Elikkä olisi 202 -98 umpion irroitus ja sitten lasin vaihto.
Umpioita ainakin Bosch tai Valeo.
Ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan
En vielä ole hakenut Haynesia mutta käyn sen koukkaamassa kirjastosta jos löytyy.
Kiitos ja kumarrus kaikille helppiä antaneille
Umpion irroitus / lasin vaihto
Umpion irroitus / lasin vaihto
Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Re: Umpion irroitus / lasin vaihto
Umpio lähtee irti ilman ihmeempää purkamista. Ne isommat ruuvit ylhäällä ja pikkuruuveja kummallakin sivulla. Vilkku ensin pois.Smuge kirjoitti:Elikkä olisi 202 -98 umpion irroitus ja sitten lasin vaihto.
Umpioita ainakin Bosch tai Valeo.
Ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan
En vielä ole hakenut Haynesia mutta käyn sen koukkaamassa kirjastosta jos löytyy.
Kiitos ja kumarrus kaikille helppiä antaneille
Uutta lasia vaihtaessa itse käytin vanhoja klipsuja kun pelkäsin että uus lasi halkee kun uudet oli niin jäykkiä menemään paikalleen.
Mulla oli valeo umpio jossa kaksi pyöreää kantta polttimoille.
- Raatokärppäne
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09.10.2011 19:35
- Paikkakunta: Oulu
Elikkä homma tehty ja hyvin onnistunut
Ohjeet:
1. Irroita vilkku
2. Lampunpesijänvarsi irti : juuressa muovi joka kääntyy ylöspäin. alla 10mm mutteri ja vartta kun pyöräyttää lähtee helposti irti.
3.Alalista kiinni 2:lla ristipääruuvilla molemmistapäistä. alla myös kuminen tiiviste.
4.Lamppu kiinni 3:lla 8mm ruuvilla yksi päällä 2 sivuilla. (syylärin luona oli pienen kannen alla jonka runko oli imuilmankanava(diesel) + yksi ristipää vilkunluona listan ruuvin lähellä.
5. Ottaa lamppua eteenpäin ja vilkun lähellä alhaalla yksi sähköliitin (valot) ja maskin puolella toinen(pyyhkijänm.) joka lähtee ensin moottorinsuuntaa/taaksepäin työntämällä niin saa helpommin irti.
6. Kaksi alipaineletkua kiinni jotka lähtee helpommin ottamalla sen 90asteella olevan liittimen KANSSA irti KUIN letkua repimällä kun ovat niin suunniteltu irroitettavaksi !
7.Umpiossa ylälaidassa tiiviste kiinni muovissa joka 3:lla kohdalla kiinni umpion rungossa
8. Klipsut irti ruuvimeisselillä helposti.
9.Lasin jämät irti RAUHALLISTI tiivisteen ympäristä.
(9.) Otin tiivisteen rauhallisesti irti ja puhdistin varovasti sen siruista oli ihan hyvässä kunnossa ja umpion myös ravistelin ylimääräisistä palasista ja puhdistin kromipinnat äärimmäisen varovasti ja pysyivät ehjinä.
10.Tiivistepaikoilleen jos teit edellisen. Uusi lasi kiinni ja klipsut ihan sormineen.
11. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä
Itse suihkin rost-offia liittimiin ja huomasin ainakin pyyhkijän liittimen oman olleen hyvin hapettunut. Helpottaa jos kaksi ihmistä joista toinen kannattelee umpiota. Polttimot on hyvin kannattavaa vaihtaa samalla
Korjatkaa jos on korjattavaa, näin työtä muistelin.
Ohjeet:
1. Irroita vilkku
2. Lampunpesijänvarsi irti : juuressa muovi joka kääntyy ylöspäin. alla 10mm mutteri ja vartta kun pyöräyttää lähtee helposti irti.
3.Alalista kiinni 2:lla ristipääruuvilla molemmistapäistä. alla myös kuminen tiiviste.
4.Lamppu kiinni 3:lla 8mm ruuvilla yksi päällä 2 sivuilla. (syylärin luona oli pienen kannen alla jonka runko oli imuilmankanava(diesel) + yksi ristipää vilkunluona listan ruuvin lähellä.
5. Ottaa lamppua eteenpäin ja vilkun lähellä alhaalla yksi sähköliitin (valot) ja maskin puolella toinen(pyyhkijänm.) joka lähtee ensin moottorinsuuntaa/taaksepäin työntämällä niin saa helpommin irti.
6. Kaksi alipaineletkua kiinni jotka lähtee helpommin ottamalla sen 90asteella olevan liittimen KANSSA irti KUIN letkua repimällä kun ovat niin suunniteltu irroitettavaksi !
7.Umpiossa ylälaidassa tiiviste kiinni muovissa joka 3:lla kohdalla kiinni umpion rungossa
8. Klipsut irti ruuvimeisselillä helposti.
9.Lasin jämät irti RAUHALLISTI tiivisteen ympäristä.
(9.) Otin tiivisteen rauhallisesti irti ja puhdistin varovasti sen siruista oli ihan hyvässä kunnossa ja umpion myös ravistelin ylimääräisistä palasista ja puhdistin kromipinnat äärimmäisen varovasti ja pysyivät ehjinä.
10.Tiivistepaikoilleen jos teit edellisen. Uusi lasi kiinni ja klipsut ihan sormineen.
11. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä
Itse suihkin rost-offia liittimiin ja huomasin ainakin pyyhkijän liittimen oman olleen hyvin hapettunut. Helpottaa jos kaksi ihmistä joista toinen kannattelee umpiota. Polttimot on hyvin kannattavaa vaihtaa samalla
Korjatkaa jos on korjattavaa, näin työtä muistelin.
Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja