w202 alipaineongelmat.
w202 alipaineongelmat.
Eli onko normaalia että valojen korkaudensäätörullan tienoilta kuuluu välillä PSSSSSSST esim. reilumman kiihdytyksen päätteeksi? En muista että lankut tai tenavat olisi tuollaisia ääniä päästelleet.
Vai onko jossain joku vuoto tms? Korkeudensäätö valoissa kyllä pelaa, mutta esim. EGR:n on/off testailu starilla ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitenkään, vaikka HHTWinin mukaan pitäisi huomata ero?
Vai onko jossain joku vuoto tms? Korkeudensäätö valoissa kyllä pelaa, mutta esim. EGR:n on/off testailu starilla ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitenkään, vaikka HHTWinin mukaan pitäisi huomata ero?
Viimeksi muokannut sonikki, 19.6.2015 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Saa ja PITÄÄ mutuilla
En noihin alipaineisiin ole ennen perehtynyt, että tietäisin mikä vaikuttaa minnekkin, mutta ainakin imusarjan alta imusarjanläppiä ohjaavalle mokkulalle tulevassa alipaineletkussa oli ilmeisesti tukos. Tai ainakin letkun pohjalla oli tippa öljyä, vähä niin ku kiljupöntön vesi lukossa
Myös kaasuläpässä oli huomattavissa öljyn jäämiä, eli tulin siihen tulokseen että huohotus ei toimi kunnolla, mistä päästiin siihen, että on nyt venakoppien päältä ne EGR/huohotuskotelot auki ja tukoshan siellä oli (ja ihana määrä putsattavaa mämmiä tietenkin).

En noihin alipaineisiin ole ennen perehtynyt, että tietäisin mikä vaikuttaa minnekkin, mutta ainakin imusarjan alta imusarjanläppiä ohjaavalle mokkulalle tulevassa alipaineletkussa oli ilmeisesti tukos. Tai ainakin letkun pohjalla oli tippa öljyä, vähä niin ku kiljupöntön vesi lukossa

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
OK. Itekin omasta M113:sta oon käyttänyt vänkärin puolen auki, kun se huohotti sieltä öljyä venttiilikopalle. Kuskin puoli on tiiviimpi mutta kai sekin puoli pitäisi käyttää auki. Tympeämpi vaan, kun sillä puolella on ne bensaletkut ja ne pitäisi käyttää poikki.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Oli tuossakin kesinyt molemmilta puolilta pikkuisen sieltä välistä venttiilikopille, niin ei tarvinut pahemmin mietiskellä tuota purkamista 
Kuskinpuoleisessa kotelossa oli se ylempi letku, tai sille tuleva reikä aivan tukkeessa, niin ihme että pientä astmaa koneella. Siis se tyyliin 1mm kokoinen reikä. Bensaletkuja tai pahemmin muutakaan ikävää ei onneksi tässä kääpiölssä tarvinut purkailla.

Kuskinpuoleisessa kotelossa oli se ylempi letku, tai sille tuleva reikä aivan tukkeessa, niin ihme että pientä astmaa koneella. Siis se tyyliin 1mm kokoinen reikä. Bensaletkuja tai pahemmin muutakaan ikävää ei onneksi tässä kääpiölssä tarvinut purkailla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Huohotinkotelot on nyt putsattu ja näyttäis pitävänkin. Ongelmaksi muodostui nyt se, että valokatkaisija suhisee koko ajan ja suhina loppuu yläkierroksilla
EGR ja imusarjan läpät elottomat, eikä tarjoa mitään vikakoodia. Kokeilin myös tulpata valonkatkaisijan alipaineen, suhina tietty loppui mutta ei vaikuttanut muuten mihinkään.
Imusarjan alta tulevassa letkussa (läppiä ohjaava) ei tuntuis olevan alipainetta ollenkaan.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

EGR ja imusarjan läpät elottomat, eikä tarjoa mitään vikakoodia. Kokeilin myös tulpata valonkatkaisijan alipaineen, suhina tietty loppui mutta ei vaikuttanut muuten mihinkään.
Imusarjan alta tulevassa letkussa (läppiä ohjaava) ei tuntuis olevan alipainetta ollenkaan.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jaa-a... suhnaus oli sitä kovempi, mitä alemmas valot käänsi?
Mutta tosiaan tukin koko letkun, mutta se ei vaikuttanut tähän toiseen alipaineongelmaan
Nyt on EGR pöydällä ja vaikuttais että tuo olisi jumahtanut kiinni. Ainakin käsittääkseni EGR:n karan pitäisi liikkua ihan jo sormin?
Voiko tämä sotkea alipaineet, kun tuo huohotus ei toimi vieläkään oikein?

Mutta tosiaan tukin koko letkun, mutta se ei vaikuttanut tähän toiseen alipaineongelmaan

Nyt on EGR pöydällä ja vaikuttais että tuo olisi jumahtanut kiinni. Ainakin käsittääkseni EGR:n karan pitäisi liikkua ihan jo sormin?
Voiko tämä sotkea alipaineet, kun tuo huohotus ei toimi vieläkään oikein?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
EGR:n sain herkisteltyä liottamalla sitä tärpätissä ja liikuttelemalla meisselillä. Tosin ei tää vieläkään mennyt niin kun elokuvissa, starilla kun ohjailin EGR:ää niin auto sammuu kun venttiilin aukaisee.
Viittaako tämäkin nyt imuvuotoon jossain? Päästöt hyvät, ei edelleenkään vikakoodeja EGR:ltä tms, ajossa ei mitään ihmeellistä, mitä nyt tyhjäkäynti voisi olla parempikin.
Viittaako tämäkin nyt imuvuotoon jossain? Päästöt hyvät, ei edelleenkään vikakoodeja EGR:ltä tms, ajossa ei mitään ihmeellistä, mitä nyt tyhjäkäynti voisi olla parempikin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11