250tdt -99 uusi infrapuna avain ei koodaannu
250tdt -99 uusi infrapuna avain ei koodaannu
Doddiih eli tilasin veholta uuden avaimen ja vein auton avaimen koodaukseen, mutta eipä koodaantunut Testeri näytti et ohjainyksikkö rikki, eli ilmeisesti virtalukko tai rattilukko rikki. Rattilukko ei "surahda" eli se ei ainakaan toimi...
Uusi virtalukko 840€+työt, eli ei tule kysymykseen tämän hintaluokan autoon...
Kyselin asentajalta ni meinas et saattais onnistua ku ostais vanhan virta/rattilukon+avaimet ja uuden moottorinohjaus yksikön. Onnistuuko näillä?
sitten siinä on semmonen vika et kun SRS valo palaa ni kaikki toimii hienosti, mut joskus kun tuo SRS valo ei syty(saattaa hehkua himmeesti) ni ei toimi vilkut eikä pyyhkijä/pissapoika...
Niin tosiaan tuo vanha avain toimii hienosti.
Olis kiva jos ne suuret tietäjät availis sanaista arkkuaan, autoa kun tarvittais reilun kuukauden päästä lastenrattaiden kuljetus kalustona
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Uusi virtalukko 840€+työt, eli ei tule kysymykseen tämän hintaluokan autoon...
Kyselin asentajalta ni meinas et saattais onnistua ku ostais vanhan virta/rattilukon+avaimet ja uuden moottorinohjaus yksikön. Onnistuuko näillä?
sitten siinä on semmonen vika et kun SRS valo palaa ni kaikki toimii hienosti, mut joskus kun tuo SRS valo ei syty(saattaa hehkua himmeesti) ni ei toimi vilkut eikä pyyhkijä/pissapoika...
Niin tosiaan tuo vanha avain toimii hienosti.
Olis kiva jos ne suuret tietäjät availis sanaista arkkuaan, autoa kun tarvittais reilun kuukauden päästä lastenrattaiden kuljetus kalustona
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Re: 250tdt -99 uusi infrapuna avain ei koodaannu
Onko rattilukko päällä? Tiedän yhden tapauksen jossa rattilukon käpälä oli jostain syystä jäänyt jumiin niin rattilukko ei lukittunutkaan kun avaimen otti pois. Seuraavalla käynnistyskerralla sitten ei avain kääntynykkään ja epäiltiin syylliseksi jo virtalukkoajanzutin kirjoitti:Doddiih eli tilasin veholta uuden avaimen ja vein auton avaimen koodaukseen, mutta eipä koodaantunut Testeri näytti et ohjainyksikkö rikki, eli ilmeisesti virtalukko tai rattilukko rikki. Rattilukko ei "surahda" eli se ei ainakaan toimi...
Uusi virtalukko 840€+työt, eli ei tule kysymykseen tämän hintaluokan autoon...
Kyselin asentajalta ni meinas et saattais onnistua ku ostais vanhan virta/rattilukon+avaimet ja uuden moottorinohjaus yksikön. Onnistuuko näillä?
sitten siinä on semmonen vika et kun SRS valo palaa ni kaikki toimii hienosti, mut joskus kun tuo SRS valo ei syty(saattaa hehkua himmeesti) ni ei toimi vilkut eikä pyyhkijä/pissapoika...
Niin tosiaan tuo vanha avain toimii hienosti.
Olis kiva jos ne suuret tietäjät availis sanaista arkkuaan, autoa kun tarvittais reilun kuukauden päästä lastenrattaiden kuljetus kalustona
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
SRS valo ilmeisesti menee SAM:in kautta, täähän on -99 eli uudemmilla sähköillä... Mut täytyy tuota SAM:ia vielä tutkia...
Kysyin satakunnan autotalolla eilen tuota hintaa
Mitenköhän tuo yksikön tilaaminen saksasta? kun sehän on autokohtainen osa? siis parina moottorin ohjauksen kanssa ainakin...
Enpä tiiä missä asennossa tuo rattilukon käpälä on, mutta on sillä nyt tässä jokapäivä ajeltu
Muija huomas eilen sellasen jutun et mittarin valot (siis esim km mittarin näyttö) ei sammunu sinä aikana ku hän kävi kaupassa ja sen jälkeen ei vilkut pelannu, sammutti auton ja odotti et mittaristo sammu sen jälkeen ku käynnisti ni toimi taas normaalisti lukuunottamatta SRS valoa...
Jos jollakin olis tuollanen sähkökaavio ulkomuistissa ni vois sen verran avautua et meneekö tuon virtalukon kautta joku päävirta mittaristolle kenties???
Koitan vielä koputella ja naputella sitä virtalukkoo, ni katotaan et tapahtuuko mitään muutoksia mihinkään
Onneks tänään tuli carsoft paketti perille, ni pääsee lueskeleen vikakoodi läjää
Kiitos vastauksista!
Kysyin satakunnan autotalolla eilen tuota hintaa
Mitenköhän tuo yksikön tilaaminen saksasta? kun sehän on autokohtainen osa? siis parina moottorin ohjauksen kanssa ainakin...
Enpä tiiä missä asennossa tuo rattilukon käpälä on, mutta on sillä nyt tässä jokapäivä ajeltu
Muija huomas eilen sellasen jutun et mittarin valot (siis esim km mittarin näyttö) ei sammunu sinä aikana ku hän kävi kaupassa ja sen jälkeen ei vilkut pelannu, sammutti auton ja odotti et mittaristo sammu sen jälkeen ku käynnisti ni toimi taas normaalisti lukuunottamatta SRS valoa...
Jos jollakin olis tuollanen sähkökaavio ulkomuistissa ni vois sen verran avautua et meneekö tuon virtalukon kautta joku päävirta mittaristolle kenties???
Koitan vielä koputella ja naputella sitä virtalukkoo, ni katotaan et tapahtuuko mitään muutoksia mihinkään
Onneks tänään tuli carsoft paketti perille, ni pääsee lueskeleen vikakoodi läjää
Kiitos vastauksista!
Mulla kun meni moottorinohjausboksi tuosta bensasta viime talvena, niin Veholla uusi 2950euroa, Saksassa olisi maksanut jotain vähän päälle 2000e ja auto olisi pitänyt henkilökohtaisesti viedä sinne, koska osa liittyy varkaudenestoon tms.. Niinpä ostin käytetyn 750eurolla
Saksassa ei ollut silloin käytettyjä yhtään, Suomesta löytyi 1kpl monen viikon etsimisen ja soittelurumban jälkeen. (Toki dieseliin voi löytää helpommin, mutta juuri tämä 2-litrainen bensa on haastava boksien suhteen)
Että helpoin tapa (ehkä halvinkin) on korjauttaa vain se virtalukko..
Saksassa ei ollut silloin käytettyjä yhtään, Suomesta löytyi 1kpl monen viikon etsimisen ja soittelurumban jälkeen. (Toki dieseliin voi löytää helpommin, mutta juuri tämä 2-litrainen bensa on haastava boksien suhteen)
Että helpoin tapa (ehkä halvinkin) on korjauttaa vain se virtalukko..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
...
Nyt tarvittais joku vanha/halpa läppäri jossa on sarjaportti tuota carsoftia varten. Pöytäkonekkin alko vastustaa ku sano sopimuksensa irti ku asentelin tuota ohjelmistoa...
Nyt olis hyvä tilaisuus hommata ilmaset vikakoodin luennat, myymällä halpa läppäri
Alkaa vissiin tuo virtalukkokin siirtymään pikkuhiljaa eläkkeelle, nyt ei enää aina syty mittarivalot ku törkkää avaimen pesään Täytys vaan ehtiä tutkimaan sitä...
Nyt olis hyvä tilaisuus hommata ilmaset vikakoodin luennat, myymällä halpa läppäri
Alkaa vissiin tuo virtalukkokin siirtymään pikkuhiljaa eläkkeelle, nyt ei enää aina syty mittarivalot ku törkkää avaimen pesään Täytys vaan ehtiä tutkimaan sitä...
..
Vaihteeks tuli taas lisää oireita oli kaunis synkän sateinen ilta, auto oli seissyt pihassa pari tuntia.
Noh kippo käyntiin painoin jarrua, no se pentelehän sammu siihen, mittaristo meni sekunnin ajan pimeeks ja sit sytty taas kaikki No ehdein jo saada kepin pakkiasentoon ku nopee olin, keppi takas p:lle ja uus yritys ja sama homma taas, tosin nyt en hätäilly keppiä vaan annoi olla sen p:llä...
Kolmannella yrityksellähän se sitte lähti toimimaan
Syttyykö kellään mitään ajatuslamppua?
Niin ja ps. joku vois kertoo miten ton otsikon sai muutettua? Ei ehkä enään täysin vastaa aihetta...
Kiitokset vastauksista.
Noh kippo käyntiin painoin jarrua, no se pentelehän sammu siihen, mittaristo meni sekunnin ajan pimeeks ja sit sytty taas kaikki No ehdein jo saada kepin pakkiasentoon ku nopee olin, keppi takas p:lle ja uus yritys ja sama homma taas, tosin nyt en hätäilly keppiä vaan annoi olla sen p:llä...
Kolmannella yrityksellähän se sitte lähti toimimaan
Syttyykö kellään mitään ajatuslamppua?
Niin ja ps. joku vois kertoo miten ton otsikon sai muutettua? Ei ehkä enään täysin vastaa aihetta...
Kiitokset vastauksista.
Meillä teki kakkosnelonen just tolleen että sammuili välillä kun painoi jarrua tai laittoi vilkkua. Ni virtalukon pohjahan se p*skana.
E: Niin, ootko saannu sitä avainta koodaantumaan? Meillä sama homma kun tilasin uuden avaimen.
Epäili että se käynnistyksen esto avaimineen on vaihettu jostain toisesta autosta.
E: Niin, ootko saannu sitä avainta koodaantumaan? Meillä sama homma kun tilasin uuden avaimen.
Epäili että se käynnistyksen esto avaimineen on vaihettu jostain toisesta autosta.
..
Jotenki vaa mietityttää et onko se kumminkaa tuo virtalukko, nyt se on pari kertaa tehny sillee et kaikki menee normaalisti kunnes käännät avainta ja pitäis startata ni sillon pimenee mittaristo eikä tapahdu mitää, ennen ku käyttää avaimen pois lukosta... joka kerralla on vasta kolmannella yrityksellä lähteny pelaamaa
Tosin aina kun pääsee liikkeelle ni sen jälkeen ei oo ollu ongelmaa, ehkä se on vaa vähä niinku omistaja, sekään ei pääse millään sohvalta ylös
En oo yrittäny koodata avainta uudestaa ku se on veholla
Turha sitä on koittaakkaan kunnei tuo rattilukko inahdakkaan...
Mulla se lähti kyllä koodaantumaan mut jämähti johonki kohtaan, ja ilmotti vehon testerillä et ohjainlaite viallinen...
Tosin aina kun pääsee liikkeelle ni sen jälkeen ei oo ollu ongelmaa, ehkä se on vaa vähä niinku omistaja, sekään ei pääse millään sohvalta ylös
En oo yrittäny koodata avainta uudestaa ku se on veholla
Turha sitä on koittaakkaan kunnei tuo rattilukko inahdakkaan...
Mulla se lähti kyllä koodaantumaan mut jämähti johonki kohtaan, ja ilmotti vehon testerillä et ohjainlaite viallinen...
...
Eile tuli katteltua maadotuksia konehuoneesta ja lueskeltua vikakoodeja.
Tämmösiä se carsofti anto:
EIS:
b1149
b1156
b1157
airbag:
Drivers airbag squib ignition circuit (r12/3)
sitte käski kattella terminaalit 31,30,15 tai 15r
Nuista EIS:n koodeista ei oo mitään hajua, ja ilmeisesti tuo airbagin kohdalla tarkottaa spiraalia?
Tämmösiä se carsofti anto:
EIS:
b1149
b1156
b1157
airbag:
Drivers airbag squib ignition circuit (r12/3)
sitte käski kattella terminaalit 31,30,15 tai 15r
Nuista EIS:n koodeista ei oo mitään hajua, ja ilmeisesti tuo airbagin kohdalla tarkottaa spiraalia?