No niin, nyt on rojekti saatettu loppuun. Poistin sitten koko systeemin autosta, mikrofonia lukuun ottamatta. Oli nääs niin mahoton paukkulanka patentti. Ei voi kun toivoa että tuo ei olisi virallisen "huoltoliikkeen" asentama, siis mersun virallisen.
Nimittäin, heti alussa suoraan sanottuna räsähti, käänsin nuo tuuletussuuttimet ylä-asentoon, "Eerolan" laatiman ohjeistuksen mukaisesti. Mutta siinä hetken ihmeteltyäni huomasin että niitä kahta torx-ruuvia ei olekkaan.

No sitten irrotin keskituuletussuutin systeemin yläreunastaan meisselin kärjellä ja aloin varovasti irrottamaan sitä. No tässä vaiheessa se tuuletussuuttimien peitelevy putosi käsille, se oli kiini sähköteipillä.

No paneeleiden purkaminen kävi helposti, ruuveja kun ei ollut.

Teline irtosi myöskin helposti, oli nääs kiini vain yhdellä ruuvilla, kojelaudan reunasta. Sitten huomasin mielenkiintoisen näköisiä "paukkulanka-viritelmiä" radion takan. Tässä vaiheessa oli selvää että koko sarja eliminoidaan. Sitten irroitin sarjan kaiuttimen vänkärin jalkatilasta. Avattuani vänkärin jalkatilan päällä olevan paneelin, putosi käsiin johtonippu.

Itse hands-freen keskusyksikkö oli teipattu komeasti ilmastointi teipillä puhaltimen pohjaan.

No ainakaan laitetta ei tarvinnut kauan hakea.
Sitten irroittamaan johtoja, nokian hf-keskukselle oli otettu maadoitukset radion toisen kiinitysruuvin alta, joten se oli paikallaan, mutta arvatkaa oliko sitä toista ruuvia ollenkaan.

No ei hätää, rammari pois ja takaa ihmeelliset johtohässäkät irti, onneksi ne olivat sentään rosvoliittimillä kiini. Joten ration johdotukset ovat kutakuinkin kunnossa.
Tuulilasi antennin "uhrasin", koska en viitsinyt alkaa purkamaan sitä a-pilareiden panelointia (ei se varmaan hankala avattava olisi ollut, mutta kuitenkin) joten antenni irti lasista ja johto poikki siitä kojelaudan laidassa olevasta kolosta, näin sain antenni irti helposti ja siististi, kun ei tarvinnut tapella niiden liittimien kanssa. Mikin jätin tosiaan paikoilleen, mahdollista myöhempää käyttöä varten.
Siinä kasatessa tuli sitten lisättyä kojelautaan viisi-ruuvia. Olivat vissiinkin unohtuneet kiireiseltä hf-sarja asentajalta pois.

Ei ihme että kojelauta vähän nitisi, pahimmissa röykyissä.
Mutta nyt
kojelauta on siisti, kun se karmea teline on poissa. Pahoja jälkiä siinä ei onneksi ollut, sen keskituuletus-suuttimien koristepaneelin liimasin siististi kasaan ennen asennusta kuumaliimalla.
Tässä sarja on sitten purettuna, tuon voisi asennella vaikka ruohonleikkuriin.
Otti vähäsen aikaa tuon purkaminen, noin neljä-tuntia, tosin suurin osa ajasta kului johtohässäköiden selvittelyyn ja tyhjien ruuvinpaikkojen etsimiseen.
Ja kiitoksia "Eerolalle" loistavista kojelaudan avaus ohjeista, paljon helpompi purkaa autoa, kun tietää mitä on vastassa.