paljonko se tuollanen kaiffareilla kuluttaa?
vuosimalli on -05 eli facelifti ja farmarmalli.
meillä rouvvan käytössä ajutitokone näyttää keskikulutukseksi 7,6l/100km!!
minusta se on ehkä liikaa...
eikä ole pelkästään pätkäajua, työmatkakin on 12km/suunta
eikä siinä tuntus ajoilleen olevan mittää vikkaa, käy ja kulettaa normaalisti, ihmetytttää vaan nuo kulutuslukemat, kun immeiset kehhuu ajelevansa tyyliin 5litr/100km
Kyllä toi kulutus on mun mielestä ihan ok, rauhallisessa maantieajosa kesällä voi päästä siihen viiten litraan. Eihän tehdaskaan paljon tuon parempaa lupaa. Se ajotietokone yleensä vielä näyttää vähän alle todellisen kulutuksen.
Omani vie suunnillen saman yhdistetyssä ajossa näin talvella.
aadolf kirjoitti:paljonko se tuollanen kaiffareilla kuluttaa?
eikä siinä tuntus ajoilleen olevan mittää vikkaa, käy ja kulettaa normaalisti, ihmetytttää vaan nuo kulutuslukemat, kun immeiset kehhuu ajelevansa tyyliin 5litr/100km
Tuo 5 litraa satasella ei tietenkään toteudu seka-ajossa vaan 100% matka-ajossa. Jos on vaikka puolet kaupungissa ja puolet tuota 12km työmatkaa niin en pitäisi normaalista poikkeavana. Eihän käy kylmänä?
itelä tullee päivittäin sellanen 200km matkaa ja 30-50km kaupunki ajoo. keskikulutus (todellinen) on 5,6 (ajotietokone näyttää 5,2) viimeseltä 3754km :ltä vm 01 200 cdi
aadolf kirjoitti:paljonko se tuollanen kaiffareilla kuluttaa?
Tuo 5 litraa satasella ei tietenkään toteudu seka-ajossa vaan 100% matka-ajossa. Jos on vaikka puolet kaupungissa ja puolet tuota 12km työmatkaa niin en pitäisi normaalista poikkeavana. Eihän käy kylmänä?
lämmöt nousee ilman maskinpeittoakin melko nopeesti, ihme kyllä, ja kiitos pakokaasunkierrätyksenkö.... ja imusarja varmaankin tarvis jossain kohtaa putsata?
mulla kans 200 cdi -05 farmari ja viimmeksi tais olla ku öljyt vaihdoin ja nollasin tripit niin jotain 6,5 l/100 km ja 20 000km.aikalailla seka ajoa on.
viimme talvena ajoin töihin ja matkaa oli semmoset 95 km(keravalta inkooseen)niin kulutuksen sain 4,7l
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
mustang 66 kirjoitti:mulla kans 200 cdi -05 farmari ja viimmeksi tais olla ku öljyt vaihdoin ja nollasin tripit niin jotain 6,5 l/100 km ja 20 000km.aikalailla seka ajoa on.
viimme talvena ajoin töihin ja matkaa oli semmoset 95 km(keravalta inkooseen)niin kulutuksen sain 4,7l
sillälailla, sitäpä minä just että kun tuo rouvvan c200cdi hörppii noinki paljon enempi....jtn 7,5
Mulla on niitä ensimmäisiä 203:a ja koneena 220cdi ja tomaatti-loota. Vaikka viimeisen kuukauden olen tapellut vesi-naftan kanssa (kaupunkiajot pitänyt rajoittaa 2:lle tai 3:lle), on keskikulutus edelleen (viimeiset 10.000 km) pysynyt 5,4:ssä.
Kyllä nuo yli 7 litran kulutuslukemat c-koppaselle nelikko CDI:lle kuulostaa vähän korkeilta. Mulla kuluttaa sekalaisessa ajossa S211 280CDI 4matic n. 7,9L/100km!
Edit: Lukemat ajotietokoneesta ja keskinopeus 55 km/h ja tosiaankaan ei pääkaupunkiseudun ruuhkissa vaan pikkukaupungissa ja sekalaista ajoa muualla.
Viimeksi muokannut pjj53, 11.2.2012 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pjj53 kirjoitti:Mulla on niitä ensimmäisiä 203:a ja koneena 220cdi ja tomaatti-loota. Vaikka viimeisen kuukauden olen tapellut vesi-naftan kanssa (kaupunkiajot pitänyt rajoittaa 2:lle tai 3:lle), on keskikulutus edelleen (viimeiset 10.000 km) pysynyt 5,4:ssä.
Kyllä nuo yli 7 litran kulutuslukemat c-koppaselle nelikko CDI:lle kuulostaa vähän korkeilta. Mulla kuluttaa sekalaisessa ajossa S211 280CDI 4matic n. 7,9L/100km!
no noonhän ne kuullosta ja tuntuukin, mutta mistä vois syyllistä moiseen ehtiä, ilmamassamittariko vai imusarja tukosssa
Googletin tuossa tehtaan lupaamia kulutuslukemia W203 CDI:lle. Löytyi seuraavia: (v 2000) maant. 4,6 kaup. 8,7 sek. 6,1 (v 2004) 4,9 8,3 6,1 ja ellen nyt ihan väärin muista niin Vehon sivuilta löytyi vielä muutama vuosi sitten
automaatille maant. 5,2 kaup. 9,2 seka-ajoa en muista. Eli ei se 7,5 näin talvella ihan pielessä pitäisi olla.
pjj53 kirjoitti:Mulla on niitä ensimmäisiä 203:a ja koneena 220cdi ja tomaatti-loota. Vaikka viimeisen kuukauden olen tapellut vesi-naftan kanssa (kaupunkiajot pitänyt rajoittaa 2:lle tai 3:lle), on keskikulutus edelleen (viimeiset 10.000 km) pysynyt 5,4:ssä.
Onko tuo 5,4 ajotietokoneen mukaan vai ihan tarkistettu lukema ? Jos se on todellinen seka-ajolukema niin pääset tosi vähällä.
Komppaan hansea, kaikenlaiset luvut vitosen ja kympin välissä ovat ihan hyväksyttäviä. Kulutus riippuu hyvin paljon ajoprofiilista ja -tavasta.
Kaupunkiruuhkassa jumittaminen, paljon tyhmäkäyntiä: helposti yli 9:n lukemia, suurin nähty yli13 litraa, harvemmin mennään yli kympillä alkaviin.
Lapin linja (995 km ovelta ovelle) talvinopeusrajoituksilla, boksi päällä, auto täynnä: 5,2. Keskinopeus 81 km/h.
Sama kesänopeusrajoituksilla, ilman boksia: 5,2. Keskinopeus 83 km/h.
Pienin nähty lukema on 4,6 (300 km kiireetön keikka autiolla kesätiellä).
Viimeisen n. 50 tkm keskikulutus nykyillään 6,7. Edellisellä omistajalla se oli 5,5, ajoi pääasiassa pitkää matkaa.
Kaikki luvut ovat mittarin näyttämiä ja ulkomuistista repäistyjä, ts. täysin luotettavia. Ja auto siis -05 S203 200cdi automaatti.
Jos tuo alkuperäisen postaajan tapaus on 12 km työmatkaa vähänkin kaupunkimaisissa olosuhteissa, niin kuulostaa ihan normaalilta.
Täytyypä vielä palata aiheeseen kun tuli tänään (19.02.12) tehtyä pieni koelenkki maantieajoa: H:ki -> Joensuu -> H:ki, 870 km ja piripintaan tankkaukset sekä lähtiessä että takaisin tullessa. 44 litraa mahtui, eli melko tarkkaan 5 litraa satasella, mikä on siis parempi kuin tehtaan lupaamat 5,2
automaatille. Siitä huolimatta talvinen seka-ajo tässä pääkaupunkiseudulla kuluttaa n 7,5 litraa. Ajotietokone väitti optimistisesti että vain 4,7 litraa olisi kulutus Joensuun reissulla, mutta luotan enemmän tuohon omaan laskelmaan ja mielestäni siihen voi olla tyytyväinen kun autolla kuitenkin pyöritty yli 255 tkm ja 11 vuotta.
(200 CDI aut)
Kylmäkulutuslisä on näissä aika suuri. 12 km matka on todella lyhyt näille josta johtuen pidän aivan normaalina tuota yli seiskan lukemaa. Kokeile ajaa vaikka 100 km ja vertaa mitä sitten on vienyt lähdöstä. Veikkaan alle kuuden lukemaa kevyesti.
Mulla on nyt about vuoden kilsat 20tkm, seka-ajoa ja kaikilla vuodenajoilla ajotietokoneen mukaan keskikulutus 7,1 l/100km keskinopeudella 49km/h. 220cdi tomaatti farkku ja pidän tuota kulutusta normaalina. Talvella kylmä kone tuntuu vievän aika reilusti, kun ei ole lohkolämmitintä tai webastoa..
markoala kirjoitti:Kylmäkulutuslisä on näissä aika suuri. 12 km matka on todella lyhyt näille josta johtuen pidän aivan normaalina tuota yli seiskan lukemaa. Kokeile ajaa vaikka 100 km ja vertaa mitä sitten on vienyt lähdöstä. Veikkaan alle kuuden lukemaa kevyesti.
joo, kyllä se näkyy tippuvan tuo kulutus kun pitemmästi ajelloo
se näissä nykyriiseleissä näemmä vaikuttaa moni asia tuohon kulutukseen, toisin kuin vanhankansan 200D
Käytin 05 200 cdi automaatti farmarin ohjelmoitavana,ruotsalainen it;s fun ohjelma.
Ennen oli keskikulutus 6.6l noin 20tkm.ajoilla.
Ajoin lohjalta tammisaareen vakkarilla 83km/h kulutus 4.9l
Optimoinnin jälkeen keskikulutus 5.4l.ajettu 4000km.
Ajoin myös saman tienpätkän vakkarilla 83km/h kulutus 4.2l.
Tiedä sitte ohjelmoivatko samalla ton kulutus näytön,kun tuntu yllättävän paljon kulutus tippuneen.
Tarvii kattoo seuraavan tankkauksen jälkeen tod.kulutus.
Kun ei oikeen ymmärrä kasvanutta tehoa/vääntöä,sekä pudonnutta kulutusta.
kk70 kirjoitti:Käytin 05 200 cdi automaatti farmarin ohjelmoitavana,ruotsalainen it;s fun ohjelma.
Tiedä sitte ohjelmoivatko samalla ton kulutus näytön,kun tuntu yllättävän paljon kulutus tippuneen.
Jos ohjelma on tehty "huijjaamalla", kulutusmittari valehtelee.
Itse ostin vasta S203 C200 cdi A vm 11/2005. Pari viikkoa ajoin talvirenkailla 195/65/15 55 km:n työmatkaa n. 5,2 l- kulutuksella tietokoneen mukaan. Kesärenkailla 205/60/16 (michelin energy) kulutus nousi samalla matkalla ja samalla nopeudella n. 5,9 l.
kk70 kirjoitti:Käytin 05 200 cdi automaatti farmarin ohjelmoitavana,ruotsalainen it;s fun ohjelma.
Mielenkiintoiset muutokset ajotietokoneen lukemissa. Tarkastitko, kk70, oli muutos todellinen myös tankkausten perusteella? Itse olen pohtinut E200 CDI w210:n ohjelmointia, joten mielenkiinnolla kuulisin, ovatko nämä toteutuneet kulutuksen muutokset olleet luvatun mukaisia? Monestihan lastuttajat mainostavat kymmenen prosentin pudotuksia kulutuksessa. Tokihan kaikki riippuu lopulta kuljettajasta.