w202 -99 Virtalukko ei tunnista avainta? (Star:ia oulussa?)
w202 -99 Virtalukko ei tunnista avainta? (Star:ia oulussa?)
Sammutin ja vetäisin avaimen poissa virtalukosta. Ei kuulunutkaan "kliks" ääntä joka kuuluu aina kun avain laitetaan lukkoon tai vedetään pois?
Nyt ei enään rupea tunnistamaan avainta, kokeiltu kahdella avaimella ja silmä puhdistettu. Kokeilin useita kertoja ja välissä ainnon jonkun aikaa olla mutta ei rupea tunnistamaan.
Eli menikö virtalukko nyt rikki? Mitähän nämä lukot maksaa? Pitääkö aina koodata uusilukkotoimimaan?
Mesehän jäi seisomaan työpaikan pihalle ruskoon. Onko jotaki konsteja jolla vois mahdollisesti saada tunnistamaan avaimen/käyntiin että saisi edes sieltä sen pois.
E. Automaatti lootalla
Nyt ei enään rupea tunnistamaan avainta, kokeiltu kahdella avaimella ja silmä puhdistettu. Kokeilin useita kertoja ja välissä ainnon jonkun aikaa olla mutta ei rupea tunnistamaan.
Eli menikö virtalukko nyt rikki? Mitähän nämä lukot maksaa? Pitääkö aina koodata uusilukkotoimimaan?
Mesehän jäi seisomaan työpaikan pihalle ruskoon. Onko jotaki konsteja jolla vois mahdollisesti saada tunnistamaan avaimen/käyntiin että saisi edes sieltä sen pois.
E. Automaatti lootalla
Viimeksi muokannut t.p.k, 30.6.2014 21:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: w202 -99 Virtalukko ei tunnista avainta?
kokeile painaa avimesta auki nappullaa samaan aikaant.p.k kirjoitti:Sammutin ja vetäisin avaimen poissa virtalukosta. Ei kuulunutkaan "kliks" ääntä joka kuuluu aina kun avain laitetaan lukkoon tai vedetään pois?
Nyt ei enään rupea tunnistamaan avainta, kokeiltu kahdella avaimella ja silmä puhdistettu. Kokeilin useita kertoja ja välissä ainnon jonkun aikaa olla mutta ei rupea tunnistamaan.
Eli menikö virtalukko nyt rikki? Mitähän nämä lukot maksaa? Pitääkö aina koodata uusilukkotoimimaan?
Mesehän jäi seisomaan työpaikan pihalle ruskoon. Onko jotaki konsteja jolla vois mahdollisesti saada tunnistamaan avaimen/käyntiin että saisi edes sieltä sen pois.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: w202 -99 Virtalukko ei tunnista avainta?
Kääntyykö avain?
Jos kääntyy niin tuleeko virta kuitenkin päälle muttei anna käynnistää?
Jos kääntyy niin tuleeko virta kuitenkin päälle muttei anna käynnistää?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Samalla painaa kun laitaa lukoon ja koitaa kääntäät.p.k kirjoitti:Painelin kaikkia nappeja kerran eikä vaikutusta. Pitääpä huomenna koittaa vielä että pitää aukinappia pohjassa jonkun aikaa.
Voiko millään konstilla saada vaihdetta vapaalle? että ois rullaava. Onko ainoa vaihto ehto kartaani pois? Helpotas railerille laittoa jos ei sitä henkiin saa..
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kokeilin painaa aukinappia ja vääntää mutta ei sanonut mitään. Ovet kyllä auki ja lukkoon hyvin.
Missä vaihteen vapautus nappi? Raileriki oli jo edessä mutta ei saanut vapaalle nii jäipä laittamatta kyytiin..
Hoksasin että rattilukko ei ole päällä.
Puupaneelit purettu edestä pois.
E. en osannu puhelimella kuvaa liittää mutta nyt ois.
Missä vaihteen vapautus nappi? Raileriki oli jo edessä mutta ei saanut vapaalle nii jäipä laittamatta kyytiin..
Hoksasin että rattilukko ei ole päällä.
Puupaneelit purettu edestä pois.
E. en osannu puhelimella kuvaa liittää mutta nyt ois.
Rattilukko paskana todennäköisesti. Helppo irroittaa jos on auki asennossa. Olikohan parin sadan luokkaa uus... Vaihteen vois saaha vapaalle kun ottaa virtalukon kyljestä vaijerin irti... Mutta pitäisi siinä keppi moduuli saakin olla paikka mistä saa vapautettua...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jos rattilukko on rikki niin ei muuta kuin rälläkkää kouraan ja leikkaa sen poikki juuresta. Uus maksaa aikalailla tasan 300e. Jos lukko on jumissa niin pieni naputtelu tai ratin heiluttelu auttais?
Niin..ja jos uuden joudut laittamaan niin vaikka se tulee jo valmiiksi autoon sopivana niin kannattaa silti pikimmiten käydä starin nokassa poistamassa kuljetussuoja. Nimimerkillä jäin katsastuskonttorin pihalle
Niin..ja jos uuden joudut laittamaan niin vaikka se tulee jo valmiiksi autoon sopivana niin kannattaa silti pikimmiten käydä starin nokassa poistamassa kuljetussuoja. Nimimerkillä jäin katsastuskonttorin pihalle
C250TDT -98
Veikkaisin että virtalukko on rikki. Eihän tuo rattilukko mene päälle ellei virtalukko niin käske ja kun mennyt rikki ajotilanteessa niin rattilukko jäänee auki. Olisi muuten aika vaarallinen laite. Testeri kiinni ja sillä keskusteluyhteys autoon.
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Pyörittelet sen muovisen kaulusmutterin pois niin se virtalukko irtoo. 2 lattameisseliä riittää mutta oikean työkalun saa tehtyä muovista jos on sorvi tai sopivan kokoista muoviputkea.t.p.k kirjoitti:Miten virtalukon saa irti?..
Virtalukon saa mekanisesti antamaan kääntää avainta vapauttamalla semmoisen muovilirpakkeen, mutta mahtaako testeri saada silti virtoja vaikka avain kääntyisi mekanisesti...
Ootkos kokeillu sitä keinoa että auto lukkoon ja osoitet avaimen silmällä kuskin lukon silmään ja menet rauta-avaimella sisään (hälyt saattaapi alkaa huutaa, ei kannata tehä keskiyöllä). Sit avain lukkoon ja kokeilemaan palaako yhtään paremmin.
Virtalukosta kannattaa putsailla ne silmät ja katsella juotoksia tarkasti.
Onhan se avain jo tutkittu juotosten osalta kunnolla?
Ainiin, mikä on akun jännite? Meneekö ovet lukkoon avaimella?
Seuraavaksi tilaamaan avvainta niin ei tarvi koko kesää ihmetellä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kokeilin tuota autolukkoon avaimella osoittelua siihe kuskinlukon silmään ja rauta-avaimella sisään. Ei mitään vaikutusta.
Silmät putsattu avaimista ja virtalukosta.
Akun jännite oli äskettäin 12.34 Ovet mevät lukkoon avaimella vielä 10metrin päästäkin.
Toinen avain ollut hyllynpäällä koko ajan niin en uskoisi sen olevan rikki. Että autaisiko se uuden aivaimen hommaaminen sitten jotain..
Ensi viikolla inttiin lähtö Sodankylään nii eihän tuota kerkeä edes kovin kauvaa ihmetellä..
Silmät putsattu avaimista ja virtalukosta.
Akun jännite oli äskettäin 12.34 Ovet mevät lukkoon avaimella vielä 10metrin päästäkin.
Toinen avain ollut hyllynpäällä koko ajan niin en uskoisi sen olevan rikki. Että autaisiko se uuden aivaimen hommaaminen sitten jotain..
Ensi viikolla inttiin lähtö Sodankylään nii eihän tuota kerkeä edes kovin kauvaa ihmetellä..
Tässä kuvat Control modulin versioista, jotka Staarin HHTWIN näyttää. Voiskohan tuota ottaa toisesta autosta josta ottaisi myös rattilukon?
Vai onko pakko ostaa uusi? Tietysti vanhan tinaamista voisi jälleen kerran yrittää. Kaksi kertaa olen yrittänyt, mutta ei onnistunut kummallakaan kertaa.
Adaptaatio täytyisi tehdä moottoriohjaimen kanssa ja ehkä myös ajonestoyksikön kanssa. Tekeeköhän niitä asioita kukaan Suomessa missään?
Alussa se herjasi yhteydestä N72:een eli LCP (Lowe Control Panel) joka on vaihteenvalitsimen vivuston tiöan yms. kertova moduli, mutta kun sen johdon laittoi kiinni se hälytys poistui, mutta jäljelle jäi edelleen tuo B1156 vikakoodi.
Vai onko pakko ostaa uusi? Tietysti vanhan tinaamista voisi jälleen kerran yrittää. Kaksi kertaa olen yrittänyt, mutta ei onnistunut kummallakaan kertaa.
Adaptaatio täytyisi tehdä moottoriohjaimen kanssa ja ehkä myös ajonestoyksikön kanssa. Tekeeköhän niitä asioita kukaan Suomessa missään?
Alussa se herjasi yhteydestä N72:een eli LCP (Lowe Control Panel) joka on vaihteenvalitsimen vivuston tiöan yms. kertova moduli, mutta kun sen johdon laittoi kiinni se hälytys poistui, mutta jäljelle jäi edelleen tuo B1156 vikakoodi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
HannuS kirjoitti: Voiskohan tuota ottaa toisesta autosta
voi
Kuusenalla... suomessa niitä on tehtyHannuS kirjoitti:
Adaptaatio täytyisi tehdä moottoriohjaimen kanssa ja ehkä myös ajonestoyksikön kanssa. Tekeeköhän niitä asioita kukaan Suomessa missään?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tietävästi ei tehdä muuallat.p.k kirjoitti:Tehdäänkö tuollaisia koodauksia ainoastaan kuusenalla? Mitä kaikea tarvitsisi ottaa toisesta autosta jos tuohon ryhtyy?
Riittäkö pelkkä virtalukko?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Virtalukko, rattilukko ja avaimet kävivät raahessa Elehuollossa. Totesivat kaikkien osien olevan ehyitä ja että toimivat oikein.
Kytkin osat paikalleen. Avain kääntyy virtalukossa virrat normaalisti päälle ja käynnistys, oho sehän hyrähti käymään. Annoin käydä noin 5minuuttia ja sammutus. Avain pois virtalukosta, ei lukenut avainta ulos eli ei rattilukko napsahtanut lukkoon.
Siinä aikani ihmeteltyä käytin kaikki virtalukon ja rattilukon liitimet irti ja laitoin takaisin. Sitte uus yritys ja avain virtalukkoon. Avain rupesi taas kääntymään virtalukossa ja rupesi toimimaan normaalisti. Ränkläsin avainta lukkoon ja pois noin 10 kertaa. Sitten taas mykäksi.
Käyttämällä tuota liitintä irti rupesi taas toimimaan. Käynnistelinkin molemmilla avaimilla useita kertoa. Pari kertaa välissä kuitenki veti virtalukon mykäksi ja tuota liitintä irtikäyttämällä aina heräsi uudestaan henkiin.
Eli mahtaako siellä olla jokin johtovika vai mikähän tuota aiheuttaa..
Kytkin osat paikalleen. Avain kääntyy virtalukossa virrat normaalisti päälle ja käynnistys, oho sehän hyrähti käymään. Annoin käydä noin 5minuuttia ja sammutus. Avain pois virtalukosta, ei lukenut avainta ulos eli ei rattilukko napsahtanut lukkoon.
Siinä aikani ihmeteltyä käytin kaikki virtalukon ja rattilukon liitimet irti ja laitoin takaisin. Sitte uus yritys ja avain virtalukkoon. Avain rupesi taas kääntymään virtalukossa ja rupesi toimimaan normaalisti. Ränkläsin avainta lukkoon ja pois noin 10 kertaa. Sitten taas mykäksi.
Käyttämällä tuota liitintä irti rupesi taas toimimaan. Käynnistelinkin molemmilla avaimilla useita kertoa. Pari kertaa välissä kuitenki veti virtalukon mykäksi ja tuota liitintä irtikäyttämällä aina heräsi uudestaan henkiin.
Eli mahtaako siellä olla jokin johtovika vai mikähän tuota aiheuttaa..