Ikävämpi juttu... tosin näihin sekaantumisesta on kyllä varoiteltu aika kattavasti ikävää se silti on kun kuitenkin kiva ajeltava kunnossa olessanRautapiha kirjoitti:Kävin kyselemässä tuosta käynnistymisäänestä huollosta kun oli käyntiä ja karisi kyllä luulot asiaan kuuluvasta äänestä käynnistyksessä sillä kertaa... Eli ei todellakaan kuulu asiaan tuo mikä minun ja sipin autosta kuuluu. Syyksi ehdotettiin mahdollisesti nokka-akselin ajoituksen säädintä, sellaista ratasmöykkyä jossa mahdollisesti välystä. Oli juuri vähän aikaa sitten vaihdettu toisesta autosta sellainen osa ja näytti mikä siinä oli vikana. Oli kauhea ääni kuulunut siitä autosta käynnistyksessä ja oli riittänyt 15 minuutin seisottaminen että ääni kuului uudelleen. Muuten sama homma, että öljynpaineen nousun jälkeen ääni hiljeni.
Tieto oli toki hyvä tietää, mutta samalla pistää ketuttamaan, koska tuo osa maksaa 700 euroa ja 100 euroa sellainen pultti jossa venttiili, työtunteja menee sellaiset 5 kpl. 1300-1400 euron remppa siis tiedossa jos tuon joutuu vaihtamaan.
W203 bensa jakoketjut
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eihän oo vielä paha? Vajjaa 150 tonnia rullattu ja säännöllisesti huollettu w203 vm-03.Aamulla startatessa sanoi PRÄÄÄÄÄNnNNNNnNNskslkqahjslkjhkldsjlksdjl ja eiku nissan micralla töihin
eikös ajoitus pidä olla kampiakselista ot 0? tai ainakin lähellä?
vasemman puolimmainen nokkamerkki
Oikean puolimmainen nokkamerkki
entäs hampaat, meneekö vaihtoon vielä?
[img]userpix/1716_IMG_55671_1.jpg[/img
eikös ajoitus pidä olla kampiakselista ot 0? tai ainakin lähellä?
vasemman puolimmainen nokkamerkki
Oikean puolimmainen nokkamerkki
entäs hampaat, meneekö vaihtoon vielä?
[img]userpix/1716_IMG_55671_1.jpg[/img
Viimeksi muokannut tomppi, 30.9.2015 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vaihtopaikka löytyi ja järkevään hintaan. Yllättävän moni nosti kädet pystyyn, kai tämä on niin eksotiista teknikkaa varsinkin jos jako on mennyt sekaisin. Tässähän on kunnon rahanteko paikka, täytyy varmaan duunissa koneistaa alaisilla vehkeet ja alkaa tekemään tiliä. Ihimiset käsittääkeni näitä on rakentanut, kai immeiset osaa korjatakkin
Enpä oikein usko tuohon diagnoosiin. Moni haluaa rahaa mersumiehiltä. Valitettavasti on vain kaksi vaihtoehtoa asiallseen palveluun; oma apu tai asiantunteva korjaamo. Kannattaa pitää pää kylmänä ja jalat lämpimänä, muuten joutuu kaivaan kuvetta turhasta.Rautapiha kirjoitti:Kävin kyselemässä tuosta käynnistymisäänestä huollosta kun oli käyntiä ja karisi kyllä luulot asiaan kuuluvasta äänestä käynnistyksessä sillä kertaa... Eli ei todellakaan kuulu asiaan tuo mikä minun ja sipin autosta kuuluu. Syyksi ehdotettiin mahdollisesti nokka-akselin ajoituksen säädintä, sellaista ratasmöykkyä jossa mahdollisesti välystä. Oli juuri vähän aikaa sitten vaihdettu toisesta autosta sellainen osa ja näytti mikä siinä oli vikana. Oli kauhea ääni kuulunut siitä autosta käynnistyksessä ja oli riittänyt 15 minuutin seisottaminen että ääni kuului uudelleen. Muuten sama homma, että öljynpaineen nousun jälkeen ääni hiljeni.
Tieto oli toki hyvä tietää, mutta samalla pistää ketuttamaan, koska tuo osa maksaa 700 euroa ja 100 euroa sellainen pultti jossa venttiili, työtunteja menee sellaiset 5 kpl. 1300-1400 euron remppa siis tiedossa jos tuon joutuu vaihtamaan.
http://m.australiancar.reviews/mercedes ... 0_M274.php
Parempi ketjuhan tuli jo m271evo koneeseen. Onko niissä ollut todella yhtä huono kestävyys kuin vanhassa.
Ja miten 270/274 eroaa 271evosta. En tiedä mutta ehkä monilta osin.
Parempi ketjuhan tuli jo m271evo koneeseen. Onko niissä ollut todella yhtä huono kestävyys kuin vanhassa.
Ja miten 270/274 eroaa 271evosta. En tiedä mutta ehkä monilta osin.
Edelliseen asiaan liittyen tärkeä kysymys onkin mistä löytyisi Helsingin alueelta asiallinen korjaamo. STadin korjaamoilla on tapana maksimoida työt. Minulla oli vuosia paikka, jossa ei vedätetty turhilla korjauksilla, mutta lopetti ja myi paikan. Teki varmaan liian hyvää jälkeä, sellainen ei täällä kannata kun on korkeat hallivuokrat. Reheellinen ei näillä markkinoilla pärjää. Veho tekee asiallisen arvion, mutta yksikköhinta työstä ja erityisesti varaosista on toinen. Kun sitten käyttää halvempaa korjaamoa, niin lopputulos onkin kalliiimpi.
Olen käyttänyt kahta autoa eri paikoissa nyt viiden vuodan ja usein aletaan etsiä korjauskohteita tarkoituksella. Esimerkki. Vaikka auto olisi juuri käynyt katsastuksessa ja jarrut menneet läpi tehoissa ja tasapainossa lähes nollalla, niin arvio on, että kaikki levyt pitää uusia ja varmasti osa satuloistakin. Sama koskee alustaa, väljyyttä löytyy jo 70tkm ajetusta mersusta, erityisesti vanhemmasta simpukkamallista, vaikka katsastus käy ohjauksen läpi, eikä ajossakaan ole valittamista. Harmittaa kun on itse lopettanut rassaamisen ja on näiden armoilla
Olen käyttänyt kahta autoa eri paikoissa nyt viiden vuodan ja usein aletaan etsiä korjauskohteita tarkoituksella. Esimerkki. Vaikka auto olisi juuri käynyt katsastuksessa ja jarrut menneet läpi tehoissa ja tasapainossa lähes nollalla, niin arvio on, että kaikki levyt pitää uusia ja varmasti osa satuloistakin. Sama koskee alustaa, väljyyttä löytyy jo 70tkm ajetusta mersusta, erityisesti vanhemmasta simpukkamallista, vaikka katsastus käy ohjauksen läpi, eikä ajossakaan ole valittamista. Harmittaa kun on itse lopettanut rassaamisen ja on näiden armoilla
En minä vielä mitään olekaan tuosta vaihtamassa, sen osan väljyys tosin on kuulemma melko simppeli selvittää n. tunnin työllä. Ja on ihan mersukorjaamo ja harvinaisen asiantunteva ja hyvin palveleva sellainen. On tässä oppinut jo edellisen auton kohdalla viemään auton aina tuonne ja jättämään nuo nyrkkipajat ja monen merkin korjaajat sikseen.sipi kirjoitti:Enpä oikein usko tuohon diagnoosiin. Moni haluaa rahaa mersumiehiltä. Valitettavasti on vain kaksi vaihtoehtoa asiallseen palveluun; oma apu tai asiantunteva korjaamo. Kannattaa pitää pää kylmänä ja jalat lämpimänä, muuten joutuu kaivaan kuvetta turhasta.
En minäkään ole käyttänyt nyrkkipajoja, vaan ole yrittänyt selvitä näiden isojen helsinkiläisten korjaamoketjujen kanssa. Niiden työnjohto näyttää olevan bisnesmiehiä ja -naisia. Hyvin varustettuja paikkoja, starit käytössä. Ja puheenollen mersupajoista, niitä ei täällä liiemmin ole. On yksi, jolle vein edellisen mersun takapään jousituksen narina vuoksi. Korjauksen jälkeen narina lakkasi kahden viikon ajaksi Mutta toivon toki, että tutkit äänen aiheuttajan, vaikka itse en kuule mitään normaalista poikkeavaa, ainoastaan öljynpaineella toimivien säätöjen, kuten venttiilinnostimien äänen.Rautapiha kirjoitti:En minä vielä mitään olekaan tuosta vaihtamassa, sen osan väljyys tosin on kuulemma melko simppeli selvittää n. tunnin työllä. Ja on ihan mersukorjaamo ja harvinaisen asiantunteva ja hyvin palveleva sellainen. On tässä oppinut jo edellisen auton kohdalla viemään auton aina tuonne ja jättämään nuo nyrkkipajat ja monen merkin korjaajat sikseen.sipi kirjoitti:Enpä oikein usko tuohon diagnoosiin. Moni haluaa rahaa mersumiehiltä. Valitettavasti on vain kaksi vaihtoehtoa asiallseen palveluun; oma apu tai asiantunteva korjaamo. Kannattaa pitää pää kylmänä ja jalat lämpimänä, muuten joutuu kaivaan kuvetta turhasta.
Viimeksi muokannut sipi, 02.10.2015 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harmillisen usein korjaamolle tulee vasta katsastettu auto, jossa on useita väljiä niveliä, jarrulevyt alamitassa, vuotaa jostakin reilusti tms. Sitten kun korjaamolla mainitaan asiasta, syytetään korjaamoa tahallisesta vikojen etsimisestä tai sanotaan ettei siellä voi mitään vikaa olla, kun on vasta leimattu. Tuttu ilmiö kaikille korjaamolla työskenteleville. Jos epäilyttää, voi pyytää asentajaa näyttämään korjausta kaipaava kohde.sipi kirjoitti:Edelliseen asiaan liittyen tärkeä kysymys onkin mistä löytyisi Helsingin alueelta asiallinen korjaamo. STadin korjaamoilla on tapana maksimoida työt. Minulla oli vuosia paikka, jossa ei vedätetty turhilla korjauksilla, mutta lopetti ja myi paikan. Teki varmaan liian hyvää jälkeä, sellainen ei täällä kannata kun on korkeat hallivuokrat. Reheellinen ei näillä markkinoilla pärjää. Veho tekee asiallisen arvion, mutta yksikköhinta työstä ja erityisesti varaosista on toinen. Kun sitten käyttää halvempaa korjaamoa, niin lopputulos onkin kalliiimpi.
Olen käyttänyt kahta autoa eri paikoissa nyt viiden vuodan ja usein aletaan etsiä korjauskohteita tarkoituksella. Esimerkki. Vaikka auto olisi juuri käynyt katsastuksessa ja jarrut menneet läpi tehoissa ja tasapainossa lähes nollalla, niin arvio on, että kaikki levyt pitää uusia ja varmasti osa satuloistakin. Sama koskee alustaa, väljyyttä löytyy jo 70tkm ajetusta mersusta, erityisesti vanhemmasta simpukkamallista, vaikka katsastus käy ohjauksen läpi, eikä ajossakaan ole valittamista. Harmittaa kun on itse lopettanut rassaamisen ja on näiden armoilla
En minä nyt halua asemoitua valittajaksi, kerroin vain jotakin, koska katsoin sen tässä tarpeelliseksi.-jorkki- kirjoitti:Harmillisen usein korjaamolle tulee vasta katsastettu auto, jossa on useita väljiä niveliä, jarrulevyt alamitassa, vuotaa jostakin reilusti tms. Sitten kun korjaamolla mainitaan asiasta, syytetään korjaamoa tahallisesta vikojen etsimisestä tai sanotaan ettei siellä voi mitään vikaa olla, kun on vasta leimattu. Tuttu ilmiö kaikille korjaamolla työskenteleville. Jos epäilyttää, voi pyytää asentajaa näyttämään korjausta kaipaava kohde.sipi kirjoitti:Edelliseen asiaan liittyen tärkeä kysymys onkin mistä löytyisi Helsingin alueelta asiallinen korjaamo. STadin korjaamoilla on tapana maksimoida työt. Minulla oli vuosia paikka, jossa ei vedätetty turhilla korjauksilla, mutta lopetti ja myi paikan. Teki varmaan liian hyvää jälkeä, sellainen ei täällä kannata kun on korkeat hallivuokrat. Reheellinen ei näillä markkinoilla pärjää. Veho tekee asiallisen arvion, mutta yksikköhinta työstä ja erityisesti varaosista on toinen. Kun sitten käyttää halvempaa korjaamoa, niin lopputulos onkin kalliiimpi.
Olen käyttänyt kahta autoa eri paikoissa nyt viiden vuodan ja usein aletaan etsiä korjauskohteita tarkoituksella. Esimerkki. Vaikka auto olisi juuri käynyt katsastuksessa ja jarrut menneet läpi tehoissa ja tasapainossa lähes nollalla, niin arvio on, että kaikki levyt pitää uusia ja varmasti osa satuloistakin. Sama koskee alustaa, väljyyttä löytyy jo 70tkm ajetusta mersusta, erityisesti vanhemmasta simpukkamallista, vaikka katsastus käy ohjauksen läpi, eikä ajossakaan ole valittamista. Harmittaa kun on itse lopettanut rassaamisen ja on näiden armoilla
Toinen tapaus. Auto meni katsastuksen jarrudynamometrissa oikeastaan loistavin numeroin läpi. Erot oli prosentin pari akselilla. Voin huomenna katsoa jos tulostus on vielä tallessa. Korjaamo soitti minulle, että takalevyt ovat "kauhean näköiset" ja on vaihdettava. Kysyin ovatko ne liian ohuet tai rikki. Eivät olleet, joten kielsin työn. Voin ottaa nyt kuvat renkaiden vaihdon yhteydessä, jos muistan. Aion katsastaa samoilla hirveillä levyillä ensi vuonnakin.
En tarkoittanut tätä henkilökohtaisesti, kerroin vain yleisesti aiheeseen liittyen omista kokemuksista tiskin toiselta puolen. Tietysti jostain löytyy korjaamoja, jotka yrittävät rahastaa ja rahastavatkin asiakkaan perusteetta. Lyhyet jäljet sillä on, jos "tuomitaan" ehjiä osia. Ei sillä ainakaan asiakkaan ja korjaamon välistä luottamusta rakenneta.sipi kirjoitti:En minä nyt halua asemoitua valittajaksi, kerroin vain jotakin, koska katsoin sen tässä tarpeelliseksi.-jorkki- kirjoitti:Harmillisen usein korjaamolle tulee vasta katsastettu auto, jossa on useita väljiä niveliä, jarrulevyt alamitassa, vuotaa jostakin reilusti tms. Sitten kun korjaamolla mainitaan asiasta, syytetään korjaamoa tahallisesta vikojen etsimisestä tai sanotaan ettei siellä voi mitään vikaa olla, kun on vasta leimattu. Tuttu ilmiö kaikille korjaamolla työskenteleville. Jos epäilyttää, voi pyytää asentajaa näyttämään korjausta kaipaava kohde.sipi kirjoitti:Edelliseen asiaan liittyen tärkeä kysymys onkin mistä löytyisi Helsingin alueelta asiallinen korjaamo. STadin korjaamoilla on tapana maksimoida työt. Minulla oli vuosia paikka, jossa ei vedätetty turhilla korjauksilla, mutta lopetti ja myi paikan. Teki varmaan liian hyvää jälkeä, sellainen ei täällä kannata kun on korkeat hallivuokrat. Reheellinen ei näillä markkinoilla pärjää. Veho tekee asiallisen arvion, mutta yksikköhinta työstä ja erityisesti varaosista on toinen. Kun sitten käyttää halvempaa korjaamoa, niin lopputulos onkin kalliiimpi.
Olen käyttänyt kahta autoa eri paikoissa nyt viiden vuodan ja usein aletaan etsiä korjauskohteita tarkoituksella. Esimerkki. Vaikka auto olisi juuri käynyt katsastuksessa ja jarrut menneet läpi tehoissa ja tasapainossa lähes nollalla, niin arvio on, että kaikki levyt pitää uusia ja varmasti osa satuloistakin. Sama koskee alustaa, väljyyttä löytyy jo 70tkm ajetusta mersusta, erityisesti vanhemmasta simpukkamallista, vaikka katsastus käy ohjauksen läpi, eikä ajossakaan ole valittamista. Harmittaa kun on itse lopettanut rassaamisen ja on näiden armoilla
Toinen tapaus. Auto meni katsastuksen jarrudynamometrissa oikeastaan loistavin numeroin läpi. Erot oli prosentin pari akselilla. Voin huomenna katsoa jos tulostus on vielä tallessa. Korjaamo soitti minulle, että takalevyt ovat "kauhean näköiset" ja on vaihdettava. Kysyin ovatko ne liian ohuet tai rikki. Eivät olleet, joten kielsin työn. Voin ottaa nyt kuvat renkaiden vaihdon yhteydessä, jos muistan. Aion katsastaa samoilla hirveillä levyillä ensi vuonnakin.
Enkä minä tarkoittanut kaikkia korjaamoja, mainitsin siitä aiemmin. On vain niin, että pääkaupunkiseudulla markkinatilanne on erilainen kuin Pihtiputaalla. Täällä voi, ja kannattaakin, harrastaa tällaista uusien asiakkaiden kuppaamista, koska suuri osa asiakkaista on aina uusia. Toiminta perustuu ideaan mainosta, markkinoi ja maksimoi hyöty. Pihtiputaalla toiminta perustunee maineeseen ja suhteisiin. Pk-seudulla maineen osuus on pienempi, koska asiakkaat ovat toisistaan tietämättömiä, pärstiä vain tulee luukulle ja katoaa vuodeksi, ehkä iäksi riippumatta yhtä paljon palvelun onnistumisesta kuin Pihtiputaalla.-jorkki- kirjoitti: En tarkoittanut tätä henkilökohtaisesti, kerroin vain yleisesti aiheeseen liittyen omista kokemuksista tiskin toiselta puolen. Tietysti jostain löytyy korjaamoja, jotka yrittävät rahastaa ja rahastavatkin asiakkaan perusteetta. Lyhyet jäljet sillä on, jos "tuomitaan" ehjiä osia. Ei sillä ainakaan asiakkaan ja korjaamon välistä luottamusta rakenneta.
Tuttua on, kovin tuttua.-jorkki- kirjoitti: Harmillisen usein korjaamolle tulee vasta katsastettu auto, jossa on useita väljiä niveliä, jarrulevyt alamitassa, vuotaa jostakin reilusti tms. Sitten kun korjaamolla mainitaan asiasta, syytetään korjaamoa tahallisesta vikojen etsimisestä tai sanotaan ettei siellä voi mitään vikaa olla, kun on vasta leimattu. Tuttu ilmiö kaikille korjaamolla työskenteleville. Jos epäilyttää, voi pyytää asentajaa näyttämään korjausta kaipaava kohde.
Juuri eilen tein remonttia erään mersun takajarruihin, katsastuksessa kaikki hyvin paitsi seisontajarrusta hylkäys koska toisen puolen teho melkein nollassa. Käyttöjarrussa eroa 4%. Tällaisethan korjaantuu säätämällä
Paitsi että
- liian pitkät pultit takarenkaissa, kenkien jouset poikki, toisen puolen kengät kuluneet vinoiksi, linkku hajalla
- jarrukilvet ruostuneet lopullisesti pilalle
- jarrulevyt sisäpinnoilta aivan hirveät, paksuja ruostekönttejä irtoillut
- toisella puolella sisempi pala melkein loppu
- kyseistä palaa liikuttava mäntä aika lailla jumissa
Ellei olisi niitä liian pitkiä pultteja ollut olisi siis hyvin todennäköisesti mennyt ongelmitta läpi katsastuksesta.
Tässä tapauksessa ei ollut asiakkaan kanssa mitään erimielisyyttä, laitettiin auto kuntoon, mutta valitettavan usein näissä tilanteissa vika on joko
a) korjaamossa
b) katsastuskonttorissa
Em. paikoista on oikeassa se jonka mielestä autossa ei ole mitään vikaa
Omasta mielestäni löydetty vika on suurimmaksi osaksi
c) autossa
Yritin tuoda esille tavallisen autonkäyttäjän näkökulmaa; me ajamme onnellisen tietämättöminä monien auton osien visuaalisesta puolesta. Katsastaja tarkistaa jarrut, valot, päästöt ja alustan ja me auton omistajat vain pyrimme pisteestä a pisteeseen b Ehkä tilanne muuttuu sitten tältä osin kun korjaamot myös katsastavat.
Ja ei se että autoon saa leiman tarkoita että kaikki olisi kunnossa vaikka toimisikin riittävästi, se on lopunviimen aika lyhyt aika minkä katsastus inssi käyttää auton tutkimiseen eikä saa purkaa mitään tieltä pois todetakseen kunnondealer kirjoitti:Tuttua on, kovin tuttua.-jorkki- kirjoitti: Harmillisen usein korjaamolle tulee vasta katsastettu auto, jossa on useita väljiä niveliä, jarrulevyt alamitassa, vuotaa jostakin reilusti tms. Sitten kun korjaamolla mainitaan asiasta, syytetään korjaamoa tahallisesta vikojen etsimisestä tai sanotaan ettei siellä voi mitään vikaa olla, kun on vasta leimattu. Tuttu ilmiö kaikille korjaamolla työskenteleville. Jos epäilyttää, voi pyytää asentajaa näyttämään korjausta kaipaava kohde.
Juuri eilen tein remonttia erään mersun takajarruihin, katsastuksessa kaikki hyvin paitsi seisontajarrusta hylkäys koska toisen puolen teho melkein nollassa. Käyttöjarrussa eroa 4%. Tällaisethan korjaantuu säätämällä
Paitsi että
- liian pitkät pultit takarenkaissa, kenkien jouset poikki, toisen puolen kengät kuluneet vinoiksi, linkku hajalla
- jarrukilvet ruostuneet lopullisesti pilalle
- jarrulevyt sisäpinnoilta aivan hirveät, paksuja ruostekönttejä irtoillut
- toisella puolella sisempi pala melkein loppu
- kyseistä palaa liikuttava mäntä aika lailla jumissa
Ellei olisi niitä liian pitkiä pultteja ollut olisi siis hyvin todennäköisesti mennyt ongelmitta läpi katsastuksesta.
Tässä tapauksessa ei ollut asiakkaan kanssa mitään erimielisyyttä, laitettiin auto kuntoon, mutta valitettavan usein näissä tilanteissa vika on joko
a) korjaamossa
b) katsastuskonttorissa
Em. paikoista on oikeassa se jonka mielestä autossa ei ole mitään vikaa
Omasta mielestäni löydetty vika on suurimmaksi osaksi
c) autossa
Sillä olisi työllistävä vaikutus, jos katsastaja purkaisi auton todetakseen ettei muovien alla ole ruostetta yms. Toisaalta auto on vanha heti liikkeestä ulosajon jälkeen, ja kuten nyt tietämme osa autoista oli viallisia jo tehtaalta lähtiessään, ainakin osa volkkareista Minun puolestani tämä tuli selväksi.Pega kirjoitti:
Ja ei se että autoon saa leiman tarkoita että kaikki olisi kunnossa vaikka toimisikin riittävästi, se on lopunviimen aika lyhyt aika minkä katsastus inssi käyttää auton tutkimiseen eikä saa purkaa mitään tieltä pois todetakseen kunnon
HOX1sipi kirjoitti:Sillä olisi työllistävä vaikutus, jos katsastaja purkaisi auton todetakseen ettei muovien alla ole ruostetta yms.
Minun S202 katsastuksessa keväällä katsastusmies vaati pohjamuoveja purettavaksi ja keskeytti katsastuksen. Syy oli tietysti ruoste. Antoi sitten hylsyn koska en purkanut. Paaliin se sitten meni, mutta en tiennyt että ne voivat vaatia pohjamuovien irroitusta.
HOX2
Sama S202 vuotta aikaisemmin meni B-katsastuksessa läpi vaikka oli taka kallistuksenvakaajan muoviluu poikki ja pallonivel oli väliä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Autokatsastuksen tarkoitus on tarkastaa auton kunto tieliikennekäyttöön ja se tapahtui. Aina voi valittaa foorumeilla, joko ei tarkasteta tarpeeksi tai tarkastetaan liian tarkastiSergey kirjoitti:HOX1sipi kirjoitti:Sillä olisi työllistävä vaikutus, jos katsastaja purkaisi auton todetakseen ettei muovien alla ole ruostetta yms.
Minun S202 katsastuksessa keväällä katsastusmies vaati pohjamuoveja purettavaksi ja keskeytti katsastuksen. Syy oli tietysti ruoste. Antoi sitten hylsyn koska en purkanut. Paaliin se sitten meni, mutta en tiennyt että ne voivat vaatia pohjamuovien irroitusta.
HOX2
Sama S202 vuotta aikaisemmin meni B-katsastuksessa läpi vaikka oli taka kallistuksenvakaajan muoviluu poikki ja pallonivel oli väliä.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mieluummin hieman liian tarkasti kuin hutiloiden, niin kuin nykyään monesti tapahtuu. Perusteluna edelleen se, että iso osa autoilijoista on sellaisia, jotka ei tekniikasta tajua tuon taivaallista ja luottavat siihen, että katsuri kertoo, jos autossa on jotain vikaa. Toki nämä ihmiset ovat myös sellaisia, että käyttävät autonsa liikkeessä huollettavana, mutta nykyisten pitkien huoltovälien aikana, voi huoltojen väli venyä jopa vuosiksi. Siinä ajassa ehtii esimerkiksi ruoste tehdä tuhojaan yllättävänkin paljon.sipi kirjoitti:Autokatsastuksen tarkoitus on tarkastaa auton kunto tieliikennekäyttöön ja se tapahtui. Aina voi valittaa foorumeilla, joko ei tarkasteta tarpeeksi tai tarkastetaan liian tarkastiSergey kirjoitti:HOX1sipi kirjoitti:Sillä olisi työllistävä vaikutus, jos katsastaja purkaisi auton todetakseen ettei muovien alla ole ruostetta yms.
Minun S202 katsastuksessa keväällä katsastusmies vaati pohjamuoveja purettavaksi ja keskeytti katsastuksen. Syy oli tietysti ruoste. Antoi sitten hylsyn koska en purkanut. Paaliin se sitten meni, mutta en tiennyt että ne voivat vaatia pohjamuovien irroitusta.
HOX2
Sama S202 vuotta aikaisemmin meni B-katsastuksessa läpi vaikka oli taka kallistuksenvakaajan muoviluu poikki ja pallonivel oli väliä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Ajoin tuossa illalla 02 vuoden 200 kompuran ceellä ja mittarissa oli 310 tkm. Auton omistaja väittää ettei ketjua ole vaihdettu eikä sitä tarvitse vaihtaa
Onko alkupään malleihin lipsahtanut tehtaalla parempilaatuisia ketjuja vai mites toi on mahdollista että toisista hyppää jako 100 tkm jälkeen ja toisilla pääsee noinkin pitkälle.
Onko alkupään malleihin lipsahtanut tehtaalla parempilaatuisia ketjuja vai mites toi on mahdollista että toisista hyppää jako 100 tkm jälkeen ja toisilla pääsee noinkin pitkälle.
m111 vai m271 motori kyseisessä autossajolle kirjoitti:Ajoin tuossa illalla 02 vuoden 200 kompuran ceellä ja mittarissa oli 310 tkm. Auton omistaja väittää ettei ketjua ole vaihdettu eikä sitä tarvitse vaihtaa
Onko alkupään malleihin lipsahtanut tehtaalla parempilaatuisia ketjuja vai mites toi on mahdollista että toisista hyppää jako 100 tkm jälkeen ja toisilla pääsee noinkin pitkälle.
mitä ilmeisimmin on m111 jos se vielä oli ajokunnossa
kone vaihtuu 02
Syyskuu 03 vaihtuu. Ainakin testeri kysyy kysyy, onko 180K ennen vai jälkeen tuota päivämäärää.
M271 on hanurista!
Vuoden sisään vaihdettua:
Jakoketju ja rattaat (150tkm), venynyt, kuluneet
MAF, kun lakkasi pyörimästä kunnolla tyhjäkäyntiä
Ja vielä herjailee p200a (pitänee tarkastaa imusarjan alla oleva letku) ja niiaa tyhjäkäynnillä, sekä kevyesti nykii kylmänä kiihdyttäessä. Ei oikein hotsittais purkaa kun saattaa joutua riisumaan kompurankin irti.
Muuta vaihdettua:
Juminut kylmästöinnin kompura
Tukivarsia (nää nyt normaaleja, eikä ota pattiin)
Läppämoottori ilmastointiin
Auto on ollut nyt puolitoista vuotta meillä, ja melkoisen kalliita kilometrejä on tullut.
Tuo 430CLK on ollut käytössä paaaaaaaaljon halvempi!
M271 on hanurista!
Vuoden sisään vaihdettua:
Jakoketju ja rattaat (150tkm), venynyt, kuluneet
MAF, kun lakkasi pyörimästä kunnolla tyhjäkäyntiä
Ja vielä herjailee p200a (pitänee tarkastaa imusarjan alla oleva letku) ja niiaa tyhjäkäynnillä, sekä kevyesti nykii kylmänä kiihdyttäessä. Ei oikein hotsittais purkaa kun saattaa joutua riisumaan kompurankin irti.
Muuta vaihdettua:
Juminut kylmästöinnin kompura
Tukivarsia (nää nyt normaaleja, eikä ota pattiin)
Läppämoottori ilmastointiin
Auto on ollut nyt puolitoista vuotta meillä, ja melkoisen kalliita kilometrejä on tullut.
Tuo 430CLK on ollut käytössä paaaaaaaaljon halvempi!