Useasti keskustellaan, että auton moottori ei lämpene diesel malleissa tarpeeksi. Nyt taitaa ollakkin päinvastainen tilanne. Eli talvella tuli vaihdettua vm.02 220cdi termostaatti koska ei lämmenyt. No nyt sitten ulkoilma lämpöjen noustua +10c ja siihen kaupunkia (huom vain kaupungissa ei maantiellä) ajoa niin moottorin lämmöt parhaimmillaan jo 95c!!! termarina perus 92 ikävä kyllä mallia motonet. Öljyt kunnossa, jäähdytinnestettä on eikä lisäänny, katoa, eikä muuta väriään. Koneen ollessa lämmin alkaa kuulumaan moniurahihnalta pientä naputusta mistä autokorjaamo totesi, että ei tuo pahalta kuullosta ja ajoa vaan jos ei pahene. Tuli mieleen voisiko vesipumppu vedellä viimisiään. Toinen minkä katsoin on, että syyläriin tuleva ylempi letku normaaliin tapaan lämmin, mutta alempi letku aivan kylmä. Ja kosa syylärin tuuletin pitäisi hörähtää pyörimään? ei edes lämpöjen ollessa 90 pyöri minulla. Vain jos laittaa ilmastoinnin täysille kylmäpuolelle alkaa pyörimään eli ainakin toimii siis.
Nyt tuli paljon tekstiä ja toivottavasti edes jotain sai selvää jostain
