Nimenomaan näin, sain kaverin käännytettyä pois noista ongelmapesäkkeestäCDI203 kirjoitti:Ainakin imu vuodot,jolle kirjoitti:Huomenna pitäisi käydä katsomassa kaverin kanssa 3 eri clk mersua, kaikissa on m271 moottori ja ajokilometrit 110 ja 171 tuhannen väliltä.
Olettaisin ettei yhteenkään autoon ole vaihdettu ketjua. Kylmäkäynnistyksessä oletettavasti rapinaa kuuluu jos kuuluu.
Lämpimänään kulunutta ketjua ei taida tunnistaa äänen perusteella?
Mitäs muuta tuollaisesta koneesta pitää huomioida?
johtosarjan öljyämis osan toiminta
jos on hyvä kaveri niin älä anna ostaa moista konetta...
kolauta vaikka jollain niin kaveri kiittää herätyän
W203 bensa jakoketjut
Autohan on aina ongelmapesäke varsinkaan jos ei sitä huolla eikä siitä pidä huolta, ei kait tota noinkaan voi yleistää että kaikki M271 moottorilla olevat mersut ovat jätekamaa jotka kannattaa kiertää kaukaa
Ongelma on se että tuota jakoketjun vaihtoa ei ole "merkitty huoltokohteeksi", siitä tehtaalle ja maahatuojalle isosti moitteita.
Ongelma on se että tuota jakoketjun vaihtoa ei ole "merkitty huoltokohteeksi", siitä tehtaalle ja maahatuojalle isosti moitteita.
Mersuja
Täälläpä tapaus jossa korjaamon mukaan nokkapyörä oli pettänyt, ja ketju ym. oli kunnossa. Jos korjaamolla sanotaan et voi vaihtaa pelkästään rikkoutuneen nokkapyörän ja kasata sen, tuleeko tämä ratkaisu kestämään mihinkään muuten vanhoilla ketjuilla yms?
Edit: eipä tarvinnut hakea foorumilta paljon löytääkseen jakopää aiheesta keskustelua, paljon
Edit: eipä tarvinnut hakea foorumilta paljon löytääkseen jakopää aiheesta keskustelua, paljon
Itselleni vaihdettin W209 CLK 200 Kompressor -05 119tkm ajettuun uusi ketju + kiristin viikko sitten Veholla. Tänään sain tietää että myös nokkapyörätkin yms yms olisi mahdollisesti pitänyt vaihtaa samalla. Pitääkö tämmöinen väite paikkaansa?
Jos ketju pomppaa ja koneesta tulee entinen kun nokkapyöriä ei oltu vaihdettu niin joudunko minä maksumieheksi`? Olisiko mun pitänyt tietää vaatia niitä vaihdettavaksi yhdessä jakoketjun kanssa Jos haluaa ottaa varman päälle?
Jos ketju pomppaa ja koneesta tulee entinen kun nokkapyöriä ei oltu vaihdettu niin joudunko minä maksumieheksi`? Olisiko mun pitänyt tietää vaatia niitä vaihdettavaksi yhdessä jakoketjun kanssa Jos haluaa ottaa varman päälle?
Turhaa niitä on vaihtaa jos eivät ole kuluneet. Itsellä ne meni tosin vaihtoon koska olivat kuluneet johtuen siitä, että ketju oli venynyt aika huolella.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Mikä on autosi vuosimalli? Tulee mieleen, että osassa tuotannosta olisi käytetty "kiinalaisia" osia ja joissakin vuosimalleissa laatuosia. Vastaavia yksirivisen ketjun ongelmia oli Saab 99:n alkutaipaleella, kun moottorit vielä tehtiin Englannissa. Tuotannon siirryttyä Ruotsiin ongelmat loppuivat. Luulisi, että 45 vuodessa olisi opittu jotakin, esimerkiksi teräksen laadun osalta.Rautapiha kirjoitti:Mulla oli tuon jakopääherkän koneella ajettu joku 178 tuhatta kun vein ketjun vaihtoon. Ei ollut kuulemma juurikaan edes venynyt, mutta tulipahan sekin tehtyä niin ei varmaan tarvitse minun enää koskaan asiaa miettiä. Hinnaksi tuli rempalle semmonen 630 euroa kiristimen ja nesteiden kanssa.
2004, rekisteröity vuoden 2003 lopulla.sipi kirjoitti:Mikä on autosi vuosimalli? Tulee mieleen, että osassa tuotannosta olisi käytetty "kiinalaisia" osia ja joissakin vuosimalleissa laatuosia. Vastaavia yksirivisen ketjun ongelmia oli Saab 99:n alkutaipaleella, kun moottorit vielä tehtiin Englannissa. Tuotannon siirryttyä Ruotsiin ongelmat loppuivat. Luulisi, että 45 vuodessa olisi opittu jotakin, esimerkiksi teräksen laadun osalta.Rautapiha kirjoitti:Mulla oli tuon jakopääherkän koneella ajettu joku 178 tuhatta kun vein ketjun vaihtoon. Ei ollut kuulemma juurikaan edes venynyt, mutta tulipahan sekin tehtyä niin ei varmaan tarvitse minun enää koskaan asiaa miettiä. Hinnaksi tuli rempalle semmonen 630 euroa kiristimen ja nesteiden kanssa.
Kyllä, ja niin huomaamattomasti ettei pyörästä tarkastikaan tutkimalla huomaa vikaa mutta merkki on missä on.Roisto kirjoitti:Vulkanointi irti?dealer kirjoitti:Nytpä on ollut pari tapausta joissa ketjua vaihtaessa huomataan että ka-pyörän O|T merkkikin on siirtynyt huitsin kuuseen oikeasta kohdasta
t.
Risto
wiimax.fi
Täytyypäs kuitenkin vielä kysyä tuohon jakoketjuun liittyen... Tuo oma auto pitää kylmänä käynnistäessä n. sekunnin ajan semmoista ylimääräistä ääntä (rallatusta tjms), lämpimänä tuota ei ole ja en osaa sanoa onko tuo ainoastaan näiden pakkaskelien aikaan oleva juttu ollut... Tosiaan ketju ja kiristin vaihdettu muutama kuukausi takaperin. Ei varmaankaan ole asiaan kuuluvaa tuollainen?
Edelliseen päivitystä eli sama homma jatkunut myös kesällä. Se n. sekunnin mittainen rallatus kuuluu jos autoa ei ole käynnistetty pariin tuntiin. Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä, riittää kun käynnistää auton ja sammuttaa heti niin taas käynnistäessä ei kuulu mitään epämääräistä. Tuli mieleen jakoketjun kiristäjä, että toimiiko se öljynpaineella? Jos se saa paineet sen sekunnin jälkeen ja meteli loppuu sen takia... Mutta eihän sen noin pitäisi käyttäytyä eli mitä tässä kannattaisi nyt tehdä?
Tuossa video auton käynnistämisestä: https://www.youtube.com/watch?v=dY3cQ-vG3Y0
Tuossa video auton käynnistämisestä: https://www.youtube.com/watch?v=dY3cQ-vG3Y0
Ilmoittaa olevan yksityinen video, ei näytä. Minunkin arvaukseni on ketjunkiristimen öljynpaine. Luulisin sen toimivan öljynpaineella, niin se toimi kaikissa avattuna näkemissäni moottoreissa. Onko ääni sitten hyvä vai huono, sitä en osaa sanoa. Minua vain ihmetyttää, jos kiristimessä ei ole mitään "räikkätoimintoa", siis mekaanista esiasetusta ketjun/ohjarien venymän kompensoimiseksi. Sain täällä aiemmin sellainen kuvan ettei olisi, mutta usein joutuu lypsämään tietoa asiantuntijoilta ja sittenkin saa vastaukseksi höpinää Olisiko siinä kiristimessä sitten yksitieventtiili öljylle, jka valskaisi kahdessa tunnissa kiristimen tyhjäksi? Jos kiristin on viallinen, niin se pitäisi vaihtaa heti. Veholta kerrottiin niitä vaihdetun.Rautapiha kirjoitti:Edelliseen päivitystä eli sama homma jatkunut myös kesällä. Se n. sekunnin mittainen rallatus kuuluu jos autoa ei ole käynnistetty pariin tuntiin. Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä, riittää kun käynnistää auton ja sammuttaa heti niin taas käynnistäessä ei kuulu mitään epämääräistä. Tuli mieleen jakoketjun kiristäjä, että toimiiko se öljynpaineella? Jos se saa paineet sen sekunnin jälkeen ja meteli loppuu sen takia... Mutta eihän sen noin pitäisi käyttäytyä eli mitä tässä kannattaisi nyt tehdä?
Tuossa video auton käynnistämisestä: https://www.youtube.com/watch?v=dY3cQ-vG3Y0
Jonkinlaista rolinaa kuuluu. Teen huomenna vastaavan videon, onnyt seissyt kaksi päivää, joten pitäisi kuulua jos on samassa jamassa. SIihen vaihdettiin vitja ja kiristin viime keväänä niinkuin varmuuden vuoksi.Rautapiha kirjoitti:Jeps video ei ole enää yksityinen niin pitäisi näkyä... Joo olisi kiva tietää onko kiristin siis viallinen vai onko takana joku muu syy.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
...
Viimeksi muokannut Väsynyt Mies, 28.7.2015 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kuulostaa asiantuntevaltaVäsynyt Mies kirjoitti:Voisko olla, että hydrauliset venttiilinnostajat rallattaa hetken, ennen kuin paineet nousee? Tuo ääni on vaan enempi sellanen rallatus, eikä niinkään rohina, niin kuin jakoketjusta kuuluisi. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt.
En saa aikaiseksi lupaamaani klippiä, koska mökillä on mukana vain puhelin ja sen äänijälki on heikko. Torstaina sitten.
Noniin, auto on seissyt 6 tuntia kotona ja lähti vielä käyntiinkin. Olisiko tuossa eroa sinun sointuihisi?
https://www.youtube.com/watch?v=VDGsk3- ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=VDGsk3- ... e=youtu.be
Kieltämättä kuulostaa aika samanlaiselle Onko sinun autossa sama juttu, että jos tuonlaisen käynnistyksen jälkeen sammutat vaikka heti auton ja käynnistät uudelleen, niin tuota ääntä ei kuulu lainkaan vaan käynnistyy todella hiljaisesti? Olen vähän ymmälläni nyt, että voiko tuo muka olla normaali käynnistymisääni...
Pitääpä kokeilla. Oletko huomioinut, että kylmäkäynnistyksessä kierrokset ovat tuplasti "normaalikäynnistyksen" verran, joten ei ääni voi samanlainen ollakaan. Kylmänä alussa ottaa kiekkaa enemmän ja laskee jo muutaman sekunnin päästä. Sitten lämpimänä ei anna samoja kierroksia alkuun.Rautapiha kirjoitti:Kieltämättä kuulostaa aika samanlaiselle Onko sinun autossa sama juttu, että jos tuonlaisen käynnistyksen jälkeen sammutat vaikka heti auton ja käynnistät uudelleen, niin tuota ääntä ei kuulu lainkaan vaan käynnistyy todella hiljaisesti? Olen vähän ymmälläni nyt, että voiko tuo muka olla normaali käynnistymisääni...
Viikolla yhteen noin 100tkm ajettuun ketju ja kiristin. Siistit paikat oli. Tänään käyntihäiriöinen C180K jota oli toisaalla yritetty korjata vaihtamalla nokan asentotunnistin.
Jako oli hypännyt pari hammasta ja enempää ei juuri sietäisikään. Myös yläpyörät uusiksi... ajettu parisataatuhatta.
Jako oli hypännyt pari hammasta ja enempää ei juuri sietäisikään. Myös yläpyörät uusiksi... ajettu parisataatuhatta.
wiimax.fi
Kävin kyselemässä tuosta käynnistymisäänestä huollosta kun oli käyntiä ja karisi kyllä luulot asiaan kuuluvasta äänestä käynnistyksessä sillä kertaa... Eli ei todellakaan kuulu asiaan tuo mikä minun ja sipin autosta kuuluu. Syyksi ehdotettiin mahdollisesti nokka-akselin ajoituksen säädintä, sellaista ratasmöykkyä jossa mahdollisesti välystä. Oli juuri vähän aikaa sitten vaihdettu toisesta autosta sellainen osa ja näytti mikä siinä oli vikana. Oli kauhea ääni kuulunut siitä autosta käynnistyksessä ja oli riittänyt 15 minuutin seisottaminen että ääni kuului uudelleen. Muuten sama homma, että öljynpaineen nousun jälkeen ääni hiljeni.
Tieto oli toki hyvä tietää, mutta samalla pistää ketuttamaan, koska tuo osa maksaa 700 euroa ja 100 euroa sellainen pultti jossa venttiili, työtunteja menee sellaiset 5 kpl. 1300-1400 euron remppa siis tiedossa jos tuon joutuu vaihtamaan.
Tieto oli toki hyvä tietää, mutta samalla pistää ketuttamaan, koska tuo osa maksaa 700 euroa ja 100 euroa sellainen pultti jossa venttiili, työtunteja menee sellaiset 5 kpl. 1300-1400 euron remppa siis tiedossa jos tuon joutuu vaihtamaan.