RiKo kirjoitti:Hengenvaarallinen vekotin oli Biltemalta ostettu virranjakajan pyörijä,
joka katkaisi kipinän 5000r/min. Juuri rekan veto-aisan kohdalla...
Oliko kyydissä henkihieverissä oleva henkilö, vai mikä pakottava tarve oli ylipäätänsä lähteä rekan ohitukseen ja tehdä itse tilanteesta hengenvaarallinen?
piippu kirjoitti:
Siis että ja jos teet seuraavasti: Käynnistät auton ja varmistat että LIMIT on poissa päältä (oranssi valo ei pala viiksessä, eikä missään ole mainintaa kyseisen rajoittimen päällä olosta). Lähdet liikkeelle tekemättä kyseiselle viikselle yhtään mitään ja kiihdytät auton 84km/h nopeuteen, ja NYT painat kerran vakionopeussäätimen nuppia sisäänpäin, että LIMIT (rajoitin) aktivoituu ja tämän jälkeen nostat yhden kerran kyseisestä viiksestä ylös (samaan tyyliin kuin kytkisit suuntamerkin kääntyäksesi oikealle) niin mitä tapahtuu
Ei vaan toimi.
Joka ainut painalluksen ja noston/laskun yhdistelmä tuottaa vain täysiä kymppejä. Rattiin päin vetäisy palauttaa aiemman rajoituksen.
Auto on W203.007 s. 6.6.2003, Bremen. Karvahattumalli?
Onko näitä mersun kokoonpano kyliä montakin?
Kai se on sitten uskottava, että tuollaisiakin viiksiä on tehtaalta ulos suollettu
Mutta ihan mielenkiinnosta lisää utelua...että saako tuolla kyseisellä autolla lainkaan, edes vakionopeussäätimeen muuta kuin tasakymppejä viiksen yhdellä nostolla (siis auton pitäisi ottaa sillä nostolla kyseinen nopeus käyttöön)? Eli jos ajat 75km/h ja nostat viiksestä kerran vakionopeussäätimessä, niin hyppääkö se muka heti 80km/h ?
RiKo kirjoitti:Hengenvaarallinen vekotin oli Biltemalta ostettu virranjakajan pyörijä, joka katkaisi kipinän 5000r/min. Juuri rekan veto-aisan kohdalla...
Mesen arvoista OT:tä
sonikki kirjoitti:Oliko kyydissä henkihieverissä oleva henkilö, vai mikä pakottava tarve oli ylipäätänsä lähteä rekan ohitukseen ja tehdä itse tilanteesta hengenvaarallinen?
Hmm. Miksi nyt kyseenalaistettiin virranjakajalla varustetulla autolla ohittaminen eikä aiemmin LIMIT:illisellä autolla ohittamista?
piippu kirjoitti:Mutta ihan mielenkiinnosta lisää utelua...että saako tuolla kyseisellä autolla lainkaan, edes vakionopeussäätimeen muuta kuin tasakymppejä viiksen yhdellä nostolla (siis auton pitäisi ottaa sillä nostolla kyseinen nopeus käyttöön)? Eli jos ajat 75km/h ja nostat viiksestä kerran vakionopeussäätimessä, niin hyppääkö se muka heti 80km/h ?
Ainakin mulla tekee juuri näin. Vipstaakilla saa lukittua joko seuraavan ylemmän tai alemman kympin riippuen siitä, heilauttaako sitä ylös vai alas.
piippu kirjoitti:
Kai se on sitten uskottava, että tuollaisiakin viiksiä on tehtaalta ulos suollettu
Mutta ihan mielenkiinnosta lisää utelua...että saako tuolla kyseisellä autolla lainkaan, edes vakionopeussäätimeen muuta kuin tasakymppejä viiksen yhdellä nostolla (siis auton pitäisi ottaa sillä nostolla kyseinen nopeus käyttöön)? Eli jos ajat 75km/h ja nostat viiksestä kerran vakionopeussäätimessä, niin hyppääkö se muka heti 80km/h ?
Vakkari kyllä tunnistaa ajetun nopeuden.
Muuttaa myös nopeutta pidettäessä viikseä nostettuna tai laskettuna.
piippu kirjoitti:….Eli jos ajat 75km/h ja nostat viiksestä kerran vakionopeussäätimessä, niin hyppääkö se muka heti 80km/h ?
Ainakin mulla tekee juuri näin. Vipstaakilla saa lukittua joko seuraavan ylemmän tai alemman kympin riippuen siitä, heilauttaako sitä ylös vai alas.
t.
Risto
No jo on merkilliseksi mennyt mersutkin….siis nimenomaan cruise controllillakin ja unohdetaan se LIMIT nyt tässäkohtaa?
Eli noissa on pakotettu renkuttamaan viikseä yhdeksän kertaa sen ensimmäisen noston jälkeen, jos toiveena päästä vaikka 89km/h?
Pikkuveljellä oli joku W204:nen hetkiaikaa ja kyllä siinäkin muistaakseni sai kertanostolla sen nopeuden jota sillähetkellä ajoi…nyt pirssi on vaihtunut muihin merkkeihin, että ei pääse kokeilemaan, mutta isäukolla on vielä W212:nen niin pitääpäs käydä tekemässä tikusta asiaa ja kutsua itsensä koeajolle miten siinä toimii
sonikki kirjoitti: Oliko kyydissä henkihieverissä oleva henkilö, vai mikä pakottava tarve oli ylipäätänsä lähteä rekan ohitukseen ja tehdä itse tilanteesta hengenvaarallinen?
Lähtötilanne oli niin helppo, että myös takana tuleva lähti ohitukseen.
Minun yhtäkkinen hiljentäminen toi varmaan ajatuksen tahallisesta kiusanteosta.
KickDown`in vapauttaminen antoi laatikolle luvan isommalle vaihteelle ja
sitten 5000r/min riitti kyllä ohi pääsemiseen.
Mitä sillä ajan säästöllä ehtii tekemään, niin tuskin kovin montaa juttua...
Roisto kirjoitti:EDIT:
Se itseen päin renkuttaminen on tosin vielä kokeilematta. Pitänee testata, kun töistä pääsee.
Helevettiläinen. Tosiaan, kun ihteen päin renkuttaa, saapi limittiä kasvatettua ykkösen pykälissä. Eipä tuota kyllä oisi vahingossa älynnyt – niin erilainen on logiikka kahden samasta viiksestä ohjattavan toiminnon välillä. Jos tempomaatti on päällä, niin itseen päin nykäisemällä pystyy tarkistamaan, mikä nopeus siellä olikaan asetettuna.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 11.11.2015 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
piippu kirjoitti:….Eli jos ajat 75km/h ja nostat viiksestä kerran vakionopeussäätimessä, niin hyppääkö se muka heti 80km/h ?
Ainakin mulla tekee juuri näin. Vipstaakilla saa lukittua joko seuraavan ylemmän tai alemman kympin riippuen siitä, heilauttaako sitä ylös vai alas.
t.
Risto
No jo on merkilliseksi mennyt mersutkin….siis nimenomaan cruise controllillakin ja unohdetaan se LIMIT nyt tässäkohtaa?
Eli noissa on pakotettu renkuttamaan viikseä yhdeksän kertaa sen ensimmäisen noston jälkeen, jos toiveena päästä vaikka 89km/h?
Pikkuveljellä oli joku W204:nen hetkiaikaa ja kyllä siinäkin muistaakseni sai kertanostolla sen nopeuden jota sillähetkellä ajoi…nyt pirssi on vaihtunut muihin merkkeihin, että ei pääse kokeilemaan, mutta isäukolla on vielä W212:nen niin pitääpäs käydä tekemässä tikusta asiaa ja kutsua itsensä koeajolle miten siinä toimii
Omassa W204 toimii siis sekä limit että vakionopeudensäädin niin, että ylös- tai alaspäin tökkimällä ottaa ensin senhetkisen nopeuden, sen jälkeen kevyesti nostamalla tai laskemalla + tai -1 km/h, tai "tappiin" siirtämällä tasakympit ylös tai alas.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Roisto kirjoitti:
Ainakin mulla tekee juuri näin. Vipstaakilla saa lukittua joko seuraavan ylemmän tai alemman kympin riippuen siitä, heilauttaako sitä ylös vai alas.
t.
Risto
No jo on merkilliseksi mennyt mersutkin….siis nimenomaan cruise controllillakin ja unohdetaan se LIMIT nyt tässäkohtaa?
Eli noissa on pakotettu renkuttamaan viikseä yhdeksän kertaa sen ensimmäisen noston jälkeen, jos toiveena päästä vaikka 89km/h?
Pikkuveljellä oli joku W204:nen hetkiaikaa ja kyllä siinäkin muistaakseni sai kertanostolla sen nopeuden jota sillähetkellä ajoi…nyt pirssi on vaihtunut muihin merkkeihin, että ei pääse kokeilemaan, mutta isäukolla on vielä W212:nen niin pitääpäs käydä tekemässä tikusta asiaa ja kutsua itsensä koeajolle miten siinä toimii
Omassa W204 toimii siis sekä limit että vakionopeudensäädin niin, että ylös- tai alaspäin tökkimällä ottaa ensin senhetkisen nopeuden, sen jälkeen kevyesti nostamalla tai laskemalla + tai -1 km/h, tai "tappiin" siirtämällä tasakympit ylös tai alas.
Jep…ja näin toimii myös -13 W212:ssa Limit ja vakionopeussäätimellä
Onko tuo nyt joku "aivopieru" mersulta tehdä välillä tuollaista omituista ja hankalasti käytettävää, vai markkinointikikka, että saadaan muutaman vuoden jälkeen esitellä Suurena Uutuutena kilometrin tarkkuudella säädettävää cruise controllia (luulevat että kukaan ei muista tälläisen jo olleen 15v takaperin)
Roisto kirjoitti:EDIT:
Se itseen päin renkuttaminen on tosin vielä kokeilematta. Pitänee testata, kun töistä pääsee.
Helevettiläinen. Tosiaan, kun ihteen päin renkuttaa, saapi limittiä kasvatettua ykkösen pykälissä. Eipä tuota kyllä oisi vahingossa älynnyt – niin erilainen on logiikka kahden samasta viiksestä ohjattavan toiminnon välillä. Jos tempomaatti on päällä, niin itseen päin nykäisemällä pystyy tarkistamaan, mikä nopeus siellä olikaan asetettuna.
t.
Risto
PS.
Painoin näköjään Muokkaa enkä Vastaa siihen omaan viestiini. Tämä on nyt sitten tuplana – toinen oudossa paikassa ketjun välissä.
piippu kirjoitti:
Siis että ja jos teet seuraavasti: Käynnistät auton ja varmistat että LIMIT on poissa päältä (oranssi valo ei pala viiksessä, eikä missään ole mainintaa kyseisen rajoittimen päällä olosta). Lähdet liikkeelle tekemättä kyseiselle viikselle yhtään mitään ja kiihdytät auton 84km/h nopeuteen, ja NYT painat kerran vakionopeussäätimen nuppia sisäänpäin, että LIMIT (rajoitin) aktivoituu ja tämän jälkeen nostat yhden kerran kyseisestä viiksestä ylös (samaan tyyliin kuin kytkisit suuntamerkin kääntyäksesi oikealle) niin mitä tapahtuu
Ei vaan toimi.
Joka ainut painalluksen ja noston/laskun yhdistelmä tuottaa vain täysiä kymppejä. Rattiin päin vetäisy palauttaa aiemman rajoituksen.
Auto on W203.007 s. 6.6.2003, Bremen. Karvahattumalli?
Onko näitä mersun kokoonpano kyliä montakin?
Mulla on lähes samalla päivämäärällä oleva 203.007 ja siinä ainakin, kun vedät kerran rattiin, niin limit aktivoituu edelliseen lukemaan ja niin kauan, kun se lukema näkyy mittäriston näytöllä isona, niin siitä sitten rattiin päin napsutellen kilometri kerrallaan ylöspäin.
Ongelma poistui, kun jätimme mersun sueraavan omistajan tutkittavaksi.
Mittarissa 292tkm, josta meidän osuus 184tkm.
6,33l/100km, noin 60km/h keskinopeudella, 0,35€/km.
Vertailun vuoksi: Audi 100 0,18€/km.
Vertailu ei oikeastaan todista muuta kuin autoilun jatkuvaa kallistumista.
1986 esim. 98-okt maksoi 0,50€/l.
Yritämme silti jälleen pienentää polttoaineen kulutusta.
Pääsee verottaja taas nostamaan veron osuutta...