SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA **** KORJATTU***
SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA **** KORJATTU***
W202 250 TD Hylky katsastuksessa SRS-valon palamisen takia. Starilla ei saatu boksiin yhteyttä, joten vaihdettiin boksi (Käytetty). Nyt valo kyllä sammuu, mutta syttyy uudelleen jonkin ajan päästä. Edelleenkään ei testerillä. saa yhteyttä boksiin. Mikähän mättää???
Viimeksi muokannut juhmat, 03.9.2018 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Lisätietoa:
Autoon tuli talvella vettä sisään oiken reilusti jostain kojetaulun takaa repsikan puolelta. Todennäköisesti jossain poistoaukoissa tukos. Lattia oli märkä erityisesti apparin penkin takaa. Olisiko tuolla penkin alla jotain elektroniikkaa. SRS-valo alkoi palaa smoihin aikoihin, kun tuo huomattiin. Ongelma poistui itsekseen keväällä.
Tuo vaihdetun boksin valon polttaminen johtunee runkonumero lukituksesta.
Autoon tuli talvella vettä sisään oiken reilusti jostain kojetaulun takaa repsikan puolelta. Todennäköisesti jossain poistoaukoissa tukos. Lattia oli märkä erityisesti apparin penkin takaa. Olisiko tuolla penkin alla jotain elektroniikkaa. SRS-valo alkoi palaa smoihin aikoihin, kun tuo huomattiin. Ongelma poistui itsekseen keväällä.
Tuo vaihdetun boksin valon polttaminen johtunee runkonumero lukituksesta.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Re: SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA
Onkohan tämä sen aikakauden laite, että nollaus onnistuu paremmin HHT-testerillä, olisi sellainen muistikuva että Starilla saatto olla ongelmaa saada tuota nollattua. Onko lähellä paikkaa, jossa olisi HHT.juhmat kirjoitti:W202 250 TD Hylky katsastuksessa SRS-valon palamisen takia. Starilla ei saatu boksiin yhteyttä, joten vaihdettiin boksi (Käytetty). Nyt valo kyllä sammuu, mutta syttyy uudelleen jonkin ajan päästä. Edelleenkään ei testerillä. saa yhteyttä boksiin. Mikähän mättää???
Tosin jos auto on kastunut niin voihan tuolla olla jotain muutakin vikaa.
200 CDI klassikko varusteilla
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Juu, ei ole HTT:tä eikä aina HHT:täkään, tai sitä WIN versiota.dealer kirjoitti:Eikö Starissa ole aina HTT ? (olen jostain varmaan pihalla tässä)
Jos on ovissa turvatyynyt löytyy penkkien alta sivutörmäystunnistimet.
Useimmiten yhteysongelmat johtuvat testeristä.
Kuvittelin GW:n tarkoittavan vanhaa fyysistä HHT-laitetta? Yleensähän Starissa ei ole varaa valita DAS:in (Xentryn) ja HHTWIN:in välillä. Toivottavasti kommentti tarkentuu.
Juu, fyysistä HHT:tä tarkoitin. Syytä en muista, mutta jotenkin tuolla fyysisellä HHT- testerillä nollaus onnistui, vaikka Starilla ei ollut tullut toivottua tulosta.tähtikuljettaja kirjoitti:Juu, ei ole HTT:tä eikä aina HHT:täkään, tai sitä WIN versiota.dealer kirjoitti:Eikö Starissa ole aina HTT ? (olen jostain varmaan pihalla tässä)
Jos on ovissa turvatyynyt löytyy penkkien alta sivutörmäystunnistimet.
Useimmiten yhteysongelmat johtuvat testeristä.
Kuvittelin GW:n tarkoittavan vanhaa fyysistä HHT-laitetta? Yleensähän Starissa ei ole varaa valita DAS:in (Xentryn) ja HHTWIN:in välillä. Toivottavasti kommentti tarkentuu.
200 CDI klassikko varusteilla
Re: SRS Boksiin ei saa yhteyttä APUA
Jos nyt ensimmäisenä tarkistat apparin puolelta vesienvalumiskaukalon reijän. Siinä on alapuolella läppä johon on joskus kompostoitunut ihan multatulppa...juhmat kirjoitti:W202 250 TD Hylky katsastuksessa SRS-valon palamisen takia. Starilla ei saatu boksiin yhteyttä, joten vaihdettiin boksi (Käytetty). Nyt valo kyllä sammuu, mutta syttyy uudelleen jonkin ajan päästä. Edelleenkään ei testerillä. saa yhteyttä boksiin. Mikähän mättää???
Sit kuivailet auton.
Siis sam boksin vaihdoit sulakepohjan alle?
Sitä ei tarvitse koodailla. Mutta eiköhän sulla ole airbag tai spiraali sieltä rikki (tai huono kontakti) ja sytyttelee srs valoja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Auto on nyt kuiva, kuivi itsekseen kevään aikana. Märkyyttä kesti syystalven, kun ei ollut tallia mihin veisi kuivumaan.
Ei sulakeboksin alle vaan tuhkiksen alle. Mikä boksi sulake pohjan alla on?
Spiraali tuskin on rikki, kun äänimerkki toimii.
Ei sulakeboksin alle vaan tuhkiksen alle. Mikä boksi sulake pohjan alla on?
Spiraali tuskin on rikki, kun äänimerkki toimii.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Sam on siellä sulakeboksin alla. Tuhkiksen alla tais olla airbagin kiihtyvyysanturi. Sen vaihto saattaisi hyvinkin vaatia starilla kuittauksen (kolarin kuittaus).juhmat kirjoitti:Auto on nyt kuiva, kuivi itsekseen kevään aikana. Märkyyttä kesti syystalven, kun ei ollut tallia mihin veisi kuivumaan.
