Jonski kirjoitti:Tätä aihetta voipi kai lainata. Kiinnostais tietää vähän tuosta bensa 320 mallista. Onko mitä tyyppivikoja jne. onko näissä ollut sitä syyläriongelmaa mitä on ainakin w211 diisseleissä ollut alkupään malleissa?
Hyvä ja kiva perus sportti, kaikki muu riippuu tuurista niin kuin elämässä yleensä, jos huono tuurinen niin kohtuu kallista teetättää remonttia V6 koneeseen. Itellä menny nyt 11 tonnia puolen vuoden aikana mutta alkaa pikkuhiljaa olla kunnossa ja mieleinen, no joo, totta puhuen noista kolme tonttua menny varusteluun eli 8 kuitenkin vaan remontteihin, että en halua pelotella. Vika ei tosin ollu iso mutta hankalassa paikassa ja samalla laitettiin kaikki uutta. Auto "keskustelee" kuljettajan kanssa lähes kaikesta, tuo ajotietokone tulee joskus liiankin tutuksi ja pelottavaksi laitteeksi kun se haistelee auton toimintoja ja ilmoittaa niistä kuljettajalle. Varsinainen virtuaali ihme
KK laakeriongelmaa noissa on ollu ja tullu vastaan muutamassa yksilössä, johtuuko liian pitkistä öljynvaihtoväleistä vai rakenteellisesta ongelmasta (hetkellinen öljynpaineen lasku)
Jos se syyläri on kestäny tähän päivään (ehkä joskus vaihdettukin?) niin en näe mitään syytä miettiä sitä sen enempää. Valeon syylärit olivat niitä huonoja. Ite olen koittanu ettiä merkkiä syyläristä enkä ole löytänyt. Automaattilaatikko noissa autoissa on tehty kestämään ja on rakenteeltaan erityisenkin kestävä. Eli jos se koeajossa toimii normaalisti niin hyvä. Noissa V6 moottoreissa ei kannata säikähtää moottorista kuuluvaa hiukan "peltistä" tyhjäkäynnillä kuuluvaa käyntiääntä, on täysin normaalia. Koputus ääniä kannattaa kuunella moottorista esim D päällä, kuuluuko silloin jostakin koputusta tai lonksotusta (laakerit), pieni "loiske ääni" kuuluu aina kun automaatti vaihde kytketään se on normaalia. Tyyppivikana on lähes kaikissa W203 malleissa mittarin pikselit lämpimällä kelillä vajaat, eli "valmistusvikaa". Amerikanmaalla mersumiehet tekivät tästä gallupin ja laittoivat tehtaalle jotakin reklamaatiotakin.
W203 on sisäpuolen ovenkahvat ja aukasu "kupit" tehty liian pehmeästä materiaalista ja suurimmassa osassa näitä malleja ovat kaluttu karmean näköisiksi jo pienillä kilometreillä, joten näistä ei kannata havaintoja vetää jos kilsoja arvioi. Kyllä kunnossa oleva kyseinen malli on aina hintansa arvoinen kapistus, se V6 ääni on ihan erilainen kun nelos koneessa. Miinuksena mielestäni aika kova kulutus, sekalaisessa ajossa rauhallisella tyylillä noin 13.5/100km eikä vakuutuksetkaan halvimmasta päästä ole.