C 200 kompressor lohkolämmitin
C 200 kompressor lohkolämmitin
Tuli liityttyä "laatuautoilijoiden" joukkoon ja ostettua tuollainen mese.
Ootteko asentanu lohkolämmittimen vastusta itse paikalleen vai asennuttaneet huollossa.Edellisiin autoihin olen aina itse laittanut,vastushan tulee pakosarjan alle jossa proppu kierteellä,onko nesteen poistoproppua,mites takasinlaitto,onko ilmausongelmaa?Mistä sisätilan pistokkeen piuha sisälle ohjaamoon,onko kumitulppia vai porattava uusi reikä?
Ootteko asentanu lohkolämmittimen vastusta itse paikalleen vai asennuttaneet huollossa.Edellisiin autoihin olen aina itse laittanut,vastushan tulee pakosarjan alle jossa proppu kierteellä,onko nesteen poistoproppua,mites takasinlaitto,onko ilmausongelmaa?Mistä sisätilan pistokkeen piuha sisälle ohjaamoon,onko kumitulppia vai porattava uusi reikä?
Re: C 200 kompressor lohkolämmitin
Ainakin 124:ssä on tyhjennys"hana" syylärin alareunassa. Jos tilaat vastuksen kl-varaosista niin mukana on asennusohjeet. Tulee lohkon kylkeen kiinni tosiaan joko kierteelä tai kartiokiinnityksellä pakkastulpan paikalle.Iridium kirjoitti:Tuli liityttyä "laatuautoilijoiden" joukkoon ja ostettua tuollainen mese.
Ootteko asentanu lohkolämmittimen vastusta itse paikalleen vai asennuttaneet huollossa.Edellisiin autoihin olen aina itse laittanut,vastushan tulee pakosarjan alle jossa proppu kierteellä,onko nesteen poistoproppua,mites takasinlaitto,onko ilmausongelmaa?Mistä sisätilan pistokkeen piuha sisälle ohjaamoon,onko kumitulppia vai porattava uusi reikä?
Sisätilapistokkeesta en osaa sanoa mitään
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Nyt kun 203:sta on kyse, niin mitenkä olisi kerralla webasto. Se on nimittäin yllättävän mukava laite ja mikä parasta, lämmityspaikasta ei tarvitse tapella missään. Hintaahan noilla laitteilla on vähän enemmän, mutta toisaalta, nuo sähkölämmittimetkin alkavat olla aika arvokkaita. Saakohan w203:seen edes tavallista lohkolämppäriä, eiköhän se ole se säteily-malli.
BMW 318d -09
203:n neloskoneisiin (kuten tässä on kyseessä) saa kyllä ihan kunnon lohkolämmittimen. Eikä asentamisessakaan pitäisi olla mitään ihmeellisyyksiä. Kuutoskoneisiin tilanne onkin hitusen kenkumpi, sillä lämmittimen tulee olla joko mallia letkulämmitin tai Eberi/ Webasto. Joista ensimmäinen ei ole ilman kierrätystä juuri mistään kotoisin ja jälkimmäinen parivaljakko ovat puolestaan aika arvokkaita.J.T.S kirjoitti:...Saakohan w203:seen edes tavallista lohkolämppäriä, eiköhän se ole se säteily-malli.
-T
Ohhoh, siis tuohon uudempaan täysalumiiniseen M271:eenkinkö saa lohkiksen. M111:een ymmärtäisin kyllä. Yleensä kun on siirrytty alulohkoon niin valutekniikkakin muuttuu sen verran ettei enää tarvitse jättää "pakkasproppuja".eerola kirjoitti:203:n neloskoneisiin (kuten tässä on kyseessä) saa kyllä ihan kunnon lohkolämmittimen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kumpi kone oli aloittajalla kyseessä? Itsellä M111 koneella olevaan lohkolämmitin tuli imusarjan alle. Alakautta vaihdettuna, startin joutui käyttää pois, että sai tilaa. Ja nesteet saa pois sieltä syylärin alta oikealtapuolen, on semmonen ruuvarilla aukaistava venttiili johon saa myös letkun pätkän kiinni. Sisätilaan saa johdon vietyä sieltä akun takaa.
Ps. ei kannata letkulämmitintä laittaa, omassa ei ainakaan suostunut toimimaan. Lämmitettynä ei meinannut saada käyntiin. Anturit sai väärää tietoa vallitsevasta ulkolämpötilasta, eikä antanut kylmäkäynnistystä.
Ps. ei kannata letkulämmitintä laittaa, omassa ei ainakaan suostunut toimimaan. Lämmitettynä ei meinannut saada käyntiin. Anturit sai väärää tietoa vallitsevasta ulkolämpötilasta, eikä antanut kylmäkäynnistystä.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Täältä löytyy aika ansiokas datasivu.Iridium kirjoitti:Auto on C200 kompressor -06 ,neuvokaas ny mistä se moottorityyppi selviää....
-T
Ohhoh, olinpa arveluineni väärässä , en tosin ensimmäistä ja tuskin viimeistäkään kertaa .
Moottorityyppi ei selviä suoraan mistään. Tosin sen saa selville esim venäläisten VIN-koodipurkajan kautta kliks tai auton kantakortista. M111 tuli jo w124:n aikana ja ensimmäiseen C-sarjaan (W202). Sai myöhemmin kompressorin kylkeen ja jatkoi myös w203:ssa (sekä E-sarjassa). W203 C-sarjaan tuli vuonna 2002 päivitystä ja samalla moottoriksi vaihtui M271, edelleen kompressorin kanssa, nämä ovat kaikki 1,8-litraisia eri viritysasteella (takaluukun numero tulee sitten viritysasteen mukaan). Eli autossasi on 1,8-litrainen M271 moottori.Iridium kirjoitti:Auto on C200 kompressor -06 ,neuvokaas ny mistä se moottorityyppi selviää,ainakin defan sivuilla näyttää pakosarjan alle moottorin etureunaan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Laittamatta jäi....
Laittamatta jäi vastus itte kun tulppa ei lähde pois lohkosta,avaimenkanta on 22 mm,kerran muljahti yli ja sitten luovutin,tarvii tuumata!!!!
Puolisen metriä pitkä rautatanko jonka pää on kantikas noin 4x10 mm ja iso vasara, niillä lähtee.
Ensin lyöt klommin reunaa ruttuun niin että se "kutistuu", sitten lyöt reunaan kolon johon lyöden alat pyörittää klommia auki.
Erikoishylsykin siihen klommiin on olemassa, mutta jos ei sillä lähde niin tehdään kuten yllä kerroin.
Ensin lyöt klommin reunaa ruttuun niin että se "kutistuu", sitten lyöt reunaan kolon johon lyöden alat pyörittää klommia auki.
Erikoishylsykin siihen klommiin on olemassa, mutta jos ei sillä lähde niin tehdään kuten yllä kerroin.
wiimax.fi