202:si ja jälkiasennus xenonit.

Vastaa Viestiin
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

202:si ja jälkiasennus xenonit.

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Appiukko ilmoitti että hänellekkin on saatava xenonit mersuun kun volvossani moiset näki. Mitäs ongelmia on odotettavissa sarjan asennuksessa? Vikavalo varoitin toki palaa herkeämättä? Millä eroon? Vastuksilla?

Haulla ei juuri mitään löytynyt, joten valojen luulisi pelaavan aika kivutta c-mallissa. Vai kuinka :shock:

Kaikki neuvot/kokemukset ovat tervetulleita.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiköhän ne pelaa.
Valovikavalon polttimo on helppo ottaa pois mittaristosta.

Kannattaisikohan laittaa sekä kauko- että lähivaloihin samantien ?
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Kaukovalot jäävät ainakin ensimmäisessä vaiheessa ilman xenoneita, sillä ne ovat toteutettu kolmella bosch 225:lla (auto on ruotsin rekisterissä)

Pitääpä pistää sarja tilaukseen, sitten selviää kuinka pelaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

3x xenon possilaisiin. Ja johan näkee. :D
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Mites muuten sulakkeet? Ainakaan s80:sen 10a sulake ei kestänyt valojen vaatimaa sytytysvirtaa, vaan piti vaihtaa isompaan.
JUHHisi
Viestit: 46
Liittynyt: 02.2.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Mites onko JuhaK saanu laitettua xenonit appiukon w202?

Itseäni kun kauheasti himottais myös moinen rojekti.

En vaan oo kehdannu vielä tilata xenonsarjaa kun mietityttää se valokuvio ja että kestääkö normi Valeon umpio xenonin lämpöä? -vai lämpiääkö xenon niin paljoa mitä halogeeni?

Entä jos haluais juurikin lyhyet sekä kaukovalot xenoneiks, niin täytynee varmaan tilata 2kpl niitä H1 sarjoja? vai onnistuuko 2 lamppua setyttää 1 ballastilla? :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kestääkö normi Valeon umpio xenonin lämpöä? -vai lämpiääkö xenon niin paljoa mitä halogeeni?
Ei se lämpiä, teho on vain 35W.
Entä jos haluais juurikin lyhyet sekä kaukovalot xenoneiks, niin täytynee varmaan tilata 2kpl niitä H1 sarjoja? vai onnistuuko 2 lamppua setyttää 1 ballastilla?
Kaksi sarjaa tarvitaan ja katsokaa itsekukin tarkkaan mitkä polttimot ceessänne on, monenlaista löytyy.
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Ei ole vielä päästy asentamaan, appiukko piipahti kokonaisen tunnin ohikulkumatkallaan ja ilmoitti haluavansa myös pitkiin xenonit. Joten uusi tilaus sisään ja syksymmällä suoritetaan asennus.

"Mutta ei hän tässä ole kuin yksi satsi, missäs se toinen on?"

Eli Dealer ennusti oikein, auton omat valot varustetaan xenoneilla ja lisäpitkät pysyy normaaleina halogeeneina, ainakin vielä... :shock:


Pitää ottaa pari kuvaa asennuksesta, kunhan moinen saadaan tehtyä. Välimatkaa, tervettä semmoista on appiukkoon ja hänen mersuunsa n.400km :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös noihin löytyisi ihan oikeita Xenon umpioitakin, mitähän vain maksaa :roll: Sitten olisi "virallisempi" viritys.
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Kannattaako laittaa pitkille pelkästään xenoneja ? Oisi sellanen sarja, mut kävisi omaan vaan pitkille , mikähän se lamppu nyt olikaan c -99 mallisessa.

Mut onko viisasta alkaa laittelemaan ollenkaan, jos vaan pitkille, eikös ne välky sitten kokoajan valoja vaihdellessa ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

eikös ne välky sitten kokoajan valoja vaihdellessa ?
Mitä tarkoitat ? :D

Lähivaloissahan ne voivat palaa koko ajan mutta kaukovalot "välkkyvät" samallalailla xenoneilla oli lähivalot sitten halogeenit tai xenonit.

