vikakoodit
vikakoodit
Boschin testeri antaa vikakoodit P2359 Ahtopaineen säätö maksimiarvo ylitetty ja P2632 Ahtopaineen säätö. Mitä uusitaan? Ilmiselvää vikaa ei näy. Turbon siivet liikkuvat kun säätötanko on irti. Tangon ollessa kiinni turbossa se on jumissa. Eli jumittaa säätömoottorin puolelta.Kuuluisiko liikkua ilman sähkövirtaa vai onko moottori jumissa kun virransyöttö nolla?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: vikakoodit
Auton ikä? ilmeisestiarim kirjoitti:Boschin testeri antaa vikakoodit P2359 Ahtopaineen säätö maksimiarvo ylitetty ja P2632 Ahtopaineen säätö. Mitä uusitaan? Ilmiselvää vikaa ei näy. Turbon siivet liikkuvat kun säätötanko on irti. Tangon ollessa kiinni turbossa se on jumissa. Eli jumittaa säätömoottorin puolelta.Kuuluisiko liikkua ilman sähkövirtaa vai onko moottori jumissa kun virransyöttö nolla?
on sen ikäinen että on sähkö säätö, ÄLÄ käännä sittä moottoria käsin
(jo yksi kerta voi riittää sen tuhoutumiseen)
tarkista sen johdot, tekeekö mittään kun auton laitta käyntiin
jos johdot ehjät niin jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: vikakoodit
Auto on 2004 facelift. sähköinen säätö näyttäs olevan. En oo vielä päässyt katsomaan liikkuuko säätötanko auton olessa käynnissä ja varsinkin kun antaa hanaa. Meinaatko ett mikäli käydessä toimii niin *:iin tarkastukseen niin sais tarkempaa tietoo ku Boschin testerillä. Johdot näyttäs kyllä olevan ehyet.CDI203 kirjoitti:Auton ikä? ilmeisestiarim kirjoitti:Boschin testeri antaa vikakoodit P2359 Ahtopaineen säätö maksimiarvo ylitetty ja P2632 Ahtopaineen säätö. Mitä uusitaan? Ilmiselvää vikaa ei näy. Turbon siivet liikkuvat kun säätötanko on irti. Tangon ollessa kiinni turbossa se on jumissa. Eli jumittaa säätömoottorin puolelta.Kuuluisiko liikkua ilman sähkövirtaa vai onko moottori jumissa kun virransyöttö nolla?
on sen ikäinen että on sähkö säätö, ÄLÄ käännä sittä moottoria käsin
(jo yksi kerta voi riittää sen tuhoutumiseen)
tarkista sen johdot, tekeekö mittään kun auton laitta käyntiin
jos johdot ehjät niin jonnekin *:rin piuhan päähän
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: vikakoodit
Kylläarim kirjoitti:Meinaatko ett mikäli käydessä toimii niin *:iin tarkastukseen niin sais tarkempaa tietoo ku Boschin testerillä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: vikakoodit
Kyllä[/quote]
No sitte näyttäs olevan *:n keikka eessä sillä käydessä näkyy vipu liikkuvan. Oisko tuota *:a Oulun seudulla muilla ku merkkiliikkeessä?
No sitte näyttäs olevan *:n keikka eessä sillä käydessä näkyy vipu liikkuvan. Oisko tuota *:a Oulun seudulla muilla ku merkkiliikkeessä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: vikakoodit
No sitte näyttäs olevan *:n keikka eessä sillä käydessä näkyy vipu liikkuvan. Oisko tuota *:a Oulun seudulla muilla ku merkkiliikkeessä?[/quote]arim kirjoitti:Kyllä
Jos YV:esä mainitu liian kaukana niin
MA, TI löytyy ihan keskustasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No niin uusai ohjainservo paikallaan , vika edelleen päällä. Käyn tyhjentämässä vikakoodit huomenna katsotaan auttaako.arim kirjoitti:No niinhän siinä kävi että uutta turboa pukkaa. Tai paremminkin sähköistä ohjainboxia turbon kylkeen, mutta ei taida saada erikseen!? Kiitos vielä Tapio89:lle asiantuntevasta tutkiskelusta.
Näyttäs vielä siltä ett liittyy jotenkin koneen lämpötilaan tuo vikatilaan siirtyminen. Eli kun saavuttaa 85 siirtyy vikatilaan, kylmänä tai lämmetessä toimii, ei normilämpösenä
ideoita kenelläkään asian suhteen?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkistellut puhelimessa puhutut,arim kirjoitti:No niin uusai ohjainservo paikallaan , vika edelleen päällä. Käyn tyhjentämässä vikakoodit huomenna katsotaan auttaako.arim kirjoitti:No niinhän siinä kävi että uutta turboa pukkaa. Tai paremminkin sähköistä ohjainboxia turbon kylkeen, mutta ei taida saada erikseen!? Kiitos vielä Tapio89:lle asiantuntevasta tutkiskelusta.
Näyttäs vielä siltä ett liittyy jotenkin koneen lämpötilaan tuo vikatilaan siirtyminen. Eli kun saavuttaa 85 siirtyy vikatilaan, kylmänä tai lämmetessä toimii, ei normilämpösenä
ideoita kenelläkään asian suhteen?
Olikohan lämpö anturista juttua jos ei niin lisää listaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vikatilanne
W203 vm.2001 automaattiin vaihdettu vaihdekepin elektroniikka kun ei päästänyt keppiä vaihteelta vapaalle. ESP herjaa välillä ruudussa. Akku vaihdettu uuteen että ei enää johdu ainakaan alhaisesta jännitteestä.
Nyt sitten uusi vika. Auto sammutettu lyhyen ajon jälkeen, sateinen keli. Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta. Siis valitti nimenomaan levyistä eikä paloista. Ja toisena vikana ilmoitti että instument panel fault. Ei antanut ottaa vaihdetta pois parkilta eikä lähtenyt käymään. Pari kertaa yritin kääntää avaimesta eikä käynnisttnyt, ei siis pyörittänyt starttia. Sitten herjasi vielä ESP vikaa.minuutin verran ihmettelin tilannetta ja sitten kun käänsin avaimesta niin lähtikin käyntiin.
Missä mahtaa olla vika?
Nyt sitten uusi vika. Auto sammutettu lyhyen ajon jälkeen, sateinen keli. Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta. Siis valitti nimenomaan levyistä eikä paloista. Ja toisena vikana ilmoitti että instument panel fault. Ei antanut ottaa vaihdetta pois parkilta eikä lähtenyt käymään. Pari kertaa yritin kääntää avaimesta eikä käynnisttnyt, ei siis pyörittänyt starttia. Sitten herjasi vielä ESP vikaa.minuutin verran ihmettelin tilannetta ja sitten kun käänsin avaimesta niin lähtikin käyntiin.
Missä mahtaa olla vika?
Nyt korjaamolla vikakoodien luvun jälkeen ilmoitti samat ilmoitukset. Kuiva keli. Brake lining wear ja display fault. Eikä lähde käyntiindealer kirjoitti:Epäilen vahvasti että ei, mutta laitapa julki mitä näytössä tarkalleen luki ?Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta.
Onkohan vedenpoistoreiät tukossa etu-samin alla ...
Onko ihan omaa päättelyä tehty tuosta jarrulevyjen reunuksesta, millanen tunnistin siellä edes olisi tuollaisellekoobra kirjoitti:Nyt korjaamolla vikakoodien luvun jälkeen ilmoitti samat ilmoitukset. Kuiva keli. Brake lining wear ja display fault. Eikä lähde käyntiindealer kirjoitti:Epäilen vahvasti että ei, mutta laitapa julki mitä näytössä tarkalleen luki ?Ilmoittaa näytössä viaksi että jarrulevyissä on liikaa reunusta.
Onkohan vedenpoistoreiät tukossa etu-samin alla ...
Jarrupaloja se kyllä tarkoittaa muissa mersuissa (katso ohjekirja).
Käyntiin lähtöön se tosin ei vaikuta mitään.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Auto jouduttiin siirtämään hinurilla korjaamolle. Kävin vaihdattamassa yhden hehkun jonka tiesin olevan pimeä, mutta jostain syystä hehkun vaihdon jälkeen korjaaja luki vielä vikakoodit. Siitä se sitten sekosi. Ilmoittaa tuon instrument panel failure. Kaikki matka-arvot näytöllä pelkkää viivaa, esim arvioitu kantama. Boschin vikakoodilukijalla ei tunnistanut vaihdelaatikon olemassaoloa ollenkaan. Auto on nyt US Motorissa Kiskossa kun eihän Veholle tms. voi viedä hinnan vuoksi. Selviääkö Starilla siis vikavtarkemmin kuin ns universaalilukijalla?dealer kirjoitti:Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.
Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
Kyllä se mersun oma testeri on kuus nolla parempi kun jotkut boshin testerit.koobra kirjoitti:Auto jouduttiin siirtämään hinurilla korjaamolle. Kävin vaihdattamassa yhden hehkun jonka tiesin olevan pimeä, mutta jostain syystä hehkun vaihdon jälkeen korjaaja luki vielä vikakoodit. Siitä se sitten sekosi. Ilmoittaa tuon instrument panel failure. Kaikki matka-arvot näytöllä pelkkää viivaa, esim arvioitu kantama. Boschin vikakoodilukijalla ei tunnistanut vaihdelaatikon olemassaoloa ollenkaan. Auto on nyt US Motorissa Kiskossa kun eihän Veholle tms. voi viedä hinnan vuoksi. Selviääkö Starilla siis vikavtarkemmin kuin ns universaalilukijalla?dealer kirjoitti:Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.
Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
Varmasti sielsuntääl on muitakin liikkeitä kuin veho jossa star. Saattaa olla harrastajakin jolla kinkkimallin testeri mersuun. Että kannattaisi varmaan kertoa samassa lauseessa ilmansuunta missä kyselee testerien paremmuutta.
