kaikki sitten kerralla..
kaikki sitten kerralla..
Nyt sitten kun tuli ongelmia niin tuli sitten enemmänkin kerralla..
Ongelmat alkoivat kun pakkaset kovenivat..
Autoni ( W203 C 270, vm-02) ei enää käynnistynyt.. startti pyöritti mutta ei mitään lupausta, koitettiin vara-akullakin mutta ei mitään muutosta.
Kuulin vinkin että vika olisi suuttimissa ja mikään muu ei auta kuin lohko päälle hetkeksi ja pitäisi lähteä.. no ei tietäänkään ole lohkoa autossa, joten jouduin odottelemaan pari päivää leudompia kelejä.
+0 ja auto lähti käyntiin normaalisti.. testeriin kiinni ja 1,2 ja 5 suutin vuotaa ohi oikein kunnolla. Hinta uusille on tietysti Veholta á 480€ mutta ilmeisesti niitä saakin korjattua/huollettua?
Huolto olisikin paljon edullisempi ja olinkin jo huokaista että onneksi ei maksakkaan aivan maltaita mutta sitten sainkin tiedon että jäähdytin järjestelmän paisuntasäiliössä on öljyä veden seassa..
Kysymys kuuluukin,
Kansipahvi rikki vai kansi halki? mistä muualta öljy on voinut tulla
Voiko suuttimia huoltaa/korjata vai onko uuden osto ainoa vaihtoehto?
Kertokaa ihmeessä kommentteja ja kokemuksia mikä avuksi.
Ongelmat alkoivat kun pakkaset kovenivat..
Autoni ( W203 C 270, vm-02) ei enää käynnistynyt.. startti pyöritti mutta ei mitään lupausta, koitettiin vara-akullakin mutta ei mitään muutosta.
Kuulin vinkin että vika olisi suuttimissa ja mikään muu ei auta kuin lohko päälle hetkeksi ja pitäisi lähteä.. no ei tietäänkään ole lohkoa autossa, joten jouduin odottelemaan pari päivää leudompia kelejä.
+0 ja auto lähti käyntiin normaalisti.. testeriin kiinni ja 1,2 ja 5 suutin vuotaa ohi oikein kunnolla. Hinta uusille on tietysti Veholta á 480€ mutta ilmeisesti niitä saakin korjattua/huollettua?
Huolto olisikin paljon edullisempi ja olinkin jo huokaista että onneksi ei maksakkaan aivan maltaita mutta sitten sainkin tiedon että jäähdytin järjestelmän paisuntasäiliössä on öljyä veden seassa..
Kysymys kuuluukin,
Kansipahvi rikki vai kansi halki? mistä muualta öljy on voinut tulla
Voiko suuttimia huoltaa/korjata vai onko uuden osto ainoa vaihtoehto?
Kertokaa ihmeessä kommentteja ja kokemuksia mikä avuksi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vika käynttiin lähdön suhteen on se suuttimien vuoto
Suutimet voi kunnostaa(esim jussin disel salossa korjailee noita eikä ole edes pahan hinta varsinkaan verratuna uusiin)
kunnostettuja vaihto osia myös monista paikoista,
ja varmasti öljyä mitä siellä oli (eikä jotain öljyn näköistä)
Suutimet voi kunnostaa(esim jussin disel salossa korjailee noita eikä ole edes pahan hinta varsinkaan verratuna uusiin)
kunnostettuja vaihto osia myös monista paikoista,
ja varmasti öljyä mitä siellä oli (eikä jotain öljyn näköistä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Moska voinnut joutua sinne vaikka jos on kansi remmonti joskus tehty,JoronenT kirjoitti:Vihdissä, pk-seutu oikeastaan käy..
Lähinnä mua kiinnostaa mikä voisi tuon öljyn tonne jäähdytinjärjestelmään aiheuttaa, onko ainoa vaihtoehto kansiopahvi/kansi? Olettaen tietysti että esimerkiksi aikaisempi omistaja ei ole esim. termostaatin vaihdon yhteydessä onnistunut öljyjä sisään kaatamaan
eikä putsattu sen jälkeen,
onkos oireita mitään?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ettei olisi lisätty pakkasnestettä öljyisellä kannulla. Tämmöiseen törmäsin kerran kun ihmeteltiin öljyä pakkasnesteen joukossa.
Jos ei muita oireita niin pakkasnesteet vaihtoon ja seurailua, ilmaantuuko uudestaan, tosin jos oilia on päässyt kiertoon vähänkään enemmän niin kannattaa ehkä huudella vaikka ihan vedellä pari kertaa ennen kuin laittaa nesteet.
Voi huuhtelu olla muutenkin paikallaan jos on paljon kilometrejä rullattuna.
