220 cdi ei käynnistynyt

Vastaa Viestiin
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

220 cdi ei käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

Eli 2000 vuotinen cdi siis kyseessä. Pari viikkoa sitten sammui kesken hitaan ajon, eikä millään käyntiin. Hinattiin noin 100m, hinauksen aikana yritti lähteä käyntiin (automaatti kyseessä, eli startilla yritti). Hinauksen jälkeen lähti laakista käyntiin. Epäilin polttoaine puolen imuvuotoa, ennen tätä eikä tämän jälkeen ollut ongelmia, kunnes tänää kaupassa käynnin jälkeen ei lähde käyntiin. Eli starttaa hyvin mutta ei yritäkkään, aikani kokeilin ja kävin rassaamassa letkuja, ei vaikutusta. Jäin sitten odotteleen kaveria avuksi ja laitoin ovet kiinni ja lukkoon, heti perään ovet vielä auki ja kokeilin käyntiin ja niinhän se lähti taas laakista tulille. Nyt alko sitten epäilyttää ajonesto, eikai polttoaine puolen vika voi nuin vaan itsestään korjautua? Mites näissä toimii tuo ajonesto, eli antaako edes pyörittää starttia?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 220 cdi ei käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jaska_8 kirjoitti:Eli 2000 vuotinen cdi siis kyseessä. Pari viikkoa sitten sammui kesken hitaan ajon, eikä millään käyntiin. Hinattiin noin 100m, hinauksen aikana yritti lähteä käyntiin (automaatti kyseessä, eli startilla yritti). Hinauksen jälkeen lähti laakista käyntiin. Epäilin polttoaine puolen imuvuotoa, ennen tätä eikä tämän jälkeen ollut ongelmia, kunnes tänää kaupassa käynnin jälkeen ei lähde käyntiin. Eli starttaa hyvin mutta ei yritäkkään, aikani kokeilin ja kävin rassaamassa letkuja, ei vaikutusta. Jäin sitten odotteleen kaveria avuksi ja laitoin ovet kiinni ja lukkoon, heti perään ovet vielä auki ja kokeilin käyntiin ja niinhän se lähti taas laakista tulille. Nyt alko sitten epäilyttää ajonesto, eikai polttoaine puolen vika voi nuin vaan itsestään korjautua? Mites näissä toimii tuo ajonesto, eli antaako edes pyörittää starttia?
Mitäs *:ri kertoilee? Kuvaus sopii "hyvin"
Kalliman puoleiseen Vikaan mikä kannatta ensin sulkea pois
jos sieltä löytyy syy ja auto satuu vielä lähtemään käyntiin
Niin hetimiten pajalle tai kauppaan...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

Mikähän mahtaa olla tämä kallinpuoleinen vika? Täytyy varmaan lähteä piuhan nokassa käyttämään tuo.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jaska_8 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tämä kallinpuoleinen vika? Täytyy varmaan lähteä piuhan nokassa käyttämään tuo.
Jäikin tuosta pois
sanovat noita virtalukoja, rattilukoja, ecuja kaliiksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

Vikakoodit luettu:
P1470-016 Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä Kampiakselin signaali puuttuu
P1354-032 Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä Uskottavuus

Nuiden koodien perusteella kampiakselin asennon tunnistin tilaukseen, kuulemma muutama muukin auto korjaantunut tuon vaihdolla, vaikkei vikakoodia edes välttämättä ollut, autoissa siis ollut samat oireet.

Elektorineselle virtalukolle oli kyllä tuollainen koodi:
B1012 Keskuslukitus: välysvaltonta on aktiivinen

Mitä lie sitten tuo tarkoittaa?

Vähän ot, mutta pisti vielä silmään mittaristo ja huoltovälinäytön koodi ja tapahtuma:
B1124 Matkamittarilukema ei ole oikea (liian alhainen)
B111E Can-tiedonsiirroossa ohjainlaitteen SRS turvajärjestelmä kanssa häiriö

Heti tuli mieleen että onko mittaria "ruuvattu"? Kyseessä "suomi" auto, Traf*n tietojen ja huoltokirjan perusteella, muutenkin kilometrit vaikuttais todellisilta (321000) Mikäs ero on tuolla koodilla ja tapahtumalla, liittyykö tapahtumat nuihin koodeihin vai miten nuita tulkitaan?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yleisin syy noille mitariston koodeille
On kilsojen ruuvaus/filteri välissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

Filteri välissä? Nyt kyllä vähän ketuttaa jos tuo on tosiaan ruuvattu. :( Onkos CDI203:lla kommenttia/kokemusta nuihin muihin vikakoodeihin? Sekä tuohon koodien ja tapahtumien eroon, siis tuossa starin tulosteessa?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Täälläkin kiinnostaisi tietää minä meinaa filtteri välissä?
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pikku jutska jolla kilometrit muuttuu mittariston näyttöön, veikkaan :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ei pysty lukemaan virtalukolta oikeita kilsoja kun on väylässä filtteri välissä, vähän niinkuin tasasuuntaava diodi muttei kuitenkaan :D

Näin olen asian ymmärtänyt :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jaska_8 kirjoitti:Filteri välissä? Nyt kyllä vähän ketuttaa jos tuo on tosiaan ruuvattu. :( Onkos CDI203:lla kommenttia/kokemusta nuihin muihin vikakoodeihin? Sekä tuohon koodien ja tapahtumien eroon, siis tuossa starin tulosteessa?
Vikakoodien ja tapahtumien ero"karkeasti"
Poikeukselinen/virheelinen tapahtuma mitä ei varsinaiseksi viaksi vielä lasketa
Ko yksikössä,
(Noista filtereistä johonkin juttun kirjoitellut enemänkin)
Can Filterin tarkoitus on estää kilometrien päivityminen muiden yksiköiden kanssa(vanhemata filterit paljastui usein siitä että mittariston kanssa oli yhteys onkelmia, uudemat ei ennään sitä tee) filtereitä laitelevat yleensä
Jos km muutosta ei tehdä kunnolla
Paljonkos oli eroa lukemassa muiden yksiköiden välillä?
Jos ei kovin paljon päälle 500km niin

Muita mikä syitä tuolle vois olla se löytynyt can "vika"
Srs boxsin kanssa(häirinyt sitä kautta kilsojen päivitymistä)

Väylä filtereitä tapaa kyllä "suomiautoissa"
Kaikenlaiset paperiset huoltokirjat sai ainakin viime vuonna
tilattua ainkin italiasta ja baltiasta
Millä leimoilla vaan vaikka joka toinen oulun vehon ja joka toinen helsingin,
(tietävästi ovata jo mailamalla jo päseet myös sinne palvelimella olevalle huolto tiedolle)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

CDI203 kirjoitti:
Paljonkos oli eroa lukemassa muiden yksiköiden välillä?
Jos ei kovin paljon päälle 500km niin

Muita mikä syitä tuolle vois olla se löytynyt can "vika"
Srs boxsin kanssa(häirinyt sitä kautta kilsojen päivitymistä)

Väylä filtereitä tapaa kyllä "suomiautoissa"
Kaikenlaiset paperiset huoltokirjat sai ainakin viime vuonna
tilattua ainkin italiasta ja baltiasta
Millä leimoilla vaan vaikka joka toinen oulun vehon ja joka toinen helsingin,
(tietävästi ovata jo mailamalla jo päseet myös sinne palvelimella olevalle huolto tiedolle)
Ei mulla lue tuo km lukema kuin tuossa tulosteen yläosassa. Oli vain koodi tuosta mittarin lukeman alhaisuudesta. Pystyykö sen km lukeman useasta eri paikasta? Mielen kiintoinen nähdä onko sama vika vielä päällä, nyt kun koodit on nollattu. Tuossa kuitenkin lukee vain että tallennettu, eikä "olemassa nyt ja tallennettu" niinkuin eräässä toisessa viassa, joka luki edelleen nollauksen jälkeenkin. Ja mitä tulee noihin huoltokirjoihin, en itsekkään anna niille mitään arvoa. Muutaman kerran kuitenkin nähnyt kuinka 10min aikana tehdään 10 vuoden huollot kirjaan, ei kyllä tosin merkkiliikkeen leimoilla. :D
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

Kampiakselin asennon tunnistin vaihdettu. Melko hankala homma kyllä oli. Ei meinannu löytyä sopivia työkaluja ja tarpeeks pieniä käsiä. Saapa nähä korjaantuko vika, ei tosin viikkoon oo oireillu muutenkaan.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1271
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Usein irroitetaan tuossa mallissa startti pois tieltä kuulemma. Itsekään en yläkautta saanut liitintä irti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”