Onko vika vai ominaisuus. Oma W202 pitää pirunmoista pärinää takaalta kun kierroksia on n. 1000-1100 rpm. Eilen istutin emännän takapenkille ja käskin etsimään äänisaasteenlähdettä, kun itse ajelin murhaavalla alavääntöalueella.
Äänenlähde vaikuttaisi empiiristen kokeiden jälkeen paikallistuneen takana olevaan hattuhyllyyn. Erityisesti kuskin puolelta tuntuu resonoivan erittäin ilkeästi tuolla kierosalueella. Onko kanssa-autoilijoilla vastaavia kokemuksia?
ns. normaaliajossahan tuolla ei ole mitään merkitystä, mutta kun joka aamu ja ilta junnaa kehää jonossa lähes tyhjäkäyntikierroksilla kytkintä nostaen ei oma pää meinaa kestää meteliä

Ja sitten ihan off-topic. Olipahan perkeleenmoiset pikkujoulut viime viikon perjantaina. Auton olin hyväuskoisena jättänyt parkkiin Tapiolan Spektri Business Parkin parkkipaikalle. Kyllähän auton nyt tuollaiselle alueelle pitäisi uskaltaa yöksi jättää. Oli jokin paikallinen vandaali sitten käynyt repimässä johtotähden keulasta. Auto oli vielä ajettu keula edellä ruutuun, joten ohikulkija on käytännössä joutunut puskassa seisomaan kun tähteä irti ähertänyt.
Lauantaina iltapäivällä kun alkometri rupesi näyttämään "low" ja uskalsin autoa lähteä hakemaan, niin kyllä oli otsasuoni taas turvoksissa kun auton näin. Onneksi muuta vahinkoa ei vandaali ollut tehnyt. Nukkumaan ei pystynyt ennen maanantaita kun odotin että saadaan uusi tähti keulalle. Maanantaina jo kuuden aikaan aamusta motonetin ovea nykimään. Avasivat putiikin vasta klo 9

Nyt on uutta kromitähteä keulalla, ja hiukan v***tus laskenut. Pitänee vaihtaa Volvoon jotta saa auto olla yön koskematta parkkiksella
