Ostin W 203 200CDI -02
Ostin W 203 200CDI -02
Toimiikohan nämä pikkumersut sitte ollenkaan?Kuulostaa että on aina jotakin vikaa jossainpäin autoa!Itellä pari viimestä vuotta ollut W140
S 280,jossa ei minkään valtakunnan vikaa.Nyt vaihdettu kansanauto W 203 200 cdi.Kiitos!
S 280,jossa ei minkään valtakunnan vikaa.Nyt vaihdettu kansanauto W 203 200 cdi.Kiitos!
Re: Ostin W 203 200CDI -02
Toimii. Vaikka näkemättä on tietenkin aika vaikea sanoa, minkälaisesta yksilöstä on kyse. Ainoat oikeat viat minulla ovat kahden 203:n aikana olleet:finaali kirjoitti:Toimiikohan nämä pikkumersut sitte ollenkaan?...
1) Sähköpenkin kontrollimoduuli sippasi.
2) Ilmastoinnin säätötanko sanoi "naps", jonka jälkeen se vaihdettiin kestävämpään.
3) Ruiskutin väärää lubrikanttia oven tuulihakaan, mikä ei ollut 5 sekuntia ruiskutuksen jälkeen enää likikään niin hyvän tuntuinen ajatus.
Muu ruuvaaminen on ollut huoltoa, eli ennakoivaa hoitoa, ettei vikoja pääse syntymään.
Lisäksi noista menee narinaniveliä. Minulla ei ole vielä mennyt.
-T


Tää foorumin lukeminen on vähän kuin lukisi lääkärikirjaa.... tännehän kirjoitellaan yleensä kun jotain on pielessä ja tulee helposti sellainen tunne että autot on pelkkiä vikoja täynnä.
Olen omalla 200 CDI:llä ajanut yli 90 tkm (kokonaislukema 152 tkm, mutta voi olla enemmänkin)
Remontit: -takajousi poikki
-sivuttaiskiihtyvyysanturi rikki
-termostaatti vaihdettu
-ilmastoinnin vipu vaihdettu
-narinanivelet vaihdettu
-2 kumipuslaa ja koiranluut vaihdettu eteen
-tasauspyörästön stefat vaihdettu
-toisen takaoven kaiutin vaihdettu
Lisäksi jarrupaloja ja -levyjä vaihdettu ja huoltoon kuuluvaa tavaraa. Eiköhän nämä ole sellaista autojen keskitasoa tai vähän paremmalla puolella vikojen suhteen. Näin näyttäisi myös erilaiset saksalaistilastot kertovan.
Olen omalla 200 CDI:llä ajanut yli 90 tkm (kokonaislukema 152 tkm, mutta voi olla enemmänkin)
Remontit: -takajousi poikki
-sivuttaiskiihtyvyysanturi rikki
-termostaatti vaihdettu
-ilmastoinnin vipu vaihdettu
-narinanivelet vaihdettu
-2 kumipuslaa ja koiranluut vaihdettu eteen
-tasauspyörästön stefat vaihdettu
-toisen takaoven kaiutin vaihdettu
Lisäksi jarrupaloja ja -levyjä vaihdettu ja huoltoon kuuluvaa tavaraa. Eiköhän nämä ole sellaista autojen keskitasoa tai vähän paremmalla puolella vikojen suhteen. Näin näyttäisi myös erilaiset saksalaistilastot kertovan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Täytyy vielä lisätä tuohon aikaisemmin kirjoittamaani vikalistaan että kuljettajan penkin sähkösäätö poltti sulakkeita, mutta vika tuli kuntoon irroittamalla penkki ja voitelemalla hyvin kaikki säätöön kuuluva mekaniikka. Muutenkin kaikki viat olen pystynyt korjaamaan itse, paitsi että sivuttaiskiihtyvyysanturi vaihtui vahingossa Veholla kun tarkistivat ovatko myymässä minulle oikeaa osaa - 5 min/60 EUR.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 12.12.2010 21:46
- Paikkakunta: Kuopion seutu
Mikä on tämä putki?
Ostinpa siis ensimmäisen mersuni, vm.02 C220cdi farkun, ja epäonnisesti alkoi yhteinen taival.
Kyseessä siis musta putki (ilmeisesti alumiinia, halkaisija n.10mm) joka tulee konehuoneessa vänkärin puolen ajovalo umpion kohdilla aika alhaalta, sitten umpion vierestä ulos ja tekee syylärin edessä pari u-lenkkiä ja kulkee kuskin puolen valon vierestä konehuoneeseen (jossa muuttuu kudospäällysteiseksi ja katoaa pakosarjan puolelle.)
Ko. rööri oli ilmeisesti asentajan (tai edellisen omistajan) huolimattomuutta jäänyt hankaamaan teräväreunaiseen muoviin, ja hankautui tietenkin puhki, vuotaa jotain öljymäistä nestettä ainakin viskositeettinsa puolesta.
Pikapaikkauksena tien päällä kumia+klemmari, ja ehjänä kotiin....
Edit: Ja kyseessähän oli/on mitä ilmeisimmin ohjaustehostajan pumpun öljyn lauhdutusputki tai jtn sinnepäin..mitähän maksaa marmoritiskillä? Vois tietysti ostaa putkea ja taivutella itsekin, kun luulepnpa että se hinta on melko suolainen..
Kyseessä siis musta putki (ilmeisesti alumiinia, halkaisija n.10mm) joka tulee konehuoneessa vänkärin puolen ajovalo umpion kohdilla aika alhaalta, sitten umpion vierestä ulos ja tekee syylärin edessä pari u-lenkkiä ja kulkee kuskin puolen valon vierestä konehuoneeseen (jossa muuttuu kudospäällysteiseksi ja katoaa pakosarjan puolelle.)
Ko. rööri oli ilmeisesti asentajan (tai edellisen omistajan) huolimattomuutta jäänyt hankaamaan teräväreunaiseen muoviin, ja hankautui tietenkin puhki, vuotaa jotain öljymäistä nestettä ainakin viskositeettinsa puolesta.
Pikapaikkauksena tien päällä kumia+klemmari, ja ehjänä kotiin....
Edit: Ja kyseessähän oli/on mitä ilmeisimmin ohjaustehostajan pumpun öljyn lauhdutusputki tai jtn sinnepäin..mitähän maksaa marmoritiskillä? Vois tietysti ostaa putkea ja taivutella itsekin, kun luulepnpa että se hinta on melko suolainen..
