Autonhakureissulle vironmaalle.(Haettu jo, KUVIA!)
Autonhakureissulle vironmaalle.(Haettu jo, KUVIA!)
Terve! Kaipuu takaisin mersukantaan on kova, kun wanha sotaratsu oli aika laittaa maailmalle. Edellisenä autona toiminut 123 300tdt alkoi näyttää jo hieman väsymisen merkkejä , kuten kuskillakin kiinnostus joka viikko raplaamaan jotain uutta, ja tässä välissä on käynyt ruotsalaista taidonnäytettä Volvo v70 TDIn tapaan, saksalaista osaamista vw caddyn tapaan ja nyt viimeisimpänä työmatkarakkineena toimineen vw golf 2+3 pakun tapaan, mutta niistä kaikista on puuttunut se yksi, Tähti sieltä keulalta.
Olenkin tässä tämän viikon / alkavan viikon taitteessa menossa katsomaan viroon erästä w203 270cdi - farkkumersua, josta ainakin vironpoika on osannut hyvät kuvat laittaa. Myyjän kanssa sovin virolaista tuttua tulkkina käyttäen että kun saavun viroon, käytämme auton kuntotarkistuksessa katsastusasemalla jossa tuttuni sanoin on "meidän mies" inssinä ,jolla on mahdollisuus silmäillä autoa ,myös pintaa syvemmältä eli pohjasta ja kenties jopa konehuoneen muovilärpäkkeen alta.
Auto on alunperin myyty saksaan, josta tämä myyjämies on sen jobannut viroon muttei ole kilvittänyt sitä siellä , joten ainoa mikä tässä mieltäni kalvaa on se ,että eihän auto ole kolaroitu? Vaikkakin myyjä vannoi ettei ole kolaroitu ja on erittäin hyvässä kunnossa niin omasta mielestäni on kyse vanhasta neuvostoliittomaasta ,eikä kokemukset venäläisistä ole aina ollut oikein ruusuisia. Auton ostoonhan siis tarvitsen alkuperäisen saksalaisen rekisteriotteen (täydellisenä? ) ja virolaisen kauppakirjan?
Tämä olisi ensimmäinen tuontiauto minulle ,joten tarvitsisin viisaammilta hieman neuvoa NÄISSÄ ALLAMAINITUISSA ASIOISSA.
-Mitä Saksalaisessa rekisteriotteessa lukee jos auto on kolaroitu? Tällaistahan ei siis saa suomen paperien väliin?
- Tarvittavat paperit kun tulen suomen tulliin ( Saksalainen rekisteriote, onko tässä monta osaa? ja virolainen kauppakirja, onko muuta?)
-Miten toimin suomeen tultaessa ja onko se tullipiste todellakin niin piilossa mitä internetin keskustelupalstat yleisintä hakukonetta käyttäen antaa olettaa?
-TÄRKEIMMÄT tyyppiviat? (LUE: Kalleimmat remonttikohteet joita karsastaa)
++Iso plussa olisi jos jollain olisi mahdollista kotimatkaa silmällä pitäen autotesteri jolla kurkata mahdolliset tallentuneet vikakoodit ,matkaa kun kuitenkin on helsingistä Tornioon. tätä voi tarjota YV:llä , kahvit pullalla voin tarjota, ja vaikka norttiaskinkin jos on tupakkimiehiä.
Autohan oli siis M-B C270 CDI Farmari -01 , Kaikilla tingentangeleilla.
Olenkin tässä tämän viikon / alkavan viikon taitteessa menossa katsomaan viroon erästä w203 270cdi - farkkumersua, josta ainakin vironpoika on osannut hyvät kuvat laittaa. Myyjän kanssa sovin virolaista tuttua tulkkina käyttäen että kun saavun viroon, käytämme auton kuntotarkistuksessa katsastusasemalla jossa tuttuni sanoin on "meidän mies" inssinä ,jolla on mahdollisuus silmäillä autoa ,myös pintaa syvemmältä eli pohjasta ja kenties jopa konehuoneen muovilärpäkkeen alta.
Auto on alunperin myyty saksaan, josta tämä myyjämies on sen jobannut viroon muttei ole kilvittänyt sitä siellä , joten ainoa mikä tässä mieltäni kalvaa on se ,että eihän auto ole kolaroitu? Vaikkakin myyjä vannoi ettei ole kolaroitu ja on erittäin hyvässä kunnossa niin omasta mielestäni on kyse vanhasta neuvostoliittomaasta ,eikä kokemukset venäläisistä ole aina ollut oikein ruusuisia. Auton ostoonhan siis tarvitsen alkuperäisen saksalaisen rekisteriotteen (täydellisenä? ) ja virolaisen kauppakirjan?
Tämä olisi ensimmäinen tuontiauto minulle ,joten tarvitsisin viisaammilta hieman neuvoa NÄISSÄ ALLAMAINITUISSA ASIOISSA.
-Mitä Saksalaisessa rekisteriotteessa lukee jos auto on kolaroitu? Tällaistahan ei siis saa suomen paperien väliin?
- Tarvittavat paperit kun tulen suomen tulliin ( Saksalainen rekisteriote, onko tässä monta osaa? ja virolainen kauppakirja, onko muuta?)
-Miten toimin suomeen tultaessa ja onko se tullipiste todellakin niin piilossa mitä internetin keskustelupalstat yleisintä hakukonetta käyttäen antaa olettaa?
-TÄRKEIMMÄT tyyppiviat? (LUE: Kalleimmat remonttikohteet joita karsastaa)
++Iso plussa olisi jos jollain olisi mahdollista kotimatkaa silmällä pitäen autotesteri jolla kurkata mahdolliset tallentuneet vikakoodit ,matkaa kun kuitenkin on helsingistä Tornioon. tätä voi tarjota YV:llä , kahvit pullalla voin tarjota, ja vaikka norttiaskinkin jos on tupakkimiehiä.
Autohan oli siis M-B C270 CDI Farmari -01 , Kaikilla tingentangeleilla.
Viimeksi muokannut Miksutii, 14.3.2011 16:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos se kerra hyväks osottautuu ni miksei. Minä en hakis (asunu siel vuoden ja on se jobbaus nähty). Valikoiman suppeus on suurempi vika jobbauksen edellä. Yksilöitähän löytyy joka paikasta.
tullin sijainninhan saa kyllä netistä, esim www.tulli.fi
ei se ny NIIIN kryptinen ole ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
tullin sijainninhan saa kyllä netistä, esim www.tulli.fi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kyseinen biili jota olen ensisijaisesti menossa katsomaan (Back up plan lista löytyy kuitenkin) on suoraan tuotu saksasta, eikä ole ollut vielä viron kilvissä. Kaipailenkin siis tietoa että mitä lukee saksalaisessa rekisteriotteessa jos auto on siellä mennyt vakuutusyhtiön kautta romutukseen ? Nämähän ne vesselit kai viepi tuonne liettua latvia akselille kasattavaksi...
Hain omani (W203 -01) Saksasta -05 ja rekisteriotteessa (Fahrzeugbrief) on leimojen kera merkintä kaikista omistajista ja uudet rekisterinumerot. Käyttävät alkuperäistä rekisteiotetta ja siis koko historia näkyy, samoin katsastuspäivät, kolareista ei kuitenkaan ainakaan mun saksalla löytynyt mainintaa, vaikka auto on ollut kohtuullisessa peräkolarissa. Se että vein auton pois Saksasta 15.4.05 näkyy vain erillisessä paperissa, ei itse rekisteiotteessa.
Noniin ,elikkäs Torstai-iltana/ Perjantai aamuna ollaan lähdössä liikenteeseen täältä "pohjoisesta" (Torniosta) , riippuen että milloin tulkki lähtee käymään kotimaan korvilla. Takaisin kuitenkin tullaan aikaisintaan maanantaina , koska silloin on sergei taas katsastusasemalla työvuorossa (puolieläke). Millaiset virossa on katsastusmetodit, onko lähes yhtä tarkkaa kuin suomessa?
Asuessani Tartossa meni tuulilasin halkeama läpi huomautuksetta kahdella makkaralla.Miksutii kirjoitti:Millaiset virossa on katsastusmetodit, onko lähes yhtä tarkkaa kuin suomessa?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Seuraavat kohteet ovat ajatuksena tarkistaa ostettavasta ajoneuvosta, saa täydentää!