Sitä en ymmärrä jos maksaa hinurimaksun (kertasiirto tai vakuutusmaksun kautta) niin miksei siirrä samointein semmoiseen paikkaan missä on kunnon testeri.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tosiaan auto on Kiskon US Motorissa (Kisko, Salo)AK47 kirjoitti:Kyllä se mersun oma testeri on kuus nolla parempi kun jotkut boshin testerit.koobra kirjoitti:Auto jouduttiin siirtämään hinurilla korjaamolle. Kävin vaihdattamassa yhden hehkun jonka tiesin olevan pimeä, mutta jostain syystä hehkun vaihdon jälkeen korjaaja luki vielä vikakoodit. Siitä se sitten sekosi. Ilmoittaa tuon instrument panel failure. Kaikki matka-arvot näytöllä pelkkää viivaa, esim arvioitu kantama. Boschin vikakoodilukijalla ei tunnistanut vaihdelaatikon olemassaoloa ollenkaan. Auto on nyt US Motorissa Kiskossa kun eihän Veholle tms. voi viedä hinnan vuoksi. Selviääkö Starilla siis vikavtarkemmin kuin ns universaalilukijalla?dealer kirjoitti:Brake lining wear on nimenomaan ilmoitus kuluneista jarrupaloista.
Starilla saa selvitettyä onko vika aiemmin mainitsemassani etuohjainlaitteessa vai jossain muualla.
Varmasti sielsuntääl on muitakin liikkeitä kuin veho jossa star. Saattaa olla harrastajakin jolla kinkkimallin testeri mersuun. Että kannattaisi varmaan kertoa samassa lauseessa ilmansuunta missä kyselee testerien paremmuutta.
Sitä en ymmärrä jos maksaa hinurimaksun (kertasiirto tai vakuutusmaksun kautta) niin miksei siirrä samointein semmoiseen paikkaan missä on kunnon testeri.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei ole oikeasti osaava korjaamo kyseessä jollei viidessä viikossa saada selville miksei auto starttaa, sekä lisäksi ellei heillä ole staria..
En sano että pitäs veholle viedä mutta olisko se sitten niin paha. Siellä sais sähkäri varmaan päivässä helposti selville mistä johtuu. Sikäli kun sellaisessa talossa on pakko olla osaava sähkäri, meillä ainakin on, eipä oo yksikään juttu jääny ratkomatta.
En sano että pitäs veholle viedä mutta olisko se sitten niin paha. Siellä sais sähkäri varmaan päivässä helposti selville mistä johtuu. Sikäli kun sellaisessa talossa on pakko olla osaava sähkäri, meillä ainakin on, eipä oo yksikään juttu jääny ratkomatta.
Suosittelen viemään pajalle joka tietää Mersujen korjauksesta, loppuunsa tämmöinen kuitenkin melko yksinkertainen laitos saada starttamaan jos oikeat työkalut korjaamolta löytyy. Mahtaa viiden viikon tutkinnasta jo melkoinen laskukin tulla.
Star, yleismittari ja mahdollisesti oskilllskooppikin tarvittavia työkaluja tässä hommassa
Star, yleismittari ja mahdollisesti oskilllskooppikin tarvittavia työkaluja tässä hommassa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Edelleen, ei ole merkkiosaamista kyseisessä paikassa jos ei ole selvinnyt mitään.
Joskus pitää yrittää puhelimessa neuvoa muita korjaamoita kun tutkivat jotain mersua, on juuri näitä ettei starttaa tai ei käynnisty tms. Sitten kyselevät että pitääkö siihen ja tuohon ohjainlaitteen nastaan tulla startatessa jännite ja jos pitää niin 5 vai 12 volttia.
En minä tiedä. Ei tulisi mieleenkään lähteä autocomien vikakoodien perusteella mittailemaan kaikkia johtoja yksitellen. Tulee julmetun kalliiksikin, joko asiakkaalle tai korjaamolle
Star kertoo mistä mitata, sen mukaan kun etenee saa rajattua vikapaikat aika vähiin. TIPS kaverina.
Ei Staria välttämättä kannata lainata ellei saa asentajaa lainaksi samalla. Vaikeaa on vieläkin vaikka testeri on ellei käyttäjä ole sen taitaja.
Joskus pitää yrittää puhelimessa neuvoa muita korjaamoita kun tutkivat jotain mersua, on juuri näitä ettei starttaa tai ei käynnisty tms. Sitten kyselevät että pitääkö siihen ja tuohon ohjainlaitteen nastaan tulla startatessa jännite ja jos pitää niin 5 vai 12 volttia.
En minä tiedä. Ei tulisi mieleenkään lähteä autocomien vikakoodien perusteella mittailemaan kaikkia johtoja yksitellen. Tulee julmetun kalliiksikin, joko asiakkaalle tai korjaamolle
Star kertoo mistä mitata, sen mukaan kun etenee saa rajattua vikapaikat aika vähiin. TIPS kaverina.
Ei Staria välttämättä kannata lainata ellei saa asentajaa lainaksi samalla. Vaikeaa on vieläkin vaikka testeri on ellei käyttäjä ole sen taitaja.
wiimax.fi