Ei sulakeboksin alle vaan tuhkiksen alle. Mikä boksi sulake pohjan alla on?
Spiraali tuskin on rikki, kun äänimerkki toimii.
Ja mitäänkö ei starilla löydy ja valo vaan palaa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Aito star diagnosis ja aito HHT vai kiinan stari HHT simuloinnilla?juhmat kirjoitti:Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.
Testeri Star, jossa myös HHT
No oletan että kinkki. Tarkista testerin pinnit jos 38 pinninen, ne on joskus taipuillut ja ei yhteyttä autoon. Mikä vuosimalli kyseinen auto muuten on?
Toinen vikapaikka on se testausjohto kokonaisuudessaan. Eli kokeile toisella testerillä.
Mulla on em syystä nyttemmin tapana kokeilla toisella testerillä jos joku boksi "pimeä".
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Olettaisin, että aito. Korjaamon työkalu. Autoonhan yhteys syntyy, muut järjestelmät näkyvät. Nyt olen penkin alta kaivellut sivutörmäys suojan esiin ja irti. Alapuolelta kauttaaltaan hapettunut. Tiedä sitten millainen on sisältä. Testeriä odotellaan käymään.AK47 kirjoitti:Aito star diagnosis ja aito HHT vai kiinan stari HHT simuloinnilla?juhmat kirjoitti:Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.
Testeri Star, jossa myös HHT
No oletan että kinkki. Tarkista testerin pinnit jos 38 pinninen, ne on joskus taipuillut ja ei yhteyttä autoon. Mikä vuosimalli kyseinen auto muuten on?
Toinen vikapaikka on se testausjohto kokonaisuudessaan. Eli kokeile toisella testerillä.
Mulla on em syystä nyttemmin tapana kokeilla toisella testerillä jos joku boksi "pimeä".
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Yyselin että onko 38 pin tai vuosimallia mikä, vaikuttaa asiaan. Se että autoon saa yhteyden ei tarkoita että kaapeli olisi ehjä, varsinkin 38 pinninen kaapeli on hankala.juhmat kirjoitti:Olettaisin, että aito. Korjaamon työkalu. Autoonhan yhteys syntyy, muut järjestelmät näkyvät. Nyt olen penkin alta kaivellut sivutörmäys suojan esiin ja irti. Alapuolelta kauttaaltaan hapettunut. Tiedä sitten millainen on sisältä. Testeriä odotellaan käymään.AK47 kirjoitti:Aito star diagnosis ja aito HHT vai kiinan stari HHT simuloinnilla?juhmat kirjoitti:Sulakkeet zekattu, pinneihin tulee jännite, osanumero sama kuten myös merkki Temec. Samalla osanumerolla kuulemma myös Boshia, joka ei ole yhteensopiva.
Testeri Star, jossa myös HHT
No oletan että kinkki. Tarkista testerin pinnit jos 38 pinninen, ne on joskus taipuillut ja ei yhteyttä autoon. Mikä vuosimalli kyseinen auto muuten on?
Toinen vikapaikka on se testausjohto kokonaisuudessaan. Eli kokeile toisella testerillä.
Mulla on em syystä nyttemmin tapana kokeilla toisella testerillä jos joku boksi "pimeä".
Eli boksi ollut vettä täynnä = käyttäjän moka kun ei ole putsannut valumakaukalon reikää

Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
38-pinnisessä on johto per ojainlaite, eli muut ohjainlaitteet voivatkin näkyä ongelmitta.juhmat kirjoitti:Autoonhan yhteys syntyy, muut järjestelmät näkyvät.
Kannattaa kyllä tuo auton ja muxin välinen piuha tarkistella esimmäisenä, tuossa 38-pinnisessä lerssissä on tosiaan jonkun verta yhdyntäongelmia esiintynyt.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Auto on vuosimallia -98
Irrotin penkin ja kaivoin sivutörmäys suojan esille. Oli aika hapettuneen näköinen, niin vaihdoin. Tuo on kuitenkin ollu vedenvarassa.
Testattu aidolla HHT:llä ei saa yhteyttä AIrback järjestelmään.
Irrotin penkin ja kaivoin sivutörmäys suojan esille. Oli aika hapettuneen näköinen, niin vaihdoin. Tuo on kuitenkin ollu vedenvarassa.
Testattu aidolla HHT:llä ei saa yhteyttä AIrback järjestelmään.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Alkaa ehkäpä selviämään tämäkin. Kun ei toista testeriä siihen hätiin saatu, niin ehdotin, että kokeileppas tuosta mun Väyrysestä, että löytyykö Airback järjestelmää. Saman teki siinäkin, vaikka tuo Väykky on ehyt.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
Mukavahan se niin ettei autossa vikaa... Siis sen alkuperäisen lisäksi.juhmat kirjoitti:Alkaa ehkäpä selviämään tämäkin. Kun ei toista testeriä siihen hätiin saatu, niin ehdotin, että kokeileppas tuosta mun Väyrysestä, että löytyykö Airback järjestelmää. Saman teki siinäkin, vaikka tuo Väykky on ehyt.
Jos kiinan testeri niin mulla on yksi relekortti josta saa relejä varaosiksi. On jyksi kaapelikin muksin ja pcn väliin mutta se on ns suora kaapeli.
Sun pajalla on vika varmaan 38pin kaapelissa tai muksin releissä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tämä tuli kuntoon. Toisella testerillä, joku all in one tyyppinen laite, yhteys syntyi. Vikakoodit apparin penkistä (saattoi olla irti jossain testin vaiheessa) ja siitä sivutörmäysanturista, minkä vaihdoin.
Kyllä se on helppoa, silloin kun onnistuu
Kyllä se on helppoa, silloin kun onnistuu

Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91