termostaatin vaihto C220 CDI

Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

termostaatin vaihto C220 CDI

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Sijaitseeko termostaatti samassa paikassa kuin kuin edellis kopan CDI:ssä?Suunnittelen tässä jo etukäteen termostaatin vaihtoa erään tutun autoon ja kyselen uteliaisuudesta vähän ennakko tietoja,voi olla tiedosta hyötyä jollekkin muullekkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo.
wiimax.fi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Termostaatin vaihto oli todella yksinkertainen,tuttu oli vaihattanu sen jossain muualla kun en kerennykkään sovittuna päivänä :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Elefantti
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2008 9:46
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja Elefantti »

Lainataampas valmista aihetta näin aloittelijana, koska minulla luultavasti edessä myös termostaatin vaihto (S203 220 CDI '02).
Tai kertokaapas ensin tuollaisella ajelevat, että paljonko moottorin lämpötilan kuuluisi normaaliajossa eteläsuomen ilmastossa olla.

Kone lämpenee yllättävän nopeasti (vrt. golf TDI) n.70C:een ja siihen se sitten jääkin. Kulutus pyörii 6 litran paikkeilla. Aikaisemmissa mersuissani (bensakoneita) lämmöt ovat kaikissa olleet n.80C, joten tämä tiisseli vaikuttaisi käyvän liian kylmänä? Vai heittääkö lämpömittari?
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Itse asiassa näin kesäkelillä ja myös talvella ainakin moottoritiellä lämmöt nousee mulla termarin vaihdon jälkeen 90 asteeseen. 80 voit pitää miniminä. Termarihan on säädetty 92 asteeseen. (C200 CDI)
Elefantti
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2008 9:46
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja Elefantti »

Noniin, nyt on termostaatti vaihdettu. Nyt kone lämpenee melko nopeasti ja ilmastointia käyttäen taajama-ajelussa lämmöt ovat n.90C.
Alkuperäinen termostatti petti 135tkm kohdalla.
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Nyt on pojalla paskat housussa, no ei vaines, mutta lämmöt vittuilee. Kl varaosista ei löydy tuota pienempää termostaattia ainakaan nettikaupasta, ja oireet ovat samanlaiset lämmöt nousee 70 asteeseen. molemmat termarit vaihtoon? joku joka tietää mistä voi tilata postiin termarit niin jos kehtaatte linkittää tähän, kun en itse löytänyt. W203 200 CDI aj 206TKM 01 vm
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Soita sinne KL:ään, nettikaupassa niillä ei ole läheskään kaikkia tuotenimikkeitä :idea:

Melko varmasti löytyy termarit ja pistävät postiin...
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

termostaatista

Viesti Kirjoittaja kekkila »

näin talvikeleillä, kunnon pakkasilla, lämmöt nousivat vain hieman yli 40....
Eli termostaatti sökö?

Voisko joku laittaa pientä ohjeistusta vaihtoon, jos kerran on simppeli homma?!
Auto siis c 200cdi autom 2002
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: termostaatista

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kekkila kirjoitti:näin talvikeleillä, kunnon pakkasilla, lämmöt nousivat vain hieman yli 40....
Eli termostaatti sökö?

Voisko joku laittaa pientä ohjeistusta vaihtoon, jos kerran on simppeli homma?!
Auto siis c 200cdi autom 2002
Tuolla juttu

viewtopic.php?t=24396
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Niin, jos olet vaihtamassa sitä isoa termaria niin ainoa hankaluus on ahtaat paikat.
Tarvitset E10 torxin ja pienimmällä räikkäsarjalla nivelineen onnistuu. Ja kasatessa 9 Nm kiristys.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”