C30 AMG -04 T 200tkm
C30 AMG -04 T 200tkm
Teren!
Taas tällänen ostin kun halvalla sain, eihän ne ikinä ihan ehjiä ole. Joten kirjottelen tänne kaikkee mitä siitä nyt tutkailen, ja viisaammat saavat heittää väliin myös mitä keksivät.
Viat autossa on kyseiset, että nokka ottanut pienen pusun kuitenkin niin lievä, että turvallisuus varusteet eivät ole lauenneet. Myöskään auto ei käynnisty.
Autosta oon purkanut jäähdyttimiä jo kaksi irti jotka pitää vaihtaa. isoin koneen puoleinen ja ilmastoinnin kenno. Sitten ensimmäinen ihmetys ja kysymys, minkä takia 3 jäähdyttimessä kiertää jäähdytinneste? johtuuko määrä siitä, että imusarja on nestejäähdytteinen?
Flektin otin irti joka myöskin vähän ottanut osumaa runko vääntynyt ja katkennut sen verran, että saa tigilla kasattua, osia ei siis puutu! Hintaa oli sen verran, että onneksi ei ollut menny rikki(1400e).
Meneeköhän tohon ihan normi se isoin jäähdytin ja ilmastoinnin kenno? Niissä ei kuitenkaan ole stanssattu amg-logoa ?
Sitten siihen käyntiongelmaan, virrat tulevat normaalisti, eikä heitä ihmeempiä vikakoodeja ajotietokoneelle kun avaimen laittaa lukkoon paitsi, että hehkun merkkivalo ei syty ollenkaan missään vaiheessa(Ei, en ole mitannut tuleeko hehkuille virtaa)? Eikä myöskään starttaa avaimen ollessa 3 asennossa.. Noh sain kaverin katsomaan sitä tietokoneen kanssa(xentry päivitetty -13) niin ei saatu moottorinohjainyksikköön ollenkaan yhteyttä, kaikkialle muualle sai. Sulakkeet katsottiin ja mittailtiin, että sieltä päin pitäisi olla kunnossa. Päätettiin irrottaa se moottorinohjausyksikkö ja jo liitintä irrottaessa näki että isoin ja keskimmäisin niistä oli ihan hapettunut( selvä vika, jee!) avattiin ohjainboksi loppuun ja piirilevy näytti kunnossa olevalta ei mustuneita kohtia, mikään ei ollut paisunut tai turvonnut. Tiima loppui silloin lasista joten ei ehditty kokeileen saako yhteyttä siihen laitokseen nyt vai onko kyrväyttänyt jo kokonaan sen.
Tosiaan jos jotain muuta tulee mieleen mitä kannattaa katsoa tai missä vika saattaisi olla niin tänne vain olen pelkkänä silmänä ja luen!
Onkohan kellään tietoa paljon noita on tehty tai suomeen tuotu kun kaikkialle minne soitellu niin tuppaavat sanomaan, että ei ihan joka viikko tule sellasta. Jopa veho ja kl (':shock:') ?
Taas tällänen ostin kun halvalla sain, eihän ne ikinä ihan ehjiä ole. Joten kirjottelen tänne kaikkee mitä siitä nyt tutkailen, ja viisaammat saavat heittää väliin myös mitä keksivät.
Viat autossa on kyseiset, että nokka ottanut pienen pusun kuitenkin niin lievä, että turvallisuus varusteet eivät ole lauenneet. Myöskään auto ei käynnisty.
Autosta oon purkanut jäähdyttimiä jo kaksi irti jotka pitää vaihtaa. isoin koneen puoleinen ja ilmastoinnin kenno. Sitten ensimmäinen ihmetys ja kysymys, minkä takia 3 jäähdyttimessä kiertää jäähdytinneste? johtuuko määrä siitä, että imusarja on nestejäähdytteinen?
Flektin otin irti joka myöskin vähän ottanut osumaa runko vääntynyt ja katkennut sen verran, että saa tigilla kasattua, osia ei siis puutu! Hintaa oli sen verran, että onneksi ei ollut menny rikki(1400e).
Meneeköhän tohon ihan normi se isoin jäähdytin ja ilmastoinnin kenno? Niissä ei kuitenkaan ole stanssattu amg-logoa ?
Sitten siihen käyntiongelmaan, virrat tulevat normaalisti, eikä heitä ihmeempiä vikakoodeja ajotietokoneelle kun avaimen laittaa lukkoon paitsi, että hehkun merkkivalo ei syty ollenkaan missään vaiheessa(Ei, en ole mitannut tuleeko hehkuille virtaa)? Eikä myöskään starttaa avaimen ollessa 3 asennossa.. Noh sain kaverin katsomaan sitä tietokoneen kanssa(xentry päivitetty -13) niin ei saatu moottorinohjainyksikköön ollenkaan yhteyttä, kaikkialle muualle sai. Sulakkeet katsottiin ja mittailtiin, että sieltä päin pitäisi olla kunnossa. Päätettiin irrottaa se moottorinohjausyksikkö ja jo liitintä irrottaessa näki että isoin ja keskimmäisin niistä oli ihan hapettunut( selvä vika, jee!) avattiin ohjainboksi loppuun ja piirilevy näytti kunnossa olevalta ei mustuneita kohtia, mikään ei ollut paisunut tai turvonnut. Tiima loppui silloin lasista joten ei ehditty kokeileen saako yhteyttä siihen laitokseen nyt vai onko kyrväyttänyt jo kokonaan sen.
Tosiaan jos jotain muuta tulee mieleen mitä kannattaa katsoa tai missä vika saattaisi olla niin tänne vain olen pelkkänä silmänä ja luen!
Onkohan kellään tietoa paljon noita on tehty tai suomeen tuotu kun kaikkialle minne soitellu niin tuppaavat sanomaan, että ei ihan joka viikko tule sellasta. Jopa veho ja kl (':shock:') ?
Ei nimittäin liiemmin näy faceliftin c30, jos omasi sellainen on.
Tuossa faceliftin mittaristo.

Tuossa faceliftin mittaristo.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuhon boxsi onkelmaan, tarkistele kaikki sulakeet, releet,
Virtalukon johdot(joskus tärähtelevät keila kolhuissa löysälle)
Jos vika paikantuu ECU:n niin yhteyteyttä kuusenalle...
E:sulkeet olikin jo tutkailtu, sitten tarkistala tulekko sinne hehkun releelle kaikki
Virtalukon johdot(joskus tärähtelevät keila kolhuissa löysälle)
Jos vika paikantuu ECU:n niin yhteyteyttä kuusenalle...

E:sulkeet olikin jo tutkailtu, sitten tarkistala tulekko sinne hehkun releelle kaikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu eli sulakkeet oli katsottu, releet katson vielä.
Sillä tietokoneella katsottiin se virtalukon ja avaimen toiminta niin sanoi, että ne ovat kunnossa. mutta pitää katsoa ihan silmillä sieltä takaa ne johdotukset.
Ihmeessä otan yhteyttä, sitten jos huomenna ei niistä huonoista kontakteista johtunut se ECU:n vika.
Tarkastan myös sen hehkunreleen tilanteen.
Jos se ei saa yhtetty ECU:n niin tuleeko käsky hehkua sitä vai erikautta?
Sillä tietokoneella katsottiin se virtalukon ja avaimen toiminta niin sanoi, että ne ovat kunnossa. mutta pitää katsoa ihan silmillä sieltä takaa ne johdotukset.
Ihmeessä otan yhteyttä, sitten jos huomenna ei niistä huonoista kontakteista johtunut se ECU:n vika.

Tarkastan myös sen hehkunreleen tilanteen.
Jos se ei saa yhtetty ECU:n niin tuleeko käsky hehkua sitä vai erikautta?
Vähän on taas vierähtänyt, mutta jotain on tapahtunutkin!
Eli auto käynnistyi, eikä ollut kiinni yhden CDI boxin liittimen hapertuminen mistä aikaisemmin sanoin vaan kyseisen boxin 3 liittimen 25 ja 26 pin oli poikki ja jäänyt liittimeen kiinni. Noh sinne uudet kolvailtua, saatiin autoon tietokoneella yhteys samalla lähti hehkun merkkivalo palamaan!Suuret odotukset ja avainta kääntämällä saatiin auto käynnistymään!!
Vastaan siis itselleni, että se hehku ja pääsy koko CDI boxiin menee saman pinnin kautta jos joku joskus ihmettelee!
Enään tarvitsee Ilmastoinnin lauhdutin isoin syyläri ja auto kasaamista vaille käyntikuntoinen.
Mistä te tilailette osia ulkomailta jotain vinkkejä?
Alvadi.ee?
Eli auto käynnistyi, eikä ollut kiinni yhden CDI boxin liittimen hapertuminen mistä aikaisemmin sanoin vaan kyseisen boxin 3 liittimen 25 ja 26 pin oli poikki ja jäänyt liittimeen kiinni. Noh sinne uudet kolvailtua, saatiin autoon tietokoneella yhteys samalla lähti hehkun merkkivalo palamaan!Suuret odotukset ja avainta kääntämällä saatiin auto käynnistymään!!
Vastaan siis itselleni, että se hehku ja pääsy koko CDI boxiin menee saman pinnin kautta jos joku joskus ihmettelee!
Enään tarvitsee Ilmastoinnin lauhdutin isoin syyläri ja auto kasaamista vaille käyntikuntoinen.
Mistä te tilailette osia ulkomailta jotain vinkkejä?
Alvadi.ee?