Avain ei pysy virtalukossa
Avain ei pysy virtalukossa
Terve
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa eli virtalukko tunnistaa avaimen ja kytkee rattilukon pois ja päälle sekä lähtee käyntiin hienosti, ainut ongelma on ettei avain pysy lukossa vaan lähtee kaikissa asennoissa pois.
Sitten vielä olisiko jollain esim. Kuvaa jarrupolkimen vaijereista?
Auto on automaatti ja polkimelta lähtee 2 vaijeria.
Toinen näistä menee virtalukolle ja toinen laatikolle
Autossa myös ongelmana että vaihteita voi vaihtaa ilman jarrua eli ei kytke sitä vaihteenvalitsinta lukkoon, paitsi jos vetää siintä vaijerista mikä lähtee virtalukolle.
Voisikohan nämä molemmat viat liittyä toisiinsa?
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa eli virtalukko tunnistaa avaimen ja kytkee rattilukon pois ja päälle sekä lähtee käyntiin hienosti, ainut ongelma on ettei avain pysy lukossa vaan lähtee kaikissa asennoissa pois.
Sitten vielä olisiko jollain esim. Kuvaa jarrupolkimen vaijereista?
Auto on automaatti ja polkimelta lähtee 2 vaijeria.
Toinen näistä menee virtalukolle ja toinen laatikolle
Autossa myös ongelmana että vaihteita voi vaihtaa ilman jarrua eli ei kytke sitä vaihteenvalitsinta lukkoon, paitsi jos vetää siintä vaijerista mikä lähtee virtalukolle.
Voisikohan nämä molemmat viat liittyä toisiinsa?
https://www.youtube.com/watch?v=MQhf3fcAxCY
Tuossa videota jos englantia osaa.
Siinä puhutaan tuon lukon ongelmista ja näytetään miten virtalukosta menee vaijeri vaihdekepille, ja noin 6 minuutin kohdalla näytetään se paikka johon menee jarrupolkimelta tuleva vaijeri.
Ja niin kuin videossa sanotaan niin hänellä ei ollut tuota polkimenvaijeria saatavilla joten siksi sitä ei siinä näy
Ehkä tuo auttaa hahmottamaan tuota vaijerijärjestelmää hieman
Tuosta vaihdekepin kohdalta selviää varmaan syy siihen miksi vaihteita voi vaihtaa ilman jarrua, mennyt vaijeri poikki tai sitten tuo lukitsin kulunut.
Avaimen tippumiseen en usko että video auttaa, itse veikkaisin että virtalukko ja avain on kulunut loppuun. Luulisin että se ihan mekaanisesti sinne kuitenkin lukittuu.
Tuossa videota jos englantia osaa.
Siinä puhutaan tuon lukon ongelmista ja näytetään miten virtalukosta menee vaijeri vaihdekepille, ja noin 6 minuutin kohdalla näytetään se paikka johon menee jarrupolkimelta tuleva vaijeri.
Ja niin kuin videossa sanotaan niin hänellä ei ollut tuota polkimenvaijeria saatavilla joten siksi sitä ei siinä näy

Ehkä tuo auttaa hahmottamaan tuota vaijerijärjestelmää hieman

Tuosta vaihdekepin kohdalta selviää varmaan syy siihen miksi vaihteita voi vaihtaa ilman jarrua, mennyt vaijeri poikki tai sitten tuo lukitsin kulunut.
Avaimen tippumiseen en usko että video auttaa, itse veikkaisin että virtalukko ja avain on kulunut loppuun. Luulisin että se ihan mekaanisesti sinne kuitenkin lukittuu.
Mites jos ton virtalukon päätyy vaihtamaan ja ostaa käytetyn niin pystyikö sen jotenkin ohjelmoimaan toimintaan?
Vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi ja maksaa se 1k€?
Maailmalla näyttävät myyvän paljon tollasia settejä missä tulee virtalukko, ohjauslukko, avaimet ja ecu. Jos nämä kaikki vaihtaa samanlaisesta autosta niin toimiiko virtalukko samantien?
Tossa vielä esimerkki setistä mistä puhun.
http://www.ebay.co.uk/itm/Motor-Steuerg ... 234a517161
Vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi ja maksaa se 1k€?
Maailmalla näyttävät myyvän paljon tollasia settejä missä tulee virtalukko, ohjauslukko, avaimet ja ecu. Jos nämä kaikki vaihtaa samanlaisesta autosta niin toimiiko virtalukko samantien?
Tossa vielä esimerkki setistä mistä puhun.
http://www.ebay.co.uk/itm/Motor-Steuerg ... 234a517161
Jos nyt ei vaihtais tonnilla osia vaan korjais sen vanhan. Avaimen kuoria saa jos ei vanha ole enää pysynyt kuosissaan.Bousta kirjoitti:Mites jos ton virtalukon päätyy vaihtamaan ja ostaa käytetyn niin pystyikö sen jotenkin ohjelmoimaan toimintaan?
Vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi ja maksaa se 1k€?
Maailmalla näyttävät myyvän paljon tollasia settejä missä tulee virtalukko, ohjauslukko, avaimet ja ecu. Jos nämä kaikki vaihtaa samanlaisesta autosta niin toimiiko virtalukko samantien?
Tossa vielä esimerkki setistä mistä puhun.
http://www.ebay.co.uk/itm/Motor-Steuerg ... 234a517161
Vaikka: Autonavaimet.fi Toinen linja 3 403, 00530 Helsinki
044 974 8332 | [email protected]
Jos lukossa mekaninen vika sen voi kyllä korjata. Vaikka ois sähköinenkin vika niin sekin varmaan korjattavissa. Ootko ottanut yhteyttä "kuusen alle" eli nimimerkki cdi203?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.