Jos ei muita oireita niin pakkasnesteet vaihtoon ja seurailua, ilmaantuuko uudestaan, tosin jos oilia on päässyt kiertoon vähänkään enemmän niin kannattaa ehkä huudella vaikka ihan vedellä pari kertaa ennen kuin laittaa nesteet.
Voi huuhtelu olla muutenkin paikallaan jos on paljon kilometrejä rullattuna.
Ei mitään oireita ole kanteen / siihen öljyyn liittyen...
ppdiesel tekisi hyvällä hintaa suuttimien huollon/korjauksen, maksaisi siis 80€ kpl ja tarvittaessa 100€ lisää jos tarvii uuden kärjen ja tietysti myös testaus kuuluu hintaan..
ainoa ongelma tulee kun suuttimet pitää lähettää ylivieskaan matkahuollolla, eli suuttimien irroitus ei onnistu kun ei ole tarvittavia työkaluja.
Oisko pk-seudulla paikkaa joka tekisi samankaltaiseen hintaan mutta voisi hoitaa myös irroituksen?
ppdiesel tekisi hyvällä hintaa suuttimien huollon/korjauksen, maksaisi siis 80€ kpl ja tarvittaessa 100€ lisää jos tarvii uuden kärjen ja tietysti myös testaus kuuluu hintaan..
ainoa ongelma tulee kun suuttimet pitää lähettää ylivieskaan matkahuollolla, eli suuttimien irroitus ei onnistu kun ei ole tarvittavia työkaluja.
Oisko pk-seudulla paikkaa joka tekisi samankaltaiseen hintaan mutta voisi hoitaa myös irroituksen?
Mulla onnistuu järvenpäässäJoronenT kirjoitti:eli suuttimien irroitus ei onnistu kun ei ole tarvittavia työkaluja.
Oisko pk-seudulla paikkaa joka tekisi samankaltaiseen hintaan mutta voisi hoitaa myös irroituksen?


W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kyllähän noita cdi suutimia on irti kiskottu
(vihti kk:sa, nummelassa, somerolla, lohjalla, salossa ja siellä sun täällä...missä on tarvinnut)
siihen kannatta varatta kunnon vedin ja unohtaa liuku vasarat...jos/kun on kiinni niin kovaa että ei käsin lähde
(vihti kk:sa, nummelassa, somerolla, lohjalla, salossa ja siellä sun täällä...missä on tarvinnut)
siihen kannatta varatta kunnon vedin ja unohtaa liuku vasarat...jos/kun on kiinni niin kovaa että ei käsin lähde
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Onko jollain heittää osanumeroa suuttimen sisuskalujen korjaussarjaan, ilmeisesti siihen kuuluu teflon tiivisteitä ja muita prikkoja..
bosch numero on 9600161 ja tuohon lisäksi varmaan kiinnityspultit.
Kärkeen en ainakaan tällä hetkellä tarvitse numeroa.. toivottavasti sais toimimaan ilman sen vaihtoa.
bosch numero on 9600161 ja tuohon lisäksi varmaan kiinnityspultit.
Kärkeen en ainakaan tällä hetkellä tarvitse numeroa.. toivottavasti sais toimimaan ilman sen vaihtoa.
Tämä poikani suutin remontti on nyt tehty ja auto pelaa hienosti. Kulutus putosi noin litran.
Yksi suutin oli niin kovasti kiinni, ettei lähtenyt millään irti. Tein ulosvetäjän jolla se antautui kun olin kolme kertaa vetänyt ulosvetäjän 80 nyyttoniin.
Ulosvetäjä on tosi yksinkertainen rakentaa ja vetotapoja on monta, mutta voi käyttää myös liukuvasaran haarukkaa hyödyksi. Voi vetää myös suuttimen solenoidi kierteestä tai solenoidi purkamalla sen sisällä olevasta kuusiokolo kierteestä. Dealer:lle kiitos erittäin hyvistä ohjeista, ihan kuin olisin aiemminkin homman tehnyt, vaikka oli eka kerta.
Kiitän myös kaikkia apua tarjonneita.
Yksi suutin oli niin kovasti kiinni, ettei lähtenyt millään irti. Tein ulosvetäjän jolla se antautui kun olin kolme kertaa vetänyt ulosvetäjän 80 nyyttoniin.
Ulosvetäjä on tosi yksinkertainen rakentaa ja vetotapoja on monta, mutta voi käyttää myös liukuvasaran haarukkaa hyödyksi. Voi vetää myös suuttimen solenoidi kierteestä tai solenoidi purkamalla sen sisällä olevasta kuusiokolo kierteestä. Dealer:lle kiitos erittäin hyvistä ohjeista, ihan kuin olisin aiemminkin homman tehnyt, vaikka oli eka kerta.

Kiitän myös kaikkia apua tarjonneita.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla