Markon 4-Matic
Markon 4-Matic
Tuli hankittua W203 320 4-matic 2003 250tkm. W201 saa jäädä opetuskäyttöön.
Varsin hyvä korinen 2003 , vain takakaaret pintaruosteessa. Alusta varsin hyvä. Tuotu Saksasta yli 10 v sitten.
Muistipenkit, sähkösäätöinen ratti, parktronic, elegance mainittavaa.
Jatkuu
Varsin hyvä korinen 2003 , vain takakaaret pintaruosteessa. Alusta varsin hyvä. Tuotu Saksasta yli 10 v sitten.
Muistipenkit, sähkösäätöinen ratti, parktronic, elegance mainittavaa.
Jatkuu
Re: Markon 4-Matic
- Liitteet
-
- 1655837007549.jpg (483.2 KiB) Katsottu 39437 kertaa
-
- 1655837007580.jpg (288.59 KiB) Katsottu 39437 kertaa
-
- 1655837007611.jpg (276.88 KiB) Katsottu 39437 kertaa
Re: Markon 4-Matic
Tällaista 203:a kannattaa vielä korin puolestakin kunnostella. Pari yksilöä kävi Lintosella huollossa säännöllisesti ja en muista että nelivedossa olisi ollut ikinä mitään ongelmia, lienee hyvä systeemi.
wiimax.fi
Re: Markon 4-Matic
Kiitos. Etualatukivarsi oikea 203 330 0407 on pallonivelestä väljä. Original on n. 600€ etelässä, täällä 800€. Trucktecin saa n. 180€. Se oikea on jo kerran vaihdettu näköjään ja uudelleen väljä. Vasen on original alumiinia joten luultavasti tehtaalla asennettu. Pieniä kunnostuksia ja huoltoa täytyy tehdä. Auto kulkee mukavasti ja voimansiirto, moottori osasto pelaa moitteettomasti.
Re: Markon 4-Matic
Oliko se niin että tässä 203:ssa on vielä etupään voimansiirto kestävää mallia? Uudemmissa on sitten sitä jakoloova ja etuvetarin kannatinlaakerivaivaa?
Onko tämä jatkuva nelikko vai vetääkö etupää jonkin viskon läpi tms?
Pienesti itteäkin kiinnostanu nämä nelikko 203:set, harmi vaan kun näitä ei ole diisselimyllyllä.
Onko tämä jatkuva nelikko vai vetääkö etupää jonkin viskon läpi tms?
Pienesti itteäkin kiinnostanu nämä nelikko 203:set, harmi vaan kun näitä ei ole diisselimyllyllä.
Re: Markon 4-Matic
Toivottavasti on..
Jatkuva 60/40 takapainotteinen veto. Niinpä 612 / 4 Matic olisi ollut hyvä.
Bensaa menee vähintään kymppi aina, onneksi kakkosauton kilometrit ovat olleet vähäiset, toistaiseksi ainakin.
Jatkuva 60/40 takapainotteinen veto. Niinpä 612 / 4 Matic olisi ollut hyvä.
Bensaa menee vähintään kymppi aina, onneksi kakkosauton kilometrit ovat olleet vähäiset, toistaiseksi ainakin.
Re: Markon 4-Matic
Vähän vastusti. Auto jätti välille. Itse olen työmatkalla , taas kun vaimon auto on rikki, kuollut jänis pihalla tms.
Paikallis paja tutki.. lasku ja polttoaine suodatin ja pari letkua vaihdettu. Auto oli vieraskorea ja toimi korjaamolla ollessaan. Kaveri vaihtoi varmuuden vuoksi pumpun releen. Auto kotiin, seuraava lähtö ja sammui.
Naapureiden avulla auto työntäen kotipihan.
Bensapumppu yksikkö paikallisesta pierburg 200€.
Toivossa että siinä vika, näin todennäköisesti.
Bensaa 1/4. Ei se 1/2.
Sukulainen hommiin. Osa vaihdettu. Ei syty ei..
Oikea tankki oli tyhjä.. selvisi kun kyselin.
Vasen työllä ja tuskalla auki. N. 5-8cm vajaa.
Eli vasen tankkilaite rikki.
Jos auto olisi pajalla ollut rikki, olisi helpottanut.
Onpahan bensapumppu yksikkö uusi.
Säästin ja tilasin vasemman Delphinä. Vaihtelen syksymmällä.
Paikallis paja tutki.. lasku ja polttoaine suodatin ja pari letkua vaihdettu. Auto oli vieraskorea ja toimi korjaamolla ollessaan. Kaveri vaihtoi varmuuden vuoksi pumpun releen. Auto kotiin, seuraava lähtö ja sammui.
Naapureiden avulla auto työntäen kotipihan.
Bensapumppu yksikkö paikallisesta pierburg 200€.
Toivossa että siinä vika, näin todennäköisesti.
Bensaa 1/4. Ei se 1/2.
Sukulainen hommiin. Osa vaihdettu. Ei syty ei..
Oikea tankki oli tyhjä.. selvisi kun kyselin.
Vasen työllä ja tuskalla auki. N. 5-8cm vajaa.
Eli vasen tankkilaite rikki.
Jos auto olisi pajalla ollut rikki, olisi helpottanut.
Onpahan bensapumppu yksikkö uusi.
Säästin ja tilasin vasemman Delphinä. Vaihtelen syksymmällä.
Re: Markon 4-Matic
Vasen tankkilaite vaihdettu. Kuulosti toimivan.
Oikea alapallo on väljä. Se on jo tarvike. Löytyi käytetty original tukivarsi halvalla jossa tiukka pallonivel. Kävin vaihtamaan, jäi kesken kun taaemman puslan pultti ei tule pois irroittamatta raidetankoa . Riittääkö ulkopään irroitus eli vaihto ja säätö ? Kääntyykö tanko riittävästi?
Vai laskisiko ohjauslaitteistoa kokonaan. Suuntaukseen vien kuitenkin,.etupyörien kuluma kertoo tarpeesta.
Thermotronicin aktiivihiili suodattimet vaihdoin. Olivat tehtaalla asennettu. Oli aika vaihtaa.
Mittariston näytön vaihdoin. Taas on kirkas. Sekin lämmettyään oli himmeä.
Oikea alapallo on väljä. Se on jo tarvike. Löytyi käytetty original tukivarsi halvalla jossa tiukka pallonivel. Kävin vaihtamaan, jäi kesken kun taaemman puslan pultti ei tule pois irroittamatta raidetankoa . Riittääkö ulkopään irroitus eli vaihto ja säätö ? Kääntyykö tanko riittävästi?
Vai laskisiko ohjauslaitteistoa kokonaan. Suuntaukseen vien kuitenkin,.etupyörien kuluma kertoo tarpeesta.
Thermotronicin aktiivihiili suodattimet vaihdoin. Olivat tehtaalla asennettu. Oli aika vaihtaa.
Mittariston näytön vaihdoin. Taas on kirkas. Sekin lämmettyään oli himmeä.
Re: Markon 4-Matic
ONKO kukaan vaihtanut alatukivartta tällaiseen?
Ulkopään irroitus ei auta juurikaan
Sisäpää irti tai ohjauslaitteistoa alas. Sen oikea taaempi mutteri ylhäällä on vain aika haastavassa paikassa.
Ulkopään irroitus ei auta juurikaan
Sisäpää irti tai ohjauslaitteistoa alas. Sen oikea taaempi mutteri ylhäällä on vain aika haastavassa paikassa.
Re: Markon 4-Matic
Nyt se on pajalla vaihdettu ja 4-pyörä suuntaus tehty.
Ilmeisesti raide sisäpään irroitus riitti. Onpahan nyt oikeallakin uusi lemförder raide ulkopää. Alkuperäinen oli löysä ei väljä.
Ilmastointi vuotaa todennäköisesti paineanturin tiivisteestä. Siitä ja alla olevista putkiliitoksista oli väriaineessa. Kai se ylin on syy? Tuskin kaikki kolme
Ilmeisesti raide sisäpään irroitus riitti. Onpahan nyt oikeallakin uusi lemförder raide ulkopää. Alkuperäinen oli löysä ei väljä.
Ilmastointi vuotaa todennäköisesti paineanturin tiivisteestä. Siitä ja alla olevista putkiliitoksista oli väriaineessa. Kai se ylin on syy? Tuskin kaikki kolme
Re: Markon 4-Matic
Ilmastointi sai uusia osia koska se kuuluisa kiinnityskappale oli niin jumissa ettei se irronnut kuin mba:lla sahaamalla. Oikea putki, keulan kenno uusiksi. Ja argh vielä vasen joudutaan uusimaan kunhan sellaisen joskus saa. Nyt myyvät ei oota. Vasen vuotaa laipan juuresta.
Huolto alkaa olemaan tehty eli kaikki suodattimet, tulpat (12kpl) , moottoriin castrol edge 0w40 229.5, jarruneste, muut itse, paitsi lomalla ollessa, MBA vaihtoi etuperän ja jakolaatikon öljyt samalla kun ilmastointi yritettiin saada pitämään.
Tänään vaihdoin termostaatin, autossa oli tehtaalla asennettu 87c mikä piti lämmöt 75-80c. Nyt Behr/Mahle paketista original mistä höylätty mercedes teksti pois- lämmöt taas 87c. Myös kiertovesipumpun uusin , tässä saksa mallissa kun on myös taukolämpö . Ja aina se on käytetyssä rikki.
Niin , ei ne takakaaret ole juurikaan ruosteessa, likaiset vain olivat, joitain pilkkuja vasta korroosiota.
Huolto alkaa olemaan tehty eli kaikki suodattimet, tulpat (12kpl) , moottoriin castrol edge 0w40 229.5, jarruneste, muut itse, paitsi lomalla ollessa, MBA vaihtoi etuperän ja jakolaatikon öljyt samalla kun ilmastointi yritettiin saada pitämään.
Tänään vaihdoin termostaatin, autossa oli tehtaalla asennettu 87c mikä piti lämmöt 75-80c. Nyt Behr/Mahle paketista original mistä höylätty mercedes teksti pois- lämmöt taas 87c. Myös kiertovesipumpun uusin , tässä saksa mallissa kun on myös taukolämpö . Ja aina se on käytetyssä rikki.
Niin , ei ne takakaaret ole juurikaan ruosteessa, likaiset vain olivat, joitain pilkkuja vasta korroosiota.
Re: Markon 4-Matic
Ilmastointi korjattu vaihtamalla vasen putki käytettyyn. Toivottavasti toimii jonkun vuoden.
Re: Markon 4-Matic
Minkä merkkiset tulpat ja mikä tyyppinumero? Itselläkin tuossa E320 4 Maticissa alkais olemaan tulppienvaihto ajankohtainen.
Re: Markon 4-Matic
Tämmöönenhän olis hieno talviauto.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Markon 4-Matic
Tulpat etsintään mallin perusteella.
Kyllä vaimo on ollut tyytyväinen lumisade aamuina autoon. Eikä muutenkaan ole moittinut.
Kyllä vaimo on ollut tyytyväinen lumisade aamuina autoon. Eikä muutenkaan ole moittinut.
Re: Markon 4-Matic
Kampiakselin tunnistin sytytti moottorihäiriö valon. Vaihdoin tänään Bosch anturin, yläkautta onnistui vaikka vähän ahdasta oli. Ohut käsi oli tässä hommassa etu.
Ainkin ensi startti oli heti lyhyt, aiemmin on välillä pyörittänyt n. 3 sek ennen käynnistymistä.
Ainkin ensi startti oli heti lyhyt, aiemmin on välillä pyörittänyt n. 3 sek ennen käynnistymistä.
Re: Markon 4-Matic
Ongelmana oli pieni nykiminen moottori jarrutuksessa.
Vaihdoin kyb venttiiliin (vaihteistokauppa), ongelma vaikuttaa poistuneen.
Töpseli vuoti jonkin verran, onpahan sekin nyt uusi.
4,5 L meni uutta öljyä . Vanha oli vielä punaista niin olkoon noin. Tässä nelivedossa on perinteinen paikka avata paluuputki hankala, etu kardaanin takia.
Vaihdoin kyb venttiiliin (vaihteistokauppa), ongelma vaikuttaa poistuneen.
Töpseli vuoti jonkin verran, onpahan sekin nyt uusi.
4,5 L meni uutta öljyä . Vanha oli vielä punaista niin olkoon noin. Tässä nelivedossa on perinteinen paikka avata paluuputki hankala, etu kardaanin takia.
Re: Markon 4-Matic
Joo, ei se tuossa kun vanha öljy on vielä kirkasta ole ongelma vaikkei kaikki vaihdukaan.
wiimax.fi
Re: Markon 4-Matic
Tuonhon on Öljypiste n. 50 tkm sitten tehnyt vaihteiston pesun, 100% öljyn ja suodattimen vaihdon. Yllättävän vähän oli magneetissakaan likaa, toki vähän, myös nopeusanturissa. Vielä kun olisivat tuolloin vaihtaneet töpselin ei olisi vuotanut.
Liekköhän ovat lauhduttimen päästä avanneet litoksen mihin öljynvaihtokoneen putket on laitettu?
Liekköhän ovat lauhduttimen päästä avanneet litoksen mihin öljynvaihtokoneen putket on laitettu?
Re: Markon 4-Matic
Lämmityslaitteen moottorin vaihto. Merkki Abakus eli halvin, noin neljä kymppiä..
Re: Markon 4-Matic
W203 thermotronicilla . Vasen huurteen poisto läppämoottori tanko tms vika, ilmanlaatu tunnistin antaa vikakoodin, arvot kuitenkin järkeviä starilla tutkien.
Ongelmana on kuitenkin, vasemmalle ei tule kylmää kunnolla, vaan ihan kuin ilman ilmastointia. Kun vasemmalle pyytää maksimi kylmää, kaasupolkimen yläpuolella läppämoottori toimii ja ratas menee ääri asentoon. Palaten kohta vähän taaksepäin. Tässä syy miksi ei tule kylmää.
Mutta mikä tuon aiheuttaa?
Edit: tilasin ilmastoinnin käyttöyksikön. Aika näyttää onko siinä vika.
Ongelmana on kuitenkin, vasemmalle ei tule kylmää kunnolla, vaan ihan kuin ilman ilmastointia. Kun vasemmalle pyytää maksimi kylmää, kaasupolkimen yläpuolella läppämoottori toimii ja ratas menee ääri asentoon. Palaten kohta vähän taaksepäin. Tässä syy miksi ei tule kylmää.
Mutta mikä tuon aiheuttaa?
Edit: tilasin ilmastoinnin käyttöyksikön. Aika näyttää onko siinä vika.
Re: Markon 4-Matic
Ainiin. Läppämoottoreiden kalibrointi auttoi.