Lykkää vikatilan päälle.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Lykkää vikatilan päälle.

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Tuossa äsken ajellessa reippaammalla kaasulla kiihdyttäessä löi vikatilan päälle 5 vaihteelle vaihtaessa. Tosin ajelin vielä noin 30km sen jälkeen ennenkuin totesin että onhan sielä vikatila päällä.
Ei muuta kun auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin.
Liikkeelle lähtö ja laatikko takkusi vaihteiden kanssa kunnes potkaisi oikein kunnolla ja taas vikatila päälle.
Nythän auto ei siis otan kun sen 3000rpm kierroksia ja ahdot tuntuu kanssa olevan kateissa.
Kiihdyttäessä kierokset noin 2000rpm kohdalla ja laatikko vaihtaa luistamalla. esimerkiksi 3-4 vaihto väli todella pitkä.

Autohan on tuo 220cdi automaatti, lastutettu.

Nyt sitten arpomaan vikaa että mikä siellä mättää. Laatikkoon kohdistaisin tuon vian ainakin mutta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4302
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tarkistele johtojen tepselin tiivistys sieltä laatikon päästtä että ei ole öljyä päässyt johtoon ja laatikon ohjaus boxsiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorin puolelta tuo ongelma löytyy, lue vikakoodit.
Laatikon vikatila on sellainen ettei pelaa kuin kakkonen ja pakki mutta moottorin tehot on tallella.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tarkista laatikon ohjainboxi ettei ole öljyssä!

Ahdot karkaa kaikki jostain pihalle? Ahtovuoto muuttaa laatikon toimintaa ainakin tuossa omassa autossa.

Tekeekö samaa ilmamäärämittarin johto irti? Ei kyllä pitäisi oirehtia noin paljoa mutta kannattaa kuitenkin koittaa.
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

jolle kirjoitti:Tarkista laatikon ohjainboxi ettei ole öljyssä!

Ahdot karkaa kaikki jostain pihalle? Ahtovuoto muuttaa laatikon toimintaa ainakin tuossa omassa autossa.

Tekeekö samaa ilmamäärämittarin johto irti? Ei kyllä pitäisi oirehtia noin paljoa mutta kannattaa kuitenkin koittaa.
Ahdot nousee vielä pikkuvaihteilla mutta mitä isompi vaihde niin ahdotkin tippuvat. 5 vaihteella ei ahda enää juuri ollenkaan.

Pitäis käydä tutkimassa tuonne laatikon päähän kun pääsisi vain tässä nosturille asti. Ja tuota ilmamäärämittarin johdon irroitusta pitää kokeilla.
dealer kirjoitti:Moottorin puolelta tuo ongelma löytyy, lue vikakoodit.
Laatikon vikatila on sellainen ettei pelaa kuin kakkonen ja pakki mutta moottorin tehot on tallella.
Tuntuu silti niin hullulta että laatikko takkuaa jonka jälkeen vikatila menee päälle. Ja piuhan perässä tässä luultavasti joutuu ensi viikolla käymään jos ei muuta keksi.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Täältä vankka veikkaus ilmamäärämittarille,silloin ei ota kuin n.3000 kierroksia,siksi veto pois ja ahtoja ei ole. Laatikossa tuskin on vikaa. Se saa väärää tietoa imm:lta. Nappaa piuha irti ja kokeile muuttuuko auto miksikään.
Star
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Täältä vankka veikkaus ilmamäärämittarille,silloin ei ota kuin n.3000 kierroksia,siksi veto pois ja ahtoja ei ole.
Vikatila on samanlainen riippumatta aiheuttajasta, mutta yleisin vaiva kyllä olisi IMM vika.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4302
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jonnekin *:rin piuhan päähän niin vika selviä
jos öljyä ei väärässä paikasa näy kone huonesaa näyttä olevan kaikki ok niin turha arpoa enempää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Kävin nosturilla ihmettelemässä autoa. Nestettähän oli jokapuolella laatikon liittimissä mukaan lukien. (termostaattia vaihtaessa jäänyt nesteet makaamaan muovisuojan päälle.)
Putsailin paikat ja paikannin samalla yhden pienen nestevuodon lohkolämmittimen juuresta. :roll:

Noh, kumminkin auto on pelannut taas ainakin tämän päivän moitteetta.
Liekö vika sitten ollut pakkasessa, nesteen aiuheuttamaa vai alkaako tuo ilmamassamäärä mittari oikutella pikkuhiljaa.
Tuttu juuri kehui että yhdessä autossa oli ollut samat oireet ja aika ajoin alkanut pikkuhiljaa oirella kun ilmamassamäärämittari alkanut sanoa sopimusta irti.

Eli tällä kertaa näin, eiköhän tuo mittari sitten kerro jos hajoaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4302
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Koponen kirjoitti:Kävin nosturilla ihmettelemässä autoa. Nestettähän oli jokapuolella laatikon liittimissä mukaan lukien. (termostaattia vaihtaessa jäänyt nesteet makaamaan muovisuojan päälle.)
Putsailin paikat ja paikannin samalla yhden pienen nestevuodon lohkolämmittimen juuresta. :roll:

Noh, kumminkin auto on pelannut taas ainakin tämän päivän moitteetta.
Liekö vika sitten ollut pakkasessa, nesteen aiuheuttamaa vai alkaako tuo ilmamassamäärä mittari oikutella pikkuhiljaa.
Tuttu juuri kehui että yhdessä autossa oli ollut samat oireet ja aika ajoin alkanut pikkuhiljaa oirella kun ilmamassamäärämittari alkanut sanoa sopimusta irti.

Eli tällä kertaa näin, eiköhän tuo mittari sitten kerro jos hajoaa.
Läheskään aina ei ilmamassa mittari anna mitään vika koodia vaikka ei enään kunnolla toimisi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”