lämmöt oli 70 km lenkin jälkeen n. 55 ast ja nyt rempan jälkeen 15km ~80 ast. homma oli helppo, klemmarit oli ainoa hankala kun tilaa vähän ja ei kunnon työkaluja.

Termostaatin koppia on erilaisia ja termostaateja eri "lämpöisiä"aripekka220 kirjoitti:Täytyy vklp katsoa ja yrittää vaihtaa. Kiitos paljon todella nopeista vastauksista!
Ei tarvitse, joko ne nesteet päästää siitä suoraan siitä termarin kopan välistäaripekka220 kirjoitti:Kiitos hyvistä ohjeista! Kysyisin vielä miksi pohjamuovi pitää irrottaa?
Ei se webastollakaa paljoa yli 60c mene jos termostaatti on rikki.jtap kirjoitti:Edit: Sellanen huomio tuli tehtyä tänään, että ei tee mitään eroa lämpöihin, onko webasto päällä vai ei, ainakin kellon kanssa toimii kyllä ihan normaalisti. Onko mahdollista, että esim. kellon asennuksen yhteydessä on tehty kytkennät niin, että ei lähde enää ajaessa päälle?
Auto w203 220cdi vm.2002Sergey kirjoitti:Pitäskö sinne laittaa hana? Nyt ku on tuota -20 pakkasta ollut niin taaskaan ei taho lämmöt nousta 75 yli. -10 kelissä pysyttelee viisarin verran yli 80.
kun noita termareita vaihtelee niinmuju kirjoitti:Auto w203 220cdi vm.2002Sergey kirjoitti:Pitäskö sinne laittaa hana? Nyt ku on tuota -20 pakkasta ollut niin taaskaan ei taho lämmöt nousta 75 yli. -10 kelissä pysyttelee viisarin verran yli 80.
Keula on aina talvella ollut muovilla tukossa, kylmää.. Toissatalvena pikkutermari, päätermari ja sähköinen lisälämmitin vaihtoon, kylmää... Viime talvena pikkutermari ja päätermari vaihtoon, kylmää... Tänä syksynä pikkutermari vaihtoon, kylmää... Äskettäin otatin oikkariin menneen sähköisen lisälämmittimen pois käytöstä, pirun kylmää...
Nyt kyhäsin sulkuhanan pikkutermarin eteen, kuumaa!!
Lämpötila -3 astetta ajomatka 15km ja koneen lämpötila 90 astetta! ':lol:'
Anteeksi vain M-B tietäjille, mutta minusta sulaa hulluutta olla rakentamatta tuollaista "talvihanaa" autoon. Kovilla pakkasilla hana kiinni ja ilmojen lauhtuessa hivenen raolleen ja kesällä auki. Suottakait tuota tiisseliä muka jäähdytetään -20...-40 asteen pakkasilla, eiköhän tuo polttoaine jäähdy hyytävän kylmissä paluuputkissa ihan muutenkin... Luulisin suurempaa hallaa tekee kun jyskyttää kovilla pakkasilla koneen lämpöjen ollessa 50-60 astetta.
Mätänetistä sulkuventtiili & putkiteippi LVI-hyllystä, messinkiset supistajat & letkuliittimet paineilmahyllystä.
tyhmä kysymys, kummin päin tuo laitetaan termarin ja ylävesiletkun väliin ?..kaskuilija kirjoitti:Itelle laitoin viime talvena suoraan ylävesiletkuun,ennen termostaattikoppaa...oma termari on siellä vielä kotelossa paikallaan,mut eipä tuo ole siellä ahistanut...Lämpöä piisaa kovimmillakin pakkasilla ja kulutus tippuu
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=476
"Häntä" moottorinpäinmasterrontti kirjoitti:tyhmä kysymys, kummin päin tuo laitetaan termarin ja ylävesiletkun väliin ?..kaskuilija kirjoitti:Itelle laitoin viime talvena suoraan ylävesiletkuun,ennen termostaattikoppaa...oma termari on siellä vielä kotelossa paikallaan,mut eipä tuo ole siellä ahistanut...Lämpöä piisaa kovimmillakin pakkasilla ja kulutus tippuu
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=476
Muistaakseni laitoin kuvan siitä mistä kohdin löytyy jos onJarppi57 kirjoitti:Moi!
Kylmä on täälläkin , ja auto on w210 220CDI mallia 2001 Facelift , pitäiskö tästäkin löytyä tollanen pikkutermari , ei osunut silmiin kun koitin nokalta sitä etsiä?
Tuolla viesteissä mainittu, että on kylmienalueiden jäähdytin se pieni, eli jäähdyttää riittävästi tällä pienellä kylmillä alueilla ja lämpimämmissä olosuhteissa käyttää myös isoa jäädytintämjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.