Olisiko oheisen kuvan mukainen toimenpide luotettava määrittämään ketjun venymää ja vaihtotarvetta? Tuossa kuvassa näyttäisi olevan ketjunvaihdolle tarve mitä ilmeisimmin ja pikaisesti?
Tietysti ajoitusmerkkien asemat kertoisivat asian tarkemmin mutta kun ei ole tietoa merkkien sijainneista, joku tietävä voisi antaa ohjeita, jooko?
Tiedetäänkö onko org ketjussa lukkoa ja/tai varaosaketjussa, ellei niin miten
vaihtohomma tehdään? Olisiko ohjeita tiedossa?
Terveisin, (huolestunut kaikista ketjua koskevista kirjoituksista 96000 km nyt mittarissa) Seppo
Ex menopelit: VW 1200, VW 1300, VW 1500, FIAT COUPE, CORTINA GT, R8 GORDINI, MB 200, TOYOTA GROWN, SAAB 99, VW GOLF, TOYOTA COROLLA, CITROEN GT, VOLVO 240, VOLVO S60,
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
joo ketju,kiristäjä ja pyörät vaihtoon.. näyttäs kuvan perusteella että hammaskeijju käyny vierestä seuranneena en tarkoja merkkejä muista.. oliko nuissa pyorissä jotku nuolet? ketjun vaihtoon on olemassa omat työkalut. ja niittaamalla on org ketju ja uusi kasassa..
sjk kirjoitti:Olisiko oheisen kuvan mukainen toimenpide luotettava määrittämään ketjun venymää ja vaihtotarvetta? Tuossa kuvassa näyttäisi olevan ketjunvaihdolle tarve mitä ilmeisimmin ja pikaisesti?
Tietysti ajoitusmerkkien asemat kertoisivat asian tarkemmin mutta kun ei ole tietoa merkkien sijainneista, joku tietävä voisi antaa ohjeita, jooko?
Tiedetäänkö onko org ketjussa lukkoa ja/tai varaosaketjussa, ellei niin miten
vaihtohomma tehdään? Olisiko ohjeita tiedossa?
Terveisin, (huolestunut kaikista ketjua koskevista kirjoituksista 96000 km nyt mittarissa) Seppo
Jos haluat päästä helpolla. Varaa huolto Hort Autoon Tallinnaan ja käväset Etelän matkalla. Mulla vaihdettiin heillä osat M271.
Kylläpäs tää on nyt ajankohtainen juttu. Miksei näihin tehdä muutossarjaa vaikka 2-riviselle ketjulle eli ketju ja hampaat 2-riviin vai onko kopassa edes tilaa?
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Ei tuossa nyt kuitenkaan kannata ruveta hötkyilemään minkään 2k remontin kanssa ennenkuin homma on kunnolla tutkittu. Kiristin tomii öljynpaineella, joten pata auki onkin 'löysempää'.
Muistelen että 'nollan' sai asetettua nokilta työntämällä poranterän merkkikohdassa rattaan läpi... Tai sitten siinä oli joku muu merkki. Asteet sitten voi lukea kammen pyörästä. Voin kaivella ohjeita jossain vaiheessa, tai löytyy jopa sähkösessä ja printti muodossa.
Ps.. Ja oletan siis ettei hampaat oikeasti ole noi pahassa kunnossa kuin kuva antaisi ymmärtää..
sjk kirjoitti:Olisiko oheisen kuvan mukainen toimenpide luotettava määrittämään ketjun venymää ja vaihtotarvetta? Tuossa kuvassa näyttäisi olevan ketjunvaihdolle tarve mitä ilmeisimmin ja pikaisesti?
Tietysti ajoitusmerkkien asemat kertoisivat asian tarkemmin mutta kun ei ole tietoa merkkien sijainneista, joku tietävä voisi antaa ohjeita, jooko?
Tiedetäänkö onko org ketjussa lukkoa ja/tai varaosaketjussa, ellei niin miten
vaihtohomma tehdään? Olisiko ohjeita tiedossa?
Terveisin, (huolestunut kaikista ketjua koskevista kirjoituksista 96000 km nyt mittarissa) Seppo
Jos haluat päästä helpolla. Varaa huolto Hort Autoon Tallinnaan ja käväset Etelän matkalla. Mulla vaihdettiin heillä osat M271.