Kokeile miltä tuntuu, äkkiäkös nuo asentaa. :idea: :idea:
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Niin sitäpä meinasin, että kun lyhkäsillä ajelee, ja pistää pitkät, niin nehän syttyessään syttyy sillai hmm, mielenkiinoisesti. Jos autoja sopivasti tulee vastaan, ja vaihtelee vähhän väliä sitten, niin kokolailla se ilmiö on sitten nähtävissä siinä matkan varrella . Mahtasko olla siksi viisas asennus .

Kuinhan se polttimon vikavalo tosiaan, taitaa palaa sitten sekin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuinhan se polttimon vikavalo tosiaan, taitaa palaa sitten sekin.
Polttimon vikavalon polttimo on helppo ottaa pois.
JUHHisi
Viestit: 46
Liittynyt: 02.2.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tuli kans itse laitettua W202 xenonit lähi ja kaukovaloihin. Valoteho parani huomattavasti. Itellä ei ainakaan syttynyt se polttimonvikavalo. Tosin kelloa xenoien sytyttäminen nollaili ja kerran sai koko mittariston sekaisin (kaikki merkkivalot jäi päälle)mutta nyt viimeaikoina ei oo tehny mitään häiriöitä?

En tiiä oisko ollu uutuuden kankeutta ballasteissa/polttimoissa tai jossain mutta nyt kun on pari kuukautta ollu kiinni niin ei oo tehny häiriöitä.
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Oma ksenon-cee projekti on jäissä, (appiukolla kiireitä) mutta kaverin c:stä saatiin mittariston sekoilu kuriin kondensaattori-johtosarjalla. Sarjoja on sitten useampiakin, jos jollain on tarvetta?

Omassa volvo s80:ssä on nyt pitkät ja lyhyet varustettu ksenoneilla, eikä paluuta enään halogeeneihin ole, kuulemma.
Näin nimittäin autoa pääasiassa käyttävä hallitus päätti :shock: :D

EDIT! JATKO-OSA! :oops:
*Ja mitä höpönassua, sekoilu palasi. Tosin tekee sitä harvemmin mutta tekee kuitenkin*

Jatketaan harjoituksia.
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Ksenon-cee projekti on nyt puolivälissä, puolille valoille on saatu asennettua H7 6000k lamput, kuviahan ei tietenkään ole, kun kerran kamera jäi matkasta, taas :shock:

Mallihan on s202 -97 jossa on h7 puolilla ja h1 pitkillä.

Asennus suoritettiin rele/vastusjohtosarjan kanssa ja valot pelaavat täysin ilman ongelmia. Mittaristo ei sekoile, eikä palaneen polttimon merkkivalo loista.

Ballasteille löytyi paikat aika nätisti, telineet kiinnitettiin lokasuojan/korin liitokseen. Muutenkin asennus sujui erittäin mallikkaasti ilman ongelmia.

Seuraavalle kerralle jäi vielä kolmen bosch 225:sen varustaminen xenoneilla ja autohan on ruotsin rekisterissä joten valot ovat kaikinpuolin lailliset sekä katsastus kelpoiset. Olisipa näin myös suomessa :roll:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

JuhaK kirjoitti:Olisipa näin myös suomessa :roll:
niinpä. Itsellä myös suunnitelmissa xenonit s202:een, joten kuvat olis kivoja
:D
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Mulla oleessa c220d:ssä oli xenonit mut ei herjannut vika valoa kuin silloin kun särky xenon polttimo auto oli vuosimallia -95. :roll:
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Avatar
JuhaK
Viestit: 160
Liittynyt: 25.10.2005 15:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

ahonen v kirjoitti: niinpä. Itsellä myös suunnitelmissa xenonit s202:een, joten kuvat olis kivoja
:D
Pitää kokeilla hommata kuvia, on vain useampi satakilometriä välimatkaa tuohon yksilöön :shock: :D

