w202 airbagratin irrotus?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

w202 airbagratin irrotus?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla on tarkoitus irrottaa ratti autostani ja hiukan arveluttaa tuo airbag. Eli akun kengät irti ja sitten vasta kimppuun? Onko hommassa jotain muuta huomiotavaa?

Johtospiraali on myös ilmeisesti irrotettava, kun tarkoitus on laittaa tilapäisesti paikoilleen w124 normiratti, oman ratin remontin ajaksi. Käyköhän se ylipäätään?

SRS valo taitaa jäädä palamaan, mutta mulla ois testeriin muutakin asiaa, joten se ei niin vaarallista ole.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29405
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Akunkenkä irti, ei muuta erikoista.
Bagin ruuvit on Torx-kannalla.

En tiedä käykö 124 ratti.
SRS valo pitää kuitata testerillä sitten aikanaan.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: w202 airbagratin irrotus?

Viesti Kirjoittaja Jube »

JP74 kirjoitti:Mulla on tarkoitus irrottaa ratti autostani ja hiukan arveluttaa tuo airbag. Eli akun kengät irti ja sitten vasta kimppuun? Onko hommassa jotain muuta huomiotavaa?

Johtospiraali on myös ilmeisesti irrotettava, kun tarkoitus on laittaa tilapäisesti paikoilleen w124 normiratti, oman ratin remontin ajaksi. Käyköhän se ylipäätään?

SRS valo taitaa jäädä palamaan, mutta mulla ois testeriin muutakin asiaa, joten se ei niin vaarallista ole.
Ite oon irrottanu muutamia kertoja.
AKunkengän otin varalta pois, jonka jälkeen bägi irti kahdella torx-ruuvilla.
Sitte vaan ihan normaalisti ratti irti.
Ei oo hankala homma. Tosiaan jos laitat 124 normiratin paikalleen niin airbagin valon joudut nollauttamaan testerissä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Edellispäivänä juuri katselin vierestä, kun ottivat paikallisessa merkkiliikkeessä tuosta omasta pois. Ei se ottanut mitään akunkenkiä irti... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ratti on irti ja matkalla verhoilijalle korjattavaksi ja nahoitettavaksi. 124:en ratti kävi tilalle, kunhan poisti muovisen välikappaleen pois rattiakselin ympäriltä. Oudon tuntuinen koko auto käteen isommalla ja ohuemmalla ruorilla. SRS jäi palamaan tietysti, mutta nollataan testerillä, kunhan ratti tulee aikanaan huollosta.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Laitakko sitten kuvia ja kustannuksia siitä nahotuksesta.
Itellä orggisruorin nahka kulunut karheissa käsissä jo yhdestä kohtaa puhki.
Pro HVM
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ratti tuli verhoilijalta entistä ehompana ja hienompana. Mun mielestä homma oli hintansa väärti, suuruusluokkana 100 euroa. Ehdinkin jo tottua w124:en vakiorattiin, tuntuu melkein ralliratilta tuo oma hiukan vahvempana, kuin alunperin.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 kori”