Mitä eroa eri M271-koneisissa malleissa
Mitä eroa eri M271-koneisissa malleissa
C180K, C200K ja C230K kaikki pitävät konepellin alla M271-moottoria. Mitä muuta eroa näissä autoissa on kuin moottorinohjauselektroniikka?
-T
Tuolta linkin takaa ei käynyt ilmi, onko voimansiirosysteemeissäkin eroa? Lähinnä tässä on takana ajatus siitä, että simahtaako viritetty C180K-perustainen kokonaisuus jostain nopeammasti kuin vastaavasti viritetty C230K-perustainen kokonaisuus.Melitos kirjoitti:Ahtopaineet, puristussuhteet, yms...
-T
Nyt näyttäisi siltä, että 180K-, 200K- ja 230K-koneissa koneissa on oikeasti eroja, vaikka kaikki ovatkin M271-sarjaa. Tästä johtuen matalaviritteisimpään versioon ei saa kuin boxin. 200K-versioon saisi laatikon lisäksi asennetuksi myös pulley kitin.
230K-version ratkaisuiden saatavuus on jäänyt minulle vähän epäselväksi, koska näitä M271-koneisia autoja myydään ympäri maailmaa milläsattuu tyyppikilvillä. Joten jos joku aasialainen kehuu Internetissä löytäneensä hienon ratkaisun, joka muuttaa 180K:nsa matalalla liitäväksi raketiksi, se ei tarkoita, että autossa olisi ollut alunalkujaan sama kone kuin vastaavalla tyyppimerkinnällä olevassa eurooppalaisessa autossa. Vähän sama kuin W124 300D Turbo oli USA:ssa oikeasti 250D Turbo...
Eli yhteenvetona arvelisin, että jos 180K-koneesta haluaa enemmän intoa ulos kuin mitä elektroniikkalaatikko tarjoaa, käytettävissä olevat vaihtoehdot menevät pakosarjojen vaihdoin puolelle. Ja silloin on oikeastaan halvempaa ostaa aihioksi C200K. Sen saisi todistettavasti tanskalaisilla osilla nostetuksi tasolta 163 hv/ 240 Nm arvoihin 210 hv/ 300 Nm. Se on jo kokolailla lähellä C320:n riittäviksi todettuja arvoja 218 hv /310 Nm.
Ongelma vain on, että mistä W203 C200K sporttipaketilla. Suurin osa sporttivarustelluista W203-korin autoista kun ainakin Suomessa näyttäisivät olevan C180K-versioita.
230K-version ratkaisuiden saatavuus on jäänyt minulle vähän epäselväksi, koska näitä M271-koneisia autoja myydään ympäri maailmaa milläsattuu tyyppikilvillä. Joten jos joku aasialainen kehuu Internetissä löytäneensä hienon ratkaisun, joka muuttaa 180K:nsa matalalla liitäväksi raketiksi, se ei tarkoita, että autossa olisi ollut alunalkujaan sama kone kuin vastaavalla tyyppimerkinnällä olevassa eurooppalaisessa autossa. Vähän sama kuin W124 300D Turbo oli USA:ssa oikeasti 250D Turbo...
Eli yhteenvetona arvelisin, että jos 180K-koneesta haluaa enemmän intoa ulos kuin mitä elektroniikkalaatikko tarjoaa, käytettävissä olevat vaihtoehdot menevät pakosarjojen vaihdoin puolelle. Ja silloin on oikeastaan halvempaa ostaa aihioksi C200K. Sen saisi todistettavasti tanskalaisilla osilla nostetuksi tasolta 163 hv/ 240 Nm arvoihin 210 hv/ 300 Nm. Se on jo kokolailla lähellä C320:n riittäviksi todettuja arvoja 218 hv /310 Nm.
Ongelma vain on, että mistä W203 C200K sporttipaketilla. Suurin osa sporttivarustelluista W203-korin autoista kun ainakin Suomessa näyttäisivät olevan C180K-versioita.
-T
Niin, tarkoitan, että "mistä" ja "millä hinnalla". Nimittäin C200K pukkaa olemaan aikalailla eri hinnoissa kuin C180K.eerola kirjoitti:...Ongelma vain on, että mistä W203 C200K sporttipaketilla. Suurin osa sporttivarustelluista W203-korin autoista kun ainakin Suomessa näyttäisivät olevan C180K-versioita.
-T