Oviverhoilun irroitus + lasinnostinten ihmettelyä
Oviverhoilun irroitus + lasinnostinten ihmettelyä
Lyhyt kysymys: miten tapahtuu? Auto C180, vm 2000. Kiitos ohjeista!
Uskoisin kyllä että jossain oven keskivaiheilla on myös ruuvi, tai useampia. (Näin ainakin 208:n ja 203:lme korityypeissä, joista olen ovipaanelia raottanut.)Esimerkiksi kyynärnoja on integroutu paneliin. Mutta eiköhän nuo muut ohjeet ole ok, paitsi että nojan alla ei ole ruuvia.
Edit; Enpä tiennyt että W202:sen ovipaneelit ovat muuttuneet faceliftin yhteydessä noin voimakkaasti. Tuo face-liftin paneeli vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä, kuin 208:n. Tuollaisessa ovipaneelissa (etu-oven) on erittäin todennäköisesti yksi ruuvi SRS-lätkän takana (sen lätkän pitäisi irrota varovasti nostamalla), todennäköisesti myös tuo oven "kahva" koostuu kahdesta osasta ja sen "kannen" alla on vielä pari ruuvia. Peilikolmion joutuu luultavasti myös irroittamaan(jos siinä diskantti on), ennenkuin paneelin saa irti.
BMW 318d -09
Re: Ovipahvi
jyggemb kirjoitti:Omassani on etuovissa "airbag", pitäisi oikeaa ovea purkamaan onko
jotain huomioitavaa bagin vuoksi?
Onneksi minulle riittää takaoven panelien osittainen irroitus. Tarkoitus on päästä käsiksi oven ulkopeltiin. On meneillään mielenkiintoinen "projekti" Vehon kanssa, mutta raportoin asiasta vasta kun tiedän lopputuleman.
Re: Ovipahvi
Airbag on ovessa itsessänsä kiinni ja ovipahvissa on pelkästään sen "purkausluukku." Eli ei mitään mitä tarvisi huomioida.jyggemb kirjoitti:Omassani on etuovissa "airbag", pitäisi oikeaa ovea purkamaan onko
jotain huomioitavaa bagin vuoksi?
Jos haluaa hieman sääliä metalleja, niin esim. Motonetissä myydään melko toimivaa muovista sarjaa, jossa erilaisia listan irroitus työkaluja.
Jos ei omaa riittäviä sormivoimia noiden ovipahvin alalaitaa&sivuja kiini pitävien klipsujen irroittamiseen, niin teippaamalla taltan, tai ruuvimeisselin saa myös näppärän irroitustyökalun, jolla ei niin helposti riko mitään. Tietenkin "pt":n suosittelema sarja saattaisi olla hyvä hankinta.
Hätäisimmät muuten irroittavat akun, avatessaan paneeleita, joiden takana on bägi. Itse olen kyllä avannut mersun oviverhoilun ihan akku kiinikkin, enkä ole bägiä silmille saanut. Luonnollisesti sitä bägiä ei kuitenkaan kannata "sörkkiä" millään.
Hätäisimmät muuten irroittavat akun, avatessaan paneeleita, joiden takana on bägi. Itse olen kyllä avannut mersun oviverhoilun ihan akku kiinikkin, enkä ole bägiä silmille saanut. Luonnollisesti sitä bägiä ei kuitenkaan kannata "sörkkiä" millään.
BMW 318d -09
Re: Irroitus
Nostimen vaijeri? Sen voi tehdä ihan metritavarasta jos on näppärä käsistään. Itse ostin koko nostimen...näppärää... Takaovissa on siis vaijerit, etuovet toimii hammaskehällä.jyggemb kirjoitti:Kiitoksia neuvoista, mutta se ei tästä viestiketjusta ilmennyt jos mullakin
on vaijeri poikki saako sitä irrallaan vai miten paljon täytyy ostaa...?
Siis oikea etuovi kysessä ja auto W202 -98
Re: Irroitus
Kiitoksia "HVM" tätä valaisevaa tietoa tarvitsinkin koska ne kuvitetutHVM kirjoitti:Nostimen vaijeri? Sen voi tehdä ihan metritavarasta jos on näppärä käsistään. Itse ostin koko nostimen...näppärää... Takaovissa on siis vaijerit, etuovet toimii hammaskehällä.jyggemb kirjoitti:Kiitoksia neuvoista, mutta se ei tästä viestiketjusta ilmennyt jos mullakin
on vaijeri poikki saako sitä irrallaan vai miten paljon täytyy ostaa...?
Siis oikea etuovi kysessä ja auto W202 -98
ohjeet oli todella seikka peräiset mutta ne käsitteli taka ovia minulle
jäi se luulo että vaijerit systeemi löytyy myös etuovista..
Hyvä että valaisit ettei näin ole.. tästä seuraa jatko kysymys onko
kenellä kokemuksia kun mulla oik. etuoven nostin pitää ääntä kun yrittää
avata muttei mitään tapahdu, ilmeisesti moottori pyörii tyhjää...
Re: Irroitus
Veikkaan, että joko hammaskehältä on rattaat sileinä, tai sitten moottori on irronnut nostinmekanismista. Se on siinä kiinni niittaamalla, ei pulteilla kuten oli Kekkosen aikaan.jyggemb kirjoitti: etuoven nostin pitää ääntä kun yrittää
avata muttei mitään tapahdu, ilmeisesti moottori pyörii tyhjää...
Jos kehä on sileänä, hitsaa siihen uutta tavaraa ja tee hampaat "dremelillä." Jos moottori on irronnut nostimesta, osta uudet teräsniitit ja kiinnitä se takaisin nostimeen. Olikohan vielä niin, että alunperin mooottori on kiinnitetty nostimeen nerokkaasti pistehitseillä? pakkasella sitten reudotaan jäätynyttä ikkunaa ja...räks.
Kummankin vian olen korjannut, eli eivät liene ihan tavattomia tapauksia...
Jatkoa
Purin oven ohjeiden mukaisesti, mutta olettamani vika ei ollut kyseessä
vaan lasi oli irronnut hissikoneistosta. Ihme ettei lasi ollut tipahtanut
montuissa, koska itse hissi oli ala asennossa.
Alumiini listassa lasi oli kiinni kumitiivisteellä, onko jotain vinkkejä
millä lasi saadaan pysymään siinä? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista.
vaan lasi oli irronnut hissikoneistosta. Ihme ettei lasi ollut tipahtanut
montuissa, koska itse hissi oli ala asennossa.
Alumiini listassa lasi oli kiinni kumitiivisteellä, onko jotain vinkkejä
millä lasi saadaan pysymään siinä? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista.
Re: Jatkoa
Puristamallahan se on alun perin kiinni, ja väliin mennyt lika sitten irrottaa ikkunan tiivisteestään? Sikatötkää? Puristelemaan älä sitä alakiskoa ainakaan lasin kanssa mene.jyggemb kirjoitti:Purin oven ohjeiden mukaisesti, mutta olettamani vika ei ollut kyseessä
vaan lasi oli irronnut hissikoneistosta. Ihme ettei lasi ollut tipahtanut
montuissa, koska itse hissi oli ala asennossa.
Alumiini listassa lasi oli kiinni kumitiivisteellä, onko jotain vinkkejä
millä lasi saadaan pysymään siinä? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista.
[/quote]
Edit; Enpä tiennyt että W202:sen ovipaneelit ovat muuttuneet faceliftin yhteydessä noin voimakkaasti. Tuo face-liftin paneeli vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä, kuin 208:n. Tuollaisessa ovipaneelissa (etu-oven) on erittäin todennäköisesti yksi ruuvi SRS-lätkän takana (sen lätkän pitäisi irrota varovasti nostamalla), todennäköisesti myös tuo oven "kahva" koostuu kahdesta osasta ja sen "kannen" alla on vielä pari ruuvia.[/quote]
Mitä jos tuota kahvaa ei saa purettua? Kahva on tullut jo aika ruman näköiseksi sen kangoittelusta ja tutkimisesta, vituttaa olen koko päivän yrittäny saada etu oven verhoilun pois mutta ei lähde. Jossain on ruuvi vielä kiinni mutta missä?
Kertokaa nyt fiisaamat miten tuosta "uudemmasta" mallista irtoaa verhoilu
Edit; Enpä tiennyt että W202:sen ovipaneelit ovat muuttuneet faceliftin yhteydessä noin voimakkaasti. Tuo face-liftin paneeli vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä, kuin 208:n. Tuollaisessa ovipaneelissa (etu-oven) on erittäin todennäköisesti yksi ruuvi SRS-lätkän takana (sen lätkän pitäisi irrota varovasti nostamalla), todennäköisesti myös tuo oven "kahva" koostuu kahdesta osasta ja sen "kannen" alla on vielä pari ruuvia.[/quote]
Mitä jos tuota kahvaa ei saa purettua? Kahva on tullut jo aika ruman näköiseksi sen kangoittelusta ja tutkimisesta, vituttaa olen koko päivän yrittäny saada etu oven verhoilun pois mutta ei lähde. Jossain on ruuvi vielä kiinni mutta missä?
Kertokaa nyt fiisaamat miten tuosta "uudemmasta" mallista irtoaa verhoilu
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi