Tietoa,kokemusta ja mielipiteitä 270cdi kylmäongelmiin
Tietoa,kokemusta ja mielipiteitä 270cdi kylmäongelmiin
Asiaa olen jo puinut toisella foorumilla mutta voi kait siitä puhua täälläkin. Eli, W203 270Cdi automaatti -05 mallia 140Tkm ajolla. En ole ajanut tällä(Millään Mesellä) kun Jouluviikolta alkaen joten kokemusta ei ole. Aluksi pelasi ihan OK mutta kun alkoi pakkaset niin tuli ongelmia. Ei käyntiin kun pitkällä sahauksella, joskus tuntu että lämpö auttaa, joskus ei. Yleensä yli 4 tunnin seisonta aiheutti kovan sahaamisen. Nyt vaihdoin,kun sain sen viimein talliin, naftasuodattimen. Huomio kiinnittyi siihen, että letkuista ei tullut mitään ja suodatin oli max puolillaan löpöä. Moottorin vikavalo paloi. Kerrottiin että tankin tasauspumppu on rikki ja nafta loppu,20 litraa sisään ja kone käy ja vikavalo sammuu. Lämpimästä tallista hyvin käyntiin, kerran kylmästä ulkona ja sitten taas kaasupohjassa sahaamalla kylmästä ja nyt jo pieni sahaus lämpimästä tallista lämpimällä koneella. Suuttimien ohivuotoja paljon veikataan enkä sitä mitenkään dissaa, mutta voisiko sähköisen siirtopumpun toimimattomuus aiheuttaa kaikki nuo oireet? Ulkoisia vuotoja ei näy eikä äkkiseltään ilmaa putkissa. Kun kone käy,se käy ihan siististi.
Jos tähän listaisi selviä kysymyksiä:
-Rail paneanturi ja säädin, voiko olla ettei tee painetta tai tunnista sitä?
-Voiko tankissa olevat pumput todeta testerillä toimimattomiksi tai toimiviksi.(Korjaamo ei suostu tekemään mitään ennen kuin suuttimet on tutkittu/vaihdettu)
-Mihin kaikkialle kannattaa vaihtaa O renkaat kuten joskus neuvotaan,ainakin PA suodattimella oli yksi joka ei sitten tullut uuden mukana.Missä muualla niitä on ja saako ne jostain ns sarjana valmiiksi vai pitääkö erikseen tietää pyytää kaikki?
Läpinäkyvät PA letkut on kovia,ne ilmeisesti kannattaa vaihtaa,onko ne vaan ns lämpökiristyviä vai onko joku patentti millä ne kannattaa kiristää jos vaihtaa. Pitääkö olla joku tietty letku mihin vaihtaa vai tavan naftan kestävä. Lähteekö vanhat irti lämmöllä?
-Kannattaako ne paksut kumiletkutkin myös vaihtaa varmuuden vuoksi ja kiristää oikeilla klemmareilla?
-Pitäisikö tankin siirtopumpun pitää ulospäin kuuluvaa ääntä kun toimii ja toimiiko se heti kun virrat kääntää päälle?Liittyykö siihen, vai mikä on se osa rintapellissä ennen suodatinta josta tulo ja paluu letku menee läpi.
-Kun käyvän koneen sammuttaa, kuuluu apparin puolelta valon takaa letkun päässä olevasta klunssista korinaa. Mikä se sitten on.Autossa on tehdas Webasto,liittyykö siihen?Koska tuon em klunssin vieressä oleva (joku?) sähköinen vesipumppu pitäisi toimia ja mikä sen idea on?
Siinä aluksi, jospa oppisi itsekin ymmärtämään tuon toiminnan sielunelämää
Ja anteeksi jo valmiiksi, mutta näistä vielä mitään ymmärrä.
Jos tähän listaisi selviä kysymyksiä:
-Rail paneanturi ja säädin, voiko olla ettei tee painetta tai tunnista sitä?
-Voiko tankissa olevat pumput todeta testerillä toimimattomiksi tai toimiviksi.(Korjaamo ei suostu tekemään mitään ennen kuin suuttimet on tutkittu/vaihdettu)
-Mihin kaikkialle kannattaa vaihtaa O renkaat kuten joskus neuvotaan,ainakin PA suodattimella oli yksi joka ei sitten tullut uuden mukana.Missä muualla niitä on ja saako ne jostain ns sarjana valmiiksi vai pitääkö erikseen tietää pyytää kaikki?
Läpinäkyvät PA letkut on kovia,ne ilmeisesti kannattaa vaihtaa,onko ne vaan ns lämpökiristyviä vai onko joku patentti millä ne kannattaa kiristää jos vaihtaa. Pitääkö olla joku tietty letku mihin vaihtaa vai tavan naftan kestävä. Lähteekö vanhat irti lämmöllä?