-Huoltokirja, oli näet merkitty myynti-ilmoitukseen joten on löydyttävä + mittarin paikkansapitävyys
- pohja/ alusta, uudennäköistä massaa, uusia pultteja/muttereita, mahd. kolarivaurioiden peittelyt
-ruoste , missä mitä kuinka paljon / Vertaus kuntoon&kilometreihin
- Suuttimien juurien tarkastelu, vuotoja,hajuja sisällä
-Laatikon öljyt, väri & haju / maku(jos glykolit seassa)
-Laatikon toiminta (luistaako , pykältääkö oikein)
-Huoltokirja, oli näet merkitty myynti-ilmoitukseen joten on löydyttävä + mittarin paikkansapitävyys
- pohja/ alusta, uudennäköistä massaa, uusia pultteja/muttereita, mahd. kolarivaurioiden peittelyt
-ruoste , missä mitä kuinka paljon / Vertaus kuntoon&kilometreihin
- Suuttimien juurien tarkastelu, vuotoja,hajuja sisällä
-Laatikon öljyt, väri & haju / maku(jos glykolit seassa)
-Laatikon toiminta (luistaako , pykältääkö oikein)
Auto haettu ja reissu tehty takassi jo tiistaina. Kiirus vain meinasi tulla kun hammaslääkäriin oli sovittu aika 8.00 Torniossa ja olin vielä 6.00 tupakalla kaverin pihalla raahessa.. 8.01 aukesi hamppilääkärin ovet, minä ovenkahvassa kiinni
Mutta siis ,auto vaihtui kolme kertaa vironmaalla, auto jota olin menossa hakemaan olikin varattu päällekkäin toiselle suomalaiselle joka oli sitten maksanut etukäteismaksun. ei kait siinä ,mullakaan ollu kiire ku juurikin tuohon hammaslääkäriin niin siinä sitten jäätiin pariksi ekstrapäiväksi viroon ja etsittiin tuo minkä nykäsin tänne tornioon, c270cdi farkku , 02 eli vuotta nuorempi ja 240 mittarissa mikä on 99% varmuudella todellinen mittarinlukema. Olipas vielä omaan makuun paremmalla sisustuksella (musta nahkasisusta hopeisin somistein) kuin ed.mainittu auto, ja vielä tonnin edullisempi
Pikku vaihdelaatikkojumppa pitää kuitenkin suorittaa, perinteinen johdinlevy,turbiinilukon solenoidi, töpseli, ohjainboksin puhdistus jne jne..
Kuvan paiskaan myöhemmin, sain auton pestyä ja talliin kuivamaan ja ajoaikakin loppui, kun en vielä raskinut alkaa verottamaan...Saapi sitten kesäksi ottaa puhtaan auton ajoon, kun tuo mk2 golf 1.6D 2+3 paku saa toimia ns. "talviautona "![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Mutta siis ,auto vaihtui kolme kertaa vironmaalla, auto jota olin menossa hakemaan olikin varattu päällekkäin toiselle suomalaiselle joka oli sitten maksanut etukäteismaksun. ei kait siinä ,mullakaan ollu kiire ku juurikin tuohon hammaslääkäriin niin siinä sitten jäätiin pariksi ekstrapäiväksi viroon ja etsittiin tuo minkä nykäsin tänne tornioon, c270cdi farkku , 02 eli vuotta nuorempi ja 240 mittarissa mikä on 99% varmuudella todellinen mittarinlukema. Olipas vielä omaan makuun paremmalla sisustuksella (musta nahkasisusta hopeisin somistein) kuin ed.mainittu auto, ja vielä tonnin edullisempi
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pikku vaihdelaatikkojumppa pitää kuitenkin suorittaa, perinteinen johdinlevy,turbiinilukon solenoidi, töpseli, ohjainboksin puhdistus jne jne..
Kuvan paiskaan myöhemmin, sain auton pestyä ja talliin kuivamaan ja ajoaikakin loppui, kun en vielä raskinut alkaa verottamaan...Saapi sitten kesäksi ottaa puhtaan auton ajoon, kun tuo mk2 golf 1.6D 2+3 paku saa toimia ns. "talviautona "
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Olihan se melko kokemus nykässä 300km taas kakkoskopan golffin ratissa ,kun viikko ja 1400km tuli ajettua 16vuotta nuoremmalla mersulla.
Ilme oli vähintäänkin
kun kakkoskoppa meinasi ensimmäisessä mutkassa kotipihan jälkeen puskea metsään,nopeaa se vain unohtuupi kuinka paskat renkaat sitä golffissa olikaan
Mutta pientä teaseria ilman kuvaa voi antaa, auto on 02, faceliftin Bi-xenon umpioilla jotka toimii täysin oikein. Tämäkin vasta ilmeni itselleni kotipihalla kun aloin pimeällä starttaamaan autoa ja kattelin että mitäs nuo valot oikein touhuaa.. automaattinen korkeussäätö ja toimi oikein ja valokuvio muuttui pitkät päälle räpsäistessä , nice
Ja iltana jolloin auto oli saatettu kotipihalle , satuin mainitsemaan tyttökaverille että eka auto jossa toimii oikeasti rekisterikilven valot
Noh, karman laki iski kun en muistanut koputtaa puuta ja seuraavana aamuna ajotietokoneen näytössä luki tietenkin että License plate , check bulb l,r ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ilme oli vähintäänkin
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta pientä teaseria ilman kuvaa voi antaa, auto on 02, faceliftin Bi-xenon umpioilla jotka toimii täysin oikein. Tämäkin vasta ilmeni itselleni kotipihalla kun aloin pimeällä starttaamaan autoa ja kattelin että mitäs nuo valot oikein touhuaa.. automaattinen korkeussäätö ja toimi oikein ja valokuvio muuttui pitkät päälle räpsäistessä , nice
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja iltana jolloin auto oli saatettu kotipihalle , satuin mainitsemaan tyttökaverille että eka auto jossa toimii oikeasti rekisterikilven valot
![huh :huh:](./images/smilies/huh.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Itse itselleni vastaten pikainen googletus antoi vanteen malliksi R230 Avior
Pitääpä katsella kun talliin taas pääsee että mitäs merkintöjä sieltä vanteesta sitten löytyy, kun kuvien perusteella mitä itte tässä vertailin niin väri ainakin näyttäisi hieman eriltä kuin googlen kuvista katselemalla niin saattaa pian olla replicatkin..![huh :huh:](./images/smilies/huh.gif)
![nerd :nerd:](./images/smilies/024.gif)
Pitääpä katsella kun talliin taas pääsee että mitäs merkintöjä sieltä vanteesta sitten löytyy, kun kuvien perusteella mitä itte tässä vertailin niin väri ainakin näyttäisi hieman eriltä kuin googlen kuvista katselemalla niin saattaa pian olla replicatkin..
![huh :huh:](./images/smilies/huh.gif)
Ei ollu tuon tyyppisiä tekstejä, made in italy luki jossain. Sen verran kiireessä olin että kun heittelin vanteita alle niin viimeisen renkaan viimeistä pulttia olin kiristämässä niin muistin että perr,piti ottaa kuva nuista teksteistäkilander kirjoitti:Alkuperäisen vanteen sisäpuolelta löytyy numersarja.
Esim.tällainen: A 203 401 43 02 976
Jos löytyy tuontyyppistä numerosarjaa,voisi EPC:stä katella minkä mallin alkuperäinen.
Jos ei löydy,voip olla replica.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta tässä muutama kuvatus kesävantein varusteltuna:
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/4373_IMG_0398_1.jpg)
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/4373_IMG_0401_1.jpg)
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/4373_IMG_0399_1.jpg)
![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/4373_IMG_0400_1.jpg)
Sitten nuista tingentangeleista antoi venäläisten sivu tällaista:
vin WDB2032161F265825
M27 Unknown
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
486 Unknown
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
669 Unknown
683 Unknown
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
802 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
200A LEATHER
287 THROUGH-LOADING FEATURE
226L MUNICH BRANCH
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
201A LEATHER BLACK
Kuka kertois nuo tuntemattomat varusteet? pisteet sille
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
+ tämä 802 AEJ 06/1/M/X
200A LEATHER
226L MUNICH BRANCH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
486 SPORTS SUSPENSION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
550 TRAILER COUPLING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
683 INVALID/L.A.,5-HOLE DESIGN "TURIN",16", WIDE TIRES
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
802 YOM 11/1/K/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
226L MUNICH BRANCH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
486 SPORTS SUSPENSION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
550 TRAILER COUPLING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
683 INVALID/L.A.,5-HOLE DESIGN "TURIN",16", WIDE TIRES
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
802 YOM 11/1/K/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE