Mulla on tarkoitus irrottaa ratti autostani ja hiukan arveluttaa tuo airbag. Eli akun kengät irti ja sitten vasta kimppuun? Onko hommassa jotain muuta huomiotavaa?
Johtospiraali on myös ilmeisesti irrotettava, kun tarkoitus on laittaa tilapäisesti paikoilleen w124 normiratti, oman ratin remontin ajaksi. Käyköhän se ylipäätään?
SRS valo taitaa jäädä palamaan, mutta mulla ois testeriin muutakin asiaa, joten se ei niin vaarallista ole.
w202 airbagratin irrotus?
Re: w202 airbagratin irrotus?
Ite oon irrottanu muutamia kertoja.JP74 kirjoitti:Mulla on tarkoitus irrottaa ratti autostani ja hiukan arveluttaa tuo airbag. Eli akun kengät irti ja sitten vasta kimppuun? Onko hommassa jotain muuta huomiotavaa?
Johtospiraali on myös ilmeisesti irrotettava, kun tarkoitus on laittaa tilapäisesti paikoilleen w124 normiratti, oman ratin remontin ajaksi. Käyköhän se ylipäätään?
SRS valo taitaa jäädä palamaan, mutta mulla ois testeriin muutakin asiaa, joten se ei niin vaarallista ole.
AKunkengän otin varalta pois, jonka jälkeen bägi irti kahdella torx-ruuvilla.
Sitte vaan ihan normaalisti ratti irti.
Ei oo hankala homma. Tosiaan jos laitat 124 normiratin paikalleen niin airbagin valon joudut nollauttamaan testerissä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Edellispäivänä juuri katselin vierestä, kun ottivat paikallisessa merkkiliikkeessä tuosta omasta pois. Ei se ottanut mitään akunkenkiä irti... 

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ratti on irti ja matkalla verhoilijalle korjattavaksi ja nahoitettavaksi. 124:en ratti kävi tilalle, kunhan poisti muovisen välikappaleen pois rattiakselin ympäriltä. Oudon tuntuinen koko auto käteen isommalla ja ohuemmalla ruorilla. SRS jäi palamaan tietysti, mutta nollataan testerillä, kunhan ratti tulee aikanaan huollosta.