-Kannattaako ne paksut kumiletkutkin myös vaihtaa varmuuden vuoksi ja kiristää oikeilla klemmareilla?
-Pitäisikö tankin siirtopumpun pitää ulospäin kuuluvaa ääntä kun toimii ja toimiiko se heti kun virrat kääntää päälle?Liittyykö siihen, vai mikä on se osa rintapellissä ennen suodatinta josta tulo ja paluu letku menee läpi.
-Kun käyvän koneen sammuttaa, kuuluu apparin puolelta valon takaa letkun päässä olevasta klunssista korinaa. Mikä se sitten on.Autossa on tehdas Webasto,liittyykö siihen?Koska tuon em klunssin vieressä oleva (joku?) sähköinen vesipumppu pitäisi toimia ja mikä sen idea on?
Siinä aluksi, jospa oppisi itsekin ymmärtämään tuon toiminnan sielunelämää
Ja anteeksi jo valmiiksi, mutta näistä vielä mitään ymmärrä.
Säädin voi takerrella, anturivikaa ei ole ollut.-Rail paneanturi ja säädin, voiko olla ettei tee painetta tai tunnista sitä?
Läpinäkyvät letkut kannattaa vaihtaa. Niissä tulee tietysti päätyosat ja o-renkaat mukana eli ei tarvita mitään kiristelyjä tai lämmittelyjä.-Mihin kaikkialle kannattaa vaihtaa O renkaat kuten joskus neuvotaan,ainakin PA suodattimella oli yksi joka ei sitten tullut uuden mukana.Missä muualla niitä on ja saako ne jostain ns sarjana valmiiksi vai pitääkö erikseen tietää pyytää kaikki?
Läpinäkyvät PA letkut on kovia,ne ilmeisesti kannattaa vaihtaa,onko ne vaan ns lämpökiristyviä vai onko joku patentti millä ne kannattaa kiristää jos vaihtaa. Pitääkö olla joku tietty letku mihin vaihtaa vai tavan naftan kestävä. Lähteekö vanhat irti lämmöllä?
Lisäksi korkeapainepumpun ja sammuttimen välissä on lyhyt musta putki / 2 kpl O-rengasta
Kannattaisi aloittaa suuttimien tutkimisella ellei letkujen vaihto auta, tai muutenkin ja samalla kertaa; ohivuotojen mittaaminen ei ole aikaaviepä eikä kallis homma. Moottorin suojamuovin lisäksi tarvitsee irrottaa vain ylivuotoletkut suuttimista.
Oletko kokeillut täydellä tankilla,toimiiko.
Jos se tankin siirtopumppu on rikki niin jo vajaalla tankilla auto ei toimi.
(Näin muistelin kaverilla käyneen,pumpun vaihdolla rupesi toimimaan.)
Voi se vika olla myös suuttimissa,tässä linkki miten homma toimii.
Kaikista pitäisi tulla saman verran ainetta ja ei liian paljoa.
http://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ&NR=1
Kuvasta näkyy mitenpaljon heittoa on eri suuttimissa.
Jos se tankin siirtopumppu on rikki niin jo vajaalla tankilla auto ei toimi.
(Näin muistelin kaverilla käyneen,pumpun vaihdolla rupesi toimimaan.)
Voi se vika olla myös suuttimissa,tässä linkki miten homma toimii.
Kaikista pitäisi tulla saman verran ainetta ja ei liian paljoa.
http://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ&NR=1
Kuvasta näkyy mitenpaljon heittoa on eri suuttimissa.
Nyt mittari näyttää puolta tankkia, sen täydempänä en ole sitä vielä päässy kokeilemaan kun oli pari viikkoa pois tieltä kun ei käyny ensinkään.Huomenna täytyy ottaa täyteen.
Miten, onko toinen tapa testata tuo ohivuoto kone pysäytettynä Nimittäin kun korjaamolle ihmettelin että millä sen testaatte jos ette saa pakkasesta sitä edes käymään(kun akku ei riitä sahaamaan tarpeeksi kauaa)niin sanoivat että se testataan nimenomaan kone sammuksissa Viedäänköhän meikäläistä nyt kun pässiä narussa, sama korjaamo jätti pikkutermarin vaihtamatta kun siellä kuulemma ei ollut sitä ollenkaan. Pitäs kait olla jos on pikkukennokin. Siitä tuli mieleen että ongelmat alkoi melko pian korjaamokäynnin(termarin vaihdon) jälkeen,samalla kun alkoi pakkaset, voiko siinä ryssiä niin pahasti että nuo PA ongelmat johtuisi siitä??
Miten, onko toinen tapa testata tuo ohivuoto kone pysäytettynä Nimittäin kun korjaamolle ihmettelin että millä sen testaatte jos ette saa pakkasesta sitä edes käymään(kun akku ei riitä sahaamaan tarpeeksi kauaa)niin sanoivat että se testataan nimenomaan kone sammuksissa Viedäänköhän meikäläistä nyt kun pässiä narussa, sama korjaamo jätti pikkutermarin vaihtamatta kun siellä kuulemma ei ollut sitä ollenkaan. Pitäs kait olla jos on pikkukennokin. Siitä tuli mieleen että ongelmat alkoi melko pian korjaamokäynnin(termarin vaihdon) jälkeen,samalla kun alkoi pakkaset, voiko siinä ryssiä niin pahasti että nuo PA ongelmat johtuisi siitä??
Anteeksi taas tyhmä kysymys. Missä on sammutin? Minulla nostopumpulta lähtee letku korkeapainepumpulle ja siinä on T haara joka menee kannen päällä olevaan johonkin.....mikä se on? Onko se tuo em käsipumppu, ei se mihinkään liiku ja mitä sillä pumpataan, tai oikeastaan miksi. Siitä samaisesta osasta vielä, sitä on joku joskus sörkkinyt koska kiinnitysruuvi näyttäisi olevan joko auki tai sitten pari senttiä liian pitkä ja pohjaa. Nyt tuo pötkäle heiluu siinä kiinnityspaikassaan vähän niin ja näin. Sillä tuskin mitään vaikutusta asiaan, paitsi jos se on rikki?
Äkkiseltään Merteililtä ei saa kaikkia noita letkuja uusia, tai oikeastaan taitaa olla kaikki 200...220 koneisiin, tai sitten ei ole vaan nettikaupassa näkyvillä. Veholla nuo saattaa olla aika tyyriit.
Äkkiseltään Merteililtä ei saa kaikkia noita letkuja uusia, tai oikeastaan taitaa olla kaikki 200...220 koneisiin, tai sitten ei ole vaan nettikaupassa näkyvillä. Veholla nuo saattaa olla aika tyyriit.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Uudet pa nylon pa putket, meillä on pääosin varastossa.
Vin numeron mukaan tarkistettava !
Vin numeron mukaan tarkistettava !
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Taas lisätietoa aiheeseen liittyen. -5 astetta ja takana 24 tunnin seisonta,nokka ylämäessä. Webastolla lämpimäksi,kansi ja railputki ym oli siis selvästi käteen jo lämpimiä. Starttaus kaasupoljin pohjassa, kone nasahtaa heti käymään ja mökeltää sen pari sekkaa ja sammuu eikä enää suostu heräämään vaan patterista loppuu potku. Otin kiukuspäissäni naftasuodattimen tuloletkun irti ja sehän oli taas aivan kuiva, eli käymättömyyden syy on ettei tankista nouse polttoainetta, nyt tankki on aivan täysi ja talvilaatua.
Hyvä kysymys onkin se, että miksi ei nouse suodattimelle, Veholaiset sanoi että se sähköisen siirtopumpun toimimattomuus ei voi aiheuttaa sitä vaan pitää toimia ilman sitäkin. Mikä on se möltti jonka kautta se imuputki tulee suodattimelle, voiko se tökkiä siihen, vai pitäisikö imuputkessa olla joku takaiskuventtiili tms joka vuotaa. Vai olisiko mekaaninen nostopumppu kuitenkin tehoton, mutta kävisikö se sitten koskaan kunnolla. Vai saisiko vaan ilmaa siitä suodattimen päältä olevasta letkusta, no ensi viikolla tulee uudet letkut niin sekin selviää. Toisaalta, minusta se pirun pitkä starttaus ja sitten käymään viittaa siihen että ottaa vaan aikaa nostaa löpö koneelle asti, saisihan se ilmaa siitä putkesta ajossakin aina ja rökeltäisi.
Vai onko muita ehdotuksia.
Hyvä kysymys onkin se, että miksi ei nouse suodattimelle, Veholaiset sanoi että se sähköisen siirtopumpun toimimattomuus ei voi aiheuttaa sitä vaan pitää toimia ilman sitäkin. Mikä on se möltti jonka kautta se imuputki tulee suodattimelle, voiko se tökkiä siihen, vai pitäisikö imuputkessa olla joku takaiskuventtiili tms joka vuotaa. Vai olisiko mekaaninen nostopumppu kuitenkin tehoton, mutta kävisikö se sitten koskaan kunnolla. Vai saisiko vaan ilmaa siitä suodattimen päältä olevasta letkusta, no ensi viikolla tulee uudet letkut niin sekin selviää. Toisaalta, minusta se pirun pitkä starttaus ja sitten käymään viittaa siihen että ottaa vaan aikaa nostaa löpö koneelle asti, saisihan se ilmaa siitä putkesta ajossakin aina ja rökeltäisi.
Vai onko muita ehdotuksia.
Itsellä sama ongelma 220cdi... Heti kun vähänkin kylmää niin starttaa ja sammuu heti. Sitten saa sahata kaasu pohjassa monta minuuttia.
Webastoa 15 min pyörittämällä saa tuon sahauksen tiputettua johonkin 2 minuuttiin. Tosi outo ja itsekkin miettinyt jotain takaiskua viritteleväni kun ei mitään vikakoodiakaan anna. Jos olisi kunnon ilmavuoto niin luulisi tuon jo ajoonkin vaikuttavan.
Webastoa 15 min pyörittämällä saa tuon sahauksen tiputettua johonkin 2 minuuttiin. Tosi outo ja itsekkin miettinyt jotain takaiskua viritteleväni kun ei mitään vikakoodiakaan anna. Jos olisi kunnon ilmavuoto niin luulisi tuon jo ajoonkin vaikuttavan.
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ilma vuoto on helppo tarkistella,badass kirjoitti:Itsellä sama ongelma 220cdi... Heti kun vähänkin kylmää niin starttaa ja sammuu heti. Sitten saa sahata kaasu pohjassa monta minuuttia.
Webastoa 15 min pyörittämällä saa tuon sahauksen tiputettua johonkin 2 minuuttiin. Tosi outo ja itsekkin miettinyt jotain takaiskua viritteleväni kun ei mitään vikakoodiakaan anna. Jos olisi kunnon ilmavuoto niin luulisi tuon jo ajoonkin vaikuttavan.
Kun tilanne on päällä katselee
Pumpun läheltä läpinäkyvistä putkista liikkujo niissä ilmakuplia
Kun startaa
(ja melko varmasti liikkuu ko oireilla 9kertaa/10
on kyse ilma vuodosta joko niissä putkissa tai muualla)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ihan normi ilmavaivaa. Ylimääräiset venttiilit ym. turhia.badass kirjoitti:Itsellä sama ongelma 220cdi... Heti kun vähänkin kylmää niin starttaa ja sammuu heti. Sitten saa sahata kaasu pohjassa monta minuuttia.
Webastoa 15 min pyörittämällä saa tuon sahauksen tiputettua johonkin 2 minuuttiin. Tosi outo ja itsekkin miettinyt jotain takaiskua viritteleväni kun ei mitään vikakoodiakaan anna. Jos olisi kunnon ilmavuoto niin luulisi tuon jo ajoonkin vaikuttavan.
Näinpä se useimmiten on jos ei vikakoodeja aleta kirjaimellisesti noudattaa - niitä lukien vaihdettavien osien lista on pitkä ku nälkävuosibadass kirjoitti:Nytpä asettu. Ihan kauheessa hapessa oli o-renkaat. Oli menettänyt renkaat vulkanoinnin ja palasina irti.... Nyt pääs halvalla .
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tähän ei oiken voi muuta kuin... IhmetelläWoodland kirjoitti:Nyt mittari näyttää puolta tankkia, sen täydempänä en ole sitä vielä päässy kokeilemaan kun oli pari viikkoa pois tieltä kun ei käyny ensinkään.Huomenna täytyy ottaa täyteen.
Miten, onko toinen tapa testata tuo ohivuoto kone pysäytettynä Nimittäin kun korjaamolle ihmettelin että millä sen testaatte jos ette saa pakkasesta sitä edes käymään(kun akku ei riitä sahaamaan tarpeeksi kauaa)niin sanoivat että se testataan nimenomaan kone sammuksissa Viedäänköhän meikäläistä nyt kun pässiä narussa, sama korjaamo jätti pikkutermarin vaihtamatta kun siellä kuulemma ei ollut sitä ollenkaan. Pitäs kait olla jos on pikkukennokin. Siitä tuli mieleen että ongelmat alkoi melko pian korjaamokäynnin(termarin vaihdon) jälkeen,samalla kun alkoi pakkaset, voiko siinä ryssiä niin pahasti että nuo PA ongelmat johtuisi siitä??
Kai joka korjamoolta löytyy apukaapelit/joku muu virran syöttö
Systeemi millä saa konetta sen 1minuutin pyöritetty
(ja jos akku on niin loppu että ei siihen pysty pitää se kuitenkin vaihtaa...)
Testin tekoon lie tullut jotain uusia ohjeita jos auto pitäisi saada käyntiin
Semmoista testiä varten mikä tehdää sen takia että auto ei lähdekäyntiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä