250tdt -99 uusi infrapuna avain ei koodaannu

Vastaa Viestiin
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

250tdt -99 uusi infrapuna avain ei koodaannu

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Doddiih eli tilasin veholta uuden avaimen ja vein auton avaimen koodaukseen, mutta eipä koodaantunut :evil: Testeri näytti et ohjainyksikkö rikki, eli ilmeisesti virtalukko tai rattilukko rikki. Rattilukko ei "surahda" eli se ei ainakaan toimi...

Uusi virtalukko 840€+työt, eli ei tule kysymykseen tämän hintaluokan autoon...

Kyselin asentajalta ni meinas et saattais onnistua ku ostais vanhan virta/rattilukon+avaimet ja uuden moottorinohjaus yksikön. Onnistuuko näillä?

sitten siinä on semmonen vika et kun SRS valo palaa ni kaikki toimii hienosti, mut joskus kun tuo SRS valo ei syty(saattaa hehkua himmeesti) ni ei toimi vilkut eikä pyyhkijä/pissapoika...

Niin tosiaan tuo vanha avain toimii hienosti.

Olis kiva jos ne suuret tietäjät availis sanaista arkkuaan, autoa kun tarvittais reilun kuukauden päästä lastenrattaiden kuljetus kalustona :D

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tuohon SRS valo kysymykseen voin sen verran sanoa että vika voisi mahdollisesti johtua monitoimireleen huonosta kosketuksesta.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ja uuden moottorinohjaus yksikön
Oletko kysynyt hintaa ? Ei taida 840 euroa tuohon osaan riittää.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Saksan maalta löytyy kohtuu halpoja yksiköitä mutta toimivuudesta ei itellä ole kokemusta. Kaveri kahteli aikoinaan bemariin uutta yksikköä niin muistaakseni 250euroa oli hintaa. Voin toki erehtyäkkin mutta niin muistelisin..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 250tdt -99 uusi infrapuna avain ei koodaannu

Viesti Kirjoittaja jolle »

janzutin kirjoitti:Doddiih eli tilasin veholta uuden avaimen ja vein auton avaimen koodaukseen, mutta eipä koodaantunut :evil: Testeri näytti et ohjainyksikkö rikki, eli ilmeisesti virtalukko tai rattilukko rikki. Rattilukko ei "surahda" eli se ei ainakaan toimi...

Uusi virtalukko 840€+työt, eli ei tule kysymykseen tämän hintaluokan autoon...

Kyselin asentajalta ni meinas et saattais onnistua ku ostais vanhan virta/rattilukon+avaimet ja uuden moottorinohjaus yksikön. Onnistuuko näillä?

sitten siinä on semmonen vika et kun SRS valo palaa ni kaikki toimii hienosti, mut joskus kun tuo SRS valo ei syty(saattaa hehkua himmeesti) ni ei toimi vilkut eikä pyyhkijä/pissapoika...

Niin tosiaan tuo vanha avain toimii hienosti.

Olis kiva jos ne suuret tietäjät availis sanaista arkkuaan, autoa kun tarvittais reilun kuukauden päästä lastenrattaiden kuljetus kalustona :D

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Onko rattilukko päällä? Tiedän yhden tapauksen jossa rattilukon käpälä oli jostain syystä jäänyt jumiin niin rattilukko ei lukittunutkaan kun avaimen otti pois. Seuraavalla käynnistyskerralla sitten ei avain kääntynykkään ja epäiltiin syylliseksi jo virtalukkoa :D
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja janzutin »

SRS valo ilmeisesti menee SAM:in kautta, täähän on -99 eli uudemmilla sähköillä... Mut täytyy tuota SAM:ia vielä tutkia...

Kysyin satakunnan autotalolla eilen tuota hintaa :D

Mitenköhän tuo yksikön tilaaminen saksasta? kun sehän on autokohtainen osa? siis parina moottorin ohjauksen kanssa ainakin...

Enpä tiiä missä asennossa tuo rattilukon käpälä on, mutta on sillä nyt tässä jokapäivä ajeltu :D

Muija huomas eilen sellasen jutun et mittarin valot (siis esim km mittarin näyttö) ei sammunu sinä aikana ku hän kävi kaupassa ja sen jälkeen ei vilkut pelannu, sammutti auton ja odotti et mittaristo sammu sen jälkeen ku käynnisti ni toimi taas normaalisti lukuunottamatta SRS valoa...

Jos jollakin olis tuollanen sähkökaavio ulkomuistissa ni vois sen verran avautua et meneekö tuon virtalukon kautta joku päävirta mittaristolle kenties???

Koitan vielä koputella ja naputella sitä virtalukkoo, ni katotaan et tapahtuuko mitään muutoksia mihinkään :D

Onneks tänään tuli carsoft paketti perille, ni pääsee lueskeleen vikakoodi läjää :lol:


Kiitos vastauksista!
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Mulla kun meni moottorinohjausboksi tuosta bensasta viime talvena, niin Veholla uusi 2950euroa, Saksassa olisi maksanut jotain vähän päälle 2000e ja auto olisi pitänyt henkilökohtaisesti viedä sinne, koska osa liittyy varkaudenestoon tms.. Niinpä ostin käytetyn 750eurolla

Saksassa ei ollut silloin käytettyjä yhtään, Suomesta löytyi 1kpl monen viikon etsimisen ja soittelurumban jälkeen. (Toki dieseliin voi löytää helpommin, mutta juuri tämä 2-litrainen bensa on haastava boksien suhteen)

Että helpoin tapa (ehkä halvinkin) on korjauttaa vain se virtalukko.. :roll:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Oliskohan lie ollu sitten se bemarin boksikin käytetty ku niin halpa oli..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Nyt tarvittais joku vanha/halpa läppäri jossa on sarjaportti tuota carsoftia varten. Pöytäkonekkin alko vastustaa ku sano sopimuksensa irti ku asentelin tuota ohjelmistoa...

Nyt olis hyvä tilaisuus hommata ilmaset vikakoodin luennat, myymällä halpa läppäri :D

Alkaa vissiin tuo virtalukkokin siirtymään pikkuhiljaa eläkkeelle, nyt ei enää aina syty mittarivalot ku törkkää avaimen pesään :oops: Täytys vaan ehtiä tutkimaan sitä... :D
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

..

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Vaihteeks tuli taas lisää oireita :evil: oli kaunis synkän sateinen ilta, auto oli seissyt pihassa pari tuntia.
Noh kippo käyntiin painoin jarrua, no se pentelehän sammu siihen, mittaristo meni sekunnin ajan pimeeks ja sit sytty taas kaikki :shock: No ehdein jo saada kepin pakkiasentoon ku nopee olin, keppi takas p:lle ja uus yritys ja sama homma taas, tosin nyt en hätäilly keppiä vaan annoi olla sen p:llä...

Kolmannella yrityksellähän se sitte lähti toimimaan :D

Syttyykö kellään mitään ajatuslamppua?

Niin ja ps. joku vois kertoo miten ton otsikon sai muutettua? Ei ehkä enään täysin vastaa aihetta...

Kiitokset vastauksista.
Avatar
BENTS
Viestit: 89
Liittynyt: 30.9.2005 23:05
Paikkakunta: "ameriikka"

Viesti Kirjoittaja BENTS »

Meillä teki kakkosnelonen just tolleen että sammuili välillä kun painoi jarrua tai laittoi vilkkua. Ni virtalukon pohjahan se p*skana.

E: Niin, ootko saannu sitä avainta koodaantumaan? Meillä sama homma kun tilasin uuden avaimen.
Epäili että se käynnistyksen esto avaimineen on vaihettu jostain toisesta autosta.
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

..

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Jotenki vaa mietityttää et onko se kumminkaa tuo virtalukko, nyt se on pari kertaa tehny sillee et kaikki menee normaalisti kunnes käännät avainta ja pitäis startata ni sillon pimenee mittaristo eikä tapahdu mitää, ennen ku käyttää avaimen pois lukosta... joka kerralla on vasta kolmannella yrityksellä lähteny pelaamaa :?

Tosin aina kun pääsee liikkeelle ni sen jälkeen ei oo ollu ongelmaa, ehkä se on vaa vähä niinku omistaja, sekään ei pääse millään sohvalta ylös :lol:

En oo yrittäny koodata avainta uudestaa ku se on veholla :D
Turha sitä on koittaakkaan kunnei tuo rattilukko inahdakkaan...

Mulla se lähti kyllä koodaantumaan mut jämähti johonki kohtaan, ja ilmotti vehon testerillä et ohjainlaite viallinen...
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Mistähän tämmösestä uudemman mallin sähköillä olevasta löytyypi ylijänniterele? vai liekö ollenkaan?
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Eile tuli katteltua maadotuksia konehuoneesta ja lueskeltua vikakoodeja.

Tämmösiä se carsofti anto:

EIS:
b1149
b1156
b1157

airbag:
Drivers airbag squib ignition circuit (r12/3)
sitte käski kattella terminaalit 31,30,15 tai 15r

Nuista EIS:n koodeista ei oo mitään hajua, ja ilmeisesti tuo airbagin kohdalla tarkottaa spiraalia?
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Google anto vähän hataria vastauksia mut sen perusteella nuo EIS:n koodit viittais joko virran tai maan puutteeseen tai oikosulkuun.

Osaisko joku viisas kertoo jottain lisää? Vai mihin ne kaikki suuret tietäjät on kadonneet :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”