No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin altaPaHa kirjoitti:Onko w211 myös tuollainen termostaatti..jartuo kirjoitti:Onko 200 CDI W211:ssa tuota pikku termaria?

No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin altaPaHa kirjoitti:Onko w211 myös tuollainen termostaatti..jartuo kirjoitti:Onko 200 CDI W211:ssa tuota pikku termaria?
Mikä, malli/laite rommeliskibe kirjoitti: No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin alta
Katso sen pikku kennon letkustameze1 kirjoitti:Itse tässä nyt saksasta tuon ML 270cdi tuotua puran osia sieltä täältä ja vaihtelen nesteet ja suodattimet sekä termarin.. ja myyjä kysyi MB-osasta, että onko mulla ko. pikku termaria. Lupasin palata asiaan, mutta en tämän illan jälkeen kyllä ole itsekään sitä löytänyt...
Ja pikkukenno on siinä edessä, sekä jokin pieni vielä kiinni itse syylärissä.. eli kolme kennoa...
Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
onhan siinä pikkutermarin takana kohtuu kokonen kenno joka ei ainakaan edistä moottorin lämpeemistä jos siellä vesi kiertää.Sepile kirjoitti:Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Millaisen vastauksen haluaisit ?Okei, nyt mä ymmärsin, tehän ette, "viran puolesta" voi antaa suoraa vastausta asiaan.
Jäähdytin neste siellä kiertääSepile kirjoitti:Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Niissä missä on niin siellä kulmilla se onlaineracing kirjoitti:Olikos ämällässä siellä läheltä starttia lähtevässä letkussa se pikkutermari? Näin.ainakin muistelen.
Netistä tutkineena ja omasta mersusta (w203 220cdi -01) empiirisesti tietoa hankkineena:haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on tämä pikkulauhdutin ,niin mistä se jäähdytysneste sinne ohjataan, joskus olen ohimennen vilkaissut että letkut häviää imusarjan alle? Kiitos .
Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.tuoppiman kirjoitti:haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.mjo33400 kirjoitti:tuoppiman kirjoitti:Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Minun termostaatti on muistaakseni 87 astetta ja moottorin lämpötila on kesät/ talvet 80 astetta. Minulla on myös maskin takana se muovisuoja kesät/ talvet ja lämmöt aina samat.tuoppiman kirjoitti:mjo33400 kirjoitti:Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.tuoppiman kirjoitti: Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.
Mulla on ollut uudella termarilla (vaihdettu kun ostin auton vuonna 2010) kesällä helposti se noin 90 astetta ja talvella sitten vaihtelevalla menestyksellä 60-90 astetta. Pikkutermari hajalla 60 ja uudella pikkutermarilla 80 ja kierto tukossa 90. Termari 92 asteinen.mjo33400 kirjoitti:tuoppiman kirjoitti:Minun termostaatti on muistaakseni 87 astetta ja moottorin lämpötila on kesät/ talvet 80 astetta. Minulla on myös maskin takana se muovisuoja kesät/ talvet ja lämmöt aina samat.mjo33400 kirjoitti: Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.
Eikä runko numerollamjo33400 kirjoitti:Tais olla w203:nen?libzane1 kirjoitti:On se tämäkin.... tässä nyt ropaillessa katselin tuota tarkemmin niin tuossahan tuo on temari merkinantolaitteen alla, vaikka ei rekisterinumeron perustellaa ole edes koko termati ko autossa.... kiristelee
Ei se on se pikku syyläri minkä letkusta löytyy se termarikekkila kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että tuossa viestin alun rajäytyskuvassa kyseinen pikkutermari on tuo 22 ?
Ja päätermari on?