200cdi automaatti nykii kylmänä
200cdi automaatti nykii kylmänä
Terve,
Vastausta otsikonmukaiseen aiheeseen etsiskelin ja ei löytynyt oikein yhtään samanlaista vikaa.
Eli! Auto on siis 200cdi automaatti -05 ajettu 330tkm. Vikana on siis kierroston heijaaminen/ nykiminen kylmänä, mutta vain kylmänä, eli kun lämpötila nousee yli n. 60 C vika katoaa. Kierrokset vaihtelee noin 500rpm, riippuen miten kylmä kone on startatessa.
En usko että vika on laatikossa, tarkemmin ottaen jäähdytysnesteiden pääsy öljyn joukkoon, sillä vika katoaa kun moottori on lämmin. Jos olisi laatikossa vika eikö turbiini alkaisi luistaa lämmetesssään enemmän? korjatkaa jos olen väärässä.
Olen lukenut, että voisi olla jossain pakoputken lamda-anturissa, laatikon kyb?-venttiilissä tai rail?paine-anturissa?
Onko kellään ollut samanlaista vikaa autossaan?
Voiko pelkkä laatikon uudelleen opettaminen auttaa, sillä nyt laatikkon lievästi sanottuna oppinut rauhallisen miehen/naisen ajoon?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Vastausta otsikonmukaiseen aiheeseen etsiskelin ja ei löytynyt oikein yhtään samanlaista vikaa.
Eli! Auto on siis 200cdi automaatti -05 ajettu 330tkm. Vikana on siis kierroston heijaaminen/ nykiminen kylmänä, mutta vain kylmänä, eli kun lämpötila nousee yli n. 60 C vika katoaa. Kierrokset vaihtelee noin 500rpm, riippuen miten kylmä kone on startatessa.
En usko että vika on laatikossa, tarkemmin ottaen jäähdytysnesteiden pääsy öljyn joukkoon, sillä vika katoaa kun moottori on lämmin. Jos olisi laatikossa vika eikö turbiini alkaisi luistaa lämmetesssään enemmän? korjatkaa jos olen väärässä.
Olen lukenut, että voisi olla jossain pakoputken lamda-anturissa, laatikon kyb?-venttiilissä tai rail?paine-anturissa?
Onko kellään ollut samanlaista vikaa autossaan?
Voiko pelkkä laatikon uudelleen opettaminen auttaa, sillä nyt laatikkon lievästi sanottuna oppinut rauhallisen miehen/naisen ajoon?
Kiitos etukäteen vastauksista!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi automaatti nykii kylmänä
Tekeekö sitä vapaala? vai vain vaihde päällä?uusip kirjoitti:Terve,
Vastausta otsikonmukaiseen aiheeseen etsiskelin ja ei löytynyt oikein yhtään samanlaista vikaa.
Eli! Auto on siis 200cdi automaatti -05 ajettu 330tkm. Vikana on siis kierroston heijaaminen/ nykiminen kylmänä, mutta vain kylmänä, eli kun lämpötila nousee yli n. 60 C vika katoaa. Kierrokset vaihtelee noin 500rpm, riippuen miten kylmä kone on startatessa.
En usko että vika on laatikossa, tarkemmin ottaen jäähdytysnesteiden pääsy öljyn joukkoon, sillä vika katoaa kun moottori on lämmin. Jos olisi laatikossa vika eikö turbiini alkaisi luistaa lämmetesssään enemmän? korjatkaa jos olen väärässä.
Olen lukenut, että voisi olla jossain pakoputken lamda-anturissa, laatikon kyb?-venttiilissä tai rail?paine-anturissa?
Onko kellään ollut samanlaista vikaa autossaan?
Voiko pelkkä laatikon uudelleen opettaminen auttaa, sillä nyt laatikkon lievästi sanottuna oppinut rauhallisen miehen/naisen ajoon?
Kiitos etukäteen vastauksista!
akku uusi/vanha
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos ei tee kuin vaihde päällä on vika laatikon suunallauusip kirjoitti:Ei tee vapaalla. Akusta ei tietoa miten vanha. Miksi vika voisi olla akussa?
Unohdin mainita että siinä lisälämmitinvastuksessa ei ole vikaa, sillä otin sen pois päältä ja ei mitään vaikutusta nylimiseen.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ihan miten vain... (juuri mitään näistä tiedä... ja varsinkaan väitellä jaksa)uusip kirjoitti:Jos vika on laatikossa luulisi tuo nypytyksen jatkuvan kun lämmöt moottorissa nousee?
Monet viat on olosuhde riipuvaisia...(lämpötila...välykset muttuu)
Oikeestaan Kuvattun sopii hyvin 2 vikaa, yleisin turbinlukitus (KÜB) systeemin vika ja siinä sen solenoidi(7/10autosta ko oireilla) toinen Liian vähän öljy
Öljyn voi mitat ja turbini lukituksen tarkistaa *:rilla,
niin saa varmuuta (samalla näkyy jos on jotain muuta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tässä ei olla väittelemään lähdössäkään, tarkoitin vain tuolla vian häviämisellä moottorin/laatikon ollessa lämmin, että tuskin turbiini vikaa(Näistä suuremmin niin tiedä joten mukavaa on sulkea joitain vaihtoehtoja pois).
Turbiinin lukkoventtiiliä nyt aloin tosiaan epäilemään, koska näyttää olevan aika yleinen vika.
Tarkastetaan vika *:lla ennen kuin aletaan vaihtamaan.
Turbiinin lukkoventtiiliä nyt aloin tosiaan epäilemään, koska näyttää olevan aika yleinen vika.
Tarkastetaan vika *:lla ennen kuin aletaan vaihtamaan.