Mutta eiköhän tuo kamera tule otettua matkaan lisävalojen asennuksen aikana.

lampinen kirjoitti:Mulla oleessa c220d:ssä oli xenonit mut ei herjannut vika valoa kuin silloin kun särky xenon polttimo auto oli vuosimallia -95. :roll:


Juu, ei mittaus välttämättä ole mahottoman tarkka, c-malleissa on vain ollut havaittavissa mittariston sekoamista ilman johtosarjaa. Ainakin kaverin -94:ssa sekoilee ja onhan tuosta ollut muutenkin juttua eri foorumeilla.

Joten laitettiin johtosarjan kanssa, joka tuntuu tuossa yksilössä ainakin pelaavan mainiosti.
doqu
Viestit: 2
Liittynyt: 21.3.2008 22:35

Viesti Kirjoittaja doqu »

Mites sen valokuvion kävi kun on tuo perus umpio missä ei ole edes täysin kirkasta lasia että meneekö valokuvio ihan keturalleen ja tuleeko hajavaloa?
On vakiona niin pirun huonot nuo valot että pakko jotain tehdä, kiinnostais vaan että selviääkö pelkällä xenon kitillä vai pitääkö tilata jotkut projektori umpiotkin :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile ensin xenonsarjaa orkkisumpioihin. :roll:
124:ssä lähivalokuvio oli ihan asiallinen xenoneilla alkuperäisessä umpiossa.
wiimax.fi
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Ei ainakaan tuossa -97 220d herjaa mittaristo mitään ja valokuvio on parempi, kuin halogeeneilla orkkisumpioilla.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
keijo17
Viestit: 9
Liittynyt: 03.1.2011 14:43

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

nostellanpas vähän voiko toi mittariston sekoilu hajotaa mitään ?? ja toimiiko kondensaattori johtosarja? ite laitoin eilen pitkiin ksenonit valoteho hyvä mut emäntä soitteli että kello ja ulkolämpö jne hävis
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kaipa se on mahdollista että jotain hajoaa. Todennäköistä ei ehkä, ainakaan omiin kokemuksiin perustuen. Pidemmän päälle rasittavaa kuitenkin. Mulla on -96 C ja siinä oli viime talvena xenonit lyhyissä ja pitkissä -> melko usein nollasi matkamittarin ja käytti kierros- ja nopeusmittarit nollassa kun kytki ensimmäistä kertaa (tai jo jäähtyneet) pitkien xenonit rinnalle. Silloin pitkien sarja tais olla 50W -sarja (koska pitkät on niin onnettomat VALEOn vanhemmissa tuikuissa, uudemmissa heijastin on isompi ja pitkät siinä maskin vieressä).

Johtojen vetäminen suoraan akulta tai kondensaattorisarja tai laadukkaammat ballastit tai edes akun rinnalle äänentoistoa varten asennettu 1F konkka ei mulla auttanut. Valokuvio oli lähivaloissakin hyvä, mutta häikäisi vastaantulijoita kyllä selvästi 35W-sarjalla ja suht. alas suunnattunakin kun testasin kaverin kanssa vastaantulijana olemista. Häikäiseminen ja räpsyminen alkoi sitten kyllästyttää ja jätin 35W sarjan vain pitkiin.

Kerroppa tänne jos joskus löydät ratkaisun. ;)
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
keijo17
Viestit: 9
Liittynyt: 03.1.2011 14:43

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

joo itelläni kanssa 96 mutta silti pitkät maskin vieressä ja jos se ei pelkissä pitkissä niin paljoo häröilis mut valo teho yllättävän hyvä paitsi onhan tossa vakionakin ihan ok valot ku ne pitk't tosiaan eri kohdssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”