[FIXED] MB w203 C200 komp. -2001 moottorin merkkivalo palaa

Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Ei sitä ketjua ilmeisesti oltu tarkastettu mutta nokka-akselin asentosäätimen liitin ja pätkä johtoa oli vaihdettu jonka halusikin ensin testata.

Kysymys kuuluu, että jos jakoketju olisi venynyt niin pitäisikö olla käynnissä jotain häiriötä taso muita oireita? Kun auto kuitenkin nätisti käy... Vain kiihtyvyys häviää koneen lämmetessä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janik1976 kirjoitti:Ei sitä ketjua ilmeisesti oltu tarkastettu mutta nokka-akselin asentosäätimen liitin ja pätkä johtoa oli vaihdettu jonka halusikin ensin testata.

Kysymys kuuluu, että jos jakoketju olisi venynyt niin pitäisikö olla käynnissä jotain häiriötä taso muita oireita? Kun auto kuitenkin nätisti käy... Vain kiihtyvyys häviää koneen lämmetessä.
Johdon pätkä vittaa systeemin mikä ei ole ollenkaan hyvä... muutakuin hetken ja sen jälkeen tarvitaan piiitkät pätkät johtoa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Voisiko viallinen MAP aiheuttaa tällaista ongelmaa?

Onko tässä mallissa useampi lämpötilan anturi jonka voi vaihtaa? Yhden olen tosiaan jo vaihtanut.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

En tiedä on EPC ja moottorin vikavalo eri asia tässä yhteydessä, mutta isäukon W203 joskin 220 CDI teki sitä että kuumalla koneella kiihdytyksessä sytytti EPC:n vikavaloa, ja star kertoi syylliseksi viallisen kaasupolkimen, jonka vaihdon jälkeen ei valot ole kiusailleet! :)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Samila
Viestit: 9
Liittynyt: 02.8.2014 22:08

Viesti Kirjoittaja Samila »

Ollaan tässä ukon kanssa seurailtu tiiviisti tämän topicin antia ja Janikin toimia. Ukolla on siis aivan sama MB ja aivan sama ongelma. Samoja palikoita on täälläkin vaiheltu, mutta mikään ei tunnu auttavan. Edellisestä viestistä on jonkun verran aikaa, ootko Janik löytäny mitään uutta tietoa tai saanu vikaa korjattua?

Taitaa melkonen tyyppivika olla, kun aivan järjettömän monella on samoja ongelmia.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Tuli mieleen sellaista, että eikö noille sadoille lämpö-, läppä- ym. antureille ym. sähköisille säätimille ole ohmisia ohjearvoja, jos ovat vastustoimisia. Ja jännitearvoja jos tuottavat aktiivisesti jotakin? Voisi mitata yleismittarilla ovatko edes periaatteessa kunnossa. Eivät kai ne kaikki ole digitaalisia antaen suoraan dataa anturilta tai kyseiseltä mittalaittelta luonnonilmiöistä, vaan A/D-myynnin on jossain langan päässä.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

kuuki92 kirjoitti:Ootkos koska vaihtanut ilmansuodattimen? vieläkö auto ''vikatilassa'' eli se kompressorin läppä pysyy auki ?
Miten tuon läpän kuuluisi toimia? Jos irroitan nyt ilmanputsarin ja katson sitä läppää niin auton ollessa sammuksissa se on kiinni. Kun laitan auton päälle ja annan kunnolla kaasua niin ei se mielestäni liikahda kovinkaan paljon. Milloin sen kuuluu olla kiinni ja milloin auki?
kuuki92
Viestit: 2
Liittynyt: 17.2.2014 20:43
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja kuuki92 »

Elikkä auton käydessä sen läpän kuuluisi olla melkolailla kiinni. Jos auton käydessä se on kokonaan auki niin auto on vikatilassa ja päästää kompurasta paineet heti pois.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Käytin auton eräässä paikassa täällä lähiseudulla ja ongelma on mahdollisesti nyt ratkennut. Toki näin kun sitä kuuluttaa niin minun tuurilla se ei varmasti pitkään toimi :)

Nokka-akselinasentotunnistin. Se vaihdettiin nyt sitten viimein koska *:lla vikakoodit antoivat sen viaksi (paikallisessa merkkihuollossa ei tätä selvittäneet). Kokeilun vuoksi en sitä vaan ollut halunnut ostaa ja vaihtaa. Nyt tietenkin harmittaa koska vika olisi mahdollisesti korjaanut jo aikoja sitten :)

Nyt auto toimii kylmänä ja lämpimänä juuri niinkuin sen oletan toimivan. Kiihtyvyys on kunnossa.

Nyt seuraillaan vielä hetken tilannetta. Pitänee auto katsastaakin nyt kun on mahdollista :)

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuineille!!! Tämä yhteisö toimii hienosti!
Samila
Viestit: 9
Liittynyt: 02.8.2014 22:08

Viesti Kirjoittaja Samila »

Mitä tuli kustantamaan? Ja nyt sulla ei ilmeisesti vikavalo enää syty?

EDIT: Ja alotuspostauksessa kerroit vaihtaneesi sen jo aikasemmin. Oliko edellinen joku varaosatunnistin?
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Hintaa korjaukselle tuli lopulta 170€.

Osa oli tosiaan aiemmin vaihdettu mutta se oli väärä. Tästä kyllä paikassa josta osan sain sanottiin, että ei ole ihan varma mistä mallista oli otettu. Oletettiin, että tähän se menisi myös. Tuosta osasta en erinnäisistä syistä jouunut maksamaan tuolloin.

Nyt auto toimii hienosti. Vielä kun saisi katsastukseen niin saisi listan mitä täytyy vielä korjata :)
hkerman
Viestit: 31
Liittynyt: 02.8.2011 10:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja hkerman »

Janik1976 kirjoitti:Hintaa korjaukselle tuli lopulta 170€.

Osa oli tosiaan aiemmin vaihdettu mutta se oli väärä. Tästä kyllä paikassa josta osan sain sanottiin, että ei ole ihan varma mistä mallista oli otettu. Oletettiin, että tähän se menisi myös. Tuosta osasta en erinnäisistä syistä jouunut maksamaan tuolloin.

Nyt auto toimii hienosti. Vielä kun saisi katsastukseen niin saisi listan mitä täytyy vielä korjata :)
Itsellä mersussa sama lasten tauti vaihoin ilmanputsarin niin vedot löyty mutta vajaa pari viikkoo niin meinasi itku piäästä ku tuntu eilen ettei transittia saa kiihytyksessä kiinni vikavaloo en nollannu vielä mutta jos se on nokka-akselin anturissa vika niin käyn sen vaihtamassa ja nollaab sitten tosiaan autohan tuli saksasta elokuussa niin meinaa vähän masentaa ku ei kauaakaa niin alkaa lasten viat näkymään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje-

EX Opel Astra -95
EX Toyota Carina 2 -90
EX MB 200D -86
EX MB 300TD -90
MB C200K -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”