eseestie kirjoitti:Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua.

Mitä ajoa sinulla on kyseessä? Kaupunkiajon kulutuksilta vaikuttaa-tai ainakin pääosin kaupunkiajoa.
Minulla W123 300 D 5.vaiht. Ja huom kokemusta autosta minulla on 370 tkm ja 16 vuotta, joten voin puhua ihan kokemuksesta.
Kulutus on minulla maantiepainotteisessa ajossa n. 7,5 litraa. Ja paljonhan se on nykymittapuun mukaan, mutta kolikon toinen kääntöpuoli on siiinä, että auto on toimiva: tilava, vakaa ajettava, lämmin ja varma. Sillä voi mennä metsäteille-ei tipu muovihelmat pieniin kiviin-pohjapanssari suojaa ja maavara hyvä. Aikuiset peurat mahtuu takakonttiin. Auto on taloudellinen kokoonsa ja ikäänsä nähden.
Ja tärkeintä-auton tekniikan voi huoltaa ja ymmärtää ilman mitään helvetin tietokoneita. Tässä autossa tuntuu toimivan kaikki niin, että voi lähteä huoletta matkaan-ei ainoatakaan käyntihäiriötä tai matkan keskeytystä koko omistushistorian aikana. Olen varmaankin tottunut liian hyvään!
Eldolle voisin sanoa, että rauhoitu äläkä provosoidu! Aja rauhassa ja tutustu autoon. Älä välitä noista muiden kulutuslukemista-taloudellisimmat cdi-koneet löytyvät mersultakin 90-luvun lopulta. Sun ajomäärillä ei maailmaa kaada se litraa pienempi kulutus-pääasia, että auto toimii! Älä odota nimeltä Mercedes-Benz niitä vanhan ajan luotettavuus ja laatuominaisuuksia-hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!