Webaston letkut w203.

Vastaa Viestiin
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Webaston letkut w203.

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Webaston vesiletkuista sen verran et mihin ne laitetaan kun käsketään ohjeessa kytkemään lämppärin kuuman putken väliin ja sehän on cdi.ssä melkein mahdotonta?eli auto on 203 -01 200cdi. :roll:
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
S320cdi
Viestit: 12
Liittynyt: 30.10.2007 18:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja S320cdi »

Mielestäni ei ole vaikeata. Pitää vain katkaista moottorilta lähtevä lämminvesiletku joka menee lämppärille ja liittää webasto siihen väliin webaston mukana sauraavilla letkuilla. Tämä siksi, että jos sen liittää "kylmälle " puolelle niin silloin webaston kiertovesipumppu kierrättää vettä vasten moottorin vesipumpun kanssa. Eli liitä vain kuumalle puolelle.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

S320cdi kirjoitti:Mielestäni ei ole vaikeata. Pitää vain katkaista moottorilta lähtevä lämminvesiletku joka menee lämppärille ja liittää webasto siihen väliin webaston mukana sauraavilla letkuilla. Tämä siksi, että jos sen liittää "kylmälle " puolelle niin silloin webaston kiertovesipumppu kierrättää vettä vasten moottorin vesipumpun kanssa. Eli liitä vain kuumalle puolelle.
Ei kai se kierrätä moottorin omaa kiertosuuntaa vastaan kun vaihtaa letkujen paikkaa vepassa? Kummin päin se yleisesti laitetaan: siten että se pumppaa "kylmässä letkussa" kuumaa moottoriin, vai "kuumassa" lämppäriin päin? Vai onko se makuasia, haluaako koneen vai sisätilat lämpöisemmiksi? Vai onko sillä edes isoa eroa toiminnan kannalta?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

S320cdi kirjoitti: Tämä siksi, että jos sen liittää "kylmälle " puolelle niin silloin webaston kiertovesipumppu kierrättää vettä vasten moottorin vesipumpun kanssa.
No mutta miksei vois kytkeä "kylmälle" puolelle, kunhan pitää veden kiertosuunnan moottorin pumpun kanssa samana? Webasto vain lämmittää ensin moottoria.

Näin minulla on, kylläkin Wanhassa Wolvossa.
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Kyllä virallisessa 203.n asennus ohjeessa on se liitetty kylmälle puolelle niinkun arvelinkin. :lol:
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Aennusohjeita voisi kyllä parantaa, aika usein siellä sanotaan yhtä ensimmäisen lukemisen jälkeen ja sitten toisen lukukerran jälkeen sanotaankin toista :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mukavahan se on saada sisätilat kunnolla lämpimiksi kohtuunopeasti, sen takia laitetaan "kuumalle" puolelle.
Sisätilapuhallinkaan ei käynnisty ennenkuin tunnistin toteaa nesteen oleva tarpeeksi lämmintä että kannattaa puhallella kennon läpi ja voi olla ettei kabiini edes ehdi kunnolla lämmetä kun kone on jo niin lämmin että polttoainelämmitin kytkeytyy pois päältä.

Kannattaa siis laittaa kuumalle puolelle, paitsi jos asennusohjeessa toista sanotaan niin sitten eri juttu.

Minä en noista juuri tiedä mutta pakko oli taas sanoa jottai. :lol:
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

tähtikuljettaja kirjoitti:Aennusohjeita voisi kyllä parantaa, aika usein siellä sanotaan yhtä ensimmäisen lukemisen jälkeen ja sitten toisen lukukerran jälkeen sanotaankin toista :wink:
Niin käy, jos lukee ensin etuperin ja kertaa pakittamalla :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”