220 cdi ei käynnistynyt
220 cdi ei käynnistynyt
Eli 2000 vuotinen cdi siis kyseessä. Pari viikkoa sitten sammui kesken hitaan ajon, eikä millään käyntiin. Hinattiin noin 100m, hinauksen aikana yritti lähteä käyntiin (automaatti kyseessä, eli startilla yritti). Hinauksen jälkeen lähti laakista käyntiin. Epäilin polttoaine puolen imuvuotoa, ennen tätä eikä tämän jälkeen ollut ongelmia, kunnes tänää kaupassa käynnin jälkeen ei lähde käyntiin. Eli starttaa hyvin mutta ei yritäkkään, aikani kokeilin ja kävin rassaamassa letkuja, ei vaikutusta. Jäin sitten odotteleen kaveria avuksi ja laitoin ovet kiinni ja lukkoon, heti perään ovet vielä auki ja kokeilin käyntiin ja niinhän se lähti taas laakista tulille. Nyt alko sitten epäilyttää ajonesto, eikai polttoaine puolen vika voi nuin vaan itsestään korjautua? Mites näissä toimii tuo ajonesto, eli antaako edes pyörittää starttia?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 220 cdi ei käynnistynyt
Mitäs *:ri kertoilee? Kuvaus sopii "hyvin"jaska_8 kirjoitti:Eli 2000 vuotinen cdi siis kyseessä. Pari viikkoa sitten sammui kesken hitaan ajon, eikä millään käyntiin. Hinattiin noin 100m, hinauksen aikana yritti lähteä käyntiin (automaatti kyseessä, eli startilla yritti). Hinauksen jälkeen lähti laakista käyntiin. Epäilin polttoaine puolen imuvuotoa, ennen tätä eikä tämän jälkeen ollut ongelmia, kunnes tänää kaupassa käynnin jälkeen ei lähde käyntiin. Eli starttaa hyvin mutta ei yritäkkään, aikani kokeilin ja kävin rassaamassa letkuja, ei vaikutusta. Jäin sitten odotteleen kaveria avuksi ja laitoin ovet kiinni ja lukkoon, heti perään ovet vielä auki ja kokeilin käyntiin ja niinhän se lähti taas laakista tulille. Nyt alko sitten epäilyttää ajonesto, eikai polttoaine puolen vika voi nuin vaan itsestään korjautua? Mites näissä toimii tuo ajonesto, eli antaako edes pyörittää starttia?
Kalliman puoleiseen Vikaan mikä kannatta ensin sulkea pois
jos sieltä löytyy syy ja auto satuu vielä lähtemään käyntiin
Niin hetimiten pajalle tai kauppaan...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jäikin tuosta poisjaska_8 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tämä kallinpuoleinen vika? Täytyy varmaan lähteä piuhan nokassa käyttämään tuo.
sanovat noita virtalukoja, rattilukoja, ecuja kaliiksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vikakoodit luettu:
P1470-016 Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä Kampiakselin signaali puuttuu
P1354-032 Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä Uskottavuus
Nuiden koodien perusteella kampiakselin asennon tunnistin tilaukseen, kuulemma muutama muukin auto korjaantunut tuon vaihdolla, vaikkei vikakoodia edes välttämättä ollut, autoissa siis ollut samat oireet.
Elektorineselle virtalukolle oli kyllä tuollainen koodi:
B1012 Keskuslukitus: välysvaltonta on aktiivinen
Mitä lie sitten tuo tarkoittaa?
Vähän ot, mutta pisti vielä silmään mittaristo ja huoltovälinäytön koodi ja tapahtuma:
B1124 Matkamittarilukema ei ole oikea (liian alhainen)
B111E Can-tiedonsiirroossa ohjainlaitteen SRS turvajärjestelmä kanssa häiriö
Heti tuli mieleen että onko mittaria "ruuvattu"? Kyseessä "suomi" auto, Traf*n tietojen ja huoltokirjan perusteella, muutenkin kilometrit vaikuttais todellisilta (321000) Mikäs ero on tuolla koodilla ja tapahtumalla, liittyykö tapahtumat nuihin koodeihin vai miten nuita tulkitaan?
P1470-016 Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä Kampiakselin signaali puuttuu
P1354-032 Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä Uskottavuus
Nuiden koodien perusteella kampiakselin asennon tunnistin tilaukseen, kuulemma muutama muukin auto korjaantunut tuon vaihdolla, vaikkei vikakoodia edes välttämättä ollut, autoissa siis ollut samat oireet.
Elektorineselle virtalukolle oli kyllä tuollainen koodi:
B1012 Keskuslukitus: välysvaltonta on aktiivinen
Mitä lie sitten tuo tarkoittaa?
Vähän ot, mutta pisti vielä silmään mittaristo ja huoltovälinäytön koodi ja tapahtuma:
B1124 Matkamittarilukema ei ole oikea (liian alhainen)
B111E Can-tiedonsiirroossa ohjainlaitteen SRS turvajärjestelmä kanssa häiriö
Heti tuli mieleen että onko mittaria "ruuvattu"? Kyseessä "suomi" auto, Traf*n tietojen ja huoltokirjan perusteella, muutenkin kilometrit vaikuttais todellisilta (321000) Mikäs ero on tuolla koodilla ja tapahtumalla, liittyykö tapahtumat nuihin koodeihin vai miten nuita tulkitaan?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vikakoodien ja tapahtumien ero"karkeasti"jaska_8 kirjoitti:Filteri välissä? Nyt kyllä vähän ketuttaa jos tuo on tosiaan ruuvattu. Onkos CDI203:lla kommenttia/kokemusta nuihin muihin vikakoodeihin? Sekä tuohon koodien ja tapahtumien eroon, siis tuossa starin tulosteessa?
Poikeukselinen/virheelinen tapahtuma mitä ei varsinaiseksi viaksi vielä lasketa
Ko yksikössä,
(Noista filtereistä johonkin juttun kirjoitellut enemänkin)
Can Filterin tarkoitus on estää kilometrien päivityminen muiden yksiköiden kanssa(vanhemata filterit paljastui usein siitä että mittariston kanssa oli yhteys onkelmia, uudemat ei ennään sitä tee) filtereitä laitelevat yleensä
Jos km muutosta ei tehdä kunnolla
Paljonkos oli eroa lukemassa muiden yksiköiden välillä?
Jos ei kovin paljon päälle 500km niin
Muita mikä syitä tuolle vois olla se löytynyt can "vika"
Srs boxsin kanssa(häirinyt sitä kautta kilsojen päivitymistä)
Väylä filtereitä tapaa kyllä "suomiautoissa"
Kaikenlaiset paperiset huoltokirjat sai ainakin viime vuonna
tilattua ainkin italiasta ja baltiasta
Millä leimoilla vaan vaikka joka toinen oulun vehon ja joka toinen helsingin,
(tietävästi ovata jo mailamalla jo päseet myös sinne palvelimella olevalle huolto tiedolle)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei mulla lue tuo km lukema kuin tuossa tulosteen yläosassa. Oli vain koodi tuosta mittarin lukeman alhaisuudesta. Pystyykö sen km lukeman useasta eri paikasta? Mielen kiintoinen nähdä onko sama vika vielä päällä, nyt kun koodit on nollattu. Tuossa kuitenkin lukee vain että tallennettu, eikä "olemassa nyt ja tallennettu" niinkuin eräässä toisessa viassa, joka luki edelleen nollauksen jälkeenkin. Ja mitä tulee noihin huoltokirjoihin, en itsekkään anna niille mitään arvoa. Muutaman kerran kuitenkin nähnyt kuinka 10min aikana tehdään 10 vuoden huollot kirjaan, ei kyllä tosin merkkiliikkeen leimoilla.CDI203 kirjoitti:
Paljonkos oli eroa lukemassa muiden yksiköiden välillä?
Jos ei kovin paljon päälle 500km niin
Muita mikä syitä tuolle vois olla se löytynyt can "vika"
Srs boxsin kanssa(häirinyt sitä kautta kilsojen päivitymistä)
Väylä filtereitä tapaa kyllä "suomiautoissa"
Kaikenlaiset paperiset huoltokirjat sai ainakin viime vuonna
tilattua ainkin italiasta ja baltiasta
Millä leimoilla vaan vaikka joka toinen oulun vehon ja joka toinen helsingin,
(tietävästi ovata jo mailamalla jo päseet myös sinne palvelimella olevalle huolto tiedolle)