Mittariston kunnostus

jope_54
Viestit: 1
Liittynyt: 16.6.2008 22:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja jope_54 »

Korjasin omasta Mersusta lämpömittaria,vian paikallistin lämpömittarin ja piirilevyn kiinnittävään messinkimutteriin.Poistin mutterin ja puhdistin sekä mutterin että sen pohjan johon mutteri vastaa,pinnat olivat oksidoituneet ja mittari toimii kuin uutena.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

PK kirjoitti:Jumiikos nuo viisarit jossain vaiheessa lopullisesti tappeihinsa vai onko "oikeaa" vikaa kun kierroslukumittari ei elämöi ollenkaan?
ylijänniterele konehuoneen puolella...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

ALOHA ! ja APUVA !

Juuri ostamassani c200 meisselissä jumitti välillä nopeusmittari ja kokoajan lämpö ja bensa mittari. Mekasta löytyvien ohjeiden avulla irroitin mittariston ja putsasin viisarit sekä tapit, laitoin tappeihin pätkät sähköjohdon kuorta. Kasaan ja kappas kaikki pelaa ! Mutta kun ajossa hoksasin että kello on väärässä niin pitihän sitä tietenkin alkaa säätämään oikeaan. Noh kun väänsin kevyesti kellon säätö tapista niin nopeusmittari pomppi nollille ja kun löysäsin niin taas palasi nopeuden mukaiseksi. Tämä sattui muutaman kerran ja sitten ku kellon sain oikeaan niin nopeusmittari halvaantui täysin :shock: APUVA :!: Mitä tapahtui :?: Meinasi käyttää vielä kerran mittariston pöydällä samalla lamppuja vaihtaa kun niitä pimeni 2kpl tuon epistolan yhteydessä. Josko hiukan liittimiä putsais ja töhöttäis sähkölaiterasvaa sinne.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

aamuna87 kirjoitti:ALOHA ! ja APUVA !

Juuri ostamassani c200 meisselissä jumitti välillä nopeusmittari ja kokoajan lämpö ja bensa mittari. Mekasta löytyvien ohjeiden avulla irroitin mittariston ja putsasin viisarit sekä tapit, laitoin tappeihin pätkät sähköjohdon kuorta. Kasaan ja kappas kaikki pelaa ! Mutta kun ajossa hoksasin että kello on väärässä niin pitihän sitä tietenkin alkaa säätämään oikeaan. Noh kun väänsin kevyesti kellon säätö tapista niin nopeusmittari pomppi nollille ja kun löysäsin niin taas palasi nopeuden mukaiseksi. Tämä sattui muutaman kerran ja sitten ku kellon sain oikeaan niin nopeusmittari halvaantui täysin :shock: APUVA :!: Mitä tapahtui :?: Meinasi käyttää vielä kerran mittariston pöydällä samalla lamppuja vaihtaa kun niitä pimeni 2kpl tuon epistolan yhteydessä. Josko hiukan liittimiä putsais ja töhöttäis sähkölaiterasvaa sinne.
No niin käytin mittariston vielä irti ja vaihdoin palaneet lamput ja suhauttelin liittimiin elektroniikka sprayta. Ja kaikki toimii jälleen :D
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minkälaiset lamput mittaristos on? UlkoLämpötilamittari o pimeen.

Määrä ja tyyppi olis kivat tiedot.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Sergey kirjoitti:minkälaiset lamput mittaristos on? UlkoLämpötilamittari o pimeen.

Määrä ja tyyppi olis kivat tiedot.
Enpä mallien nimiä tiedä :? Mulla ainakin oli itse mittari taulussa lasikantaiset 2w polttimot ja sitte ulkolämpö, matkamittari ja kellon tausta valoissa oli kaikissa erilaiset polttimot, mikähän järki siinäkin. Paikalliselta huoltsikalta löyty lamput joka reikään kun menin mallien kanssa penkomaan.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt sitte pimahti ilmastoinnin puhaltimen nupin valoki. en saa sitä nuppia irti :roll: puhalluksen suuntanuppi irtoo iha tuosta vaan vetämällä... eli lisää vetoja?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Jotkut nupit on niin tiukassa, että sormet tahtoo luistaa vetovaiheessa.
Olen käyttänyt siinä tapauksessa pihtejä. Leukojen ja nupin väliin jotakin pehmyttä rättiä. Eikä saa puristaa sitten liikaa pihdeistä vetäessä, ettei muovinuppi rapsahda kappaleiksi. Mielellään suorat pihdit ja puristusvoimaa lisättävä varovasti jos vielä luistaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”