen mielenrauhan.